Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HUSQVARNA TE449/TE511

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • HUSQVARNA TE449/TE511

    Дано пак да не съм единствения с въпросния мотоциклет.
    Сдобих се с въпросната машина преди около година, но като че ли, не е толкова разпространен в БГ.
    Преди да започна да ''ръся'' акъл кои са плюсовете и минусите на мотора, ще изчакам да видя дали няма да се появи някой с по-голям опит с въпросната моторетка. Така или иначе в момента претърпява сериозна интервенция навсякъде и искам да го покажа в завършен вид със съответните коментари кое как е направено и защо.
    Като за начало, ето снимка на мотора преди да влезе в действие ''бъгавата'' ми глава.....
    На снимките е със сменени само асуспух и маркучи за охлаждане, но поради каква причина, ще пиша в последствие.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20130615_174715.jpg
Прегледи:1
Размер:243.7 КБ
ID:6106300


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20130615_174747.jpg
Прегледи:1
Размер:241.1 КБ
ID:6106301
    MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

  • #2
    От: HUSQVARNA TE449/TE511

    Честито за мотора , със здраве да си го караш. За мен е много непознат и различен от старите Хъскита , различно окачване отзад , много странно разположен съединител , на коляновия вал ли е?
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #3
      От: HUSQVARNA TE449/TE511

      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
      Честито за мотора , със здраве да си го караш. За мен е много непознат и различен от старите Хъскита , различно окачване отзад , много странно разположен съединител , на коляновия вал ли е?
      Окачването е тип коаксиално, като оста на въртене на задната вилка съвпада с оста на пиньона, тоест опъна веригата не се променя. А иначе да, съединителя е на кол. вал, който пък се върти наобратно!
      Двигателя е от BMW450X, но е напомпан на 52кс. Това е последният разработен от Хускварна (БМВ) мотоциклет, преди да ги купят КТМ от БМВ през 2013.
      Жалко, защото гамата на Хускварна през 2012 е доста богата. Много хубави неща съм чел особенно за TE310.
      MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

      Коментар


      • #4
        От: HUSQVARNA TE449/TE511

        Колега, може ли да споделиш как е поведението на мотора. Окачването адекватно ли е? Скоростите и двигателя, като цяло заслужава ли си, че май ще сменям мотора?

        Sent from my A0001 using Tapatalk

        Коментар


        • #5
          От: HUSQVARNA TE449/TE511

          Първоначално публикуван от ivan kumcev Преглед на мнение
          Колега, може ли да споделиш как е поведението на мотора. Окачването адекватно ли е? Скоростите и двигателя, като цяло заслужава ли си, че май ще сменям мотора?

          Sent from my A0001 using Tapatalk
          Здр,
          Съжалявам за късното включване.
          Мотора като цяло е наистина много добър, с добре направени части и използвани материали.
          Естествено има и "недодялани" неща.
          Макар, че мотоциклета премина през "пълна промяна" (снимки ще кача по-късно), все още има дреболии за оправяне, които дреболии са по-скоро за визуален ефект отколкото практичен.
          Първо:работа на мотора. Много добре балансирана работа и доставяне на мощност, когато трябва. За разлика от чистия крос, тук инжекциона е с две дроселови клапи, едната се задвижва от ръчката на газта, докато другата се задвижва от стъпков мотор. Целта на втория дросел а да направи по-мазна и по-блага работата на мотора за да удобен за ендуро каране. Задължително трябва да се флашне компа на инжекциона с последния мап и да се сложи отворена генерация. Макар, че мап-а е направен за Акрапович изпускателна система, няма проблем да се сложи каквато и да е отворена генерация, но да е за модела.
          Ще вметна, че преди да сменя софтуера на компа и да сменя генерацията, все едно карах 250сс мотор. Разликата със сменен софт и ауспух е наистина умопомрачителна.
          Софтуер трябва да се смени задължително, за да се избегне греене на двигателя. Оригиналния е софт е покрива Евро-4, плюс катализатор в ауспуха и работа по Ламбда сонда...просто няма начин да не грее. Ако се понапъне из некое баирче може би дори и да прегрее.
          Хубаво е да се смени и капака на въздушния ф-р, с такъв от чист крос. Разликата е, че капака на от крос версията е с допълнителни отвори за въздух.
          Сменете маслото с вискозитет 5w-50 или 5w-60, плюс стоманен маслен ф-р с цедка за да получите още малко мощност. Хускварна препоръчват кастрол, но мотора работи по-добре с горепосочените вискозитети на Мотул.
          Спирачки:
          Спирачните апарат са Brembo, аз не ги харесвам изобщо. Колкото и да са прехвалени, трябва да се преправят малко. Дисковете са на Braking и са ОК.
          Смених спирачна течност, спирачни маркучи и накладки, модификация на спирачните помпи и спирачните апарати, за да направя спирането наред.
          Окачване:
          Окачването е на Kayaba и е добре известно, защото се слага на множество мотори. Обаче, не е направен правилен валвинг а и не са сложени подходящите пружини. Аз смених всичко с окачване на Ohlins, не че Kayabata не можеше да се настрои, просто бях си навил на пръста да сложа Ohlins.
          Инжекцион и ел, инсталация:
          малко по-късно ще продължа.....
          MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

