Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Опасно ли е ендурото? (сравнение с мотокрос)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Опасно ли е ендурото? (сравнение с мотокрос)

    Първоначално публикуван от Калин Кулев
    Инъче риска изобщо не е чак толкова голям.Мотора почти никога не вдига максималната си скорост която и без това е 100км/ч Кара се бавно,няма скокове...Изобщо-тава си е едно от най безопасните състезания с мотоциклети!
    Колега, забравяш дърветата! 60км/ч и удър в дърво си е доста сериозен проблем!

  • #2
    Не съм ги забравил...Опасни са наистина,но продължавам да твърдя това.
    К. Кулев

    Коментар


    • #3
      Съгласен съм, че мотокроса е по опасен заради скоковете, но пистата си е пълен ташак. Вярно падаш бързо, но се хлъзгаш по асфалта и ставаш. Много повече хора се пребиват в ендурото! Ако искаш може да направиме статистика и ще видиш. Естествено не говоря за каране в града на пистов мотор!

      Коментар


      • #4
        ендурото в някои отношения е по опасно и от кроса и тва не е само мое мнение но и на много мотокрос състезатели който след тва са станали състезатели по ендуро
        основното е че не знаеш кво има иззад завоя а трябва да караш бързо
        между другото едно време в едно от интервютата си димитър рангелов беше споменал че няколко пъти седмично ходел да кара по непознат черен път колкото може бързо за изостряне на реакциите
        кроса е опасен дотолкова че караш заедно с още един куп хора на едно не много широко място също и скоците са от по рисковите елементи особенно като се измориш и едвам си държиш кормилото а трябва да караш бързо и да извършваш точни и координирани движения а пък ти едвам си стоиш на краката
        ендурото е по приятно и обикновенно не толкоз натоварващо но ако е прекалено скоростно трасето и не добре обезопасено може да станат големи бели
        аз например тоя сезон на няколко пъти се разминавам по чудо от много сериозни инциденти
        единия път изскочих иззад една дига а отдолу идваше кола и просто
        и аз не знам и не мога да си обясня как се разминахме, скоро след това се одарих в един прът от ограда който някой бе изкривил и почти препречваше пътя в последния момент го видях но все пак се ударих в него за щастие по голямата част от удара пое предния номер на мотора удари и мен но странично и на защитено място
        след тва иззад един завой където в който карах поне със 70 се натъкнах изведнъж на стадо крави славаБогу пак се разминах и със спирачки навлязох между кравите на "контра" дет се вика но минах някак си покрай тях, тва се повтори още веднъж два пъти пак с крави и с кози ,оная вечер пък с една бабичка се разминахме по подобен начин не знам къде беше тръгнала,наскоро с две циганчета едвам се разминах на максимална скорост ми изкочиха покрай един храст в последния момент ги видях и минах през едни дупки и коловози заради тях просто не знам как успях да мина няколко подобни случая има с коли и бусчета а преди време точно спирах до гаража и иззад ъгъла искочи хлапе с велосипед и се блъснахме пак без последици,димитър пък на няколко пъти спира рязко пред мен и с невероятни усилия успявам да го заобиколя сега на състезанието пък с един камаз се засякохме но той точно излизаше от завоя и го видях по отдалеч а и на състезания по внимавам или поне така си мисля миналата година братовчед ми иззад една бабуна падна внезапно в изкопан от някой ров и си счупи китката та сума време бе в болница, преди тва пък се заплете в опънат тел точно на изхода от бърз завой и си пукна ребра сега внимава повече май ама то и с внимаване не става, та ендурото си е доста опасен спорт и то точно заради ей такива нещица дето се крият иззад завоя
        затова и ми се щте трасетата на състезанията да нямат прекалено дълги прави или участъци където да може да се кара с висока скорост ами да са по засукани и трудни и да изискват майсторство а не безумие и на мотокроса също има правило ако се засече че средната скорост на участниците е над 55 км в час да се спъне малко трасето,и тука също не бива да се допуска да има прекалено скоростни участъци щото от там стават белите
        на ерзберг например кви ли не невероятни падания имаше но скоростта не е висока и пораженията също така е и навсякъде едно е да караш с 30-40 друго е с 90 енергията на сблъсъкът нараства геометрично както знаем от формулата за кинетичната енергия тя е в пряка зависимост от скоростта и масата е масата не може толкоз лесно да се намали за това пък скоростта може

        Коментар


        • #5
          Верно е ендурото е по опасно от кроса.Но иначе по доста нешта си приличат.Например в гората зад завоя може да изкочи крава или кола а на трасето ти скачат хора и понякога не можеш да спреш и да искаш.В гората може да налетишна друг участник а на кроса направо може да скочиш на някой който се мота пред теб.И много си прав че трябва да се кара по-бавно и разумно.

