Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да изчистим калта от шибаните места?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да изчистим калта от шибаните места?!

    Близнаците, Събин , Митков пускат теми с профилактики, ремонти, тунинговане, та и аз реших да ви покажа какво направих днес след вчерашното кално каране, че като гледах сламата дето стърчеше зад малкия пиньон и ми прилошаваше. Веднъж на Ямахата ми след подобно каране в Стара Планина ми текна семеринга и сега с ужас гледах дали няма да има локвичка масло под мотора.


    За целта ви трябва мотика, малко инструменти, четка, шише с вода и GSM за да правите снимки, след като ви мързи да отидете да си вземете фотоапарата.


    Подпирате мотора на мотиката, за да стои под наклон и да ви е удобно и започвате.
    А, забравих да спомена за тези, които рядко правят ремонти, като мен, че не е лошо да имате и аптечка под ръка.


    Първо сваляте капачето-предпазител на пиньона. От там пада една шепа набита яко, като камък кал. Спомням си моят австрийски приятел Ханес като махна предпазителя на Ямахата ми и как с небрежно движение го хвърли в едно дере в гората с думите: "Никс гуд. Шайзе."
    Искаше ми се и аз да направя така сега, но беше нужно да си намеря по-къси болтове, та оставих да си направя кефа друг път.


    След капачето развивате болта на пиньона. На Хондата, както Събин каза, болта се разви с лекота, а си спомням навремето как скачахме върху ключа, като правихме тази процедура на Ямахата и пак не стана без застопоняване на самия пиньон с желязо.


    Ето каква е картинката под зъбчатката. Всичко е пресовано с кал ама яко!


    Ето и самата зъбчатка. Тя е на 1000 км. Онзи ден гледах има ли наклон на зъбите - нямаше. Сега вече е за смяна след 120 км кал, но ще изкарам прехода по морето и тогава ще я сменя. Задната е ОК.


    Премахвате внимателно калта за да не я вкарате зад семеринга (моята не беше по чудо изтървала) и вземате четка за обиране на пайжини. Пълните една PVC бутилка с вода, пробивате капачето с дупка 2мм и сте готови за почистване. Пръскате и внимателно търкате семерига и леглото. После ви става ясно, че с тази четка никаква не я вършете, хвърляте я и вземате една по-нормална.


    ... и така изчиствате мястото внимателно, като накрая накланяте мотора, за да изтече водата от оста.


    Семеринга и около него вече е почистено и може да започвате поставянето на пиньона и ако не сте разхлабили достатъчно веригата, се започва често споменаване на майката на веригата.


    После оглеждате водача, констатирате, че и той е нахакан с кал, но вече ви мързи и го заебавате, щото ви е писнало.


    След това, обтягате веригата според предписанието, а специално за CRF-a "корема" е 30мм и нито милиметър повече, че настава едно чаткане после...


    Накрая викате някой, който разбира, да изчисти калта и сте готови!
    Дано съм ви бил полезен и аз. Това бе един от малкото ремонти, които свърших сам и много се гордея с него!
    Имах време и дори си сложих дигитален велометър "Ендуро" по-късно. Що така обиколката на гумата се оказа 219см ?! Направих разходка после да проверя дали отчита вярно и точно тогава Митков решил да ме посети. Видяхме се едва като се прибрах към 19.00.
    Това е.
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

  • #2

    лелеее страхотен материял
    много информативен и супер забавен
    браво

    Коментар


    • #3
      Винаги когато чета нещо от теб и много се кефя, хем научих нещо хем се посмях. както се казва: "Кефиш ма максимално"

      Коментар


      • #4
        Жоре , бе ного и бела дръжката на таз мотика бе
        Ти само за мотора ли я зе , а ?

        Коментар


        • #5
          поред мен това е подготовка за 4х4, като реши да смени мотора с жипка да има с какво да я чисти, защото там с четка нестава
          drive alive

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Митко/fulda/
            Жоре , бе ного и бела дръжката на таз мотика бе
            Ти само за мотора ли я зе , а ?
            Фулда, взех я да копаме тесни пътечки по трасето за кръга в Стара Загора, но снегът ни осуети намеренията. Скоро обаче ще влезе в употреба заедно с останалите инструменти към комплекта: кирка, права лопата, брадва, бичкия и моторен трион.
            Ендурото и сексът не са шега работа !
            -------------
            Животът се измерва с броят на издишванията !

            http://sixdayscrazyjob.com
            http://crazy-job.com

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
              взех я да копаме тесни пътечки по трасето за кръга в Стара Загора, но снегът ни осуети намеренията. Скоро обаче ще влезе в употреба заедно с останалите инструменти към комплекта: кирка, права лопата, брадва, бичкия и моторен трион.
              Ей така се прави трасе!!
              Ако кажа колко търни сякох по Шуменското трасе,сигурно няма да ми повярват.Аз затова и не казвах
              К. Кулев

              Коментар


              • #8
                Хаджиев, това за ремонта не ти се отдава но сега видях степенката на Хондата ха по-добре да го подпирам по дърветата отколкото да ходя с мотиката в гората.

                Коментар


                • #9
                  Терзиев, някои мотори и една нямат, ти искаш Хондата да е с по една от двете страни!
                  Ендурото и сексът не са шега работа !
                  -------------
                  Животът се измерва с броят на издишванията !

                  http://sixdayscrazyjob.com
                  http://crazy-job.com

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                    Терзиев, някои мотори и една нямат, ти искаш Хондата да е с по една от двете страни!
                    Аз лично нямам степенка и това много ме изнервя понякога и много ме мъчи и е доста голям проблем та чат пат си прежалвам каската
                    ----
                    А, колкото до темата, Жоро, много добър материал ще се радвам да ползваш мотичката и за трасето скоро пък и да знаеш че се хваща за дървото, а не за желязото !
                    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                    [/FONT]________________________________________
                    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                    [/CENTER]
                    [/CENTER]

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Different_Soul
                      А, колкото до темата, Жоро, много добър материал ще се радвам да ползваш мотичката и за трасето скоро пък и да знаеш че се хваща за дървото, а не за желязото !
                      Bingo !
                      И аз така предполагах.
                      Ендурото и сексът не са шега работа !
                      -------------
                      Животът се измерва с броят на издишванията !

                      http://sixdayscrazyjob.com
                      http://crazy-job.com

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Different_Soul
                        Аз лично нямам степенка и това много ме изнервя понякога
                        Абе вярно , гадно е без степенка но по две мотики като Жоро, в гората няма да нося

                        Коментар


                        • #13
                          това ми беше заниманието и на мен през вчерашния ден, само че не вадих кал а трева, която така се беше пресовала че беше по твърда от семеринга сигурно. преди да сваля зъбака ръчках с какво ли не между него и картера но безуспешно
                          накрая се достигна до Жоровите похвати, но забележете, без помощта на МОТИКА !!!

                          днес като видях темата и си помислих че Жоро е открил лесен начин за това и напразно съм изгубил половин час, но като видях и той какви ги е оплескал се успокоих
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X