Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MZ ES150

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MZ ES150

    Здравейте, колеги!

    След двудневно разчистване на гаража на село, най-накрая успях да се "докопам" до мотора. Първо да вметна, че изобщо не разбирам от мотори, та затова ще ме извинявате, ако допускам разни грешки или питам елементарни въпроси.

    Видно от заглавието, той е MZ ES150 от 1964 година. Няма документи или поне нямам представа, къде са те. Моторът последно е каран от мен преди около 6 години. Сравнително лесно запалваше. При движение около 30 км./ч. имаше засилваща се вибрация във вилката.

    Та след разчистването на гаража реших, че искам да го докарам до града. Захванахме се с приятел, за което много му благодаря, за да можем след 22 часа снощи да тръгнем към село, да го натоварим и да се приберем, затова и толкова късно пускам тази тема.

    Силно се съмнявам да намеря регистрация, но, ако някой има идея, дали и как може да се регистрира този мотор, би било супер.

    Все още нямам конкретна представа, какво ще се случва, но на първо четене мисля да му сменим маслото и да пробваме да го запалим. След това ще му мислим.

    Ако имате разни идеи - споделяйте ги.

    Сега, за да не е постна темата, ще пусна няколко снимки.

    Тук е след "откриването" на мотора.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:588
Размер:495.2 КБ
ID:6897786

    Тук е вече след финалното разчистване на гаража.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.PNG
Прегледи:553
Размер:992.3 КБ
ID:6897792

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:545
Размер:615.0 КБ
ID:6897788

    Тук е вече качен и сме готови да потегляме към Варна. Решихме да не си играем да го транспортираме изправен и завързан, защото така доста добре се получиха нещата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:536
Размер:328.4 КБ
ID:6897789

    А тук е вече на платформата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:548
Размер:454.3 КБ
ID:6897791

    И вече паркиран.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:534
Размер:262.9 КБ
ID:6897787

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:542
Размер:265.6 КБ
ID:6897790

    Благодаря!

  • #2
    И аз благодаря за темата.
    По принцип не си падам по ретро машините но винаги е удоволствие да се види нещо в толкова автентичен вид като този.
    Поне така изглежда, както и че е в много добро състояние.
    Според мен си струва да се лъсне и приведе до състояние на експонат.

    Без документи не може да се регистрира на практика а и честно казано не го виждам като проблем.
    Освен ако не е активно шофиране а не виждам смисъл от това.

    И няма какео масло да му сменяте - това е цвай тактен машинен.
    Налей му просто пресен бензин и толкова.
    Враг усраине

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      В скоростната кутия би трябвало да си има трансмисионно масло.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Вече много рядко се намират толкова запазени в оригинално състояние стари мотоциклети .

  • #3
    Много запазена машина! Маслото го сменете барабар с бензина. Едва ли става нещо от него. Това в скоростите, ако не е изтекло, нищо няма да му стане от едно - две кръгчета.

    Моторът ще е много ценен с редовни документи, така в оригинален вид, нереставриран. Разходи се до КАТ да видиш води ли се на отчет, бракуван ли е или спрян от движение. Поразпитай ги какво да правиш. Или в средите на реставраторите ще знаят как се процедира.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #4
      Отиваш в КАТ с номера на листче, те имат едни мнооооого големи тетрадки, там пише всичко. Хубаво е да разбереш на кого се води, преди да идеш. Най-вероятно е със служебно прекратена регистрация. В данъчното по номер също може да излезе някоя "спяща" партида. И да знаеш, че в КАТ не са никак отзивчиви хорица, и въобще не желаят да ти свършат работа. Мен двама се мъчиха да ме отсвирят, накрая третия видя, че няма да се махна и свърши работата за 5 минути. Ако искаш да го оправиш за каране, трябва да си оправиш документите - покупка от стар собственик, или наследници, което може да е голям филм. Нотариус за покупката не ти трябва, до 350 цм3 е без заверка на договора.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #5
        Ако си наследник на човека е лесно, ако не си става филм.
        ​филм.Трябва договор с собственика по талон, ако ги няма талоните, ще ви глобят, ще издадат нови и така.

        Коментар


        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          И наследник да е, пак е филм. Вероятно не е единствен наследник, съдейки по темата за къщата на село. А родата като надуши "голямата далавера" да видиш циркове...

        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          То пък голямото имане!
          Ако за едно желязо, колкото и готино да е тръгнат вражди не то ще е проблем.

      • #6
        За собствеността нищо не мога да кажа. Само знам, че няма документи или не ги знам, къде са. А и на този етап не ми се занимава с документацията.

        Днес през деня успях да взема акумулатор, туба за бензин, двутактово масло, свещ и ключ за нея.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:386
Размер:333.2 КБ
ID:6901019

        Извиках приятели моторджии, но не бяхме в пълен състав. Друго момче, колегата от форума Yash0, нямаше как да дойде.

        Та след разни интервенции успяхме да му светнем лампичките.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:380
Размер:117.8 КБ
ID:6901020

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:391
Размер:139.4 КБ
ID:6901018

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:389
Размер:119.7 КБ
ID:6901022

        Наляхме гориво и източихме малко след това. Проверихме за искра на свещта - няма.

        Момчетата свалиха капака и казаха, че липсва някоя част от запалителната система.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:387
Размер:283.5 КБ
ID:6901021

        Сега остава нея да търся и пак да пробваме.

        Това е за момента.

        Благодаря!

        Коментар


        • #7
          Липсва му плочката на запалването, заедно с чукчето и наковалнята.
          Това дето тресе предницата е от лагера на кормилото.
          Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

          Коментар


          • #8
            Оказало се, че не липсват. Просто от снимката не се виждат.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:335
Размер:516.2 КБ
ID:6901370

            Успяхме да запалим мотора. Наложи се да сменим кондензатора, който се вижда на снимката по-долу.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:343
Размер:304.9 КБ
ID:6901369

            Трябваше и да вземем и един болт, който липсва на първата снимка.

            А ето и едно клипче от "първото" му палене. Реално първото беше на майстора, а това, което виждате на клипчето, е може би четвърто или пето палене.

            Пробвахме да напомпим гумите, но не успяхме. Вероятно ще трябва да се сменят винтилите.

            На по-късен етап вероятно ще проверим и останалите компоненти.

            Коментар


            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря! Предната гума се напомпи, но започна веднага да издиша, а задната не успя да се напомпи, макар и предварително да натискахме игличката.

            • piron45
              piron45 коментира
              Редактиране на коментар
              Остава да извадите вътрешните гуми за да им видите състоянието. Имат лошия навик да стареят и да се напукват с времето.

            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Предната гума издишаше от винтила, а задната не успяхме да напомпим. Вероятно ще бъдат прегледани на следващ етап. Благодаря!

          • #9
            Ейййй, какво стана с мотора?

            Коментар


            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Стои в подземния паркинг и чака своя ред. Преди няколко седмици се опитах да го запаля - не успях. Процедурата е ясна - на майстор. Но това ще стане вероятно по-нататък.

          • #10
            Сменете ги тия вътрешни гуми, какво се втилясвате... И външните гуми сменете. Ако нещо ви интересува питайте Димо Калайджиев. Ще го намерите тука във форума. Той се занимаваше със стари МЗ-та и е наясно с много неща по тях. Има няколко броя такива.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря! Гумите наистина трябва да се сменят, но и до този момент ще трябва да достигнем.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X