Обява

Свий
Няма добавени обяви.

YZE 750 SUPER TENERE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: YZE 750 SUPER TENERE

    В самият резервоар беше монтирана бензинова помпа , и понеже вакум помпата на тенерето доста бавно пълни карбураторите когато горивото е под нивото им , реших да я ползвам. Но тук възникна проблем , КТМ 690 е инжекцион , налягането на помпата беше много голямо за карбураторите. От резервоара излиза само един маркуч , от който не тече гориво когато помпата не работи , няма маркуч за излишното гориво. Варианта беше да монтирам един разклонител преди карбураторите , и от дам с втори маркуч да върна излишното гориво в резервоара. Но за целта трябваше да правя отвор в резервоара , което не ми хареса много като идея. За да търся по-просто решение , свалих помпата и капака на който е захванат горивния маркуч. Оказа се , че всичко което може е вкарано в резервоара. На капака в предната част на резервоара , имаше един отвор , от външната страна се захващаше горивният маркуч , от вътрешната страна имаше един метален клапан , а между тях два отвора с два тънки маркуча който стигаха до помпата. Веднага ми стана ясно принципа на действие , когато помпата работи , налягането отваря клапана , и той пропуска горивото към двигателя , когато налягането се повиши много , клапана отваря втория малък отвор , и горивото се връща обратно в помпата. За да намаля налягането трябваше да сменя пружината в клапана , но малко трудно щях да уцеля подходящата , освен това клапана беше капсулован. Тогава ми хрумна много просто решение , направих една тапа на мястото на клапана , така , че да запуша големия отвор към вътрешната част на резервоара. Така отворите към двигателя , от помпата , и този за излишното гориво оставаха постоянно отворени , надявах се , че горивото ще стига до двигателя , и налягането няма да е високо , защото отвора за излишното гориво е постоянно отворен. За да проверя това , сипах 1-2 литра гориво , включих помпата и повдигнах маркуча на 70-80см. над нивото , горивото протече като от пълен резервоар , и с поставянето на пръста на отвора , спираше без никакво налягане. Но ефекта от тази помпа го разбрах , когато запалих мотора , въпреки , че не беше пален от много време , запали от първия път.











    Последно редактирано от Chinela; 30-11-11, 17:42.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #17
      От: YZE 750 SUPER TENERE

      Задната вилка на Супер Тенере , е широка в задната част , не симетрична , и изместена спрямо надлъжната ос на мотора. Новата вилка от КТМ 690 , е напълно симетрична , а размерите и в предната час , позволяваха да я местя на ляво и на дясно , така че да я монтирам спрямо надлъжната ос на мотора. Между вилката и рамката , и между двигателя и вилката , се наложи направата на втулки , понеже тази част от рамката я запазих. За втулките , между двигателя и вилката , заварихме две планки , за тях захванах резервоара в долната част. Предварително ги бях надупчил , с цел да са по-леки , и при по-хубаво падане да се изкривят , така , че да не пострада резервоара.



      Трябваше да се съобразя и с доста неща които минаваха на близо , тръбата за маслото , спирачният маркуч , маркуча който захранва спирачната помпа , между двете планки беше амортисьора. Дойде ред и на задната джанта , нея я бях купил преди задната вилка , тя е от Хускварна ТЕ 610. Първият проблем беше , че тя е за ос 20мм. , а вилката е за ос 25мм. , но се оказа , че една част от дистанционните втулки влизат във лагерите , а самите лагери са с вътрешен размер 25мм. Престъргахме втулките на 25мм. , частта която влиза в лагерите изпадна , и остана само частта между лагера и вилката.





      Понеже двигателя е двуцилиндров , по-широк , а джантата е за едноцилиндров , по-тесен двигател , се наложи направата на фланец.



      Но понеже само той не ми вършеше работа , се наложи изработката на специално малко зъбно колело , с изместване -6мм. към двигателя. На снимката са: стандартно , -3мм. , -6мм.



      При така монтираната задна вилка , след монтажа на плъзгача и водача на веригата , се оказа ,че ако сложа джанта от КТМ 690 , ще отпаднат всички фланци и втулки , трябва само да монтирам малкото зъбно колело с изместване на веригата -3мм. Така и направих , за да не преправям водача и плъзгача. Наложи се само изместване на сегашната джанта с около2мм. от надлъжната ос на мотора , но не се усеща в гората , а като я сменя с такава от КТМ 690 , всичко ще си дойде на място , и ще е по-леко.