          Коментар


          • #6
            когато шампионите говорят.... останалите мълчат и слушат

            бучак ти колко пъти беше шампион че и аз не ги знам точно
            и на колко години участва за първи път на състезание
            айде дай малко инфо стига си скромничил

            Коментар


            • #7
              Митков, твоите инциденти са предимно с хора, циганчета ,крави и овце, щото караш крос по черни пътища! Влез някой път в гората да видиш пък там какво те чака. Дълбоки коловози, паднали или полупаднали дървета, камъни от всякакъв калибър, хлъзгащи се след дъжд и мъгла коренища, капинаци, счупени клони обърнати срещу очите ти. Всичко това е предпоставка да направиш някоя беля, ако се правиш на David Night. На мен за добро или зло, всичките ми контузии са правени в девт планини, та в десета. В ендурото често не знаеш от къде ще изскочи опасността, колкото и да си нащрек
              На последното състезание на нациите по мотокрос пък видяхте колко състезатели изнесоха с носилка.
              Хайде да затворим тази тема, тъй като и едното и другото носят рискове и опасности и не бива да ги омаловажаваме или да спорим за глупости.
              Ендурото и сексът не са шега работа !
              -------------
              Животът се измерва с броят на издишванията !

              http://sixdayscrazyjob.com
              http://crazy-job.com

              Коментар


              • #8
                никой не спори за глупости просто разискваме и накрая ще излезе нещо полезно според мен

                в гората инцидентите са по малко щото и скоростта е по малка и изненади по трудно стават и да се блъснеш в някое дърво скоростта като ти е малка ставаш изтупваш се и тва е
                ма по некой ми ти черен път засилен колкото може като се навреш у некоя крава /да не дава господ/ и разбираш от къде идва млякото майтап ама нещата са сериозни
                трябва да се ограничава по някакъв начин скоростта по състезанията
                всички пращят от адреналин и дават яко газ така че организаторите трябва да им измислят начини за поозаптяване
                его на на бухово и бистрица беше супер падаш ставаш ама с малка скорост ,пооцапаш се и тва е

                Коментар


                • #9
                  Единият път, когато си скъсах връзки на коляното беше във скрит в тревата коловоз. Дори не паднах, само кракът ми се обърна с петата напред за стотни от секундата. Стана вече половин година и повече от тогава и още ме боли, а съм падал и със 100 км/ч по хубав черен път и нищо ми е нямало, така че зависи от късмета
                  Ендурото и сексът не са шега работа !
                  -------------
                  Животът се измерва с броят на издишванията !

                  http://sixdayscrazyjob.com
                  http://crazy-job.com

                  Коментар


                  • #10
                    Mитков започнал съм да карам много малък а 1вото ми състезание е на 7 години.Като дойдеш в магазина ште ти покажа купата за най-млад състезател.При юношите съм 1 път шампион а при мъжете май 3 балкански и републикански.Ама чесно да ти кажа може и нешто да пропускам.

                    Коментар


                    • #11
                      То нищо хубаво не може да излезе от тоя спор,ама като сме го започнали...

                      Ако мога да наравя една импроивзирана класация за най-опасния мотоциклетен спорт,то ще започна с ТТ състезанията(остров Ман например).Това си е една безумнан надпревара която може да се нарече буквално надлъгване със смъртта!!Половината от победителите през последните години не са вече сред живите!Легандата Джо Дънлоп,многократния победител в почти всички класове Дейвид Джефрис и още много известни и не чак толкова пилоти загинаха точно на тези състезания!
                      Наред с това слагам Рали рейдовете.Няма нужда да изброявам.Всички в този форум знаят за Фабрицио Меони,Ришар Сенкт..
                      Следва пистата.Събин подценява скоростта!По телевизията наистина изглежда като "пълен ташак. Вярно падаш бързо, но се хлъзгаш по асфалта и ставаш.",но нестаналите са много!Най-извеснтия случай е Дайджиро Като,но след него загинаха още много!Стив Хислоп(БританскияСБ),Алесио Пирели(WSST-шампионата в който кара М.Чой) и още много чиито имена не зная.

