Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ендуро сцената в USA

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ендуро сцената в USA

    И така, пиша тази тема по молба на някои членове на този форум. Надявам се да е поставена на правилното място. Главно темата ще е за някои състезания, които се провеждат в САЩ и по точно за тези в които аз лично съм участвал.
    В тази страна има толкова много форми на OFF Road състезания, даже и аз не съм запознат с повечето от тях. Т.н. ендуро във формата която вие го познавате в европа се появи много наскоро тука и е в самият си зародиш. От друга страна американският вариант на европейското ендуро се нарича GNCC (Grand National Cross Country), както и познатото ви Baja500 и Baja1000 (за което използват територията на Мексико). При тях не се позволява използването на GPS навигация. GPS се използва само за локализиране на мотоциклета. Може и да са го променили.
    За жалост все още не мога да открия къде съм затрил снимките си за да се добие по-добра представа. Имам само няколко, които бяха отделени от общият куп като „не добри”.
    Въпроса на някои от вас беше какво е това „Hare Scramble” и каква е разликата между „Hare and Hound”. По принцип голяма разлика няма. Или да бъда по-точен „Hare Scramble” е малкият брат на „Hare and Hound”. Второто се провежда като национално състезание, докато „Hare Scramble” е нещо като „републиканско” първенство на щата. Правилата са горе долу същите. „Hare and Hound” е по-дълго - 3-4 часа и обхваща разстояние около 100 мили. При него задължително има мотокрос писта и след старта трябва да имаш отворено пространство около 500м (мотокрос пистата напр.). Хубавото на двете състезания,е че всеки може да участва в тях.
    Когато започнах да се състезавам в „Hare Scramble”, беше още в зародиша си в моят щат NC.
    http://www.yourrace.com/cgi-bin/genesis.exe/home1.html

