Обява

Свий
Няма добавени обяви.

СЪВЕТ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • СЪВЕТ

    Не знам тук ли е мястото на питането ми? Все пак го задавам - когато карам, без значение дали съм прав или седнал (става дума за каране на"черно"), левите завои ги вземам без проблем. Поднасям го и всичко останало. Не стои въпроса така обаче с десните, нещо става и се вдървявам. Тъпичко може да ви се вижда, но ако дадете някой съвет, ще ми е от полза.
    Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:52.

  • #2
    Всички сме така - все пак лоста на спирачката е от дясно
    2010 CRF 250 R

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Димитър
      Всички сме така - все пак лоста на спирачката е от дясно
      На мен ми е още по-весело, щото никога не съм карал мотор с предна спирачка повече от 300 метра
      Просто на десните завои трябва да си малко по-предпазлив и да пускаш крака и при минимален наклон, поне аз така мисля...
      Ако вече трябва да спираш неизбежно в завой, винаги можеш да ползваш скоростите като спирачка. Те са 2-рия ти варИАнт за убиване на скоросТта
      Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:54.
      [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
      [/FONT]________________________________________
      [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
      [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
      [/CENTER]
      [/CENTER]

      Коментар


      • #4
        Повечето хора май са така, но ..постепенно се преодолява
        Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:54.

        Коментар


        • #5
          Ако искаш мотора да те "слуша" карай прав, свиква се.
          Тогава центърът на тежестта е ниско долу, на стъпенките и всичко е много по-лесно.

          Седнал само на острите завои.
          Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:55.
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #6
            Карам само прав. Установих, че така карам по-сигурно и предусещам мотора по добре. Ама на дясно.......зор.
            Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:55.

            Коментар


            • #7
              Отиваш на някоя мото писта и въртиш 100-200 осморки и забравяш.Аз така правия,това е първи сезон изобщо на мотор и така компенсирам малкият си опит .Много е ефикасно
              Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:56.
              EXTREME

              Коментар


              • #8
                Виж дали гумите ти се движат в една равнина. Преди си регулирах задната гума според обтегачите за веригата, но се оказа, че ме лъжат и гумата ми стоеше на криво. Пуснах един приятел да кара напред с моя мотор, а аз подкарах неговия и наистина гумите се виждаха една до друга. Направих по-прецизен реглаж и нещата се оправиха. Пак направихме теста и този път виждах само задната си гума
                Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:57.

                Коментар


                • #9
                  Раждясъла джанта

                  Здравейте, взех си един ТТR 250. Задната джанта ми е силно ръждясала и спиците също. Какво ще ме посъветвате да направя ?
                  Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:58.

                  Коментар


                  • #10
                    Аз имах подобен проблем, за целта се снабдих с една гъбичка или парцал и една капачка от буркан цимент.. Останалото предполагам се досещаш какво е ... яяяяяяяяяяяяко търкане бате :x
                    Не знам дали ще помогне, но пробвай нищо няма да му стане..
                    Успех и пиши ако се получи
                    ----
                    ПП. Да не вземеш да трошиш някоя стена на гаража сега Говоря за пресен цимент, не объркан с каквито и да е течности от торбата гребваш и почваш
                    Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 09:59.
                    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                    [/FONT]________________________________________
                    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                    [/CENTER]
                    [/CENTER]

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Краси
                      ако искаш мотора да те "слуша" карай прав, свиква се
                      тогава центъра на тежестта е ниско долу, на стъпенките и всичко е много по лесно

                      седнал само на острите завои
                      Краси ,aбсолютно не е вярно...един от митовете в ендурото и даже го има написано и в някоя и друга книга за офроуд...


                      Качиш ли се на степенките центърa на тежестта на системата "мотор+човек" не само ,че не слиза надолу ,но напротив, тогава центъра на тежестта се издига по-нагоре..

                      Причините да се кара на степенки са по-други като:
                      ..при качването на степенките човек в голяма степен се отделя от мотора и има доста повече свобода на действие,и става малко по-независим от мотора..може да реагира повече
                      ...също така в този случай краката действат като амортисьори..

