Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КТМ 500 ЕХС- F 2012

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КТМ 500 ЕХС- F 2012

    Здравейте, нека в тази тема да съберем впечатления и мнения за новия КТМ ЕХС 500. Плюсове, минуси, технически доработки и т.н."
    Има ли тук някой, който е с преки впечатления от "баткото" на 350-ката ?
    Последно редактирано от Краси; 11-06-12, 09:55.
    2015 KTM EXC 450 six days Argentina
    Toyota Land Cruiser KDJ 125

  • #2
    От: KTM 350 EXC-F Six Days 2012

    Да,мисля,че Владо /Сухой27/ има.
    Симеон Симеонов - 0878666200
    Suzuki Bandit N600 with K&N filter and Hurric exhaust
    Suzuki - A way of life

    Коментар


    • #3
      От: KTM 350 EXC-F Six Days 2012

      Ами да, Владо има и сме си говорили доста пъти с него по темата, не е с много добри впечатления и затова иска да го продаде.
      Ето ви и едно доста негативно мнение и от човекът ЕНДУРО Дейвид Найт, който се състезава с такъв в световният ендуро шампионат,

      Коментар


      • #4
        От: KTM 350 EXC-F Six Days 2012

        какво конкретно колегата не е харесал в 500-арката ?
        2015 KTM EXC 450 six days Argentina
        Toyota Land Cruiser KDJ 125

        Коментар


        • #5
          От: KTM 350 EXC-F Six Days 2012

          Доколкото разбрах, двигателя е прекалено рязък за спънато трасе тип "спри-тръгни". Когато се движи на по-висока скорост няма проблем, но на по-техничните трасета било трудно повторното тръгване на кофти места. Явно е много експозивен в ниските. Според "малкия" ще се мъчат да го направят да се държи повече като 450сс. (не претендирам за точност на превода, преразказвам с мой думи това което и както го разбрах).
          Колко ли е назобена тази 500-ка ,че човека ендуро му е кофти с нея
          Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

          Коментар


          • #6
            От: KTM 350 EXC-F Six Days 2012

            Сравнена с Бетата 525 е доста по-рязка в ниски, а във високи не съм вкарвал, защото е в разработка. Предполагам, че в пресечени местности борбата ще е жестока.

            Но възникна следния въпрос- от магазина ми казаха разработката преди първа смяна на маслото да е около 2 резервоара. Вчера напълних догоре, минах 100 км. в оптимални според мен режими за разработка- малко над средни с плавно ускорение и после връщане на газта и така през цялото време. Мотора глътна по-малко от половината резервоар, което ще рече , че с такова темпо 2 резервоара ще са 400км. Вижда ми се адски много и се чудя дали да не сменя маслото още сега ?
            2015 KTM EXC 450 six days Argentina
            Toyota Land Cruiser KDJ 125

            Коментар


            • #7
              От: KTM 350 EXC-F Six Days 2012

              Маслото се сменя след първите 3-4 моточаса, после след 6-7, после след 10 и отиваш на 15 моточаса занапред.
              За разработка с тръгни и спри не е нужно, този мотор заводски е толкова запушен, че нищо не можеш да му направиш.

              Когато го отпушите /което не е лесна работа/, ще трябва или да смениш ауспуха, или да му изхвърлиш всичко отвътре и отвориш оригиналния.

              Не искам да цитирам Владо, ако реши нека сам напише мнението си, но този мотор е прекалено силен за нас, прекалено.
              Оплаква се, че когато върнеш газта преди завой, толкова силно забивал предницата от компресията, че започвал да презавива.
              Също така ми каза, че тръгване на страничен наклон било кауза пердута, гумата превъртала и поднасял веднага...и какво ли не.
              Имайки в предвид, че неговият е с ОЛИНС окачване и сменена карта на инжекциона и пак....нарича го .....това не мога да го напиша...

              Аз го покарах също, разликата в килограмите на кантар не е голяма, но в гората е фрапираща.
              На 350-ката мога да давам колкото си искам газ дори и на 6-та с 13/52 пиньони, но големия ме е страх да си помисля дори.

              Изводът за мен е, че съм загубил 5-6 години каране с 450ки, вместо през цялото това време да съм карал 250-ки който са направени за такива като мен.