    Провеждат се 14-16 състезания на сезон. Имаше места, където се провеждаше състезание два пъти в годината, но с тая разлика, че второто е в обратна посока. Не знам защо но на мене ми беше по-удобно да карам по мотокросната писта в обратна посока.
    Трябва да се явиш 2 часа преди старта за да се регистрираш (трябва да подпишеш и декларация за отговорност също) и платиш вноската. В началото професионалистите и аматьорите стартираха заедно в едно състезание дълго 2 часа и обхващащо дистанция от около 25-45 мили за това време. Терените или маршрута на една обиколка е около 4-10км. Не е задължително да има мотокрос писта. 90% е в горист терен, в който има всякакви изненади, като и задължителни елементи като рекички, КАЛ,ями, КАЛ, паднали дървета, КАЛ, хълмове, КАЛ камъни и т.н, майче пропуснах кал. Ако е сухо заменете думата кал с прах. В следствие разделиха професионалистите сутрин, а аматьорите следобяд. Състезателите се нареждат в линии в зависимост от класа. Тука да отбележа, когато аз започнах се редяхме не повече от по 10-15 на линия и само за 2-3 години вече стигнаха до 40-50 на стартова линия от един клас. Разбира се не всички класове имат по толкова състезатели. Обикновенно толкова народ се събираше в най-популярните класове като 250сс (където и аз бях) и 125сс, в следствие ги разделиха на 2Т и 4Т. Може би това доведе до разделянето на две състезания. Класовете Про, А, АА – сутрин и B, C и не членове на AMA Hare Scramble NC – след обяд. Да не пропусна, че сутрин за 30мин преди Про се впускат дечицата. Всяки клас си има подкласове в зависимост от кубатурата и възрастта. Не се лъжете, че ще спечелите при ветераните, защото може да подвиете опашка. В последствие започнаха да отделят и клас за жени
    И при двете състезания (Hound, Scramble) се стартира със загасен двигател. В някои случаи трябва да застанем пред мотора. Имаше и опити да го направят като на Ле ман, но не се получи по ред причини. Всяка линия стартира в рамките на една минута. Десет секунди преди да се дигне зеленият флаг от флагмена се обявяват „Teeeen seconds”. Просто не можете да си представите гробната тишина в този момент, а на терена са 300-400 състезателя. Аз си бях сложил един дигитален часовник на кормилото с големи цифри и точно в този момент се вглеждах в него и отброявах секундите и на 10-та секунда дигах поглед точно когато флага се дигаше – стартираш (риташ), и потегляш. Обикновенно стартираш на 2-ра предавка. Напрежението по време на старта е много голямо за повечето и това го прави много опасен при условие, че 40-50 се устремяват към първият завой с пълна газ. Много често някой ще се изръси пред завоя (вижте видията по-надолу) и последствията са ви понятни. Имал съм случай в едно състезание, което за жалост не успях да завърша, всички състезатели бяха наредени на една полянка, като първата редица беше точно пред един 30 градусов и стесняващ се нагоре склон, дълъг не повече от 30-40 метра, а горе изходът беше около 2- 2½ м широк
    Маршрутът е обозначен със знаци, които трябва да са на не повече от 200 м или до „видимост”. Обозначенията са елементарни: стрелки наляво и надясно, стрелка нагоре значи направо, стрелка надоло дупка или спускане, "Х" значи опасност, "W" внимание часови контроли и т.н. Преди състезанието се раздават винетки, които се закачат на кормилото, като броят им зависи от Check Points. Задължително се слагат номера на каската отляво и отзад с цвят, който отговаря на класа ти. В последствие въведоха следенето на състезателите чрез Bar Code, който е нанесен заедно със номера на каската и когато минаваш часова контрола те сканират. Check Points са направени с цел да не съкратиш случайно маршрута. Там ти пробиват винетките, които се събират след като финишираш. Състезанието е 2+ часа за Про и 1 ½+ за аматьорите. Слагам +, защото флага се спуска точно след изтичане на времето и ако си минал малко преди това, то състезанието ти продължава докато свършиш обиколката. В зависимост от условията, за завършил състезанието се смята всеки който е изминал 40% от разстоянието, което победителя е минал.
    Някои ще кажат, е 25-40 мили какво са за 2 часа? По закон трябва да има 20 % девствена местност, която вече не е девствена след преминаване на първите. Когато обхождате трасето преди състезанието то изглежда привлекателно, но не и след като са минали професионалистите след 2 часа каране. Бейрут ряпа да яде. Ако си сам на трасето проблеми няма, но представете си пред вас по-бавни, които те задържат и нямаш кой знае каква възможност да ги изпревариш, отзад натискат още бол нетърпеливи състезатели. Колегиалността е много важна. Ето пример
    http://www.youtube.com/watch?v=yc1UqJx9sPQ&NR=1
    (Ха, забелязах нещо интересно като гледах отново това видео, Момчето с червената фанелка от гледащите съм се състезавал заедно с него, а и работехме на едно място)
    Доближиш ли някой или те доближат, се издават всякакви звуци, крясъци, свирки и този отпред трябва да отстъпи където е възможно, естествено му благодариш. Понякога някой просто иска да се лепне за тебе за да подържа твоето темпо или обратното.
    Това е добро, даже ще чуете извиненията за засичане -
    http://www.youtube.com/watch?v=t8Zn6...eature=related
    Някои от участъците са изключително тесни и самото преминаване на кормилото е трудно, затова си има неписан стандарт да режеме кормилото на 30”. При тази ситуация минаването покрай тази гъста мрежа от дървета и храсти въобще не ти позволява да държиш лактите изправени. Да не говориме ако си с къси ръкави или нямаш Barkbusters.
    Ето някои видео информации от тези състезания. Най-добра информация ще се получи от камерите на каските. http://www.youtube.com/watch?v=LWlrV...eature=related
    Another bite a dust -
    http://www.youtube.com/watch?v=CsphdXb0rTc&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=zkIf-5_IqCU&NR=1
    Добре е да се види, но не е от NC. Има ги и часовите контроли -
    http://www.youtube.com/watch?v=t1dYW...eature=related
    Падане при спускане –
    http://www.youtube.com/watch?v=9T04r...eature=related
    Ето примери какво става „вътре” –
    http://www.youtube.com/watch?v=8dZKtaVUuHA&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=A-jHw...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=cN_fk...eature=related
    Ето това ще е трасе за удоволсвие –
    http://www.youtube.com/watch?v=RFCQK...eature=related
    Това не го знам къде е но е интересно –
    http://videos.streetfire.net/video/D...ike_152451.htm