      Другият проблем беше спирачният диск , на Хускварна е 220мм. , при КТМ е 240мм. Понеже и тук трябваше фланец , вариантите бяха три: от Yamaha 240мм. , по поръчка за Husqvarna 240мм. ,оригинален за КТМ 690. Спрях се на последният вариант , макар , че беше малко по-скъп от първите два , но така ще мога да го ползвам като сменя джантата.



      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #18
        От: YZE 750 SUPER TENERE

        След като преправих рамката , двата квадратни профила , които се захващат с болтове в предната част , минават под двигателя , и стигат до стъпенките, отпаднаха. Обаче запазих двете основи за които се захващаха с болтове.



        Бяха ми нужни за да захвана радиатора , също така ми трябваше основа за която да захвана страничните кори. За да не правя няколко планки , отрязах две парчета тръба , в долният край заварихме две втулки , през които мина болта на двигателя , а в горния две парчета шина , с по два отвора. След това от алуминии изрязах , и огънах две планки , в едната част за тях захванах радиатора , а в другата страничните кори. Двете планки са захванати за тръбите , и пазят радиатора при по-леко падане.









        В долния края на тръбите захванах тавата , която по-късно пострада.





        И две снимки в по-чист вид.



        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #19
          От: YZE 750 SUPER TENERE

          Новият резервоар ми създаде доста работа , но и много ми помогна. Резервоара служи за вторична рамка , върху него се монтира седалката , задният калник , има място за акумулатора. Но всички тези части трябваше да са от този модел на КТМ. Седалката и калника ги купих нови от България , бяха по-евтини от употребявани в Германия. Трябваха ми стойка за номера и стопа , кутия за акумулатора , долните болтове за резервоара , жилото за отключване на седалката , всичките ги намерих при един търговец в Германия .




          Освен , че бяха нови , немеца ми беше дал и всички болтове за захващането им.
          Трябваше ми и точно определен акумулатор , на Супер Тенерето беше 14А.ч. , а този 8,6А.ч. , нямаше как да сложа по-голям защото върху него стъпва седалката. В магазина от който го купих ми казаха , че е с много силен стартов ток , а в каталога видях , че се монтира и на мотори 1000к.см. , освен това е гелов и по-лек.



          При сглобяването всичко си пасна много точно , нямах само планката която държи акумулатора , освен , че струва 75лв. , трябваше и да я поръчвам. Вече ми се караше , и реших да си я направя.



          С помощта на чук , менгеме , няколко трупчета , малко пилене и шлайфане , се получи.





          Накрая дойде ред на инсталацията , трябваше да свържа бензиновата помпа , но трябваше и реле. От контактният ключ пуснах кабел до релето , и от релето до помпата , а релето го захраних с кабел от ключа на кормилото. Всичко взе , че проработи и мотора запали от първият път , но кабелите ми се виждаха прекалено много за този мотор. Свалих инсталацията , взех клещите , и започнах да махам всичко ненужно , накрая се оказа , че съм премахнал по-голямата част от инсталацията.



          Всичко това не ми трябваше.



          Само това ми трябваше , няма нищо излишно , като прекъсвачи , мигачи , оборотомер и други ненужни за гората неща.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #20
            От: YZE 750 SUPER TENERE

            Веско, това което си направил е плод на много труд, способности и емоция!
            Респект!
            Резултатът е умопомрачителен и достоен за първа страница на списание, вкл. и на този портал!

            Коментар


            • #21
              От: YZE 750 SUPER TENERE

              А ТУК може да видите каква оценка дават на проекта от световния форум www.super-tenere.net

