Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Етз 250-251 помощ...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Етз 250-251 помощ...

    Добър ден на всичките. Имам проблем. Вчера скъсах жилото на соединител. и сега за да сложа новото, трябва да махна ляв капак. Развих всичките болтчета(5) махнах оборотомера(3 болта), развих гайка която е вътре, и махнах лостчето за скорости. Дърпахме с голяма сила, обаче не можахме да свалим този капак. Моля ако някои знае какво да направя сега да напише тук, защото вече не знам какво да направя...

  • #2
    От: Етз 250-251 помощ...

    Няма нужда да сваляш капака . Отвиваш тръбичката , през която преминава жилото и има гумено уплътнение . Като я свалиш ще видиш привода за съединителя - закачаш новото жило и си готов . Сега стегни много здраво фасонната гайка , която си отвил ( най - добре с гайковерт ) , за да нямаш проблеми по-късно с конуса на вала и съединителя .

    Коментар


    • #3
      От: Етз 250-251 помощ...

      Колегата е прав, няма нужда да сваляш капака за смяна на жилото.

      А за повече инф относно ремонта може да изгледаш тези:

      http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc
      http://www.youtube.com/watch?v=8OjkiwCeKZk
      http://www.youtube.com/watch?v=kCWyuppYAcI

      Също така ги препоръчвам горещо на хора който искат да си ремонтират мотора (дори и да не е МЗ) но нямат идея какво има вътре. От моя собствен опит мога да кажа, че няма огроми разлики м/у двутактовите машини.
      Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
      Honda Varadero XL1000 SD03 2011

      Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

      Коментар


      • #4
        От: Етз 250-251 помощ...

        Да, обаче проблема е в това че част от жилото остана вътре, и няма как да го извадя, и също отдавно исках да си сменя о-пръстен на манивелата и гарнитора(тече масло), затова все пак искам да го сваля, и днеска пак пробвахме, не става.

        Коментар


        • #5
          От: Етз 250-251 помощ...

          Колега, благодаря ти, обаче гледах всичките тези филми отдавно, и моя капак е малко друг, и все пак направих всичко като в филма, развих гайката и пак не ще да излезе..

          Коментар


          • #6
            От: Етз 250-251 помощ...

            А от къде точно запъва, от пред на коляновия вал или отзад при маивелата и скоростния лост. Доколкото се сещам при мен редовно запъваше отпред и си бях направил една сгода за да мога да вадя ексцентрика, то не е точно ексцентрик но не знам как да му кажа, това дето се регулира/законтря с плочката.
            Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
            Honda Varadero XL1000 SD03 2011

            Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

            Коментар


            • #7
              От: Етз 250-251 помощ...

              Сори, сега зацепих каква беше играта там.
              Виж снимките тук:

              http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?p=164981

              Значи за да махнеш капака трябва да извадиш тая джаджа дето тоя я е хванал с два пръста на третата снимка защото лагера който е в нея лагерува на оста на коляновия вал и точно там задържа.
              На втората снимка се вижда вътрешната черупка на лагера (явно на пича му се е прецакал лагера и го е извадил в насипно състояние)
              Тъпото е че за да я извадиш ти трябва накаъв вид скоба която обаче няма как да се захване. По тази причина аз бях пробил два отвора по 1 мм (по спомени карам но гледай да е възможно най-малък диаметър иначе се отслабва материала) на 180 градуса и от там бях прекарал стоманизитана тел и така успявах да го измъкна.

              Ако не ме разбираш ще изровя тая джаджа от купа с части за МЗ който все още пазя (да ме пита човек за кво) ще му бодна едни отворчета с бормашината и ще ти го снимам.
              Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
              Honda Varadero XL1000 SD03 2011

              Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

              Коментар


              • #8
                От: Етз 250-251 помощ...

                Капакът не излиза , защото в него има лагер и явно вътрешната му гривна не може да се освободи от шийката на коляновия вал . За целта си направи скоба : представлява обикновена планка с дебелина 3-4 мм . Пробиваш и три отвора(6-7 мм) по окръжност през 120 градуса . Размерите взимаш от трите отвора с резби ( 6 мм ) , които се намират под капачката за регулиране на съединителя ( където е фасонната гайка ) . Взимаш три винта 6 мм , опираш планката челно на вала и почваш постепенно и равномерно да ги навиваш в резбите . Капакът излиза като болен зъб .

                Коментар


                • #9
                  От: Етз 250-251 помощ...

                  Ако можеш да направиш малко снимки ще съм много благодарен.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Етз 250-251 помощ...

                    Благодаря колега, сега ще пробвам.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Етз 250-251 помощ...

                      Колега, направих планка, докато ги навивах, 2 от 3 резби изпуснаха болтчета, много здраво стои тоз капак, вече не знам дали ще имам други варианти как да го сваля..

                      Коментар


                      • #12
                        От: Етз 250-251 помощ...

                        Ами то се почуква лекичко докато ги завиваш . А като виждаш , че напъваш и не помръдва - спираш преди да развалиш резба . Сигурен ли си , че си отвил всичките винтове , които са на капака ? А фасонната гайка ? Някой опитен МЗ - ездач няма ли там да ти помогне ?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Етз 250-251 помощ...

                          Да, наистина почуква. да, всичките винтове и фасонната гайка също. Манивела нали не трябва да я махам? има, всичките казват че трябва да излезе вече.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Етз 250-251 помощ...

                            Манивелата не се маха, а излиза със капака. Ако я махнеш ,се развива възвратната пружина. За да не излиза най-вероятно се е "засякъл" лагера който е в капака, върху шийката на вала.
                            Силата е нищо без контрол.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X