Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво ендуро избрах

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво ендуро избрах

    Темата какво ендуро да избера е интересна, но в крайна сметка всеки от нас стига до някакъв избор за себе си. Митков е най-върлия фен на КDХ220R, други хора пък никога не биха си сменили 4Т-то за 2Т.
    Аз си избрах RМХ250 Просто така се случи - не съм размишлявал 100 години и не съм задавал хиляди въпроси във форума, само пробвах случайно един такъв и след 2 дни намерих обява за същия мотор. След още 2 дни беше мой
    Причини - върви точно както на мен ми харесва. Има си на разположение 40 кротки коня и си е кросов мотор с меко окачване. Още не съм му направил пълни тестове, но от това което показва съм доста доволен. Става и за дълги преходи и за лек триал (според мен разбира се - някой може и да възрази) Дано не се налага да го бутам по някой чукар че ми е свръх възможностите - 113 кила, едва го избутвам от мазето за разлика от КХ125-ката

    Много хора си харесват мотор според външния вид и според слухове и общи приказки. На мен марката Сузуки винаги ми е била несимпатична обаче сега ще карам такъв и тва е. За да си хареса човек даден мотор трябва да го пробва, а не да казва - тези са боклуци и точка.
    2010 CRF 250 R

  • #2
    Re: Какво ендуро избрах

    Ами още веднаж честито!
    Аз имах удоволствието миналото лято да карам един RMX с ново бутало Висеко и бях много доволен. Карах го до припадък на трасето в Троян и по малко ендуро. Е накрая се върнах пак към 4Т ама останах с прияти спомени.
    Само мога да препоръчам да сложиш отпред 13 зъба много по лесно се кара по баирите и чисти въздушния филтър редовно! А носи и свещ-веднъж проби и се скъсахме от бутане!
    born to be wild
    Кольо Ковачев

    Коментар


    • #3
      Re: Какво ендуро избрах

      Абе хора тази тема е " КАКВО ЕНДУРО ИЗБРАХ "

      Аз " Избрах " Kawasaki KMX 125 по ирония на съдбата , защото такъв изпадна на баща ми и такъв ми взе . Първоначално бях скептично настроен , защото не ми хареса , че максималната скорост му е 130 км/ч , а аз тогава очаквах да лети , с течение на времето наистина почна да лети ... Сега не бих го разменил за някои друг 125сс мотор ( с изключение на чистите кросаци ) . Мисля следващия ми морот пак да е кавазаки , но нещи от 200сс нагоре , за мен кавазаки вече е доказана марка и затова не мисля да зменям зеления цвят
      http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

      Коментар


      • #4
        Re: Какво ендуро избрах

        Моля да не пишете честитки в тази тема, а в темата "Да се похваля"
        Вчера направих лек тест на РМХ-а и се оказа че минаването през екстреми с моя стил на каране става прекалено лесно, с малки изключения - трябва повече да се внимава къде е задната гума когато се подава газ.
        Нека всеки да каже какво го е накарало да си купи мотора който кара в момента. Може да е от полза на хората които още нямат мотор.
        2010 CRF 250 R

        Коментар


        • #5
          Re: Какво ендуро избрах

          При мен избора се свеждаше до финансовите причини...

          ... Първо ще започна с шосейния ми мотор - след дълго прекъсване реших да си купя мотор. За целта отделих 1500 лв и тръгнах да търся... Всъщност тръгнах да търся Хонда - реших, че мога да се разпростра до 2000 лв. Гледах какви ли не избушени мотори, докато стигнах до една обява за Ямаха. Отидох на оглед същия ден и се оказа, че собственика е объркал годината в обратна покока - беше го обявил за по-стар. Беше ударен и го спазарихме за добра цена, после го оправих и ми излезе по-евтино отколкото ако си бях купил здрав такъв.