          Коментар


          • #6
            От: HUSQVARNA TE449/TE511

            Такааа...
            Инжекциона е Японски на Keihin, както на повечето съвременни подобни машини. Тук в подробности няма да влизам, само ще отбележа, че копма подържа два вида режима за работа на двигателя.
            Мотоциклета се приозвежда 2011-2013, като от 2012 има няколко промени, повечето козметични. Като промяна за отстраняване на заводски проблем е липсата на контактен ключ в моделите от 2012.
            Понеже моя е 2011 модел, доста време изгубих докато установя защо следващите модели са с липса на контактен ключ а и заводския проблем, който отстраняват с тази промяна. Ето в какво се състои: Палиш машината караш, каквото караш, гасиш от контактния ключ и при следващото стартиране компа влиза в авариен режим с надпис FAIL на таблото. То не писах на специалисти по форуми в USA и къде ли не. Писах на Хускварна дилъри, къде ли не, за този проблем, но понеже КТМ ги купи и почнаха да продават КТМ с Хускварна лого, техническа помощ от никъде не дойде. Писаха ми само от съответните форуми, че си карат така със светещ FAIL и че на моделите от 2012 този проблем май го нямало. Установих, че екуто се ресетва след откачване на акумулатора и всичко е Ок до следващото гасене от контактния ключ. Накрая, като неволята не дойде, се заех сам да ровя по машината.
            Като за начало сравнявах схемите на ел инсталациите на 2011 и 2012 моделите. Захранванията на пиновете на ECU по схемите и на двата модела беше абсолютно еднакво, всички сензори и т.н., абсолютно еднакви. Тогава купих оригинална диагностика и след тест с нея нищо на яве. Всичко тестове казваха, че е ок, но екуто продължаваше да влиза в авариен режим. Накрая започнах по ел схемите, кабел по-кабел и пин по-пин да проверявам и след около седмица работа, точно преди да си прегриза вените...voila. Оказа се, че ел схемата не отговаря на истината за модел 2011. Причината поради, която екуто влиза в авариен режим е следната. При моделите с контактен ключ, същия прекъсва само едно от трите захранвания на екуто, докато при моделите от 2012 без такъв, двигателя се гаси само от бутона на кормилото (както всички останали мотори), но не се прекъсва никое от трите захранвания. Последва преработка на инсталацията (около един ден работа) за да стане като модел 2012 а и да стане по добра от оригиналната. За целта трябва да се купят ключ-шалтер от 2012 модела, който се монтира на помпата на съединителя, да се пренаредят пиновете на едно от релетата подаващо захранване към екуто и премахване на няколко кабела от старата инсталация.
            След тази интервенция, всичко си дойде на място. Няма аварийни режими и т.н. Незнайно за мен остава, как никой от никъде не го правил това. Писах във Хускварна форум в USA, обяснявайки им цялата интервенция след като си оправих инсталацията и се радваха, като малки деца. Чак не ми се вярва аз да съм открил топлата вода....
            Последно редактирано от tchoumpov; 07-01-17, 21:17.
            MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

