Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новости или технически недоразумения

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Новости или технически недоразумения

    Често срещам в европейската преса,някоя новост при производството на мотори.В повечето случаи,нищо от проектите и прототипите не вижда бял свят.За щастие има и такива,дето довеждат до революционни промени в бранша.Започвам темата,защото я намирам за интересна и надявайки се с ваша помощ,да определяме кое за коя графа е.Новост или просто техническо недоразумение,разбира се без да се счита това като професионална критика.
    Аз от доста време следя,новините свързани с производството на мотоциклети с двойно предаване.Споделяйки мнение,повечето отговори бяха негативни и идеята не се приема добре от практикуващите ендуро и крос(идеята ми за темата и заглавието,дойде от даденото определение на колега от форума,че всеки опит в тази област е техническо недоразумение).В днешният брой на италианският Мото блог,попаднах на поредното поизведение,на което мощността е разпределена между двете колела.



    Christini AWD е световен производител на мотори,преди всичко в Америка,който има и гама с двойно задвижване,но се произвеждат само по поръчка.До сега произвежданите модели,са били снабдени с рама от Хонда и КТМ.От тази година новост в тяхното производство е предаване на движението към предното колело,което ще се осъществява посредством верига,валове и ангренажи.













    Моделите ще бъдат два,300сс. и 450сс.,двигател ще ползват на Gas Gas и много рейсинг компоненти от водещи марки.Производстото е във Филаделфия,от фирмата наблягат на четири годишен опит в тази област и тествани мотори на различни трасета и писти.Обявените цени са от 7000 в зелено за 450сс. и 9000 гущера за 300сс.
    Тъй като в техникума изучавахме и съпротива на материалите,пълно с формули и графики,доста скептично гледам на тези червячни предавки и вериги по предницата.Нека някой по-компетентен даде мнение,за мен е интересна темата за такъв тип новости.Моята оценка клони към 70% "за" това нововъведение.
    Beta 450 RR-Factory
    0039 3206052599

  • #2
    От: Новости или технически недоразумения

    Това нещо го видях на живо за първи път 2009г на Ерзберг.
    Даже съм го снимал и го има в темата, може да се включва и да се изключва предното посредством едно лостче на кормилото
    В щатския ендуро-крос шампионат също има такъв КТМ и се движи в челните редици, за справка класиранията в темата.
    Повече не мога да кажа, Събин има, но неговия ТУТРАК е с масло, не е Кристини.....Гълъбин също го е карал.
    Вчера коментирахме точно тази тема в един гараж и общото мнение беше, че повече тежи отколкото помага.

    Браво Ице, поредната много добра тема, ще я следя с интерес и ако мога и ще участвам в нея.

    Коментар


    • #3
      От: Новости или технически недоразумения

      Като гледам колко желязо е донадено,не вярвам ефекта да е поразителен!!!
      Нали се стараем да правим моторите по леки?

      Коментар


      • #4
        От: Новости или технически недоразумения

        Не знам от какво са използвали рамки ,но визуално е докаран като ЦРф-поне на мен на такова ми прилича :Д:Д:Д
        Последно редактирано от viki terzieva; 01-03-11, 17:02. Причина: Отрицателната частица "НЕ" се пише ВИНАГИ отделно от глагола - например "не знам"

        Коментар


        • #5
          От: Новости или технически недоразумения

          Във следващите филмчета е обяснена доста подробно, консрукцията и принципа на работа на системата на Кристини ,като тя може да се приложи на практика, при всеки един модел след преработване на рамата на мотоциклета. На мен лично, ми се струва доста сложна като съвкупност от части система, натоварваща теглото и поддръжката на мотора. Плюса е, че може да се включва ,ползва и изключва само при необходимост. Със сигурност в бъдеще ще претърпи промени, като всеки първообраз на задвижването AWD.


          Силата е нищо без контрол.

          Коментар


          • #6
            От: Новости или технически недоразумения

            Много добро представяне на системата ,със сигурност ще претърпи промени ,но самата изработка и технически решения заслужават аплодисменти.
            Едно е да искаш , друго да можеш , трето - да го направиш !

