Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

    Здравейте на всички.
    За пръв път пиша в Ендуро подфорума, така , че ще ме извините ако питам някоя глупост.
    Значи искам да питам има ли смисъл да се кара Супермото в града ?
    Мотор карам от 14-15 годишен (разни скутери) ... т.е. стажа ми не е много голям.
    От 2 години бръмча с Africa Twin , и общо взето стажа ми е с нея е около 15 000км ... т.е. не много.
    Последно време гледам при мен в града много келешчета карат разни КТМ-и със шосейни гуми ... тия малките за супер мото
    Гледах разни клипчета в интернет и нещо взеха да ми харесват тези моторетки.
    Върпоса е дали си заслужава да бръмча с такова в градски условия , или по-добре да си карам Африката, като я модернизирам малко?
    Никога не съм карал кросов мотор , така , че незнам какво да очаквам ... т.е. да не падна по гръб още при първото качване

    Ето това съм си харесал:
    http://www.willhaben.at/iad/gebrauch...?adId=47114492

    Бюджета не мисля да надхвърля 3000€ за такава моторетка (то май си върви адски много това)

    Дайте съвети
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

  • #2
    От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

    Ей, мръсник! Искаш да умрем от завист ли?!

    Накратко: супермотото е хулиганът на моторите. Дори и с 250 куб.см. се правят глупости, защото всичките супермотота са общо взето по 120-130кг максимум. Ускорение, пътно поведение и повратливост без конкуренция. За града и спънати, криволичещи пътища няма по-добро решение. А това задни и предни гуми, въобще няма да ги споменаваме...

    Загуби малко време в http://www.supermotojunkie.com например.

    Имай предвид обаче разделението (полу-)спортни и туристически супермото мотори. Този КТМ е от първите. При него маслото се сменя на 15-ина часа примерно, докато на Suzuki DRZ на 3000км (пак например). Добре поне, че КТМ-а събира към 1 литър Затова трябва да вкараш и поддръжката в уравнението.

    А и последно, има си цял Супермото раздел тук във форума.

    Коментар


    • #3
      От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

      KTM 525 MXC трябва да му се сменя маслото на ХХ работни часа ?
      Ако е така, дирекно отпада от класацията ... защото просто нямам мястото да се занимавам всяка седмица със смяна на масло.
      Аз на ден си ги правя по 2-3 часа градско каране като съм с мотора ...
      Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
      Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
      Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

      Коментар


      • #4
        От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

        Вземи си мотор от "старото материал" , ако искаш да караш . Ако искаш да е по-модерен и с копче , то ДРЗ-та е за теб . Ако ти се стори слаб , скачай на ХР 600 . И в двата случая няма да сгрешиш . От оранжевите стой по-далеч .

        Коментар


        • #5
          От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

          Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
          ..... От оранжевите стой по-далеч .
          Сега ако се и аргументираш, цена няма да имаш. И хайде да не сравняваме ДРЗ-а с 525-цата ! Твърде различни мотори, най-вече като концепция. Определено съм съгласен ,че ХР-а е може би най-удачното решение (достатъчно динамика като двигател и сравнително евтина подръжка, само не знам имат ли копче). LC4-ките също може да се погледнат.А за маслото на 525-цата, в градско каране спокойно може да се сменя и на 1500км (зависи 1500 км за колко време се навъртат, ако е за седмица наистина е неудачен вариант.)
          Последно редактирано от 4ef4o; 17-10-12, 07:53.
          Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

          Коментар


          • #6
            От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

            Да и след 3 /три/ смени на масло преди да налееш четвъртото е хубаво да си сменил поне сегменти, през едни сегменти и бутало, кобилици, разпределителни валове вериги, семеринги на водна помпа и т. н.т. /това за двг. 510 см3 качен на АТВ 520 ХЦ/
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #7
              От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

              Това в смисъл,че 1500 км ГРАДСКО каране е твърде много за едно масло или че двигателя има много малък ресурс. Нещо не те разбрах.
              На моя 525 (при това е SX със портната глава, HOT CAMS Stage 3 разпределителен вал и др.) маслото го сменям на 500-600км (взависимост от карането). Като за въпросните 500до 600км е бил наврян в кал, вода, врял е из деретата, стоял е с главата надолу и тн. И за една година каране (7000 или 8000км) като го отворих по полите на буталото графитното покритие почти не е мръднало. Обаче се кара само с МОТУЛ 300V и след всяко каране си пера въздушния филтър и го омаслявам.
              Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

