Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да развием ендурото в България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да развием ендурото в България?

    Темата се отдели от дискусията в Новини от WEC/световен ендуро шампионат

    Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
    в БГ защо никой от мотокроса не пробва в ендурото
    с тяхната подготовка много бързо ще влезат в час и ще бъдат в челните позиции, а и нивото като цяло ще се вдигне с такива състезатели.

    Много пъти съм се питал и аз за това нещо.
    Нивото определено ще се вдигне.
    Трябва им една година да тренират екстрийм тестове за усъвършенстване
    и с тяхната подготовка ще качат доста летвата.
    Последно редактирано от Краси; 10-02-10, 11:03.

  • #2
    До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

    Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение

    Много пъти съм се питал и аз за това нещо.
    Нивото определено ще се вдигне.
    Трябва им една година да тренират екстрийм тестове за усъвършенстване
    и с тяхната подготовка ще качат доста летвата.
    Еми да,само трябва да поискат.Те от "Б" лиценз ще ги направят на смешни а камо ли профи лигата.
    Не знам дали си спомняте ендуро състезанието в Севлиево 2008год.Показаха Гърците.Ама понеже на някой хора не им е приятно разни кросаджийчета да им мътят водата и ги изгониха.
    Примери веднага давам:Антон,Кадир,Бучаков.
    Не е ли минал един моторист през мотокрос школата няма да стане и добър състезател по Ендуро.

    Коментар


    • #3
      До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/


      Ами по няколко причини може би.
      Като започнем от това, че в началото на Ендуро състезанията у нас се мислеше за специална точка от правилника, която да забрани участието на "нагли кросаджии"
      После, досегашния формат на навигация не предполагаше кросистите да имат особен интерес към състезанията. Макар, че в ендурокоса (в неделя) спокойно можеха да намерят поле за изява...
      Друга причина е, че кросистите не проявяват никакъв професионален интерес към тези състезания, защото ендурото в Бг е на аматьорско ниво и състезанията са по-скоро купон. Провеждат се в приятелска, авантюристична среда така да се каже . Според мен, последното задължително трябва да се запази и за в бъдеще, защото е много важна част за цялото ендуро общество.
      Мисля, че в бъдеще състезанията ще се развият и ще придобият и част, която е на по-професинално ниво и ще привлече състезатели от мотокроса. Аз поне се надявам да дойдат състезатели от там, защото това неминуемо ще вдигне много нивото. По-важното е че двете неща никак не си пречат. Едно състезание по ендуро спокойно може да бъде интересно за изявата на най-професионални и класни състезатели (т.е. може да е много конкурентна среда) и в същото време да е страхотен купон за тези, които нямат бюджети, амбиции и скорост като за световно. Най-прекия пример е да речем Ерзберг. Аналогията е съвсем реална въпреки различните формати.
      К. Кулев

      Коментар


      • #4
        До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

        Ето тази година правилата са променени и ще се дава яко газ, идеално за всички които са свикнали да карат яко. Настоящите кросисти надали ще се заинтересуват, но има много доскорошни такива, които преспокойно могат да поддържат формата си, да пробват нещо ново и не по-малко интересно и забавно, да не казвам дори повече. А пък авантюристичния елемент е такъв плюс който изобщо го няма в мотокроса, просто трябва да го открие човек

        Всички от тях, които досега претендираха, че ендурото е разходка в гората и неможело да се дава газ, тази година имат уникалната възможност да се преборят и да видят къде е истината, и кой прав кой крив
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • #5
          До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

          Нищо ново няма да стане в ендурото в България, ако няма школи, само си лаем.