    Температурите тука в NC през лятото са доста високи 35-40-45 и за не свикнал са доста опасни. През лятото когато си на състезание с всичките необходими принадлежности просто става АД. Аз си връзвах мокра кърпа около врата и държах друга в охладителната чанта, мокра върху леда. Когато спирах за бензин, сменях кърпите. Достатъчни са само 1-2 падания/задръствания и да започнеш да кипиш. Ще дам един съвет на тези които ще се състезават в жегите, колкото и гадно да звучи. Много от състезателите тичат да „източат” в храстите преди старта – НЕ ГО ПРАВЕТЕ тази течност ще ви е необходима, повярвайте ми. Когато свършите дори капка няма да е останало.
    Много е болезнено когато не завършиш състезанието, особено ако си станал в 2-3 сутринта, карал 4-5 часа за да се явиш. Само два пъти моторът ми ме е „предавал”. Първият път гаснеше ( така и не разбрах защо) и вторият ми се счупи съединителя още на старта. Бях няколко сезона в А клас, но след като си счупих китката (седем месеца в гипс, три операции и незнам колко си пренамествания), година по-късно учасвах в състезанията като „гост” при аматьорите. Страхът си ми остана и не можах да го избия и до ден днешен, особено при големи скокове и при скоростните прави задържах, но затова пък се насочих към по-техничните участъци и хълмове. По ирония на съдбата първото и последното ми състезания бяха на едно и също място. Този участък ми се отдаде чак на третото ми явяване да го „превзема”. Последното го завърших на 3-то място в сняг, киша и яка кал.
    Истории по състезанията мога да си разправям цял месец. Даже и сега като пиша ми подскачат „пеперудки” в корема
    Ако има желаещи, ще публикувам някои снимки от състезанията ми. Не са кой знае колко.
    Последно редактирано от spotbeam; 05-01-09, 01:56.

  • #2
    До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

    Първоначално публикуван от spotbeam Преглед на мнение
    И така, пиша тази тема по молба на някои членове на този форум. Надявам се да е поставена на правилното място. Главно темата ще е за някои състезания, които се провеждат в САЩ и по точно за тези в които аз лично съм участвал.
    В тази страна има толкова много форми на OFF Road състезания........

    Браво за подробната информация, която си изложил.... Разбрах доста неща, които не бях чувал до сега! Страхотно обяснение, което е изклучително полезно... БРАВО !
    Какви позици си извойвал до сега там... Имаш ли призови места
    SHUT UP AND RIDE...nobody lives forever!!!

    Коментар


    • #3
      До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

      Първоначално публикуван от Makaveli Преглед на мнение
      Какви позици си извойвал до сега там... Имаш ли призови места
      Да си кажа правото с голямо притеснение пуснах темата. Надявам се тези които са я чели да разберат и да няма заяждащи се
      Не съм имал по-високи позиции от 3-то място (два пъти в В клас и един път в Non Members), но почти винаги бях в десетката. Става въпрос за моят клас, не за генерално. Не съм имал и кой знай какви претенции. Понеже работехме и ходеме на "удоволсвие", бяхме много внимателни да не се случи нещо. Повечето посещения ни бяха като "Друго място за каране"

      Коментар


      • #4
        До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

        Много приятно представяне.
        Давай снимки
        Per aspera ad astra.

        Коментар


        • #5
          До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

          Браво, ти си типичния пример за българския ендурист.Бачкане,бачкане и в почивните дни на трасето.Много ми хареса разказа,слагай снимки с нетърпение ги чакаме.Като гледам трасетата много приличат на нашите.

          Коментар


          • #6
            До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

            Браво много яка тема ! Цялата я изчетох на 1 дъх
            Давай снимките

            Коментар


            • #7
              До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

              Невероятен разказ,продължавай беше много интересно, с нетърпение чакаме снимките!
              [SIGPIC][/SIGPIC]

              Коментар


              • #8
                До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

                Много интересно и увлекателно. Прочетох разказа, макар, че имам фобия от превозни следтва с 2 и 3 колела.
                Очакваме снимки и не се притеснявай!
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #9
                  До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

                  Не мога да вмъкна снимките. Искам директно да се появят иначе ще трябва да разкъсам всичко чрез прикачените файлове. Как да го направя?
                  Последно редактирано от spotbeam; 05-01-09, 17:00.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

                    Пръво трябва да ги качиш някъде в мрежата от типа на http://www.snimka.bg После можеш да слагаш адресите им в мненията между тагове [img][/img] и ще се появяват.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

                      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=16138

                      Най-лесно е да си качиш снимките в албум в профила ти във форума и след това от иконката "вмъкни изображение" копираш кода на самата снимка.
                      Per aspera ad astra.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

                        Предполагам, че терените приличат на нашите, но само в източната част на US. Не знам при вас как е, но в момента като помириша гора и ми се вдига адреналина. Аз не карам от известно време, нямам и моторче. Но след като се включих в този форум нещо взе да ме боде под задникът. Трябва да си уредя застраховката първо и тогава да се впусна в нови приключения.
                        Както казах по-горе все още не мога да открия пакетчето със снимки които бих искал да публикувам. По принцип е много трудно някой да те хване между дърветета ако не е подготвен. Докато разберат, че идваш и тебе вече те няма. Няма да им позираме, я. Нямаше кой и да ме снима. Жена ми въобще не идваше с мене - мрази този спорт. Шуреят ми снимаше задниците на момичетата. Исках да видите стартовата линия. Извинявам се, но снимките са сканирани. Тогава нямаше още дигитална техника за широка употреба.
                        Първо да покажа първата ми рожбичка. Това е CR500 – Mean Machine. Да си кажа правото, много съм щастлив, че я продадох, иначе никога нямаше да разбера възможностите си. Закъсах в една доста неприятна местност с него. Един колега се появи с неговата Yamaha 250 и като ме видя че си настъпвам вече езика от ритане ми предложи да се смениме. Все едно някой ми развърза крилете. Продадох я и купих тази Ямаха.


                        На път за Mount Airy. Много красива местност точно на границата с Вирджиния.

                        Много красиво място. Парка е уреден точно за такива мероприятия и за удоволствие. Има басейни, къмпинг, водни пързалки, въобще за цялото семейство да не се чувсва скучно.

                        Тука съм аз последна проверка на гумите.


                        Това съм пак аз след 2 часа гонка. Това ми беше и първото състезание в „А” клас. След два часа + състезание, издухал гарнитурите, уморен, но много щастлив.


                        Да, щастлив. От 37 завърших на 17-то. Първо състезание в Semi Pro. Еей какво по-добре. В този „А” клас се води Semi Pro и се получават някакви символични парични награди. Най голямата емоция ми беше когато успях да вляза в 6-та обиколка преди да падне флага, още повече, че нямах и никакви водни ресурси. Да ама изведнъж изгубих концентрация и не можах да нацеля след спускане един кален коловоз и се отзовах в храстите. Лежа си и не ми се става. Минаващите спират и ме питат какво ми е, а аз само им махам с ръка.

                        Това състезание имаше един много интересен момент. Дават ти да избереш на едно място да тръгнеш на ляво т.е. да изкатериш един огромен хълм между дърветата (тогава и не можех да си го помисла, но в следствие такива хълмове бяха само удоволствие) или на дясно по течението на една рекичка след което трябва да изкачиш един каменист хълм, където двата пътя се събираха. Хълма не беше голям, но по него се беше натрупало вече кал и вода, тъй че....


                        Споделяне на емоциите


                        Предпоследният съм аз


                        Пак аз. Не помня къде беше това състезание.


