Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За правилна стойка на ЕНДУРО!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

    Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
    Айде , преводачите

    THE RULES OF THE ROAD ПРАВИЛАТА НА ПЪТЯ
    Какви са правилата на пътя? Не са сложни, но изискват желание, практика и концентрация. Това са те.

    Правило ПЪРВО: Къде трябва да е торса ви? Като правило, трябва да стоите възможно по-напред. Заклещете се върху резервоара. Никога не е прекалено напред (основно защото е физически невъзможно да се нагъчите отред и да яздите мотора). Позицията ви позволява да променяте позицията на торса, така че да не сте ограничен отпред, но е по-лесно да се предвижиш назад, отколкото напред, така че стойте отпред!

    Правило ВТОРО: Къде трябва да стоят ръцете ви? Вдигнете лактите си навън и нагоре за да направите място за гръдния си кош. Вдигнете лактите възможно по-виско. Колко високо? ПО-ВИСОКО ОТКОЛКОТО ВИ Е УДОБНО (?!??!) В завоите правете осъзнато усилие да ги държите възможно по-високо.

    Правило ТРЕТО: Повечето новаци предпочитат да стоят на мотра все едно са на фотьойл. Това не е правилно! Когато се движите с виска скорост, не гледате видео, така че плъзнете тялото си напред, докато коленете ви не се огънат на 45 градуса (когато седите пред масата за вечеря вашите крака са на 90 градусов ъгъл).

    Правило ЧЕТВЪРТО: Ами главата? Водете с лицето си. Първото което цепи въздуха трябва да е носът ви. Намерете време да погледнете надолу - трябва да виждате тройника на предницата (понякога може и да си прочетете регистрационния номер) [ха-ха-ха-ха ] Когато префучавате през (berms) края на бабуна, дръжте лицето си напред и гърба извит. Повечето ездачи се отпускат назад преди бабуна. Това е грешно! Накланяйки се назад, тежеста минава на задната гума, позволявайки на мотоциклета да изкачи и отскочи от бабуната.

    Правило ПЕТО: Какво ще стане ако не съм във достатъчно добра форма за да остана отпред? Повечето ездачи които нямат физическата възможност да се придърпат напред се изтеглят назад или сядат във възможно по-късен момент, но вие няма нужда да сте яки ако сте умни! Ако следвате "Правило ПРЪРВО" и винаги стоите възможно най-напред, можете да използвате центробежните, центростремителните и инерционните сили на мотоциклета да ви движат по него. Например, стойте изправен, докато не влезете в завоя и тогава използвайте забавянето на мотора за да избута тялото ви напред и надолу. На излизане от завоя, изчакайте докато удара от ускорението повдигне тялото ви над седлото и "яхнете" тази енергия за да станете. Силите на ускорение и спиране (да не споменаваме адреналина от страха) ще помагат на вашите движения в правилната посока.
    Правило ШЕСТО:
    Какво ако вече стоя възможно по-напред? Малко ездачи стоят възможно по-напред (или си мислят, че го правят), но ако сте един от тях - гордейте се. Но за да сложим всичко на едно: (1) Стойте възможно по-напред. (2) Стойте изправени когато не завивате. (3) Дръжте лактите възможно по-нагоре (особенно външния /от лактите/ в завой). (4) Сядайте във възможно по-късен момент, когато влизате в завой и се изправяйте веднага щом изправите мотора, след като сте завили. (5) Краката сгънати. Краката са като бутала, които движат тялото. Използвайте ги да се изправяте, плъзгате, балансирате и стискате резервоара.
    Е те ти втора част!
    Последно редактирано от господин никой; 04-12-07, 14:50.

    Коментар


    • #32
      До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

      Много полезни съвети.Обаче важат на 50% за Ендурото.Или по скоро на 100% за мотокроса .В Ендурото 50 на 50 се допълват триал и крос техники.Немога да си представя че ще карам екстрийм тест по този начин, или ще спускам пътека с прагове с изнесено напред тяло.Не е лошо някой да каже някой триалски техники да се образоваме малко.Иначе това за лактите не го знаех,ама съм го налучкал без да искам