              Коментар


              • #8
                От: KTM 350 EXC-F Six Days 2012

                450 си е силен мотор и си трябва подготвен човек за да го кара. Един път силата на двигателя, второ килограмите. Наистина е нужна много сила на някой стръмни места, но заслужава ли си да се мъчиш с 450 цял ден заради няколко такива случая, освен ако не си як българин като бат Дак. Аз и за това карам 2Т, защото 250 4Т ми е слабо а 450 тежко.
                Пък и много хора които карат 4Т ако пробват новите ендуро двигатели на 2Т ще се учудят колко са плавни и мазни и колко лесно се карат, както се шегувахме навремето 3Т
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #9
                  От: КТМ 500 ЕХС- F 2012

                  След 13 мото часа вече имам някакви малки впечатления от машината.

                  Двигател и скорости: Сравнен с Бетата /525 2008г./ двигателя е доста по-силен и еластичен във всеки режим на работа. Никакви колебания при ускорение, значително по-икономичен /с около литър на сто/ благодарение на инжекциона. Пробега също е доста по-голям заради 9-те литра в резервоара. Това , което ми харесва, е че при необходимост за преодоляване на препятствие предната гума се изправя с лекота и при ниски обороти дори на 4-та . Всъщност, поне аз на много малко места мога да вкарам тоя мотор във високи. Кара се предимно на ниски и средни. Имах възможност да покарам и 350-ка, но не останах очарован. Определено не се изисква такава прецизвост при подаването и отнемането на гаста, но я няма тръпката от въртящия момент. Предавателните числа на 500-ката първоначално ми се сториха малко странни/отпред е 14 зъба, отзад-50/, може би защото на Бетата бях с 51/13, но свикнах бързо и въпреки, че в комплекта има предна 13-ка не мисля да я слагам. Стори ми се също, че между 5-та и 6-та разликата е много малка.

                  Управление: Е тука останах очарован. Тоя мотор се кара с пъти по-лесно от Бетата. Въпреки, че ми е по-висок, нямам никакви проблеми на по-кофти места. Пробвах и по пътеки, потеглях от странични наклони имайки предвид написаното от Чинела, но....никакво поднасяне, превъртане и тн.... просто перфектно. На няколко пъти предницата ми поднесе странно в коловози, явно защото наклона и е различен от този, с който съм свикнал. Може и да бъркам за причината, но това е единственото нещо, което ме подразни.
                  2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                  Toyota Land Cruiser KDJ 125

                  Коментар


                  • #10
                    От: КТМ 500 ЕХС- F 2012

                    Само ще цитирам една новина:

                    Дейвид Найт най-после е успял да се отърве от КТМ 500 и от следващият кръг в световният ендуро шампионат ще се състезава с КТМ300 ЕХС 2т.
                    Не знам как от КТМ са се съгласили с това, но явно продажбите на 500 са добри и повече реклама не им е нужна. Дано сега му потръгне на Найт.

                    Коментар


                    • #11
                      От: КТМ 500 ЕХС- F 2012

                      Хм, доста странно изказване, при положение че могат да му направят мотора както той си пожелае, дали 480 или 530, дали рязък или плавен.
                      Помня миналата година на световното когато Бараган караше с кх450, мениджъра на отбора беше казал че неговия мотор и на Xavier Boog ако не се лъжа , са коренно различни, въпреки че външно са 1:1 . На Бараган агресивен и рязък другия точно обтатното.
                      Не вярвам това да е проблем за КТМ и то с тия ижекциони, дето сигурно може да се направи да върви и като 250-ка.
                      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                      Коментар


                      • #12
                        От: КТМ 500 ЕХС- F 2012

                        Любопитно ми е да врътна кръгче на 300-тица, макар че не съм фен на 2Т. Кики май имаше такава , да напише два реда ако още я кара. Иначе на КТМ като не им върви даден модел с продажбите, винаги могат да си измислят квито си пожелаят маркетингови стратегии за да го засилят
                        2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                        Toyota Land Cruiser KDJ 125