            Коментар


            • #7
              От: Новости или технически недоразумения

              Тъй като сме още на тема двойно предаване,нека ви покажа един 3D модел,който сто процента е за графата на техническите недоразумения.Въпреки че създателят му е известен инженер(Ian Mc Elroy),който е сигурен че творението му няма да види бял свят или поне в близките 50 години,той от 2009 година работи в тази насока.



              Моторът е четири цилиндров боксер на SUBARU и най-невероятното е,че е дизел 150 к.с.

              http://www.moto.it/news/kickboxer-awd-diesel.html
              Beta 450 RR-Factory
              0039 3206052599

              Коментар


              • #8
                От: Новости или технически недоразумения

                Тъй като на никой не му се занимава с новостите,ще попитам някой дали знае подробности за това окачване(което аз за пръв път виждам,което може да не означава че е новост).




                http://www.crs-motorcycles.com/

                Ето това е изавършеният му вид.Моторът е италиански и носи името VUN,което означава "Едно"(UNO) на диалект от областта където е произведен.Самият мотор беше презентиран на миналогодишният мотосалон в Милано от фирматаCR&S.Ето и няколко снимки от там.













                Фирмата произвежда в Италия ограничен брой мотори,всичките ръчно сглобени.Цени не намирам,но тъй като в четвъртак тук ще празнуваме 150 години от обединението на Италия(добре че Гарибалди е направил от сицилианците италианци,иначе сега Кайроли щеше да се състезава за отбора на Муамар Кадафи),ще има много изненади свързани с този модел.Никакви други технически подробности не намирам,моля помагайте.
                Beta 450 RR-Factory
                0039 3206052599

                Коментар


                • #9
                  От: Новости или технически недоразумения

                  Такива хоризонтални задни амортесиори ги има и на други екзотични мотори. Например

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ADBProto1.jpg
Прегледи:1
Размер:143.2 КБ
ID:5261287

                  Коментар


                  • #10
                    От: Новости или технически недоразумения

                    Тъй като и темата за КТМ-новини не се чете много(или поне не се пише),ще вметна този материал тук.Вече не са новост автомобилите и мотоциклетите задвижвани от ел.батерии,но при моторите още нищо на пазара не се мярка(поне аз не знам).Докато разглеждах темата за закона забраната за движението в горите,ми изплува и настоящата тема.Еми щом в някои държави е абсолютно забранено движението на мотори извън пътя а в някои области са забранени и състезанията въобще(например Швейцария и май някъде в Австрия),алтернативата е при електрическите машини.Имам и цяла статия за състезанията в Швейцария по мотокрос с ел.кросаци,ако намеря време ще я публикувам.Та преди да я прочета,си представях че всичко що се движи на ток,прилича на бъгито на пет годишният ми син,което се движи с пет километра в час.Но то не било така,например КТМ пускат тази пролет на пазара първият ел.кросак,който никак не изглежда зле.Да спомена само,че модела е разработен преди година и е с двигател 30к.с./6000об.мин.,батериите са с малки размери и са литиево йонни 2,5kWh и се зареждат напълно за 90мин.Теглото му е 90кг.и цената ще бъде около 10 000 евро.Според мен това е бъдещето при мотоциклетите,мисля че дума не може да става тук за техническо недоразумение.Ето го и този хубавец:















                    Инфо-Motoblog.it
                    Beta 450 RR-Factory
                    0039 3206052599

                    Коментар


                    • #11
                      От: Новости или технически недоразумения

                      Добри новини значи.Да очакваме до година, две да пуснат ги пуснат електричките по-мощни и с по-големи батерии.С тези малките калничета отзаде и без страничните кори ще хвърлят доста кал по дрехите сигурно.