          Кроса и ендурото се отдалечиха вече твърде много един от друг ! Какво направи Пишон в ендурото ? Нищо !
          Не е достатъчна една година екстрийм тест само след кроса, че да започнеш да ги убиваш, иска се вече много практика, че и траял !
          Състезанията от WEC ги правят леки, за да има приемственост и приливане, но това не устройва състезателите обичащи ектрема, които си търсят нови предизвикателства. Затова се създаде и XWEC.
          Колко призьори има от WEC в XWEC ? Карането в планината свързано ли е на практика с правилата на WEC ?
          Един хилклайбминг от 200 метра не е състезание от 200 км
          Някои неподготвени нека не правят смешни сравнения тук !
          Кой мислите от българските кросисти ще се навие да кара ендуро ? Ами никой.
          Чувал съм лично от няколко места: "А-а, да не съм луд да си чупя мотора по камънаците ?"
          - Всичко е там, в гъза - беше казал нигерийският студент учещ в България, сочейки главата си ! За всичко си има хора и едва ли някой ще промени мисленето си, само защото на нас ни е кеф. За тия неща се иска друг манталитет, друго мислене и всеотдайност без грам меркантилност !
          Миналата година Геле и Кокера на Ерзберг Родео се класираха далеч пред балканските "яки състезатели" (за Кокера това е по принцип, защото изпусна контрола), но форматът и натоварванията са различни. Сега на Hell's Gate се очакваше много от Антони Мео, че бил много подготвен, ама ... оказа се недостатъчно.
          Това за "наглите кросаджии" бяха изпуснати думи на един колега, когато още "рок енд рола беше млад" и ендуро се караше май само по черни пътища.

          Хайде да не спамим темата, тя си е за НОВИНИ ОТ WEC
          Ендурото и сексът не са шега работа !
          -------------
          Животът се измерва с броят на издишванията !

          http://sixdayscrazyjob.com
          http://crazy-job.com

          Коментар


          • #6
            До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

            Май само Иван Сервантес прави плахи опити, ама само опити.

            Статистически е доказано че както в супермотото най-добрите идват от кроса, така в ендурото идват от траяла.А в БГ траял НЯМА!!!

            WEC формата е създаден според мен като поле за изява на позалязващи крос състезатели, трасетата са бързи, Х-траковете са по- лесни от БГ шампионата (ако не вярвате поразтърсете се за някое друго клипче) и степента на трудност не е голяма,докато в истинското ендуро бързината е само едно от уменията които се изискват .
            offroad фен
            1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
            TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

            Коментар


            • #7
              Течения и стилове в ендурото

              Спам не спам, темата е интересна и важна за дискутиране. Някой мод ако иска да я отдели.
              Калсическото ендуро си е WEC. Това е спорт с дългогодишна традиция, както е мотокроса (е не чак толкова разбира се), триала и т.н. То е доста далеч и доста близо до мотокроса. Пишон дойде от отказал се мотокросист да покара малко и спечели първия си състезателен ден в световния шампионат. За справка тук. Но това нищо не означава.
              Идеята за това състезатели от мотокроса да дойдат в ендурото не трябва да се разглежда като условия за съревнование и мерене на атрибута. Не става въпрос за кой е по по най, а за това, че мотокроса е спорт с многогодишна традиция в България и огромна (за нашите мащаби) школа. Кой друг ако не той може да ни осигури най-реално повишение на качеството на подготовка, отношение и конкуренция? Всички знаят колко е близко чувството в двете дисциплини. И ако нямаме интерес от кросистите към нашите състезания, това е било заради лошата комуникация и точно факта, че много от незапознатите от близо с ендурото го смятаха за Бързи - смели - сръчни. При всички положения, мотокроса е в пъти по-развит спорт и обмяната на опит с него ще издигне нивото и в ендурото.
              Състезанията които се обединяват в XWEC са едно ново течение в ендурото, което по мое мнение се развива бурно най-вече заради перфектната маркетинг стратегия на организаторите. Спорта е много атрактивен и привлича като магнит състезатели и медии. Чудесно!
              Но, как да направиш детска школа, шампионат и т.н. от състезания в които състезателен елемент е оцеляването, а нещо нормално са контузии, почти унищожени мотори и състезатели. Разбира се че малко преувеличавам, но е за да се разбере какво имам предвид.
              Аз също мога да се съглася, че Ерзберг и т.н. е върха на сладоледа, но това не са условията за развитие на детска школа, шампионат с много участници, а от там и спорта като цяло (той нали точно от там идва).
              Малко ми е тъпо, че точно вие прокарвате теза, която намеква за конфликт с това, което уж ще се опитваме да градим! Довчерашното ръководство на българското ендуро не бива да нарича класическото ендуро "пълен та*ак" и да прави евтини сравнения.
              Точно вие най-ясно трябва да правите разликата.
              За да поясня ще дам пример с пистовия мотоциклетизъм.
              ТТ на остров Ман. Едно от най-сериозните и с огромна традиция състезание, в което половината от победителите му са загинали в състезанието, при тренировки или в подобни състезания. Много хора го определят като най-важното, най-сериозното, най-истинското. И навярно е такова. Но то е само за специални хора. Ако е само то, спорта е загинал!
              Последно редактирано от Калин Кулев; 09-02-10, 14:24.
              К. Кулев

