От: YZE 750 SUPER TENERE
В самият резервоар беше монтирана бензинова помпа , и понеже вакум помпата на тенерето доста бавно пълни карбураторите когато горивото е под нивото им , реших да я ползвам. Но тук възникна проблем , КТМ 690 е инжекцион , налягането на помпата беше много голямо за карбураторите. От резервоара излиза само един маркуч , от който не тече гориво когато помпата не работи , няма маркуч за излишното гориво. Варианта беше да монтирам един разклонител преди карбураторите , и от дам с втори маркуч да върна излишното гориво в резервоара. Но за целта трябваше да правя отвор в резервоара , което не ми хареса много като идея. За да търся по-просто решение , свалих помпата и капака на който е захванат горивния маркуч. Оказа се , че всичко което може е вкарано в резервоара. На капака в предната част на резервоара , имаше един отвор , от външната страна се захващаше горивният маркуч , от вътрешната страна имаше един метален клапан , а между тях два отвора с два тънки маркуча който стигаха до помпата. Веднага ми стана ясно принципа на действие , когато помпата работи , налягането отваря клапана , и той пропуска горивото към двигателя , когато налягането се повиши много , клапана отваря втория малък отвор , и горивото се връща обратно в помпата. За да намаля налягането трябваше да сменя пружината в клапана , но малко трудно щях да уцеля подходящата , освен това клапана беше капсулован. Тогава ми хрумна много просто решение , направих една тапа на мястото на клапана , така , че да запуша големия отвор към вътрешната част на резервоара. Така отворите към двигателя , от помпата , и този за излишното гориво оставаха постоянно отворени , надявах се , че горивото ще стига до двигателя , и налягането няма да е високо , защото отвора за излишното гориво е постоянно отворен. За да проверя това , сипах 1-2 литра гориво , включих помпата и повдигнах маркуча на 70-80см. над нивото , горивото протече като от пълен резервоар , и с поставянето на пръста на отвора , спираше без никакво налягане. Но ефекта от тази помпа го разбрах , когато запалих мотора , въпреки , че не беше пален от много време , запали от първия път.
В самият резервоар беше монтирана бензинова помпа , и понеже вакум помпата на тенерето доста бавно пълни карбураторите когато горивото е под нивото им , реших да я ползвам. Но тук възникна проблем , КТМ 690 е инжекцион , налягането на помпата беше много голямо за карбураторите. От резервоара излиза само един маркуч , от който не тече гориво когато помпата не работи , няма маркуч за излишното гориво. Варианта беше да монтирам един разклонител преди карбураторите , и от дам с втори маркуч да върна излишното гориво в резервоара. Но за целта трябваше да правя отвор в резервоара , което не ми хареса много като идея. За да търся по-просто решение , свалих помпата и капака на който е захванат горивния маркуч. Оказа се , че всичко което може е вкарано в резервоара. На капака в предната част на резервоара , имаше един отвор , от външната страна се захващаше горивният маркуч , от вътрешната страна имаше един метален клапан , а между тях два отвора с два тънки маркуча който стигаха до помпата. Веднага ми стана ясно принципа на действие , когато помпата работи , налягането отваря клапана , и той пропуска горивото към двигателя , когато налягането се повиши много , клапана отваря втория малък отвор , и горивото се връща обратно в помпата. За да намаля налягането трябваше да сменя пружината в клапана , но малко трудно щях да уцеля подходящата , освен това клапана беше капсулован. Тогава ми хрумна много просто решение , направих една тапа на мястото на клапана , така , че да запуша големия отвор към вътрешната част на резервоара. Така отворите към двигателя , от помпата , и този за излишното гориво оставаха постоянно отворени , надявах се , че горивото ще стига до двигателя , и налягането няма да е високо , защото отвора за излишното гориво е постоянно отворен. За да проверя това , сипах 1-2 литра гориво , включих помпата и повдигнах маркуча на 70-80см. над нивото , горивото протече като от пълен резервоар , и с поставянето на пръста на отвора , спираше без никакво налягане. Но ефекта от тази помпа го разбрах , когато запалих мотора , въпреки , че не беше пален от много време , запали от първия път.
Коментар