      Коментар


      • #33
        До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

        Първоначално публикуван от Николай Преглед на мнение
        Много полезни съвети.Обаче важат на 50% за Ендурото.
        Абсолютно правилна забележка
        Ако приемем, че при истинското ендуро 50 % са елементи, то и техниката там е много различна и си има тънкости, които трябва да се знаят и ползват за всякакъв вид препятствия.
        Ще кажете, че са малко, но не е така. Всеки си избира според подготовката, а често и куража, по какви терени да кара и с каква сложност да са те.
        В кроса няма участъци от големи камъни, а в ендурото понякога са с километри, няма преминаване на големи водни препятствия, няма каране на по-дълги участъци с вода и камъни отдолу.
        Да не говорим за нападали под всякакъв ъгъл и с различна дебелина дървета и клони, при преминаването на които, ако си разположен напред падането ти е гарантирано. Големи прагове, много стръмни качвания и спускания и то с неравности и остри ръбове също няма. Няма смисъл да изброявам, тъй като разликите са много !
        Бих казал, че в истинското ендуро, когато се кара на скорост през такива участъци има много повече и по-разнообразна техника от мотокроса.
        Въпросът вече е кой колко я познава и ползва
        Ендурото и сексът не са шега работа !
        -------------
        Животът се измерва с броят на издишванията !

        http://sixdayscrazyjob.com
        http://crazy-job.com

        Коментар


        • #34
          До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

          Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев Преглед на мнение
          Абсолютно правилна забележка
          Ако приемем, че при истинското ендуро 50 % са елементи, то и техниката там е много различна и си има тънкости, които трябва да се знаят и ползват за всякакъв вид препятствия.
          Ще кажете, че са малко, но не е така. Всеки си избира според подготовката, а често и куража, по какви терени да кара и с каква сложност да са те.
          В кроса няма участъци от големи камъни, а в ендурото понякога са с километри, няма преминаване на големи водни препятствия, няма каране на по-дълги участъци с вода и камъни отдолу.
          Да не говорим за нападали под всякакъв ъгъл и с различна дебелина дървета и клони, при преминаването на които, ако си разположен напред падането ти е гарантирано. Големи прагове, много стръмни качвания и спускания и то с неравности и остри ръбове също няма. Няма смисъл да изброявам, тъй като разликите са много !
          Бих казал, че в истинското ендуро, когато се кара на скорост през такива участъци има много повече и по-разнообразна техника от мотокроса.
          Въпросът вече е кой колко я познава и ползва
          +1 - ти каза това, което се опитвах да кажа... благодаря за което!

          Коментар


          • #35
            До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

            Естествено че при ендурото има допълнения.Там са си бая триалските елементи , къде при кроса има каране по каменисти пътеки , стръмни странични наклони с мокра шума и тн.Но това горе все пак са основните положения на тялото , забелязал съм че доста хора не знаят къде и как да си държат ръцете и краката като са на мотора.Нито пък къде да сядатИ кога да сядат и стават
            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
            Суперскан България www.decbg.com
            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

            Коментар


            • #36
              До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

              Вие ВСИЧКИТЕ направо ме ошашавихте.Карам мотор от около четири години,но 99% на асфалт.Миналата година едни приятели яко ме зарибиха за ендуро,но проблема е че съм пълен лаик.Ако се намери някой да ми покаже основното,съм готов да бъда старателен ученик.
              Става дума за София.Благодаря предварително.

              ПП.Чевермето е гарантирано!!!
              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
              Джон Кенеди

              Коментар


              • #37
                До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                Вие ВСИЧКИТЕ направо ме ошашавихте.Карам мотор от около четири години,но 99% на асфалт.Миналата година едни приятели яко ме зарибиха за ендуро,но проблема е че съм пълен лаик.Ако се намери някой да ми покаже основното,съм готов да бъда старателен ученик.
                Става дума за София.Благодаря предварително.

                ПП.Чевермето е гарантирано!!!

                не се давам за пример дали карам добре и както трябва,но ще се опитам да ти дам съвет: първо четеш какво е написано тук,после се включваш в някоя тема за разходките и почваш да тренираш и гледаш от другите
                [URL="http://slackpack.net/?q=node/388"]
                [/URL]

                Коментар


                • #38
                  До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                  Не става само с ядене и четене иска и каране .Каквото и да четеш не си ли в калта няма да се научиш никога.Отиваш при Жоро Хаджиев тои ти прави едно трасе,минаваш с мотора по трасето,и след това ако си жив и имаш силица отиваш го намираш и или му благодариш,или го убиваш