                        Тази е на състезанието в Санфорд

                        Това ми беше любимото място. Състезанието е от средна трудност. Адски е тесно и технично. Дърветата постоянно ти изкачат пред тебе без да те питат. Изглежда сухо на снимката, но има много гаднички кални клопки. Тука на едно от състезанията ми се счупи съединителя точно на старта и трябваше да се откажа. Можеше и без него, но ако ти загасне на хълм докато се катериш? Както виждате номерът ми е 444. Първата цифра показваше класа и стартирах от четвърта линия. Тогава ми излезе прякорът „Bulgarian bullet” и си лепнах името BGRider444. Аз трябваше да се регистрирам и с това име тука.
                        На това място съм оставил най-много кости и естествено да съм пълен с истории. Имам най-вече една която бих споделил. Тамън бях навлязъл отново във форма след свалянето на гипса. Времето – идеално, настроението – прекрасно, почвата – мечта, настройката – да ритам задници. Дават старта, всички потеглят с изключение на мене и там още няколко несретника, които продължават да си ритат. Най после запалих и се изнесох бесен от старта. На мотокроса изпреварих около 7-8, влизайки между дърветата започнах да изпреварвам и да набирам скорост. Гледам махат ми хората наоколо, ама кой им обръща внимание. Свършвам обиколката и на часовата контрола ми казват, че старта е анулиран. Трябва отново да стартираме, защото се получило объркване вътре и тези преди нас са се завъртели в кръг. Дадоха ни малко време да си прибереме езиците, да заредиме и пак на старта. Аз по принцип се отпускам преди старт и анулирам стартовата треска. Този път всичко беше добре, на завоя бях пети зад моят приятел, който взе че се изсипа точно пред мене. Още помня как му се въртеше XR-a на земята. Подминах го някак си и се отпуших. Малко преди завършване на обиколката имаше една тясна пътечка, която изглежда права, но трябва да минаваш на косъм покрай дърветата. Летейки с пълна газ съвсем леко жъгнах едно дръвце с десният баркбъстер. Това се оказа достатъчно да ме извади от баланс и аз се изсипах надолу 20-на метра в дерето. Не мога да изправя мотора заради наклона, безин се сипе. Най накрая го изправих насочен нагоре, държейки стъпил на степенките с лявата подмишница една фиданка и стискайки съединителя започнах да ритам. Запали, но проблемът е, че потокът от мотористи не секва. Най-накрая намерих една пролука и понеже ми беше писнало вече, само изкатапултирах мотора, който се приземи някъде горе с което задръстих движението. Издрапах до горе и продължих. Свърших 11-ти. Приятелчето ми се отказа заради пренапомпване на ръцете.

                        Тука е във Fort Bragg. Както виждате номерът задължително трябва да е и на каската. Снимката много не си я харесвам заради кенефната стойка, която съм заел.


                        Ето и едно нещо, което не пожелавам на никой. Най после гипса е свален след 7 месеца и ще ми теглят гвоздеите след третата ми операция.


                        Сега ръката ми прилича като носа на Конкорд.
                        Последно редактирано от spotbeam; 05-01-09, 22:36.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

                          Нивото на състезателите в ендурото при вас отговаря ли на боговете от суперкроса понеже ми направи впечатление като гледах клиповете от линковете, че повечето състезатели карат спокойно не на ръба. Състезавал ли си се някой от звездите?
                          [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

                          Коментар


                          • #14
                            До: Hare Sramble и Hare & Hound състезания в US

                            Евала на "SPOTBEAM". Човече от къде си? Как се казваш? На колко си години? Още ли си в Щатите? От по-ранни дискусии останах с впечатление, че си се върнал вече в България /според мене ако е така ГОЛЯМА грешка/. И очакваме снимки. Желая ти успех и много-много здраве.
                            [URL]http://www.youtube.com/watch?v=sfPM77TsGaA[/URL]

                            Коментар


                            • #15
                              До: ендуро сцената в USA

                              ..БРАВО НА СПОРТБИЙМ ЗА МАТЕРИАЛА..ОТ доста време го навиваме да се включи и напише нещо...за тези състезания..
                              браво че най после се реши...премествам темата тук от общи приказки и простотии/където скромно я бе скрил/..защото няма нищо общо нито с общи приказки нито с простотии.. ..
                              ...много е приятно да разбере човек че..на практика на всякъде имаме "наши" хора
                              -давай още материали пиши смело каквото сметнеш че ще ни е интересно .че и отгоре хора като теб са суперценни за форума !

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X