          (В случая с шосейните мотори ударения мотор струва доста по-евтино от здравия - за съжаление при ендурото често след ремонта цената излиза поне колкото здрав подобен)

          После реших, че ми се кара Ендуро. Взех пари на заем и трагнах да обикалям. Гледах всичко, което изглежда читаво и тежи под 140 кг. - Кавазаки КДХ, Хонда ХЛ 250-350, Сузуки ДР 250-350 ... без малко да взема едно ДР 350, обаче продавача нещо не беше свестен и така работата отече. Една вечер попаднах на обява за Хонда ЦРМ 125. Бях чувал за 250 добри отзиви, а за 125 нищо. Отидох да го видя и се оказа, че е в напълно оригинален вид и само пластмасите са му избеляли от слънцето. При цена около 1000 лв по-ниска от на 4 тактовите подобни и 10-20 кг по-малко, просто не се замислих повече от веднъж ...
          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

          Коментар


          • #6
            Re: Какво ендуро избрах

            Първият ми собствен мотор си го купих през 94г. когато бях на 23 г. и по ред причини ,най-вече финансови , беше МЗ 150ЕТЗ. Тоя мотор го имах около 10 г. като след множество преработки и подобрения накрая беше добил вид на някакъв хибрид между чопър и ендуро т.е беше истински символ на раздвоението ми за това какъв мотор искам. Винаги съм имал мерак и за голям чопър а и за ендуро, и за това когато имах най после възможност да си купя японски мотор доста се позамислих. Беше ми ясно че не мога да имам два мотора на този етап, така че трябваше да взема решение. Чопъра отпадна веднага по 2 причини, първо че ми се видя много непрактичен за моя начин на живот т.е. не бих могъл да отида с него почти никаде където искам да отида, и второ не можах да отделя толкова пари (за такъв какъвто исках). Хард ендурото отпадна също от съображения за практичност. Аз съм човек ,който иска да кара мотор всеки ден, ако може и по цял ден а ако може даже и денонощно. Е несъм успял да си изпълня мераците ама правя каквото мога по въпроса, така че едно хард ендуро ( и екипирано като за хард ендуро) би било крайно неподходящо за основно средство за придвижване, а и би било доста скъпо за поддръжка ако се използва за такова.
            С оглед на гореописаните съображения накрая си купих сегашния ми мотор - Ямаха ХТЗ 660 ТЕНЕРЕ. В по-голяма или в по-малка степен покрива всичките ми изисквания за мотор : голям е, става и за дълаг път и за градско, става и за по планината стига да има поне някакъв път и да не е прекалено кално, става и за риба да си ида с него по реката, а става и до Солун да ида или до Серес (ако ме пуснат)! В последствие след като му посвикнах се оказа че въпреки килограмите си (190кг. с пълен резервоар) този мотор не е толкова зле на черен път, има доста добро окачване с възможности за настройка на задния амортисьор, който е газов, а ако се екипирам с подходящи гуми за офроуд нещата ще се подобрят значително, но няма смисъл защото го карам много по асвалт. В заключение искам да кажа че когато имам възможност да си купя и втори мотор ще си купя само за офроуд ( вече ми бръмчи една ЗЕЛЕНА муха в главата благодарение на Митков).
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #7
              Re: Какво ендуро избрах

              първия ми мотор беше 30 годишна Jawa 175. само 100 кг, кара се по-лесно и от симсон и вдига почти 100. абе супер беше машинката
              после много време нямах нищо
              мотора не си го избрах аз, а един познат ми го препоръча. първо ми препоръча нещо от сорта на вираго, а после ми каза - що не вземеш едно голямо ендуро - маневрени са и вървят добре из града, стават и за по-дълги преходи, стават и за лек офроуд. и за двата варианта бях навит, обаче повече ми хареса идеята за ендурото. и така се уредих с едно тенере XT600. супер е и много ме радва, и то радост голяма навсякъде - в града, между градовете и по поляните. за машинка, която се кара за удоволствие, без особено голям екстремизъм, май е перфектния мотор за мен