              Коментар


              • #8
                От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                Щом си решил да даваш толкова много пари , по добре си вземи това, че е ново и пак почти на тази цена.

                http://motori.cars.bg/m59276

                http://motori.cars.bg/m48818


                и наистина ще сменяш масло тогава когато си забравил кога е било предния път. А за ремонт на двигателя пък изобщо няма да говорим.
                И аз ще си взема такъв като одъртея
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #9
                  От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                  За маслото и 1500 км. не мога да отговоря, но в голям град се навъртат за 10тина дена без да се силиш много. А ресурса поне на моя двигател /КТМ/ сравнен с аналогични такива /ендуро/ на хонда или кавасаки е в пъти по-малък от колкото би ми се искало.

                  П. П. Във Франция има спешна помощ с ендуро ямахи с големи едноцилиндрови двигатели /600-660 куб. см не знам точно/ накичени с огромни куфари и 2 човека отгоре съм виждал да изкачват стъпала заради спешен случай. Може би това е по-удачния в бюджетно отношение вариант.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                    Генчев, като напишеш че на 3 смени на маслото сменяш всичко гореизброено по ктм-а, не съм сигурен дали си верваш и ти. 50лв (филтър и масло) на 1500км според мен не е много. Ресурса на двигателя е доволно голям, стига да не е каран на писта или състезания. Със сигурност е едно от най експлозивните супермото, но не знам доколко ще е правилното в града. ДРЗ-та много ми грозен на мен, макар и с хубав и благ двигател. Хондата за градски, че и извънградски мотор май е най добре!?
                    [SIGPIC][/SIGPIC]

                    Коментар


                    • #11
                      От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                      Забавно е като се почне дърляне по марки и модели, а човека пита за супермото по принцип. Аз си се движа в града с ендурото- КЛХ650С. С малко по-асфалтови гуми. Не бих заменил 21 цоловата предна гума с 16 в град като София. Тука през голяма част от годината си е оффроуд. Само в редките отрязъци от време когато дупките са закърпени става и с по-малки предни търкала и чисто асфалтови гуми.

                      Казано с други думи - ако искаш да имаш по-добро сцепление на сух равен идеален път - взимай супермото. Ако ще караш на мокро , дупчесто и тук таме преминаващо в офф трасе ти е достатъчен същия мотор /леко ендуро/ - с нормални /малко по-ефтинки/ гуми и джанти.
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар


                      • #12
                        От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                        Явно двигателя идва малък за атв-то , знам ли. Иначе наистина един XR или някое XT , май ще са доста добър избор.
                        Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                          Според мен една LC4-ка и само газ. Маслото се сменя като на шосеен мотор, а двигателя има ресурс да искара много.
                          Тия приказаки за КТМ и сегменти, бутало и т.н. са доста несериозни, особено като сравнявате кон с кокошка. Напилен състезателен двигател каран на състезания трябва поддръжка, това не значи че КТМ са боклуци и само те имат обслужване - ако сравниш обслужването като часове на CRF-R и SX ще видиш кое иска по-често обслужване . Плюс това човека пита за градско супермото, а не за нещо напилено. Някои използват EXC за всеки ден, но това е рядкост и то по чужбините, тук не знам за такива. MXC няма как да го регистрираш, а и май си е EXC без стартер. За града най-добре е LC4 - SM или Duke II, които са заводски Супермотота, докато XR и XT, ще са със СМ джанти и искаш повече за да станат баш СМ. XTX660 и FMX не мисля че ще са много различни от твоята африката след малко подобрения за града, но това си е мое мнение.

                          Едно такова за града е супер
                          http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...260&f1=details

                          Коментар


                          • #14
                            От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                            Пичове, прочетете условието на задачата. Той човекът струг за каране си има ако е необходимо.

                            Моите фаворити са Yamaha WR250X или Beta M4.

                            Ако спорът е между KTM и Suzuki, тогава просто се взима ССМ

                            Коментар


                            • #15
                              От: Има ли смисъл от Супермото за градски мотор ?

                              Вкус приятели няма, затова има толкова марки и модели.
                              Ако иска да кара спортно и агресивно е едно, ако нещо универсално е друго, ако иска да кара струг подобен на сегашния е трето. Зависи от характера.

                              p.s. А може и това, микс от какво ли не

                              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X