                        Коментар


                        • #13
                          От: КТМ 500 ЕХС- F 2012

                          ...да добавя и аз малко в стил "чел съм,ама май не всичко и не до края..":
                          1.Този модел НЕ Е предназначен за екстремно ендуро или подобни СЪСТЕЗАНИЯ, а е насочен предимно към "нормалния" потребител-Човек, който няма всичкото време на света за каране,кара,когато има време, изполва мотоциклета на доста различни "стилове" и терени и иска надежден, и сравнително лесен за каране мотоциклет.Даваш газ-върви,на грешната предавака си...пак даваш газ-пак върви..ТА това е....Не се налага да ръчкаш съеденителя, да "чистиш" оборотите, да сменяш предавки по време на завой, изкачване и т.н.....просто караш!
                          2. DK кара този мотоциклет, защото: "ако някой може да кара 500 в продължителен "RACE MODE" то това е само той"..Нека не бъркаме моментото даване на газ със Race mod-a! За КТМ е ясно,че този мотоциклет няма как да се мери с 300 (за пример) на терен и тип състезания, за който 300 е НАПРАВЕН!!! Идеята е да се покаже/докаже,че 500 е достатъчно универсален за широк кръг потребители/терени/възможности. Фактът,че от КТМ разрешиха на ДК да се върне към 300 доказва,че мисията е изпълнена...Да уточним само, че и тук важи правилото " Който плаща, той поръчва музиката"...ДК няма как да се "отърве" от 500 на своя глава, на него му е РАЗРЕШЕНО.

                          По темата за 500:
                          С малко знания и подходящото оборудване, машината става съвсем послушна във всеки един режим. Мойте оплаквания бяха по отношение на контрола върху газта ,предимно в зоната 2-15% отваряне на дроселовата клапа (проблем,дължащ се на МОЯТА липса на навик,умения и възможности). Инжекциона прави нещата " да се случват без забавяне, в точната пропорция"..е точно това, съчетано с ненавременното, случайно и неясно колкото подаване на газ, кара двигателя на прави "неща", за който аз не съм подготвен или не съм очаквал в дадения момент...."whiskey throttle" общо казано....та това "случване" става все по-често,когато човек е изморен,неконцентриран или просто отвеян и мисли за всичко друго , но не и за това, което прави в момента......Е тая комбинация ,с подобен мотоциклет, не е БАШ много подходяща !
                          Този проблем го реших с по-често каране и промяна на "мап"-а...Имам няколко готови карти за ЕКУ, които слагам според очаквания от мен терен. Като добавим и наличието на превключвател (върху кормилото) за режимите на ЕКУ, ситуацията се "овладява" значително по-лесно....Да уточня, че този превключвател не сменя различните карти, а просто дава допълнителен офсет от +/- 10% на заредената в ЕКУ основна карта....Тези 10%,съчетани с мощния и еластичен двигател дават достатъчно широк диапазон от лесни за промяна настроики.....При 350 ЕХС това не се усеща в подобна степен.

                          на двете снимки се вижда разликата: По-широката червена зона е за доста пресечен терен, почва със слабо сцепление,страничен наклон,шума и т.н...Газта не е много чувствителна и позволява прецизен контрол върху двигателя,при рязко подаване на газ (над 15 градуса отворена клапа) ситуацията се променя




                          По отношение на стандартното окачване нямам какво да коментирам.От много отдавна не карам такива мотоциклети
                          A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                          Коментар


                          • #14
                            От: КТМ 500 ЕХС- F 2012

                            малко добавка:
                            "After campaigning his trusted KTM 500 EXC for the first four races this year, the Manxman has made a radical switch to two-stroke machinery and the KTM 300 EXC.
                            “I felt I needed to try something new,” explained David as he dealt with technical control on Friday afternoon in Italy. “Something hasn’t quite clicked this year and I’m not sure why. I feel like I’ve been riding good and although the four-stroke is bigger, it’s also better than before yet my times still weren’t there. I think there’s been a shift in events. This season the special tests have really suited the lighter and nimble two-stroke.”

                            източник: enduro21.com

                            Съвсем между другото и в интерес на истината, ДК смята, че все още нито един от мотоциклетите, който е карал след мод.2007 не се е доближил до поведението (окачване,двигател,ергономия) на 2007 525/450 EXC Factory Edition...От тогава до сега, ЕХС линията смени 3 рамки и 3 двигателя, и междувременно минаха 5 години!!!
                            A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X