                  Коментар


                  • #39
                    До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                    Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
                    Не става само с ядене и четене иска и каране .Каквото и да четеш не си ли в калта няма да се научиш никога.Отиваш при Жоро Хаджиев тои ти прави едно трасе,минаваш с мотора по трасето,и след това ако си жив и имаш силица отиваш го намираш и или му благодариш,или го убиваш
                    Всеизвестните трасета тип Хаджиевки са изестни с това, че при преминаването им ти идва да осъществиш второто от двете ти предположения плюс още куп цветни помисли, но като приключиш с карането вече не са ти останали нито сили, нито нерви за да го направиш. А като преспиш и вземе, че ти мине

                    Ама... така се става мъж

                    Относно четенето - хубаво е да се прочетат някои книжки по въпроса, защото грешното заучаване на стойката се изкоренява доста трудно и е добре да осъзнаваш максимален брой от грешките, които правиш. За карането е ясно
                    DCRT®

                    Коментар


                    • #40
                      До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                      Леле Ивке, къв хубав нов аватар си имашНе мога да си отлепя очите от него
                      (сори СПАМ)
                      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                      Суперскан България www.decbg.com
                      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                      Коментар


                      • #41
                        До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                        Техниката на каране до голяма степен зависи и от вида на мотора, това което позволява да правиш с него на съответното трасе. Има голяма доза усет, но и практика
                        Живей за всеки дъх!

                        Коментар


                        • #42
                          До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                          Виждам ,че темата се радва на интерес и предполагам че има доста хора , които биха искали да научат повече,затова предлагам нещо :

                          КУРС ПО ЕНДУРО

                          Идеята ми в общи линии е следната:
                          да се съберем няколко начинаещи ендуристи( да речем 8-10 човека) и някой с повечие опит да ни покаже основното.Естествено за загубеното време и най-вече нерви , "учителя" заслужава компенсация и аз лично бих се разделил с някаква разумна сума.
                          Та , да се съберем една събота и неделя и човека първо да ни обясни точно тези неща , като правилната стойка , спецификата при каране на кал , мокра трева , каменист терен , как се изкачва наклон ,как се спуска , как се минава през коловози , дребните хитрости по екинировката и моторите които помагат при каране в гората и въобще всичко което прецени че е важно и полезно ( и което ще ни отнеме години каране и чупене на мотори и кокали за да го открием сами ) , след което до ни избере някой по-лесен маршрут където да ни покаже как изглежда всичко това на практика . Може да повторим курса примерно след две-три седмици за да доизчистим нещата ( имам предвид , разбира , се грубите грешки-не се заблуждавам че за две седмици ще стана готов за националния шампионат)
                          Апелирам и към начинаещите-пишете за да станем повече и да навием някой от печените да ни научи.

                          ИМА ЛИ ЖЕЛАЕЩИ???
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #43
                            До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                            еми ас сам начинаещ и естествено сам съгласен , само че сам от добрич иииии незнам как ще стане номера

                            Коментар


                            • #44
                              До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                              За стоиката колеги работата е много различна при всеки .Гледам че се дават съвети които са повече за мотокрос а не за ендуро.Всеки трябва да кара както на него му е удобно така човек наистина се наслаждава от самото каране,ако почнеш да караш по учебник по добре си чети в къщи и гледаи видео така нито се пада нито има контузии наи много да паднеш от дивана на които си седнал.Аз например не мога да правя големи скокове с мотор ,но това не значи че когато доиде изкачване не мога да го кача.съшто карам много преме прав почти 80% от времето когато карам така поне се изморяваш по малко ,винаги когато катериш камъни и големи наклони трябва да си прав така центъра на тежеста е по нисък и имаш по голям шанс да качиш препядствието.Мотора също може да завива и с краката пробваите го ,като натискате самите степенки с крака това е елементарно и винаги глезените и бедрата стегнати на резервоара другото идва с времето .И НАИ ВАЖНОТО МНОГО КАРАНЕ
                              Последно редактирано от Жоро Хаджиев; 11-02-08, 01:12.
                              Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                              0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                              Коментар


                              • #45
                                До: За правилна стойка на ЕНДУРО!

                                стоиката се променя спрямо ситуацията,трябва да си като маймунка на мотора.Ако искаш да караш ендуро може да си абсолютно сигурен , че кроса няма да ти пречи и всичко което е валидно за кроса е валидно и за ендурото.Навсякъде по света хората карат първо крос и след това ендуро а в БГ който не може да кара крос става ендурис и почва да търси разлики между кроса и ендурото а те са малки и определено не са в карането камо ли в стойката

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X