              Коментар


              • #22
                От: YZE 750 SUPER TENERE

                Да поизтупам малко темата от прахта. Жоро , следващия обещавам да го направя като за списание , вече почнах с набавянето на части , другата година ще му направя първите тестове на Пасарел. От много работа , най-сетне остана време за някой малки промени , и тестове. Подложих две втулки на пружините в предницата , така и ограничих хода , сега от тежестта на мотора потъва 20мм. , като се кача , потъва още с 20мм. , и сега се кара значително по-добре. Направих на бързо една нова тава , която да пази само картера на двигателя , единствения и допир с трасето беше при удар на един камък. Умишлено пропуснах попивката на трапеца , получи се скок близо 15м. предницата удари на твърдо , но не усетих подметките ми , да опрат в земята. След всичкото натоварване на окачването , няма нито една пукнатина по рамата , при оригиналния мотор съм сигурен , че би се разцепила на части. Задното окачване е на много добро ниво , само натегнах пружината с 2мм. Другото което промених е , че преместих металната част/тази която се натиска/ на лоста за задната спирачка , малко по-напред , преди ми се губеше под ботуша. Най-важното , че с тази комбинация на пиньоните , мотора се държи перфектно навсякъде , преди някои баири ги изкачвах с мъка , като имах чувството , че ръцете ще ми се откъснат от кормилото , сега ги качвам с лекота , като по средата включвам втора , и на края излизам със скок. Гумата е АС10 , много по-добра е от 17-ките , с които карах преди , но не може да се използва цялата сила на мотора с нея доста боксува , освен това ще изкара максимум 500км. Ще търся някоя 140 , ако някой има опит с този размер гуми 140/18 , да споделя , мотора на асфалт няма да стъпва.









                Останалите снимки са в тази тема: http://www.offroad-bulgaria.com/show...68#post1866268
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #23
                  От: YZE 750 SUPER TENERE

                  Започнах малко промени по мотора с цел премахване на всичко ненужно , и някои корекции на окачването и ходовата част.
                  Първо премахнах някои части от рамата за които се захващаха задните степенки , не ми трябват , няма желаещи да се возят.
                  Двете тръби които захващаха двигателя в предната част , също бяха премахнати , ще направя ново по-здраво захващане в точките на главата , и нови планки за радиатора.







                  Друго важно нещо е промяна позицията на степенките и замяната им с по-удобни и широки. В оригиналният си вид мотора е направен да е удобен при каране в седнало положение , степенките са монтирани много напред , аз ще ги преместя по-назад и по-надолу. Така при стръмно изкачване , тежестта на тялото ще се поема по-добре от краката и няма да се натоварват толко много ръцете. Ще подменя с алуминиеви и елементите които подпират резервоара.



                  Задната спирачна помпа ми създава проблеми като загрее , спирачката изчезва , затова ще я подменя с Брембо. Предницата също ще претърпи промени , ще я смъкна с 10мм. надолу , подмяна на пружините с прогресивни , и подмяна на предната капла и спирачен диск 300мм.







                  Сериозна промяна ще претърпи и ауспуха , събрал съм една торба ауспуси от Хускварна , от тях трябва да се получи един за Супер Тенерето , секретна изработка. Контактният ключ и той ще отиде в кофата , заедно с термостата. Надявам се скоро мотора да стане по-лек и по-бърз.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #24
                    От: YZE 750 SUPER TENERE

                    Колега, Жоро нещо се е запилял от форума, но ще ти кажа,че мотора ти е супер готин. Прави го бързо и се мятай на него, защото е грехота да не го караш.
                    WR 250 F, KLX 450 R

                    Нито съм вреден,
                    нито излишен.

                    Коментар


                    • #25
                      От: YZE 750 SUPER TENERE

                      И много други се запиляха от форума , ама такава е модата сега. Скоро ще направя всички промени , пък знае ли се , може да се появи заглавие "Супер Тенере 750 мина по пътеката на Живота".
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #26
                        От: YZE 750 SUPER TENERE

                        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                        И много други се запиляха от форума , ама такава е модата сега. Скоро ще направя всички промени , пък знае ли се , може да се появи заглавие "Супер Тенере 750 мина по пътеката на Живота".
                        Много ще се зарадвам,стига да се осъществи идеята.

                        Коментар


                        • #27
                          От: YZE 750 SUPER TENERE

                          Веселине, поздравления за майсторството!! Нали това беше същия мотор който гледахме в super-tenere.net?

                          Очаквам продължението....

                          Коментар


                          • #28
                            От: YZE 750 SUPER TENERE

                            Благодаря , мотора е същия , продължение съм приготвил за цял раздел.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #29
                              От: YZE 750 SUPER TENERE

                              И аз очаквам продължението с нетърпение
                              Иван Маринов
                              Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                              ЕНДУРО ВАРНА

                              Коментар


                              • #30
                                От: YZE 750 SUPER TENERE

                                Чакаме вече цял месец
                                KX 450F 2008 HONDA CR-V 2000г 147к.с.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X