                      За МотоX игрите,мотокроса и ендурото ще оставя класацията на вас,но мисля,че там са загинали много по-малко хора,а какъв по-голям критерий за сравнение от това???
                      След като Бучаков казва,че ендурото е по-опасно от мотокроса,не мога да споря!Приемам го веднага.Няма по-запознат с двата спорта (едновременно) мотоциклетист в българия от него и аз му вярвам!
                      К. Кулев

                      Коментар


                      • #12
                        Митков,пък за Бухов питай Вендо дали беше баш така
                        К. Кулев

                        Коментар


                        • #13
                          Калине, за тези състезания за които ми говош незнам нищо и нищо не твърдя. Аз говорех за вашите пистови състезания, които съм гледал десетки пъти и сам виждал много пребивания. Също така знам неприятната сатистика за хората около мен каращи ендуро. 90% от всички познати еднураджий си чупят по нещо или късат връзки поне веднъж за период от 2 години. Аз за последните 5 години си чупя по нещо всяка година(без миналата), въпреки че много внимавам и всяка година внимавам все повече и повече, но явно карам и все по бързо. А контузий като изкълчване и разтегнати връзки хич не ги и броиме.

                          Коментар


                          • #14
                            Mомчета, искам да кажа и още нещо.
                            Карш си в гората, на 30км. от асвалта, падаш и чупиш раменна кост на дясна рака.
                            Това ми се случи на 11.09. и най-лошото от всичко е че, не можеш да се прибераш бързо. Добре че, момчетета от Благоевград на които бяхме на гости направиха перфектна организеция, докато сваляхме нагръдника един джип тръгна от града за да ме прибере. За мои голям касмет точния човек беше на точното мясо в точния момент.
                            След 4 часа бях в Пирогов. Истина ви казвам ако ги бях ходил пеша тия 30км. не знам как щеше да стане.
                            Ако си на трасе шансовете ти за оцеляване са много по големи! Не забревяите, че много често в гората си на такова място което се знае и познава от малко хора. Дори и да иска някой да ти помогне не знае каде да доиде.
                            А за по тежки травми не ми се и мисли и не пожелавам на никой!
                            В тая връзка искам специално да благодаря на Стефан, Жоро, Росен, Георги, който ме прибра с Тойотата, Ники, и на всички останали момчета които проявиха супер колегиалност!

                            Коментар


                            • #15
                              Точно същото мислих да напиша днес но просто нямах време

                              На един крос едно момче на 15/16 години от наи невино захлупване даже не падане си глътна езика Въпреки че имаше страшно много хора на мястото никои не посмя да го пипне за 10/15 секунди и пича беше станал бял като сняг Бързата намеса на лекарите го спаси от сигурна смърт Аиде сега ми кажете някои от нас ако се намира в същото полужение само че в някое дере какво ще стане

                              През 2003 на Ком-Емине карах последният етап с АТВ Въпреки че зад мен имаше 5 коли никои не видя че се хвърлих в едно дере направих мотора на кифла и си строших две ребра Вил съм и съм карал с крив мотор още 80/ 100км до Шкорпиловци и на обратно

                              В Стара загора Светланко торпилира едно дърво право с глава Равносметката строшена китка счупен нос и мотор Ако наблизо
                              нямаше хора и джипове не знам как в това състояние щяхме да се оправим

                              Да не говорим че карахме с един бивш кросаджия и зад един завои с голяма скорост налетяхме на камион с ремарке ТА ПОСЛЕ СИ ГОВОРИМ И ТОИ ВИКА ТВА НА ТРАСЕ НИКОГА НЕ МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ

                              За остров Ман съм съгласен че е наи смъртоносната надпредвара с мотощиклети защото това не е точно състезание но при бензиновите спортове наи опасните са спиид боад А при родеото има наи много травми Абе има ли гориво и скорост има и риск Не лошо Всеки да изкара курсове за даване на първа помощ Защото замислете се колко хора знаят как се прави дори наи елементарното изкуствено дишане

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X