            Коментар


            • #7
              От: HUSQVARNA TE449/TE511

              ето малко снимки от одисеята

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06639.JPG
Прегледи:1
Размер:297.2 КБ
ID:5739737




              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06653.JPG
Прегледи:1
Размер:308.1 КБ
ID:5739738


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06671.JPG
Прегледи:1
Размер:304.4 КБ
ID:5739739


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06672.JPG
Прегледи:1
Размер:312.5 КБ
ID:5739740


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06674.JPG
Прегледи:1
Размер:303.2 КБ
ID:5739741


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06675.JPG
Прегледи:1
Размер:310.0 КБ
ID:5739742


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06676.JPG
Прегледи:1
Размер:287.2 КБ
ID:5739743
              MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

              Коментар


              • #8
                От: HUSQVARNA TE449/TE511

                Здравей.Сега намерих темата понеже обмислям покупката на същия мотоциклет.Въпросът ми е как или кой ти смени софтуера? Намират ли се лесно консумативи,примерно ангр.верига,накладки,дискове,калници и такива неща?

                Коментар


                • #9
                  От: HUSQVARNA TE449/TE511

                  Здр, късно видях въпорса ти.
                  Имам оригинална диагностика и мога да флашна/програмирам твоето ECU
                  MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

                  Коментар


                  • #10
                    От: HUSQVARNA TE449/TE511

                    Завършен вид след около година работа....

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_144925.jpg
Прегледи:1
Размер:318.6 КБ
ID:5769331


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_144933.jpg
Прегледи:1
Размер:245.3 КБ
ID:5769333

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_144938.jpg
Прегледи:1
Размер:281.1 КБ
ID:5769336

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_144946.jpg
Прегледи:1
Размер:278.4 КБ
ID:5769339


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_144950.jpg
Прегледи:1
Размер:215.1 КБ
ID:5769340


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_144953.jpg
Прегледи:1
Размер:141.7 КБ
ID:5769341


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_144956.jpg
Прегледи:1
Размер:166.0 КБ
ID:5769342

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145000.jpg
Прегледи:1
Размер:160.6 КБ
ID:5769343

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145002.jpg
Прегледи:1
Размер:232.2 КБ
ID:5769344


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145005.jpg
Прегледи:1
Размер:209.3 КБ
ID:5769345


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145008.jpg
Прегледи:1
Размер:148.1 КБ
ID:5769346


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145011.jpg
Прегледи:1
Размер:163.9 КБ
ID:5769347


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145014.jpg
Прегледи:1
Размер:208.6 КБ
ID:5769348


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145017.jpg
Прегледи:1
Размер:182.4 КБ
ID:5769349


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145019.jpg
Прегледи:1
Размер:216.9 КБ
ID:5769350


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145022.jpg
Прегледи:1
Размер:196.2 КБ
ID:5769351


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145026.jpg
Прегледи:1
Размер:135.1 КБ
ID:5769352


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145035.jpg
Прегледи:1
Размер:258.3 КБ
ID:5769353


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145050.jpg
Прегледи:1
Размер:279.4 КБ
ID:5769354


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145134.jpg
Прегледи:1
Размер:159.3 КБ
ID:5769355


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145146.jpg
Прегледи:1
Размер:261.7 КБ
ID:5769356


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145154.jpg
Прегледи:1
Размер:236.9 КБ
ID:5769357


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145250.jpg
Прегледи:1
Размер:293.0 КБ
ID:5769358


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145305.jpg
Прегледи:1
Размер:177.0 КБ
ID:5769359



                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145316.jpg
Прегледи:1
Размер:165.1 КБ
ID:5769360


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170716_145335.jpg
Прегледи:1
Размер:132.6 КБ
ID:5769361
                    Прикачени файлове
                    Последно редактирано от tchoumpov; 08-10-17, 21:35.
                    MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

                    Коментар


                    • #11
                      Колега tchoumpov, имам същия мотор. Как мога да се свържа с теб за консултация?
                      0878644444 Йордан

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X