Добър ден на всичките. Имам проблем. Вчера скъсах жилото на соединител. и сега за да сложа новото, трябва да махна ляв капак. Развих всичките болтчета(5) махнах оборотомера(3 болта), развих гайка която е вътре, и махнах лостчето за скорости. Дърпахме с голяма сила, обаче не можахме да свалим този капак. Моля ако някои знае какво да направя сега да напише тук, защото вече не знам какво да направя...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Етз 250-251 помощ...
Свий
X
-
От: Етз 250-251 помощ...
Няма нужда да сваляш капака . Отвиваш тръбичката , през която преминава жилото и има гумено уплътнение . Като я свалиш ще видиш привода за съединителя - закачаш новото жило и си готов . Сега стегни много здраво фасонната гайка , която си отвил ( най - добре с гайковерт ) , за да нямаш проблеми по-късно с конуса на вала и съединителя .
-
От: Етз 250-251 помощ...
Колегата е прав, няма нужда да сваляш капака за смяна на жилото.
А за повече инф относно ремонта може да изгледаш тези:
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc
http://www.youtube.com/watch?v=8OjkiwCeKZk
http://www.youtube.com/watch?v=kCWyuppYAcI
Също така ги препоръчвам горещо на хора който искат да си ремонтират мотора (дори и да не е МЗ) но нямат идея какво има вътре. От моя собствен опит мога да кажа, че няма огроми разлики м/у двутактовите машини.Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
Honda Varadero XL1000 SD03 2011
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
От: Етз 250-251 помощ...
Да, обаче проблема е в това че част от жилото остана вътре, и няма как да го извадя, и също отдавно исках да си сменя о-пръстен на манивелата и гарнитора(тече масло), затова все пак искам да го сваля, и днеска пак пробвахме, не става.
Коментар
-
От: Етз 250-251 помощ...
А от къде точно запъва, от пред на коляновия вал или отзад при маивелата и скоростния лост. Доколкото се сещам при мен редовно запъваше отпред и си бях направил една сгода за да мога да вадя ексцентрика, то не е точно ексцентрик но не знам как да му кажа, това дето се регулира/законтря с плочката.Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
Honda Varadero XL1000 SD03 2011
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
От: Етз 250-251 помощ...
Сори, сега зацепих каква беше играта там.
Виж снимките тук:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?p=164981
Значи за да махнеш капака трябва да извадиш тая джаджа дето тоя я е хванал с два пръста на третата снимка защото лагера който е в нея лагерува на оста на коляновия вал и точно там задържа.
На втората снимка се вижда вътрешната черупка на лагера (явно на пича му се е прецакал лагера и го е извадил в насипно състояние)
Тъпото е че за да я извадиш ти трябва накаъв вид скоба която обаче няма как да се захване. По тази причина аз бях пробил два отвора по 1 мм (по спомени карам но гледай да е възможно най-малък диаметър иначе се отслабва материала) на 180 градуса и от там бях прекарал стоманизитана тел и така успявах да го измъкна.
Ако не ме разбираш ще изровя тая джаджа от купа с части за МЗ който все още пазя (да ме пита човек за кво) ще му бодна едни отворчета с бормашината и ще ти го снимам.Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
Honda Varadero XL1000 SD03 2011
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
От: Етз 250-251 помощ...
Капакът не излиза , защото в него има лагер и явно вътрешната му гривна не може да се освободи от шийката на коляновия вал . За целта си направи скоба : представлява обикновена планка с дебелина 3-4 мм . Пробиваш и три отвора(6-7 мм) по окръжност през 120 градуса . Размерите взимаш от трите отвора с резби ( 6 мм ) , които се намират под капачката за регулиране на съединителя ( където е фасонната гайка ) . Взимаш три винта 6 мм , опираш планката челно на вала и почваш постепенно и равномерно да ги навиваш в резбите . Капакът излиза като болен зъб .
Коментар
-
От: Етз 250-251 помощ...
Ами то се почуква лекичко докато ги завиваш . А като виждаш , че напъваш и не помръдва - спираш преди да развалиш резба . Сигурен ли си , че си отвил всичките винтове , които са на капака ? А фасонната гайка ? Някой опитен МЗ - ездач няма ли там да ти помогне ?
Коментар
-
От: Етз 250-251 помощ...
Манивелата не се маха, а излиза със капака. Ако я махнеш ,се развива възвратната пружина. За да не излиза най-вероятно се е "засякъл" лагера който е в капака, върху шийката на вала.Силата е нищо без контрол.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар