Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Различните каски?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Различните каски?

    Винаги съм се чудел какво е преимуществото на каските за ендуро и крос?Я дайте по едно мнение за +и-.(става дума за формата на каската,защо ги правят така)Четох в форума на виртуални ездачи един развива теории че нямало смисъл от тях,че влизали оси и стършели Тоя яко ме разсмя в петък сутрин

  • #2
    Зависи от типа офроуд, който съответния индивид практикува. На мен лично практичния начин на мислене на този човек ми допадна. В неговия случай наистина като че ли от практична гледна точка шосейната или ендурова каска са по-добрия вариант. Ако кара тежък мотор главно по асфалт и черни пътища, и не се вре по храсталаци и кози пътечки, значи по-удобо би било да кара със слюда, понеже по този начин прехода по асфалт е значително по-конфортен. Козирката на кросовата каска служи за отбиване на потока от прах и камъни, хвърляни от състезателя пред теб и за пробива между клоните при ендурото, когато последното е с по-спортен характер. При сценария разходка в гората по широк черен път тя просто става излишна. Голямата "зурла" на каската на всички им е ясна функцията и - предпазва от най-вече от удара в кормилото (тази част, на която се слага дунапрена) - при лек офроуд май пак става излишна. Не случайно ендуровите каски са с малка козирка и подбрадник, също така са със слюда.
    DCRT®

    Коментар


    • #3
      iva_kx, а защо не пробваш да караш мотора си на крос или ендуро със каска с малка "зурла" да усетиш тогава разликата ?
      Тая издатина е не само за предпазване а и за по-голям приток на въздух, за да не се изморяват толкова бързо шофьорите, а "козирката" ако я няма... и пече слънце яко, ще видим тогава дали е излишна или не
      Колкото до това тя да предпазва лицето от камъни и кал по трасетата за мотокрос (и не само) не съм много съгласен, защото за да се предпазиш по този начин трябва да си с почти 90 градуса наклон, а според мен ако това стане определено няма да се задържиш дълго на мотора
      Предпазва "зурлата" и очилата, а "козирката" според мен само за слънце в кроса и клони при ендуро-то...
      Може да греша, това са лично мои мнения по въпроса дано да има повече мненния по темата !
      [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
      [/FONT]________________________________________
      [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
      [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
      [/CENTER]
      [/CENTER]

      Коментар


      • #4
        Пък аз все си мислех че козирката е да ти пази сянка на очите

        На тоя дето му влизат оси и стършели или кара без очила или каската не му е по мярка.

        Честно казано до сега не съм забелязал да има различни каски за ендуро и крос Ендуро каска със слюда става само разходка по терени без дървета и храсти, а това се разминава с представата ми за ендуро. Ако се кара през горите слюдата ще се надере много бързо и смяната й май не е евтина, а на очилата плаката е на доста по-достъпна цена и може да си носиш резервна в раничката.
        Едно от нещата в които съм се убедил е че когато се купува каска с която ще се кара ендуро, трябва отгоре да няма стърчащи неща или отвори. Винаги се намира клон който да ги изкърти. Не знам до колко са здрави тези слюди на шосейните каски, но ако се удари в клон както често се случва при ендурото, тогава си мисля че ще се счупи и лицето и очите ще пострадат доста.
        Всеки който излезе да кара лек офроуд постепенно преминава и към по-тежък, затова е по-добре да си взима направо каска за яко ендуро. Ако има пари в излишък може да си нареди един рафт с каски за всеки различен случай
        2010 CRF 250 R

        Коментар


        • #5
          Говорех за различни типове офроуд - за карането по черни пътища (лек одфроуд)- там скоростта е достатъчна за да се осигури необходимия приток на въздух и с малка "зурла", да не говориме, че и шосейните каски са снабдени с отвор за въздух и клапа за спирането му при по-висока скорост. Има отделен клас ендуро мотоциклети, които са предназначени за такъв тип каране. Ендуро каските са оптимизирани именно за такова каране. Козирките им са по-малки и са с подходяща форма, която да намалява съпротивлението при по-висока скорост. Не знам дали сте карали шосеен мотоциклет с кросова каска, но на мен врата ми се откача за точно 15 минути. Да не говориме, че липсата на калпа за спиране на въздуха при скорост от 160 км/ч (скорост, напълно достижима при супермото и тежко ендуро) може направо да те задуши. Не отричам, че кросовата каска е най-подходяща за хард офроуд. Да, козирката служи и за предпазване от слънце, но защо тогава при дъжд или облачно време не ги махат по време на състезанията - все пак тези козирки оказват допълнително съпротивление...
          DCRT®

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от iva_kx
            Говорех за различни типове офроуд - за карането по черни пътища (лек одфроуд)- там скоростта е достатъчна за да се осигури необходимия приток на въздух и с малка "зурла"
            За колко време
            ...да не говориме, че и шосейните каски са снабдени с отвор за въздух и клапа за спирането му при по-висока скорост. Има отделен клас ендуро мотоциклети, които са предназначени за такъв тип каране.
            Там говорим за мноооого по-големи скорости от колкото в ендурото, кога в ендурото ще се развие скорост от 160 км/ч ? То няма да е ендуро, ами направо рали !
            Ендуро каските са оптимизирани именно за такова каране. Козирките им са по-малки и са с подходяща форма, която да намалява съпротивлението при по-висока скорост. Не знам дали сте карали шосеен мотоциклет с кросова каска, но на мен врата ми се откача за точно 15 минути.
            Може и за по-малко
            Да не говориме, че липсата на калпа за спиране на въздуха при скорост от 160 км/ч (скорост, напълно достижима при супермото и тежко ендуро) може направо да те задуши.
            Ефекта е същия и за малката "зурла", аз лично имам 2 такива каски, едната, от които т.н. "зурла" направо опира в устните ми .... няма да говоря за какво каране/тормоз става дума !
            Не отричам, че кросовата каска е най-подходяща за хард офроуд. Да, козирката служи и за предпазване от слънце, но защо тогава при дъжд или облачно време не ги махат по време на състезанията - все пак тези козирки оказват допълнително съпротивление...
            Нормално да се махат в дъжд или облачно - първо защото по принцип когато има дъжд няма слънце (също и в облачно време), което да ти блести и второ ако си държиш главата дори в малък ъгъл надвишаващ 10-те в подобна ситуация ... очилата ти ще трябва да са снабдени и със чистачки, защото се събира и се стича излишно колочество вода пречещо на шофьора...
            ----
            Димитре, на пистовите мотори е много корава слюдата поради причината, че там ако караш със 180 и муха да се блъсне в обикновено стъкло, то се пука и става много лошо, да не говорим за лятото когато излизат майските бръмбари и други фъркати
            [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
            [/FONT]________________________________________
            [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
            [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
            [/CENTER]
            [/CENTER]

            Коментар


            • #7
              1. Не го загрях това
              2. Говоря за комбинирано каране шосе/черен път
              3. Може, да
              4. Каската ти е лош модел или неподходящ размер. В конкретния случай имах предвид - караш в гората - отваряш клапата; излизаш на шосето - затваряш я.
              5. Добре, мани го дъжда, например само при облаци - защо не ги махат?????
              DCRT®

              Коментар


              • #8
                Даниеле, козирката на кросовата каска е под такъв ъгъл при каране прав, че след като монтирах камера върху нея си бях снимал само кормилото и предния калник (бях доста изненадан от филмчето когатоп го свалих от камерата). Основната идея на тази "козирка" е да отклонява изхвърлените камъни и клони които в противен случай биха влезли през очилата (не е много приятно, повярвай ми).
                За типично "ендуро" (нарочно съм го написал в кавички) каране по шосе ( говоря за тежките "ендура" от типа на Африка, супертенере, DR650RS и т.н.) наистина има някаккъв хибрид между шосейна и кросова каска, който е с малка "козирка" (е тя е най-вече за слънце ) и слюда като на шосейка.
                Тъй като тука всички сме с малко изкривено мислене и за нас ЕНДУРО означава тежък оффроуд, определено каската трябва да е кросова. Увеличеният приток на въздух е малко спорен при положение, че долната част на тези каски е отворена, но степента на защита на зъбките е доста по-добра. Предимствата на очилата са не само прилепването към лицето което осигурява защита от прах, а и еластичната плака, която не може да се счупи и да ти нареже лицето. Само за пример, мога да кажа, че и при шосейните каски има специални плаки които се прилепват върху слюдата и след известно време като се надраскат от прахта (при високите скорости това се изразява с матиране и намаляване на прозрачността) могат лесно да се подменят...
                Темата е готина и може доста да се пише по нея, но абсолютно не съм съгласен с пича от препратката, който "не можел да кара с каска защото му било неудобно", той просто трябва да си намери каска която да му е по мярка...Димитре ти си му го казал за осите ...

