Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Май наистина не съм добре

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Май наистина не съм добре

    Пускам тази тема за да разберете колко са добри законите и колко ни помагат.
    И аз като редовен гражданин-данъкоплатец на България отидох да си регистрирам мотоциклета по надлежния етапен ред.Първо отидох в КАТ с мотора и всички документи и естественно като го видяха първите думи бяха -О той този мотор е кросов и не става.
    Наредих се на гишенцето и с всички документи,фактура,евросертификат,договор и служителя ми казва че трябва да го види експерта офицер.Чаках около един час и човека дойде,нали знаете че са много заети хора-убиват се от работа по цял ден.Погледна го и ми казва,че трябва да се види в компютъра за модела и марката.Погледна и се установи че модела е BETA -RR 525 .Моя сертификат пише че е BETA-RR 525cc.Разликата че няма двете ц-та след цифрите се оказа много фатална за момента.Без малко да ме пратят в София за сравняване на документацията.
    Чаках чаках и си викам,кво става няма да стане да взема да си вървя.
    По едно време умните глави решиха да направят компромис и да регистрират мотора с особенно мнение.
    После в данъчното ме зарадваха с 75лева данък на година и това е .
    Та да знаете че в България да си честен и редовен е скъпа и луксозна работа.Моя съвет и не си регистрирайте моторите,само неприятности ще си навлечете.

  • #2
    До: Май наистина не съм добре

    525,525сс ама тия или наистина са някакви малоумници или се еб***т яко,само да не стане на твоето,според мен...
    [B]Honda 450R
    Kawasaki 450R -продава се!
    Range Rover Sport 2.7 stormer ;)[/B]

    Коментар


    • #3
      До: Май наистина не съм добре

      Не са малоумници. Просто не са свикнали да регистрират без да има нещо и за тях.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #4
        До: Май наистина не съм добре

        Габровския КАТ е най-големия отврат в региона.
        Една камара народ от Севлиево се принуди да си рег. моторите в Търново или Ловеч заради "особено стриктните" служители в Г-во.

        С моя КТМ ситуацията беше същата.
        Излиза служителя и още отдалеко вика, оооооо не не, този мотор е кросов неможе да се регистрира. Аз му казвам как да неможе, в Австрия може тук не ?!?! А той, еми той е кросов не виждаш ли? Аз ами като е кросов защо има фар, стоп, мигачи (не бяха сложени) клаксон, и най-важното, Евро3 сертификат от завода производител.
        След 1-2 минути чудене вайкане и чесане вика, амиии да да, ще трябва да го регистрираме, явно си редовен
        След това ме караха да превеждам дори и документа за евро3 и още една камара неща които после дори и не погледнаха.
        Служителя в гаража за сверка на ТТ данните беше много очуден как така мотора се води едноместен и се уби да търси стъпенките за 2рия човек за да ми докаже че е двуместен, но така и не успя. Следващото заяждане беше че по документ макс. тегло го дават 300 и няколко килограма. Как така 300 кила ме пита като мотора е 100 и водача примерно 100, къде се губят другите 100. Аз му казвам, че така го пише в документа от завода производител, а той вика, как да ти се разпиша, че макс. маса е 300 кила, нали ще ми се смеят. Така и не разбрах кой ще му се смее Пак не му се вярваше че мотора е едноместен и въпреки това макс. маса е 300 кила което според него беше невъзможно и инженерите от КТМ направили документа да си късат дипломите.
        Абе какво да ви кажа, за процедура от 2 мин убих 2 дена ходене по мъките, и накрая за какво, за да плащам данъци и рег. табела да ми стои закачена в гаража, защото така или иначе не го карам по пътната мрежа.
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • #5
          До: Май наистина не съм добре


          Разликата че няма двете ц-та след цифрите се оказа много фатална за момента.Без малко да ме пратят в София за сравняване на документацията.
          а стига бе чак пък до там -сс демек значи "кубически сантиметра"

          ..явно при вас наистина в тоз кат е кофти работата може би понеже преди време се мъчеше там да се регистрират наистина кросаци

          то и при нас има врътни ..но за има няма две седмици си регистрирах моя .само с две ходения до кат..но пък бе първия ехс200 регистриран в страната и го нямаше в компютъра та за това..го върнах на дилърите а те го закараха на технотест и нямаше проблеми..е..почти де пак имаше някво мърморене..но в рамките на разумното

          за друго обаче не сте прави и много скоро ще го усетите ..или всъщтност дано не се налага да го разберете..
          ..както и да е но регистрация и застраховка е добре да имате дори и само по горски пътища да го карате..а и как ще стигнете от къщи до в края на града по горски пътища.. не знам де но..лично аз мотор без регистрация не бих си взел повече та колкото и да е изгоден..свободата да си го караш СПОКОЙНО където си искаш си е друго нещо..в чужбина да излезеш също..да не говорим че инцидент /не дай Боже/ дори на черни пътища..пак си се води пътен инцидент и дори и да не сте виновни могат да ви ..нацакат заради това че сте нередовни ..да не говорим за състезанията ..където поне според мен ако се спазват законово нещата ..в съвсем скоро време освен ендуро мотори с вс документи..други най вероятно или поне не би трябвало да се допускат..освен ако организатора наистина .много силно не иска да види живота между 4те стени ..отблизо

          Коментар


          • #6
            До: Май наистина не съм добре

            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
            Не са малоумници. Просто не са свикнали да регистрират без да има нещо и за тях.
            Мдааа в този случай това сс означава "СЕГА СНАСЯЙ".
            А какво ли ще е ако в сертификата пише куб.см.
            [SIZE=5][FONT=Garamond][B][COLOR=red][COLOR=blue][/COLOR][/COLOR][/B][/FONT][/SIZE]

            Коментар


            • #7
              До: Май наистина не съм добре

              Нормално е. Тук в България.
              Може би системата им с бази данни за нашите возила не е най-пълната и от там стават повечето грешки. Например да липсва дадения модел.
              Другият голям проблем е със старите кадри, които от десетилетия стоят и работят в системата на КАТ.
              Говоря за служителите/слижителките.
              Говоря за хората, които са на канала и преглждат МПС-тата..
              А най-големият проблем е чакането.
              Времето сякаш е спряло понякога.
              Никои заникъде не бърза от "работниците в КАТ", няма значение, че за всяко листче си плащаш.
              Няма значение, че понякога си губим цял ден, отсъстваме от работа или ангажименти.
              Не искам да звучи грубо, но това си е минус в системата, която малко или повече изнервя нас, които искаме да сме си редовни.
              Няма на кого да се оплачеш.
              Недай си боже повишиш тон за това, че обсъждат съседа от долния етаж случайно...

              Като онагледен пример за някои от нещата давам сегашният ми мотор - Ducati Monster 900, 2005.
              Първа регистрация в Япония 2005.
              Отивам в КАТ с поне 15 различни документи... талон на японски, талон на Английски, талон на Български, минат технотест с всичката документация, договори, застраховки и т.н.
              Връщаха ме 3 пъти.
              - първият път от Ловеч леко забравили да впишат мотора в системата...
              - вторият път служителите в Ловече малко объркали номера на рамата.
              - и третият път объркали годината на производство.

              Както и да е, всичко си мина най-накрая. Дори служителите излязоха разбрана и ми съчустваха.
              .

              Коментар


              • #8
                До: Май наистина не съм добре

                Аз като ходих да регистрирам моя, малко се притесних. Знаех че Митков имаше проблеми с това, че КТМ ЕХС 200 го няма в системата и трябваше да минава технотест. Мислех, че и мен ще ме пратят да гоня вятъра заради ЕХС 300, но една "компетентна" служителка ми каза, че нямали в системата КТМ ЕХС 300 и ще го запише КТМ ЕХС 450 а пък офицера ако прецени да видим какво ще правим. Почнаха се същите приказки за кросов мотор ( без да са го видяли) и как не можело и колко било трудно и тн....., но в крайна сметка компетентните експерти офицери ми записаха мотора КТМ ЕХС 450......работен обем на двигателя 300сс, което си пълен абсурд, но на мен не ми се занимаваше да ходя на технотест и го оставих така.

                Само не мога да разбера тая глупост с въвеждането в системата. При положение, че мотоциклета или автомобила има евро сертификат, какви са тия ходенета по технотест и разправии. Какво биха проверили технотест по тоя мотор и да кажат да става регистрирайте го.
                Иво Георгиев
                Gworkshop

                Коментар


                • #9
                  До: Май наистина не съм добре

                  Какво биха проверили технотест по тоя мотор и да кажат да става регистрирайте го.
                  ..много си прав ..още повече че тези мотори имат документ от австрийския технотест..че са годни ..нашия всъщтност заверява оригиналния документ че е верен..а всъщтност доколкото знам нашия технотест още не е сертифициран съвсем по европейските норми..тоест една организация която още не е влязла в час ..заверява документ издаден от друга ..която е много по в час
                  ..това е все едно един професор да изпитва даден студент и накрая студента да му рече..добре дай си книжката професоре да ти пиша оценката..добре задаваше въпросите

                  ..да не говорим че сме уж в евросъюза и тези документи би трябвало да си важат независимо в коя държава са издадени и за в другите

                  Коментар


                  • #10
                    До: Май наистина не съм добре

                    Митков ако говориш за фирма технотест и аз незнам дали е сертифицирана, сигурно на сайта им го пише. Но в БГ от доста време вече си има http://www.tuv-rheinland.bg/ което 100% си отговаря на всякакви евро норми. Друг е въпроса защо мотор със всички документи и сертификати за Европа, трябва отново да минава технотест в БГ.

                    Иво тия в кат дето са ти написали мотора като 450 вместо 300 ако ги проверят може да им изстине местенцето. И аз предложих на офицера в габрово да пише моя като ЕХС250 но той категорично отказа и каза че трябва да се рег. както си е по документи.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: Май наистина не съм добре

                      Не знам какво да кажа - тия при вас или са егати дебилите, или нещо не можете да намерите език с тях.
                      Случвало ми се е да се заядат, но ако всички документи са ок като им скръцнеш със зъби и нещата стават.
                      Данъчните са друга бира - отиваш да им дадеш едни пари, а те се правят на интересни. Имам италиански талон, фактура от автокъщата и т.н. - отивам в КАТ и с тези документи се регистрирам в БГ и мога да си карам мотора. Отивам със същите документи в данъчното да дам едни грешни пари - те ме пращат да правеждам фактурата (какво по дяволите има да се превежда в една фактура - име на фирмата и един ред - Артикул - мотоцилет ХХХ с номер на рама ХХХХХХХХ и цена ХХХ), и ми дават списък с някакви преводачи (вероятно техни хора).
                      Направих превода някъде (легализиран) и отивам отново в данъчното - младежа (очевидно по-млад от мен) ми излиза с един тон, все едно съм 5-токласник сгазил цветята пред училище и ме викат при директора с баща ми - "Сега господине ще ви треснем една глобичка за да се научите!"

                      За данъка може да отбележите "декларирам, че МПС има действащ катализатор и е под 100 к.с." и да плащате половината данък (засега не проверяват дали има катализатор - само дали по талон е под 100 к.с., но декларирането си е на ваша отговорност)
                      Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Май наистина не съм добре

                        Не се плашете пичове, преди няколко години 6 дена обикалях като совалка между КАТ-Пловдив и КАТ-Стара Загора, докато се разбере, че за едната служителка (в СЗ) РЕНО5 и МОСКВИЧ412 са една и съща кола. Малко остана да ме арестуват, дето се опитвам да регистрирам краден автомобил...
                        Виждам, че на много места нищо не се е променило
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Май наистина не съм добре

                          Първоначално публикуван от tatkobarba Преглед на мнение
                          За данъка може да отбележите "декларирам, че МПС има действащ катализатор и е под 100 к.с." и да плащате половината данък (засега не проверяват дали има катализатор - само дали по талон е под 100 к.с., но декларирането си е на ваша отговорност)
                          Щом е така при Вас добре.
                          Тука при нас са се изхитрили за това.
                          В данъчното ако кажете че вашето МПС има действащ катализатор и искате да плащате половината данък това става възможно само ако посетите определен сервиз и платите някаква такса, за да каже човекът че има катализатор /нещо от порядъка на 20-30 лв/
                          Доколко проверяват в сервиза дали има работещ катализатор не знам - аз директно се отказах да ходя и да плащам на още едно място...
                          .

                          Коментар


                          • #14
                            До: Май наистина не съм добре

                            Митков, я разкажи за регистрирането на последния ти мотор ЕХС125

                            Моя ЕХС125 го регистрирах горе-долу за 1 ден като си имаше всички необходими документи - италиански талон, договор за покупко продажба и разни други бележки. Оказа се, че са го писали в "системата" като КТМ125 и служителите в КАТ казали на Митков, че неговия ЕХС125 е съвсем друг мотор
                            Последно редактирано от viki terzieva; 29-06-10, 17:38.
                            2010 CRF 250 R

                            Коментар


                            • #15
                              До: Май наистина не съм добре

                              Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
                              .....После в данъчното ме зарадваха с 75лева данък на година и това е .
                              Та да знаете че в България да си честен и редовен е скъпа и луксозна работа.Моя съвет и не си регистрирайте моторите,само неприятности ще си навлечете.....

                              Плащал съм на две Yamahi този данък,на сегашната още преди да я взема, се зарекох - край,за това в темата за "регистрация на мотор" писах, че няма да си регистрирам мотора....

                              Не е нормално за такъв мотор такъв данък,с нищо не те стимулират да го регистрираш и да си изряден гражданин и данъкоплатец, естествено в случАя както теб с ядове........ Абе, решил си да го регистрираш - здраве да е, може и за добро да е, извличай положителното
                              Последно редактирано от viki terzieva; 29-06-10, 17:38.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X