              Коментар


              • #8
                Re: Какво ендуро избрах

                ..аз пък първия ми мотор бе едно балканче-мк50 ..с цената на много мърморене и дипломация-успях да го изкрънкам от баща ми да ми го дава да го карам -първоначално го карах само на учебния полигон който е не далеч от дома ми а от там до вкъщи го бутах
                ..по едно време взех да разшишрявам терена-понеже от полигона на там вече е -поляни и града свършва..карах го по тях ..след това баща ми ми го донесе на село за ваканциите..голям кеф носеше ми от време на време и по 1 туба 20литрова бензин и по 1 масло-които му ги подаряваха негови приятелишофьори..имаше бол тогаз..преди това бяхме направили трамплини от дъски и съндаци от които скачахме с колелата но в последствие започнахме с мотора..по 8 метра скоци сме правели с балканчето ..разбира се задните вилки не издържаха и на 2 пъти се цепеше от скоците-но имаше -балканчета на части бол из селото та -немаше проблем ..правехме и нещо като ендуро тестове -до един близък язовир и обратно със засичане на време.
                ..след това взех да се оглеждам за чз125 крос които тогава бяха върхат на сладоледа..да ама не -нямаше-само с некви супер връзки можеше да се намери.за това взех да ходя до един съседен град където имаше клуб по мотокросс-там обаче нещо хора от други градове не ги кефеха много ..та повечето -ме караха да им мия моторите и да им ги смазвам вериги и прочее от колкото да карам ..след това взех да сбирам пари за мз..обаче и те бяха със супер връзки-накрая с големи мъки набарах едно 251 етз..
                то изкара в мене бая време -като междувременно времената се посмениха и вече чз125 се намираха по лесно-та изпразних цялата налична касичка и взех едно..кара в мене много малко и счупи -2-3 бутала ..продадох го строшено на един приятел-много евтино
                ..след това дъъълги години сбирах пари за нещо по свястно..между временно ръчках и тунинговах мз то
                -накрая ми изпадна един кдх 200 R нов внос от канада -почти нов с оригиналните от завода гуми ..като го видях не бях на себе си от щастие..спазарихме го за 3200лв с брата на собственника и го взех като това бяха горе долу всичките ми пари а за онези години бе много пара ..както и да е -карах го няма и седмица и собственника се обадил от канада че не можел да спи -много си харесвал мотора съжалявал че го продал..и тн итн и дойде и си го взе..естественно върна ми и парите ..след това намерих един кдх200SR от софия-но собственника заминаваше за щатите а имаше 3 мотора и искаше да ги вземеш и 3 те накуп не ги даваше по отделно..намерих хора да вземат единия-мотобум обещаха да продадат другия а аз взех кдх са..да ама се оказа че няма нищо общо с предишния R модел ..този -едва си носеше железата..но пък се караше лесно и возеше много приятно..та си го карах..малко след това обаче набарах телефона на канадеца чийто кдх R залежаваше в БГ и накрая след няколко мсеца къндърми и разговори по телефона с канада се съгласи да ми го продаде - и то след като му обещах че дойде ли си в отпуска ще му го давам да го кара ..този път обаче ми го даде за 3800лв тоест доста по скъпо ..както и да е карах го около 3 години може и повече ..но понеже ми се участваше на състезания а ендуро такива нямаше тогава..взех да ходя с него по мотокросове..скоро стана ясно обаче че не става много за тази цел-за това взех да се оглеждам за кросов..все още нямаше много много внос на таква и за това държаха сериозни цени въпреки лошото си състояние..накрая попаднах на един РМ250 95 та година..човека обаче не щеше да го сменим за кдх са и да му доплатя..за това направихме друга невероятна комбинация-аз дадох кдх са на един приятел в замяна на един СР125 96 та а СР а отидох и още същия ден го смених за РМ а 250 и доплатих де..
                ..този рм стоя в мене по малко от година -за което време му се скапаха скоростите та се наложи да му сменям вилки и колела зъбни ..тогава отидох до австрия от където един приятел австриец ми намери един ср250 93 та година..моного запазен само дето не бе с оригиналното бутало а му сложили от по новия модел с плоско чело а ламаринките на коляновия му вал бяха счупени ..та блокира още 1 вата седмица-сцепих го 2 пъти сметих му буталото и изкъртих ламарините на вала и се оправи..карах го и него 1 година-нон стоп и много ми харесваше..но от многото каране зимата в калта му се разбиха лагерите на окачването а тогава нямаше много много резервни части..пооправих го с втулки но пак се разбиваха а и много бързо износваше бутала и ги сменях ..та взе да ми писва-продадох го на безценица и с големи къндарми взех един рм250 2000 та година от севлиевският мотоклуб ..той обаче уж бе само на един сезон а се скапа още като го взех му изби водна помпа а тя при този модел е интегрирана и трябва да цепиш двигателя за да стигнеш до нея..както и да е смених я а като го разцепих видях че и буталото е заминало въпреки че като ми го даваха казаха че е сменено ..смених и него ==карах го и този мотор около 1 година ..беше много много силен и мощен мотор ..иначе имаше много много хубава возия както и да приземиш от скок окачването поема всичко ..а на старта ..почти нямаше някой който да му се опре..с него дори и на републиканското по мотокрос А група в първия завой влизах с първите ..въпреки че си бях аматьор и след това ме издухваха ..както и да е -хубав бе мотора но много рязък и много трошеше съединители..за 1 година счупи около 8 диска
