Здравейте,това е първия ми пост тука .Колебая се между Etz 251 и 150.Досега не съм карал друг мотор освен Simson S51.Та въпроса ми е - кое е по добре за лек офроуд - с кое ще имам по-малко главоболия (не че с симсона съм имал де ) и кое от двете и по-добро като издръжливост
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Mz ETZ 251 vs 150
Свий
X
-
От: Mz ETZ 251 vs 150
Голяма е вероятността да имаш проблеми и с MZ 150,и с 251(с лек превес на 150-ата).Просто тези машини нямат голям ресурс,а и обикновено и са на доста години и карани от луди-млади...Имал съм всичките тези мотори 90-те години и най-много проблеми съм имал със 150-ката,а никакви със Simson Endyro с 4 скорости и беше задигнат допълнително.Имаше невероятна проходимост(не съм карал офроуд),но си е мотопед.Какво и състоянието му е въпрос и на късмет
-
От: Mz ETZ 251 vs 150
MZ ETZ и 150 и 251 са много хубави машинки - но определено са градски тип мотоциклет. Просто са един по голям Simson. Какво имам в пред вид - и на двата мотоциклета очакването е шосейно - предни и задни амортисьори със малък ход и са конструирани да тушират неравности на асфалтов път и на черен път или пътека. При първите по сериозни препятствия в гората - бабуни, дупки, корени на дървета, паднали клони - започва едно подскачане на целия мотоциклет, като амортисьорите удрят здраво в крайно свито и крайно разпънато положение, което не след дълго води до счупване на ограничителните шайби отпред, а отзад направо късане на ушите на амортисьора или болтовете с които е хванат за рамата. Един от основните недостатъци се явява мощността на двигателите - 12 кончета на 150, и 21 кс за 251. Килограмите на 251 - около 147 кг пълен, почти обезмислят завирането в по хард участъци и джендеми.. опитай да преместиш с един метър 150 килограма каквото и да е, и ще разбереш, че не е по силите на сам човек.. ETZ 150 е с по подходящи килограми около 120 кг пълен (масло, бензин, инаструменти) 12-те кончета са достатъчни за равни участъци, но един по сериозен баир и се принуждаваш да "пържиш" съединителя 1-ва скорост, което скоро довежда и до прегряване на двигателя. Един голям плюс и на двата - ЕВТИНИ, всякакви части има на склад Извод: И двата мотора стават за каране по коларски път и по равни пътеки. Ако въпроса е дали да избираш между ETZ 150 и ETZ 251 - определено ETZ 150 е по подходящ мотоциклет за горски разходки - ще ти прости грешки, на по "диви" участъци просто няма да можеш да се качиш, като паднеш по лесно се става, с малко повече търпение и мускули - ще го измъкнеш от всяка урва харчи малко по малко - около 4,5-5 на 100, докато 251 определено лапа 7 литра и нагоре..
Коментар
-
От: Mz ETZ 251 vs 150
И двата мотора са ми любими, но и двата са абсолютно непригодени за всякакъв вид офроуд включващ отделяне от земята на повече от няколко десетки сантиметра. Оригиналното им окачване е меко като халва, рамките им дори на шосе се сучат в завой като спагети, двигателите са на едни тампони дето дори в нормални ситуации в крайна сметка се късат. И на симсоняка двигателя е на едно висящо озакачване което при добро желание се съсипва бързо. Но поне неговия двигател е лек.
Едно време нямаше друг вариант. Машините на ИФА (Симсон, МЗ) бяха върха на сладоледа и се спрягаха във всякакви варианти. В наши дни избор има. Не прави грешен избор.Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
От: Mz ETZ 251 vs 150
Здравей колега доста време се занимавам с тези моторетки и подкрепям мненията на колегите,ще ти кажа няколко думи по темата:
1ЕТЗ 150 е със слабичък двигател но за сметка на това липсва една детска болест,а именно съединителя - при 250/251 е връзката му с вала е реализирана чрез конусно съединение и гайка която го притяга,след определено време гайката изпуска, конуса превърта и става дълга и широка (имам тема за това) а при етз150 е реализирано с верига между първичния и вторичния вал.
2В момента карам етз250 който е с по-дълга рама от 251 и задната му гума е 18' (много важно за гората).Както каза Гоблин окачването на двигателя е много калпаво аз изкривих планките,разбих тампона и скъсах веригата (понеже двигателя се криви) -Реших проблема със по-дебели планки от стомана и качествени болтове.Другия проблем е,че като цяло рамата е слаба -В следствие на лудо каране я пукнах и след това трябваше да я заваря.
3 Ако се ползва само за гората може доста да се редуцира теглото (моят е почти гол )
4В момента не мога да си позволя нещо по-добро и ползвам етз-то за разходки и мога да кажа,че е доста приятен за нормално каране,разбирасе задължително 14 зъба преден венец.
Както се спомена по-горе предимство са евтините части и простата и не чак толкова на места конструкция,такаче ако си малко сръчен ще можеш сам да си го ремонтираш.
Ако е в добро състояние 250 двигателя е много приличен с 14 зъба предна зъбчадка,максималната скорост пада на около 110 но за сметка на това ускорява заедно с ротакс 350 4т
5 250 е много забавен зарди дългата си и лека задница и позволява много лесно да се носи по чакъла и съответно да се овладява.
И колега ако си решил да е етз от финансова гледна точка (като мен) не се притеснявай двигателя е икономичен в сравнение с конкурентите му в класа а и доста еластичен,информация може да се намери в нета за всичко.
ПоздравиHyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б
Коментар
-
Конкретно към ден днешен как е намирането на части? Имам мерак за ETZ 250. Продава се едно доста прилично, но на неприлична цена. Има някои естетични забележки и липси( например предни мигачи), преправено е с дискова спирачка- резервоарчето е с олющена боя, ръкохватките са протрити..... Та такива неща в България намират ли се? Магазин на живо?- надали.Марин Райковски
Коментар
-
Магазини на живо има и повечето ти казват "това го нямаме в момента, ако искаш за утре" и после го поръчват от няколкото популярни сайта. моторбайк е доста зареден сайт и досега каквото съм поръчал са го имали. Естествено качеството е доста посредствено, ама от оригиналното отдавна няма.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар