Вчера викам да разгледам малко ендуристки списания и погледа ми попадна на последния брой на "Enduro Abenteuer" - "Приключение с Ендуро".Та го купих и ето я статията.Прикачена е и като снимки:
ПРЕМИЕРА- РАЛИ БЪЛАГРИЯ
След техническия прегед и след това кратък ‘Брифинг’ Пролога започна точно и навреме в 13:30 на старт позицията,която беше в непосредствена близост до „Рали”-хотела.
6 километровара отсечка ,подбрана с пресичания на река, катерения и каманаци, кални участъци и слалом при пристигане на финиша.
Специално водачите на двуцилиндровите бяха доста затруднени,пордади обилните валежи паднали през последните седмици.
Пролога имаше за цел свикване с ‘Роад-бука’ и определяше реда на стартиране през първия ден.
Ханс Килберт с Сузуки ДР350 успя да спечели пролога.
Етап 1: Гурково
Стартирането беше в 9:30 и се стартираше по обратен ред в зависимост от резултата на Пролога. (последния първи).
По този начин се даваше повече време на по-бавните водачи най-вече да влязат в ‘карнетното’ време.
Трасето беше 156км и се съчетаваха горски и ливадни пътища. (или пътеки) около града Гурково.
Навигацията всъщност през този ден не бе никак лесна.Само трима състезатели успяха да влязат в даденото време. За другите имаше доста наказателни минути.
Според Рали-спеца Хари Остинг роадбука е бил точен до метър.
Хари Остинг успя да финишира първи, преследван от Хели Фраувалнер,за когото това беше първото рали по „Роадбук”.
На 40 км от финиша Фраувалнер получи проблеми с навигационната система.
Проблемът беше остранен в Ст.Загора след финиширането от механика му след няколкочасова диагностика на електроника. Въпреки това Фраувалнер успя да финишира на втора позиция.
Трасето беше много технично и изискваше пълна концентрация при навигирането с Роадбука и Трипмастера.
Етап 2: Александрово
Стартирането беше отново въз основа на класирането от предния ден.(В обратен ред в),
Стартираше се на всяка минута.
Трасето бе с дължина 160км около гр. Александрово.
През този етап също имаше 2 трудни теста.(Участъци с особена трудност)
По някое време през първия тест се караше на бърз пясъчен път,където едно отклонение не беше много добре обозначено и няколко уястника се забиха в грешна посока.
При втория тест се минаваше (причинени от дъждовете) през заблатени участъци с някъде 1м дълбока кал.
Та тези места се разиграха драми.
Разбира се този участък беше даден да се заобикаля и няколо съзтезателя просто загубиха ценно време влизайки в калта.
Почивен Ден:
След първите два доста трудни дни учстниците имаха почивен ден в който можеха да се погрижат за машините си.Някои използваха възможността да посетят гр. Стара Загора.
Етап 3: Западна Стара Планина
Това бе най-дългия етап – 173 км отново с 2 участъка с особена трудност.
Времето не беше особено благоприятно за участниците.През следобяда валеше като условията за каране се влошиха доста.
Средната скорост беше намалена от организатора за да намали напрежението сред уяастниците.
Първич труден участък с дължина 15км преминаваше през доста стръмна и чакълеста пътека (път)в посока Шипка. Имаше доста ручейчета и препятсвия по пътя в следствие на лошото време. При навигацията към края на „Труден Учаастък 1” Фраувалнер имаше проблеми да намери целта и това му коства около 3 мин.И Хари Остинг имаше проблеми при навигацията, но успя да достигне целта преди Фраувалнер. На път към втория труден участък от организаторите беше организирана къса почивка на Бузлуджа.
Тук водачите имаха възможност да се насладят на балканската гледка.
На върха ,където с формата на „НЛО” стой паметник от комунистическо време.
Тук съзтезателите можеха да се подкрепят с лека закуска,
През втория труден участък Хели имаше неприяно преживяване с двама мотористи движещи се в обратна посока. (Само не разбрах дали са били състезатели или наши момчета ендурисчета попаднали случайно на трасето).
За щастие до сблъсък не се стигна. Но това му костваше време.
Хели успя да завърши втори и в генералното класиране също беше след Хари Остинг.
Хари успя да превъзмогне нараняванията си от втория състезателен ден(леко падане заради корен да дърво скрит в тревата) и пак си влезе във форма.
Етап 4: Източна Стара Планина
Последния етап беше с дължина 146км също с два особено трудни участъка.(Доколкото разбирам от текста всеки етап си е имало по нещо като 2 ендуро-теста).
Етапа преминаваше основно през черни и песъчливи пътища през Стара Планина – една планинска верига сред балканските планини.
В първия труден участък пак заради дъждовете имаше доста коловози.
Хели нямаше проблеми на едно стестнение да размина двама.Хели завърши втори след Хари.Хари Остинг – участник в няколко издания на Париж-Дакар успя да спечели първото издание на Рали България пред Хели Фраувалнер и на трето място Йенс Гогол от Германия.
„ЗАРАДИ ПОЗИТИВНИТЕ МНЕНИЯ И РЕЗОНАНС от страна на участниците може да се предполага ,че през 2009 може пак да има издание на състезанието”
ПРЕМИЕРА- РАЛИ БЪЛАГРИЯ
След техническия прегед и след това кратък ‘Брифинг’ Пролога започна точно и навреме в 13:30 на старт позицията,която беше в непосредствена близост до „Рали”-хотела.
6 километровара отсечка ,подбрана с пресичания на река, катерения и каманаци, кални участъци и слалом при пристигане на финиша.
Специално водачите на двуцилиндровите бяха доста затруднени,пордади обилните валежи паднали през последните седмици.
Пролога имаше за цел свикване с ‘Роад-бука’ и определяше реда на стартиране през първия ден.
Ханс Килберт с Сузуки ДР350 успя да спечели пролога.
Етап 1: Гурково
Стартирането беше в 9:30 и се стартираше по обратен ред в зависимост от резултата на Пролога. (последния първи).
По този начин се даваше повече време на по-бавните водачи най-вече да влязат в ‘карнетното’ време.
Трасето беше 156км и се съчетаваха горски и ливадни пътища. (или пътеки) около града Гурково.
Навигацията всъщност през този ден не бе никак лесна.Само трима състезатели успяха да влязат в даденото време. За другите имаше доста наказателни минути.
Според Рали-спеца Хари Остинг роадбука е бил точен до метър.
Хари Остинг успя да финишира първи, преследван от Хели Фраувалнер,за когото това беше първото рали по „Роадбук”.
На 40 км от финиша Фраувалнер получи проблеми с навигационната система.
Проблемът беше остранен в Ст.Загора след финиширането от механика му след няколкочасова диагностика на електроника. Въпреки това Фраувалнер успя да финишира на втора позиция.
Трасето беше много технично и изискваше пълна концентрация при навигирането с Роадбука и Трипмастера.
Етап 2: Александрово
Стартирането беше отново въз основа на класирането от предния ден.(В обратен ред в),
Стартираше се на всяка минута.
Трасето бе с дължина 160км около гр. Александрово.
През този етап също имаше 2 трудни теста.(Участъци с особена трудност)
По някое време през първия тест се караше на бърз пясъчен път,където едно отклонение не беше много добре обозначено и няколко уястника се забиха в грешна посока.
При втория тест се минаваше (причинени от дъждовете) през заблатени участъци с някъде 1м дълбока кал.
Та тези места се разиграха драми.
Разбира се този участък беше даден да се заобикаля и няколо съзтезателя просто загубиха ценно време влизайки в калта.
Почивен Ден:
След първите два доста трудни дни учстниците имаха почивен ден в който можеха да се погрижат за машините си.Някои използваха възможността да посетят гр. Стара Загора.
Етап 3: Западна Стара Планина
Това бе най-дългия етап – 173 км отново с 2 участъка с особена трудност.
Времето не беше особено благоприятно за участниците.През следобяда валеше като условията за каране се влошиха доста.
Средната скорост беше намалена от организатора за да намали напрежението сред уяастниците.
Първич труден участък с дължина 15км преминаваше през доста стръмна и чакълеста пътека (път)в посока Шипка. Имаше доста ручейчета и препятсвия по пътя в следствие на лошото време. При навигацията към края на „Труден Учаастък 1” Фраувалнер имаше проблеми да намери целта и това му коства около 3 мин.И Хари Остинг имаше проблеми при навигацията, но успя да достигне целта преди Фраувалнер. На път към втория труден участък от организаторите беше организирана къса почивка на Бузлуджа.
Тук водачите имаха възможност да се насладят на балканската гледка.
На върха ,където с формата на „НЛО” стой паметник от комунистическо време.
Тук съзтезателите можеха да се подкрепят с лека закуска,
През втория труден участък Хели имаше неприяно преживяване с двама мотористи движещи се в обратна посока. (Само не разбрах дали са били състезатели или наши момчета ендурисчета попаднали случайно на трасето).
За щастие до сблъсък не се стигна. Но това му костваше време.
Хели успя да завърши втори и в генералното класиране също беше след Хари Остинг.
Хари успя да превъзмогне нараняванията си от втория състезателен ден(леко падане заради корен да дърво скрит в тревата) и пак си влезе във форма.
Етап 4: Източна Стара Планина
Последния етап беше с дължина 146км също с два особено трудни участъка.(Доколкото разбирам от текста всеки етап си е имало по нещо като 2 ендуро-теста).
Етапа преминаваше основно през черни и песъчливи пътища през Стара Планина – една планинска верига сред балканските планини.
В първия труден участък пак заради дъждовете имаше доста коловози.
Хели нямаше проблеми на едно стестнение да размина двама.Хели завърши втори след Хари.Хари Остинг – участник в няколко издания на Париж-Дакар успя да спечели първото издание на Рали България пред Хели Фраувалнер и на трето място Йенс Гогол от Германия.
„ЗАРАДИ ПОЗИТИВНИТЕ МНЕНИЯ И РЕЗОНАНС от страна на участниците може да се предполага ,че през 2009 може пак да има издание на състезанието”
Коментар