                -а тази рязкост направо ме изтормози..или не теглеше достатъчно или като влезе в оборот не се държеше.. ..за това реших да мина на 4 тактови още повече че вече бяха много модни ..продадох рм а 250 то на безценица и много стегнат ..и след мноого дълги преговори един приятел най накрая се съгласи да ми продаде една уз400ф..с ново бутало колянов вал и тн ..-взех го някак но още в началото строши съединител та го закарах за пълна диагностика..и му смених и съединителя -естественно ..уз то беше добър мотор но честно казано доста тежък и с много дълги скорости като за ендуро ..вдигаше и -нееевероятен шум ..като това последното особенно много ме дразнеше..на тежки терени загряваше и много бързо..какви ли не вати му смених издухваше ги за нула време и пак трещеше ..веднъж направих едно около 100 и нещо километрово походче..направо ми наду главата от шум ..освен това ме и изморяваше бързо на мотокросс.. ..по същото време димитър си взе 125 кх и аз взех да го пробвам -никога не бях карал 125 но това много ми хареса-участвах на 1 състезание с на димитър 125 то и мноого се накефих -не само че бях в първите 3 ма на финала и то след като от старта тръгнах последен ами и бях свеж и се усещах че мога и още едно състезание да изкарам ..за това реших че явно много съм изпреварил нивото си с тия големи мотори и реших да започна всичко отначало както си му е реда от малкото към голямото -за това и взех един рм125 а 400то го взе братчеда ММ както е известен във форума ..междувременно взех да си взимам за 2 ри мотор разни бънгийки с по евтина поддръжка с които да си тренирам и си карам плейрайдинг дето му викат .. изпадна и едно доминаторче 125-хубаво моторче-има си стартер много тихо работи и е много икономично..след това пък го смених за едно мтх200..пак приятно моторче има сила да мине от всякъде -мощен фар работи тихо и си става и за каране в цивилизацията ..окачването само му е малко слабо и гори много ..или поне моето гореше много..след него ми изпадна един др250 4 тактов -приятно моторче за ендуро разходки ..рм125 то уж го взех за мотокрос а то почнаха да се организират и състезания по ендуро и походи за където не бе много подходящт въпреки че го помодифицирах..за това си взех и един кдх 220 -за походи а като 2 ри мотор за плейрайдинг
                след това ми изпадна един ср250 -модел92-93 та година за който има доста писано в -ср достъпният рейсър-темата във форума-постегнах го и го покарах известно време и бе добър но окачването и спирачките му не бяха на нивото което исках освен това ми станаха 3 броя..и при една спешна нужда от пари..изчезна от гаража
                ..след това ми изпадна срф 250-много запазен и на добра цена-взех го а продадох рм-а..много хубав мотор е срф-а от където и да го погледнеш единственно не ми харесва че вдига малко в повече шум ..което за мен е много важен критерий и другото е че трябва чат пат да му проверяваш хлабината на клапаните ..а аз нямам хубав гараж или работилница -нито пък имам свестен майстор наблизо който да ми ги прави тия неща ..маслото му също трябва да се сменя доста често ..но пък хваща само 700мл въпреки че е 4т не прегрява лесно ..до сега никога не ми е прегрял или хвърлил вода..кдх са пък е супер за походи и разходки и не ще и никаква поддръжка..а освен това е евтин и не ме е жал да го хвърлям ..като видя зора някъде..а срф а много ме е жал да го джаскам още повече че не съм го и изплатил още ..а и такъв лъскав хубав мотор сърце не ми дава да го навра в камънаците и калищата все гледам да го пазя и ако падам гледам него да не ударя а не мисля толкова за себе си ..а това много ме ядосва -въобще за такова джаста праста каране ми се струва че нещо по старо и евтино 2 тактово е най добре..е разбира се като за моментното ми финансово положение ..въобще какво ендуро да избереш зависи от много фактори..и един от най важните е финансовия и то не само дали можеш да го купиш но и за поддръжката му след това ..ами това е..брее то станало като роман
                Последно редактирано от mitkov; 07-04-07, 09:47.