              Коментар


              • #8
                До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

                Не ме разбра Кулев.Имам предвид че основата на ендурото е траяла.Аз лично мойто дете с кеф бих го пуснал да кара траял и никога мотокрос.Травмите в мотокроса и бързите ендуро състезания са много по-гадни от тези в екстремните.В крайна сметка и Ерцберг си е съвсем безопасно трасе, няма места където може здраво да се наиграеш, защото скороста на преминаване е ниска.Просто може да не преминеш ако нямаш нужната техника,там с газ до дупка просто не става.

                Няма никакво съмнение че ако бг мотокрос състезателите карат ендуро нивото като цяло ще се вдигне,особено по новия правилник.Но докато няма траял в БГ никой от ранга на Тади,Анди Летенбихлер,Дъг Лампкин и т.н. няма да излезе, а ние имаме перфектни условия да се развиваме именно в тази посока.
                offroad фен
                1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                Коментар


                • #9
                  До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

                  Първоначално публикуван от Гълъбин Колев Преглед на мнение
                  В крайна сметка и Ерцберг си е съвсем безопасно трасе, няма места където може здраво да се наиграеш, защото скороста на преминаване е ниска.
                  Ама тука не ти вярвам.
                  Да кажат участниците.

                  Основата на ендурото като по-нов спорт е мотокроса и триала.
                  Както на супермотото, мотокроса и пистата.
                  Кое е повече обаче може много и почти безкрайно да се спори. Особено за ендурото, щото в супермото е ясно, че мотокроса е повече (моторите са си кросови). В ендурото обаче, моторите са кросови, терена е смесен. Значи в точно съотношение мотокроса е повече
                  Видя ли
                  Според различното трасе и различните качества взимат връх. Ерзберг си е много силно триал насочено. Обаче ако се запознаеш с всички състезания по света, които се определят като ендуро, ще се разбере, че триала е малка част от ендурото. Six days, GNCC, WEC, национални и регионални състезания по ендуро, във всичките траяла е мнооооого малко засегнат или почти го няма. Да не говорим за ралитатам които някой числят пак към ендуро (къде другаде да ги причислиш я).
                  ашите условия са за много интерсни истински ендуро състезания с много възможности за интересни триал елементи и мисля, че добре си го преактикуваме, нали?
                  Последно редактирано от Калин Кулев; 09-02-10, 14:49.
                  К. Кулев

                  Коментар


                  • #10
                    До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

                    За да се масовизира ендурото в БГ мисля че трябва да се върви постепенно. Екстремните състезания не са за всеки и не трябва да се хвърляме направо на там нито пък има достатъчно хора да се направи екстремен ендуро шампионат в БГ.
                    Както казва Калин, масовите ендуро шампионати, не са така траял ориентирани, трасетата може да са смесица от множество различни елементи, но преди всички преодолими за нивото на съответния клас. Това не значи, че не трябва да има и сложни елементи по трасета.
                    Мотокроса е голяма школа и който е добър там, бързо може да превключи на еднуро и то с голям успех, а ако и трасетата станат преодолими и технични, а не счупи мотор, съм сигурен че много хора ще започнат да карат в шампионата. Пък след време нищо не пречи и да се направи клас екстремно ендуро за тия които желаят и могат да си го позволят.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: Новини от WEC/световен ендуро шампионат/

                      Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                      За да се масовизира ендурото в БГ мисля че трябва да се върви постепенно. Екстремните състезания не са за всеки и не трябва да се хвърляме направо на там нито пък има достатъчно хора да се направи екстремен ендуро шампионат в БГ.
                      Както казва Калин, масовите ендуро шампионати, не са така траял ориентирани, трасетата може да са смесица от множество различни елементи, но преди всички преодолими за нивото на съответния клас. Това не значи, че не трябва да има и сложни елементи по трасета.
                      Мотокроса е голяма школа и който е добър там, бързо може да превключи на еднуро и то с голям успех, а ако и трасетата станат преодолими и технични, а не счупи мотор, съм сигурен че много хора ще започнат да карат в шампионата. Пък след време нищо не пречи и да се направи клас екстремно ендуро за тия които желаят и могат да си го позволят.
                      Абсолютно съм съгласен,затова във всеки пост пиша че изразявам лично мнение.
                      Просто аз харесвам бавните,трудни и спънати трейлове.Даже напоследък хита при нас е да се кара без пътека дори, направо през гората и камънака.Харесва именно това,не се притеснявам че ще си счупя мотора и в крайна сметка всеки има право на избор.