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от iva_kx
                  1. Не го загрях това
                  2. Говоря за комбинирано каране шосе/черен път
                  3. Може, да
                  4. Каската ти е лош модел или неподходящ размер. В конкретния случай имах предвид - караш в гората - отваряш клапата; излизаш на шосето - затваряш я.
                  5. Добре, мани го дъжда, например само при облаци - защо не ги махат?????
                  1-Говорех за колко време ще издържиш при затруднено дишане макар и в незатрудняващи те ситуации ?
                  4-то каската ми е от тези дето са по 15 лв нови от илиенци само дето мойта е 2-ра употреба и само съм си прал вътре дунапрена (колкото е останал и не се е сплескал)
                  5-то Явно ги домързява хората

                  Иво, на мен ли ги казваш тез неща дето съм слагал само 1 път през живота си хубава каска и тя беше на димитър.. а очила само съм докосвал
                  Колкото до каските спецялно за ендуро изглеждат така:

                  ----
                  ПП. Моята каска я карам винаги със зимна шапка тип "рапър идиот", за да не ми хлопа
                  [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                  [/FONT]________________________________________
                  [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                  [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                  [/CENTER]
                  [/CENTER]

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Different_Soul
                    1-Говорех за колко време ще издържиш при затруднено дишане макар и в незатрудняващи те ситуации ?
                    Ама защо си мислиш, че с тези каски като си спрял и не може въобще да се диша...ми те тогава кафе рейсърите по светофарите щяха да мрат като пилци Вдигаш слюдата и готово... Проблем на слюдата наистина е, че като караш по-бавно и по прашен път, изпадаш в разни дилеми - сега дали да дишам или да гледам, но идеален среден вариант няма за съжаление. Ендуро каските са доста по-вентилирани от шосейните, но все пак са със слюда.
                    И вземи си купи нормална каска, та ако ще и втора употреба да е. Не са чак толкова скъпи. Такива каски от 15 лв се чупят ако ги изпуснеш на дюшека!
                    За мен пък проблем са очилата. Не мога да ги търпя много ...доста са ми некомфортни, като се намажат с кал ги свалям на врата и започват да ми се оплитат около косата. Пък и имам чуството, че с тях си губя периферното зрение, също така се запотяват доста. Като се намажат с вода или кал и като блесне слънцето пред мен и все едно някой ми е закрил очите. Но без тях когато карам зад някой, очите ми се пълнят с всякакви гадости, пък и разните му там клони като тръгнат да ми се завират по каската е доста неприятно.
                    DCRT®

                    Коментар


                    • #11
                      Ивче, то като се вижда всеки може да кара. Номера е да го правиш без да виждаш много Няколко пъти съм ходил на очен лекар заради това, че карах без очила и вече каквото и да става не ги свалям защото после много боли.
                      За какво ти е периферно зрение когато трябва да следиш само една малка пътечка по която ще ти минат гумите на мотора?
                      Тук сте засегнали въпроса за каране с кросова каска със 160км/ч Това си е живо самообесване. Ако го нямаше този ефект от козирката, сигурно и каските за шосе щяха да я имат.
                      2010 CRF 250 R

                      Коментар


                      • #12
                        Ивче това за каските сме го коментирали ехее още като се запознахме, ама айде и за другите да преразкажа: Та на кросовата каска и е голям прдбрадника за да могат по лесно уморените ендуристи да си пийват студената бира и да замезват с кебапчета, без да се налага да си свалят каската
                        П.С. това не е моя теза, всеизвестно е че аз бира не пия, пък кебапчета...бих предпочел немляното месо...
                        Както и да е козирката наистина препазва много, ведднъж карах зад един мноо бърз КТМ(360)и като му раздаде ръчката взеха да хвърчат едни буци зад него...ако не беше козирката като се наведох да се предпазя щях да се наям яко с тревица...
                        Карал съм доста време със ендурова каска(нолан N19)пък и доколкото си спомням доста хора имаха този модел, обаче слюдаат много бързо се запотява пък не върви на отворен джам да се кара много драскат очите после.

                        Коментар


                        • #13
                          До: каските?

                          Последните мнения са прехвърлени в: Екип за ендуро

                          Тази тема е за функцията на различните видове каски.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Различните каски?

                            Издължената "зурла" прави нещо много важно, тя защитава лицето. При лицево падане носът остава на около 10 см. от земята, това е важно при неравен терен.
                            Извън асфалтовия път каска със слюда не е подходяща, както и кросова не никак подходяща за на асфалта.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:broken_helmet_054.jpg
Прегледи:1
Размер:56.2 КБ
ID:5128036
                            Biagini Passo Powered By VW Syncro

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X