                      Веднага ми направи впечатление че са премахнали педала за задната спирачка и са го премести като лостче горе на кормилото.Така байкърите ще са една идея по-близко до мотоциклетизма и ще наблюдаваме все по изрудски фрийстаил изпълнения.
                      Иван Маринов
                      Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                      ЕНДУРО ВАРНА

                      Коментар


                      • #12
                        От: Новости или технически недоразумения

                        Доколкото си спомням в края на 90-те години,се чуваше нещо са автомобили задвижвани със згъстен въздух,които са си останали само прототипи.За мотори с такъв двигател аз не бях чувал,въпреки че има данни за няколко проби.Четирима френски инженери са изобретили такъв мотоциклет,с който мислят да спечелят някой и друг рекорд за скорост в тази все още неразработена дисциплина.Няма за сега никакви технически характеристики за прототипа,само факта че се задвижва от две бутилки под високо налягане и дозареждащи се по време на движение от компресор,разположен в задната част.За мен е интересно и окачването,като за отпред съм виждал нещо подобно,но не от тръбни профили.А за формата не мога да кажа че съм очарован много(как ли ще слезеш от този мотор,след един час каране,сигурно огънат като формата му).Но като всеки прототип,нормално е да изглежда странно а и със сигурност скоро няма(да не кажа никога)да го видим по пътя.Определено аз залагам големи надежди на всяка алтернатива на стандартните горива,дано моя малкия да не ми иска някога пари за бензин,да взима помпата и да действа.















                        Даже и някъкво видео намерих.

                        http://www.youtube.com/watch?v=e7xOoOwZOvU
                        Beta 450 RR-Factory
                        0039 3206052599

                        Коментар


                        • #13
                          От: Новости или технически недоразумения

                          Първоначално публикуван от VaHk0_ Преглед на мнение
                          Добри новини значи.Да очакваме до година, две да пуснат ги пуснат електричките по-мощни и с по-големи батерии.С тези малките калничета отзаде и без страничните кори ще хвърлят доста кал по дрехите сигурно.

                          Веднага ми направи впечатление че са премахнали педала за задната спирачка и са го премести като лостче горе на кормилото.Така байкърите ще са една идея по-близко до мотоциклетизма и ще наблюдаваме все по изрудски фрийстаил изпълнения.
                          +1

                          И за мен това е бъдещето - постепенно преминаване към хибридни двигатели или чисти електрички комбинирано с намаляване на теглото, докато не се получи нещо средно между даунхил байк и състезателно ендуро. Проблема поне при ендуротое колко ще издържи една такава батерия на ендуро. Все пак при електрическите колит с голям пробег се наблюдава тенденция на запълване на всяка кухина от купето с батерии, докато тука няма как да стане толкова бързо.

                          Пък сега съм чул само за Пиаджо МР3, което се води хибрид, комбиниран с бензинов двигател, но намалява вредните емисии, не ги премахва

                          Много от автопроизводителите въведоха комбинация, при която двигателя с вътрешно горене служи единствено за зареждане на батериите и удължава пробега до над 5 пъти.

                          П.С. Ицо, пздрави за темата - определенно е интресна
                          Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Новости или технически недоразумения

                            Не смятам, че подобни машини скоро ще стават за ендуро. Разбира се в мотокроса ще са брутални, но... Другото, което ми идва на ум е колко бързо ще се чупят механичните елементи заради ряза на електрическите двигатели - ще е бързо. Като цяло липсата на шум и ниското тегло са единствените реални предимства, защото производството и рециклирането на батерии е сложен, бавен и мръсен процес... така, че тия приказки за "екологичните" показатели да си ги...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Новости или технически недоразумения

                              Както при автомобилната,така и при мотоциклетната индустрии,най-голямо внимание започва да се обръща на безопастността на водача и пасажерите.Докато в автомобила сме до някаква степен защитени от купето,то при мотоциклетите сме напълно беззащитни.Най-висок процент на смъртност има при челните удари,при които водача изхвърча като тапа на метри от машината.Бях чел за жилетки и колани с въздушни възглавници,но според мен най-правилното разположение на тези уреди е върху мотоциклета.Не е новост,но Хонда мисля че са първите със сериен мотоциклет,при който аербега не е екстра.Моделът е Голдуинг,не знам от коя година,но се монтира на резервоара като последната новост ще бъде,още възглавници отпред на таблото.Прототипът е монтиран първо на СВ 1300,невероятното при него е,че възглавницата се издува под различен ъгъл,сеобразен с позицията на волана(което е невероятно измислено,така при удар в завой водачът няма да се размине с възглавницата).Като разгледах внимателно схемите,намирам идеята много добра и посоката на развитие при безопастността,много правилна.Преценете сами.









                              Beta 450 RR-Factory
                              0039 3206052599

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X