                      То и затова прав не можеш да вземеш остър завой. Защото центъра на тежестта е високо... И трябва да седнеш, за да свалиш центъра на тежестта надолу (и по възможност към предната гума).
                      Последно редактирано от viki terzieva; 02-10-10, 10:02.

                      Коментар


                      • #12
                        Погледнато от гледна точка на физиката когато караш прав центъра на тежестта (ЦТ) слиза по-ниско... Ето и обяснението на ефекта накратко....
                        Всеки мотоциклет без водач на него има ЦТ разположен някъде около средата на машината. Ако към този мотоциклет добавим седнал водач приложната точка на тези допълнителни примерно 90кг. е там където д-то на моториста допира седалката т.е. високо горе и леко назад. Това като цяло премества ЦТ на системата мотор-водач нагоре и назад. В същата ситуация ако водача е прав приложната точка на допълнителните кг. е ниско долу върху стъпенките, които са под нивото на ЦТ на самият мотор и почти точно под него. Крайният резултат е по-ниско разположен ЦТ на системата водещ до усещане за по-повратлив мотор и по-лек в същото време. Освен чистото преместване на ЦТ, двата варианта на каране имат и други плюсове и минуси, но с добро подбиране на момента за вида на каране спрямо конкретните условия всичко става ОК. Когато си прав усилията от мотоциклета, породени от неравности по трасето се обират от ръцете и краката (тъй нареченият "демпфериращ ефект") и не отхвърлят тялото на водача. Точно теглото на тялото в даденият момент може да се изпозва за опорна точка спрямо която да се коригира движението на мотоциклета и затова преминаването на неравни участъци става доста по-леко и бързо когато си прав. В защита на карането "седнал" (умишлено го пиша в кавички) мога да посоча това, че в ситуация с остър завой е добре да се пренесе ЦТ напред натоварвайки предната гума и осигурявайки си по-добро сцепление, разтоварвайки едновременно с това задната гума за да може тя да се поднесе по-лесно...
                        Стана доста дълго, но се опитах да го синтезирам доколкото мога.
                        Като цяло не може да се дават толкова крайни оценки като "карай колкото можеш повече прав" и "седнал е по-бързо в завой"... Всичко зависи от конкретните условия и ситуации, а най-добри резулати постигат онези водачи, които са намерили най-добре баланса между двата вида каране...

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Ivo_xt
                          Погледнато от гледна точка на физиката когато караш прав центъра на тежестта (ЦТ) слиза по-ниско... Ето и
                          Грешно!..ще напиша един документ и ще постна линк към него ..с детайлно описание на случая (от физична гледна точка)
                          Ставайки на степенките,найстина тежестта ти е на степенките...но центъра на тежеста ти (на ездача) си остава около кръста му....а съответно центъра на тежеста се е издигнал...а сумата (векторната)на Център на Тежест(Мотор) + Център на Тежеста (Човек) е равна на Центъра на Тежеста на цялата система

                          ще ти направя даже примери и симулации..

                          Коментар


                          • #14
                            Направо пиши формулата и да я запаметяват...
                            Никому угода, на никого напук.

                            Коментар


                            • #15
                              Май ставаше въпрос тук за десня и левия завой ?!
                              Десния къс и прдължителен завой винаги ми е бил по терсене от левия
                              Улавям се, че когато трябва да обърна мотора на тесен път, винаги захождам отдясно, т.е. правя го наляво.

                              Относно карането прав - "седнал", май грешно го разбираме, тъй като нямаме физическа подготовка да го направим както трябва
                              Дори при каране седнал на завои с по-висока скорост, за майсторите "седнал" е относително понятие. Тогава тежестта се разпределя пак повече върху краката и то върху срещуположния на завоя крак. Така закантването на мотора е по голямо. Никой не стои като бухча на седалката!
                              За това обаче се изискава мноооого физическа подготовка.
                              Почиването на седалката служи само при предвижвания и разходки
                              Ендурото и сексът не са шега работа !
                              -------------
                              Животът се измерва с броят на издишванията !

                              http://sixdayscrazyjob.com
                              http://crazy-job.com

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X