Близнаците, Събин , Митков пускат теми с профилактики, ремонти, тунинговане, та и аз реших да ви покажа какво направих днес след вчерашното кално каране, че като гледах сламата дето стърчеше зад малкия пиньон и ми прилошаваше. Веднъж на Ямахата ми след подобно каране в Стара Планина ми текна семеринга и сега с ужас гледах дали няма да има локвичка масло под мотора.
.jpg)
За целта ви трябва мотика, малко инструменти, четка, шише с вода и GSM за да правите снимки, след като ви мързи да отидете да си вземете фотоапарата.
.jpg)
Подпирате мотора на мотиката, за да стои под наклон и да ви е удобно и започвате.
А, забравих да спомена за тези, които рядко правят ремонти, като мен, че не е лошо да имате и аптечка под ръка.
.jpg)
Първо сваляте капачето-предпазител на пиньона. От там пада една шепа набита яко, като камък кал. Спомням си моят австрийски приятел Ханес като махна предпазителя на Ямахата ми и как с небрежно движение го хвърли в едно дере в гората с думите: "Никс гуд. Шайзе."
Искаше ми се и аз да направя така сега, но беше нужно да си намеря по-къси болтове, та оставих да си направя кефа друг път.
.jpg)
След капачето развивате болта на пиньона. На Хондата, както Събин каза, болта се разви с лекота, а си спомням навремето как скачахме върху ключа, като правихме тази процедура на Ямахата и пак не стана без застопоняване на самия пиньон с желязо.
.jpg)
Ето каква е картинката под зъбчатката. Всичко е пресовано с кал ама яко!
.jpg)
Ето и самата зъбчатка. Тя е на 1000 км. Онзи ден гледах има ли наклон на зъбите - нямаше. Сега вече е за смяна след 120 км кал, но ще изкарам прехода по морето и тогава ще я сменя. Задната е ОК.
.jpg)
Премахвате внимателно калта за да не я вкарате зад семеринга (моята не беше по чудо изтървала) и вземате четка за обиране на пайжини. Пълните една PVC бутилка с вода, пробивате капачето с дупка 2мм
и сте готови за почистване. Пръскате и внимателно търкате семерига и леглото. После ви става ясно, че с тази четка никаква не я вършете, хвърляте я и вземате една по-нормална.
.jpg)
... и така изчиствате мястото внимателно, като накрая накланяте мотора, за да изтече водата от оста.
.jpg)
Семеринга и около него вече е почистено и може да започвате поставянето на пиньона и ако не сте разхлабили достатъчно веригата, се започва често споменаване на майката на веригата.
.jpg)
После оглеждате водача, констатирате, че и той е нахакан с кал, но вече ви мързи и го заебавате, щото ви е писнало.
.jpg)
След това, обтягате веригата според предписанието, а специално за CRF-a "корема" е 30мм и нито милиметър повече, че настава едно чаткане после...
.jpg)
Накрая викате някой, който разбира, да изчисти калта и сте готови!
Дано съм ви бил полезен и аз. Това бе един от малкото ремонти, които свърших сам и много се гордея с него!
Имах време и дори си сложих дигитален велометър "Ендуро" по-късно. Що така обиколката на гумата се оказа 219см ?!
Направих разходка после да проверя дали отчита вярно и точно тогава Митков решил да ме посети. Видяхме се едва като се прибрах към 19.00.
Това е.

.jpg)
За целта ви трябва мотика, малко инструменти, четка, шише с вода и GSM за да правите снимки, след като ви мързи да отидете да си вземете фотоапарата.

.jpg)
Подпирате мотора на мотиката, за да стои под наклон и да ви е удобно и започвате.
А, забравих да спомена за тези, които рядко правят ремонти, като мен, че не е лошо да имате и аптечка под ръка.

.jpg)
Първо сваляте капачето-предпазител на пиньона. От там пада една шепа набита яко, като камък кал. Спомням си моят австрийски приятел Ханес като махна предпазителя на Ямахата ми и как с небрежно движение го хвърли в едно дере в гората с думите: "Никс гуд. Шайзе."
Искаше ми се и аз да направя така сега, но беше нужно да си намеря по-къси болтове, та оставих да си направя кефа друг път.

.jpg)
След капачето развивате болта на пиньона. На Хондата, както Събин каза, болта се разви с лекота, а си спомням навремето как скачахме върху ключа, като правихме тази процедура на Ямахата и пак не стана без застопоняване на самия пиньон с желязо.
.jpg)
Ето каква е картинката под зъбчатката. Всичко е пресовано с кал ама яко!
.jpg)
Ето и самата зъбчатка. Тя е на 1000 км. Онзи ден гледах има ли наклон на зъбите - нямаше. Сега вече е за смяна след 120 км кал, но ще изкарам прехода по морето и тогава ще я сменя. Задната е ОК.
.jpg)
Премахвате внимателно калта за да не я вкарате зад семеринга (моята не беше по чудо изтървала) и вземате четка за обиране на пайжини. Пълните една PVC бутилка с вода, пробивате капачето с дупка 2мм


.jpg)
... и така изчиствате мястото внимателно, като накрая накланяте мотора, за да изтече водата от оста.
.jpg)
Семеринга и около него вече е почистено и може да започвате поставянето на пиньона и ако не сте разхлабили достатъчно веригата, се започва често споменаване на майката на веригата.
.jpg)
После оглеждате водача, констатирате, че и той е нахакан с кал, но вече ви мързи и го заебавате, щото ви е писнало.

.jpg)
След това, обтягате веригата според предписанието, а специално за CRF-a "корема" е 30мм и нито милиметър повече, че настава едно чаткане после...

.jpg)
Накрая викате някой, който разбира, да изчисти калта и сте готови!

Дано съм ви бил полезен и аз. Това бе един от малкото ремонти, които свърших сам и много се гордея с него!

Имах време и дори си сложих дигитален велометър "Ендуро" по-късно. Що така обиколката на гумата се оказа 219см ?!

Това е.
Коментар