                      Темата е за WEC, а я оспамихме.Някой да премести в нова тема,например : "Течения и стилове в ендурото"
                      offroad фен
                      1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                      TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                      Коментар


                      • #12
                        До: Как да развием ендурото в България?

                        Защо никой от мотокроса не пробва в ендурото , защото след време ще се намери някой да забрани да се кара крос и ендуро. Подобно нещо се случи преди доста години , но ставаше въпрос за крос и писта\тогава беше шосе\. Много състезатели от кроса караха и писта и се представяха много добре. Имаше доста класове и по над 20 учасници в клас , много публика и много състезания. Но се намери един умник , който каза нещо на един умен генерал и той отсече: До 18 г. крос и писта и след това само едното. Ако това не беше станало , сега щяхме да сме водеща сила в супермотото. След тази промяна на старта имаше по 5-6 състезатели , двама отпадаха и всички бяха на стълбичката за награждаване.Всеки знае , че първо се почва с кроса , затова един състезател трябва да има възможност да продължи кариерата си в друга дисциплина. Може да се направят по скоростни и по леки трасета и да има състезания по траял. Лично на мен ми харесват рали състезанията , но има само едно.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          До: Как да развием ендурото в България?

                          Еее стига с тия забрани, не живеем в комунизма, тогава можеше да се забрани всичко, сега никой няма да ти забрани да караш крос, ендуро, писта, супермото и каквото още желаеш. По скоро сам може да си забраниш образно казано, защото всичко опира до финанси.
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • #14
                            До: Как да развием ендурото в България?

                            Да , защото човека вече не е състезател. А пари има , вместо да се организира състезание в което участваме само като зрители , може да се направи друго. Има доста клубове и школи по ендуро и крос , ще ги финансират и състезателите ще участват в истински състезания в доста дисциплини.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #15
                              До: Как да развием ендурото в България?

                              Пичове, истински екстремното ендуро е друга бира. Там си трябват траял умения, просто защото в едно такова състезание е пълно с траял елементи.
                              Без траял школа нямаш шанс да се представиш убедително и да си конкурентно способен в световен мащаб.
                              У нас никога не е имало мототраял и скоро няма и да има. Просто нямаме традиции в тази област.
                              Всеки родител взима един крос на детето си и го пуска да върше на трасето или в гората, не че е лошо, просто фактите са такива. Колко от родителите са се замисляли да пуснат децата си на траялка? Май няма много такива?! А колко реално се занимават с траял?! Такива въобще няма. Скоро няма и да има струва ми се. Говоря за деца, не за младежи. Защото за младежите вече е малко късничко, ако искаме да гоним световно ниво.
                              Има малки траял моторчета, които са жестоки за подрастващи.
                              Колкото и дълго да караш ендуро, то не може да замести траял тренировките. Също така и проблема с треньорите. За високо ниво в траяла си трябва и добър специалист, който да те въвежда за кратко време в нещата, а не сам човек да открива топлата вода с цената на изгубени години тренировъчно време.
                              Само с такива тренировки и школа може да се гони ниво за призове от XWEC шампионата. С каране само на ендуро и мотокрос там забравете.
                              За нормално ендуро, какъвто е световния шампионат, мотокрос школата ще бъде по-резултатна от траял школата.

                              Въобще в днешно време офроуд мотоциклетизма съществува в много варианти.
                              Не може да се кажа само - мотокрос, ендуро и траял.
                              Суперкрос, мотокрос, ендурокрос, крос кънтри, ралита, леко ендуро, тежко ендуро, екстремно ендуро, траял зала, траял на естествен терен... А да не говорим за супермотото, което е смесица от мотокрос и шосе, но с кросови мотори - пак до някаква степен е офроуд и си трябват крос умения.
                              И в крайна сметка границата между всичко това е толкова размита, че на хората, които са далече от този спорт, ще им е трудно да ги дефинират и да си ги представят кое какво е.
                              Нужните умения за всяко едно от тези състезания са комплексни като преливат от едната страна от чист крос до чист траял от другата страна. А по средата е една малка каша и бъркотия от нужни умения от едното и другото.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X