                Коментар


                • #9
                  Re: Какво ендуро избрах

                  Доста обобщително ... но ми стана ясно че не си имал голям късмет с моторите или поне с 90% от тях птедставм си ако всичките ти мотори бяха в добро състорание , какво ли щеше да ти става у гаража
                  http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Какво ендуро избрах

                    Евала Митко.
                    Прочетох романа два пъти един след друг , сега се готвя за трети .
                    Като гледам , и бая бангии са ти минали през ръцете .
                    Обаче така човек добива опит.
                    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                    Суперскан България www.decbg.com
                    Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какво ендуро избрах

                      Аз избрах хонда доминатор 650-Защо ли?
                      Защото от опита ми с други мотоциклети като мз150етз,250етз,др600,кх250,и др се убедих че за мен е важно мотора ми да е със здрав и издръжлив двигател,да не се чупи постоянно,да има мощност,въртящ момент,СТАРТЕР.
                      Килограмите не ме притесняваха особено.Бях решил да си вземам ХР но паричките на достигнаха и така си взех доминатор,и да ви кажа честно не съжалявам.
                      Като минус на мотора мисля че е окачването което е много зле.
                      MG RACING

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какво ендуро избрах

                        Интересна тема ! Сега я виждам за сефте.
                        Моето изказване ще е по-скоро за темата "Да се оплача", но ...
                        Смених няколко квалитетни ендура и на десетки съм правил тест, но моят мотор явно още не е измислен. Не съм доволен на 100% от никое.
                        Кaто че ли най-много ме удовлетворява CRF-a засега, но ако е по мощност поне колкото КТМ 450, а пак да е така плавен в ниските и толкова лек. Много изисквания имам като гледам така, те ще бъдат задоволени напълно около средата на века, така че ...
                        ще почакам.
                        Сега не искам никой да ме кандърдисва за 2Т !!! Твърдо съм за 4Т.
                        Ендурото и сексът не са шега работа !
                        -------------
                        Животът се измерва с броят на издишванията !

                        http://sixdayscrazyjob.com
                        http://crazy-job.com

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какво ендуро избрах

                          Моят първи мотор и единствен за сега влезе в гаража ми едва миналата седмица.Става дума за Suzuki RMX 250 от 89г.След дълго гледане и маене пред мобиле.бг този ми хареса и цената и външния му вид.Беше ми наблизо (100тина км) и отидохме с баща ми да го видим.Хареса ни и на двамата и го взехме веднага.Покарах го 2-3 дена и реших да го стегна (течаха му семерингите на предница) и надявам се тази вечер да го сглобя за да му оправя утре документите в КАТ.
                          Иван Маринов
                          Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                          ЕНДУРО ВАРНА

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какво ендуро избрах

                            Първият ми мотор си го купих през 85г и беше балканче 50 куб после МЗ-150,ЧЗ-350 чисто нов от мототехника,след това пакЧЗ-350.След което минах на по сериозни машини VFR-750F и ХТ-600 а сега иХР-250.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какво ендуро избрах

                              sajelqvam za kirilicata -- i az sega sam sas xr 250 mn sam dovolen

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X