Евро 1 незнам на кои мотоциклети може да се издава.
Не знам дали се издава Евро-1 за мотоциклети ... те все пак не се обмитяват като колите, а по други тарифи ... така че и да изкараш някаква Евро-1 декларация - няма да свърши работа...
Ще си вкарвам мотор от Германия. Хонда CRF 450 примерно, цената и е 3500 euro. Колко ще ми излезе в левове
за 450 кубика сметака е: 3500Е = 6845,405 + (транспорт примерно 200 лв. ) = 7045 лв. = това е митническа облагаема стойност
митото е 6 % от МОС = 423 лв.
7045 + 423 = 7468 лв
а ДДС е 20 % от 7468 лв. = 1494 лв
Значи плащаш ДДС + Мито или = 1917 лв.
само за мотциклети от 50 - 250 кубика митото е 8 %
скутерите също са с 8 %
3500 евро х 1.95(сегашния курс на еврото) = 6825 + 1917(мито, ддс, трансопрти) = 8742 Не е малко ама си струва Чисто новия CRF ако не се лъжа е към 15000 лв. Определено си струва
Мотоциклетите се обмитяват както всяка друга стока, нищо че те също са МПС. Върху така определената митническа стойност следва да се начисли мито (8% за мотори до 250 см3 и 6% за мотори над 250 см3), както и ДДС в размер 20% от нея, но увеличена с размера на митото.
Ако мотоциклетите в действителност са с произход ЕС (т.е. произведени са там), то за тях при вноса ще се заплати само ДДС. Въпреки обаче, че мотоциклетите са въведени на митническата територия на ЕС, те не променят произхода си (не можем да кажем например, че една Хонда е италиански мотор, както не можем да кажем и че един Мерцедес е японска кола, ако приемем, че е регистриран в Япония). Стоките променят само статута си - при внос от чуждестранен на местен и от местен на чуждестранен при износ. При внос на чуждестранни стоки у нас се дължат съответните митни сборове и държавни вземания, така че тук от значение е именно произхода на стоките, а не само коя е държавата износителка.
Мотоциклетите се обмитяват както всяка друга стока, нищо че те също са МПС. Върху така определената митническа стойност следва да се начисли мито (8% за мотори до 250 см3 и 6% за мотори над 250 см3), както и ДДС в размер 20% от нея, но увеличена с размера на митото.
Ако мотоциклетите в действителност са с произход ЕС (т.е. произведени са там), то за тях при вноса ще се заплати само ДДС. Въпреки обаче, че мотоциклетите са въведени на митническата територия на ЕС, те не променят произхода си (не можем да кажем например, че една Хонда е италиански мотор, както не можем да кажем и че един Мерцедес е японска кола, ако приемем, че е регистриран в Япония). Стоките променят само статута си - при внос от чуждестранен на местен и от местен на чуждестранен при износ. При внос на чуждестранни стоки у нас се дължат съответните митни сборове и държавни вземания, така че тук от значение е именно произхода на стоките, а не само коя е държавата износителка.
Темата е малко дърта, ама...
Много хора все още не правят разлика между "внос от САЩ" и "внос от Германия". Второто вече не съществува, и в този случай митни сборове няма.
Т.е. ако една произведена в Малайзия "Хонда" е била закупена от Германия, това означава, че митото за нея вече е платено (в Германия) и не е дължимо в България. При необходимост от транзитно преминаване през трета страна (например през Сърбия) статута на местна стока се доказва със сертификат T2(L) издаван в станата на закупуване.
Краси искаш да кажеш, че за един КТМ от щатите няма да се плащат тия 6% мито?!?!?!
Принципно пуснах това уточнение заради ставката за мито 6 или 8%. Не се бях зачел подорбно в текста отдолу.
Но ако този който го е писал е прав, излиза че е така, но мен нещо ме съмнява. А и как ще докажеш че този КТМ е правен в Австрия ?
Принципно пуснах това уточнение заради ставката за мито 6 или 8%. Не се бях зачел подорбно в текста отдолу.
Но ако този който го е писал е прав, излиза че е така, но мен нещо ме съмнява. А и как ще докажеш че този КТМ е правен в Австрия ?
Не знам какво е КТМ и къде се произвежда, но по принцип нещата стоят така: Ако внасяш от САЩ стока произведена в ЕС, произхода се доказва със сертификат издаден от американската митница въз основа на предшестващи документи за вноса на стоката. Това може да стане само ако колата/мотора са били регистрирани в САЩ преди по-малко от една година. Ако колата/мотора са престояли в САЩ повече от година, митницата ще откаже сертификат.
Сертификат за произход може да бъде поискан и от производителя (той е длъжен да го издаде). Сертификата може да се поиска от официалния представител на производителя в България (ама дали ще го издаде е друг въпрос).
Не знам какво е КТМ и къде се произвежда, но по принцип нещата стоят така: Ако внасяш от САЩ стока произведена в ЕС, произхода се доказва със сертификат издаден от американската митница въз основа на предшестващи документи за вноса на стоката. Това може да стане само ако колата/мотора са били регистрирани в САЩ преди по-малко от една година. Ако колата/мотора са престояли в САЩ повече от година, митницата ще откаже сертификат.
Сертификат за произход може да бъде поискан и от производителя (той е длъжен да го издаде). Сертификата може да се поиска от официалния представител на производителя в България (ама дали ще го издаде е друг въпрос).
Коментар