Здравейте,
Историята е следната - преди няколко години се запалих и започнах да се интересувам от мотори. По-миналата година си взех Yamaha TDR125 (italia, а не японския вариант). Карах го един сезон, но накрая паднах и се потроших малко. В началото на миналата година установих че започват да му излизат разни проблеми от старост(карбуратор, окачване и т.н.) Освен това установих че двутактов мотор, на който не му работи смесителя не е удобен за всекидневна употреба и го продадох. За съжаление парите не стигаха да си взема нещо по-добре и реших да изчакам един сезон, а не да се хвърлям пак на първото, за което имам пари. Освен това исках да събера за хубави ботуши, та да не нося гипсове отново (дано!).
И сега съм пред дилема за новата машина. За момента бюджета ми до 3000, по възможност с консумативите. На TDR-а ми харесваше много теглото и стойката - беше ми удобно, а като ми изтръпне задника, можех лесно да се изправя на степенките за почивка(случваше се често, защото имаше ужасни вибрации). Не ми харесваха всичките х-ки, произлизащи от факта че е 2т (като изключим 8000 оборота и нагоре). 176см, около 65кг съм. Пробвал съм Трансалп (стори ми се доста тежък и малко тромав), Доминатор 650 (много висок и с висок център на тежестта - за малко да го изтърва) и DR650 RS - като тегло сякаш ми беше почти ОК, може би малко висок и малко по-мощен, отколкото ми беше комфортно тогава в началото. И знам че искам по-лек мотор. Като мощност TDR-а беше започнал да ми идва малко слаб на дълъг път към края, но се търпеше.
Понеже се потроших на черен път, усещам че сега се заглеждам повече по шосейни мотори, все стигам до извода че не искам да се отказвам от възможността за off-road. От друга страна повечето ми пътувания бяха по 200км и нагоре, предимно по асфалт. Та има ли такова животно, дето хем да е икономично, хем да е леко и да става за офроуд, хем да е удобно за дълъг път - 400-500км/ден макс? Трябва да може лесно и удобно да се върже палатка+шалте и чувал и още млако багаж на него. Пък ако може и да не е много лакомо...
Гледах DR200 Djebel, Yamaha XT225 Serow и други подобни, но имам чувството че са предимно за черни пътища и градско и не толкова за дълго пътуване. Имате ли някакви съвети и предложения?
ПС - за пояснение под офроуд разбирам черни пътища, по които може да се мине с непретенциозен джип и в най-лошия случай камион за дърва, а не кози пътеки и реки
Иначе ми се иска и да е с инжекция, но там цените стават съвсем други.
Историята е следната - преди няколко години се запалих и започнах да се интересувам от мотори. По-миналата година си взех Yamaha TDR125 (italia, а не японския вариант). Карах го един сезон, но накрая паднах и се потроших малко. В началото на миналата година установих че започват да му излизат разни проблеми от старост(карбуратор, окачване и т.н.) Освен това установих че двутактов мотор, на който не му работи смесителя не е удобен за всекидневна употреба и го продадох. За съжаление парите не стигаха да си взема нещо по-добре и реших да изчакам един сезон, а не да се хвърлям пак на първото, за което имам пари. Освен това исках да събера за хубави ботуши, та да не нося гипсове отново (дано!).
И сега съм пред дилема за новата машина. За момента бюджета ми до 3000, по възможност с консумативите. На TDR-а ми харесваше много теглото и стойката - беше ми удобно, а като ми изтръпне задника, можех лесно да се изправя на степенките за почивка(случваше се често, защото имаше ужасни вибрации). Не ми харесваха всичките х-ки, произлизащи от факта че е 2т (като изключим 8000 оборота и нагоре). 176см, около 65кг съм. Пробвал съм Трансалп (стори ми се доста тежък и малко тромав), Доминатор 650 (много висок и с висок център на тежестта - за малко да го изтърва) и DR650 RS - като тегло сякаш ми беше почти ОК, може би малко висок и малко по-мощен, отколкото ми беше комфортно тогава в началото. И знам че искам по-лек мотор. Като мощност TDR-а беше започнал да ми идва малко слаб на дълъг път към края, но се търпеше.
Понеже се потроших на черен път, усещам че сега се заглеждам повече по шосейни мотори, все стигам до извода че не искам да се отказвам от възможността за off-road. От друга страна повечето ми пътувания бяха по 200км и нагоре, предимно по асфалт. Та има ли такова животно, дето хем да е икономично, хем да е леко и да става за офроуд, хем да е удобно за дълъг път - 400-500км/ден макс? Трябва да може лесно и удобно да се върже палатка+шалте и чувал и още млако багаж на него. Пък ако може и да не е много лакомо...
Гледах DR200 Djebel, Yamaha XT225 Serow и други подобни, но имам чувството че са предимно за черни пътища и градско и не толкова за дълго пътуване. Имате ли някакви съвети и предложения?
ПС - за пояснение под офроуд разбирам черни пътища, по които може да се мине с непретенциозен джип и в най-лошия случай камион за дърва, а не кози пътеки и реки

Коментар