Падналите дървета могат да бъдат много опасни, особено големите. Работи като клиърънс, сцепление и гравитация понякога правят невъзможно преминаването на такова препятствие. Когато няма начин да се заобиколи или не искате да се връщате назад, има няколко често използвани техники на преминаване.
Най-популярната е супер-бавно захождане на задна гума. Тук моториста използва внимателно и прецизно газта и съединителя да повдигне предната гума над дънера, като през цялото време си мисли да не се изплесне задницата на една страна и да се заклещи. Освен това целта е да се избегне превъртане на задната гума за да може задницата да има максимално сцепление, повдигайки предната докато задната е в контакт с дървото.

Захождането на задна гума трябва да се извършва бавно, в противен случай може да не успеете да вдигнете предницата достатъчно високо, а ако успеете, то задницата ще отскочи назад толкова бързо при удара, че е възможно да се преметнете през кормилото. Линията на захода трябва да е перпендикулярна спрямо дървото, защото удряйки падналото дърво под ъгъл ще доведе до странично хлъзване на задницата (изключение правят места по дървото където има V-образни разклонения (чепове) от счупени клони. Преминаването през такъв чеп и доста по-лесно).


След като сте избрали точката на контакт с дървото, трябва малко да вдигнете мотора на задна гума. Прави на стъпенките, тежестта назад и с достатъчна газ повдигате предницата и я прекарвате над дървото. Но не се престаравайте, защото може да загубите необходима инерция, ако задната гума допре дървото. При перфектното изпълнение предната гума просто "целува" върха на дървото.
Когато предницата е качена отгоре се пригответе да поемете част удара с колената и лактите. Отблъснете се към кормилото за да пренасочите инерцията напред и се пригответе да "засмучете" мотора между краката. В някои случаи може да ви се наложи да върнете газта за момент, но след това не подавайте газ твърде агресивно. Превъртането на задната гума, особено ако дървото е покрито с мъх, прави мотора много по-труден за управление.

Когато задната гума е на върха на дървото останете прав на мотора докато не я спуснете на земята.


Втората техника на преминаване е просто използване на сила да повдигнете мотора. Най-лесно е като отново качите предната гума на дървото - това може да стане в право, седнало положение или дори ако стоите отстрани до мотора. Замисълът е да се използват газта и съединителя да се повдигне предницата от напълно спряло положение, да се постави предната гума върху дървото и мотора да се облегне на долната част на двигателя. От това положение единственото, което трябва да направите е да повдигнете задницата. Разбира се, не е от най-лесните неща, но все пак е по-леко отколкото вдигане на целия мотор.

Запомнете, че колкото по-големи са дърветата, толкова по-бавно трябва да се преминават, заради реакцията на задното окачване.
Избягвайте също и преминаване на дърво по надолнище или надолнище!
____________________________________________________________
Превод от "Pro motocross and off-road motorcycle riding techniques"
Надявам се да е от полза за тези които не са използвали никога тази техника.
Най-популярната е супер-бавно захождане на задна гума. Тук моториста използва внимателно и прецизно газта и съединителя да повдигне предната гума над дънера, като през цялото време си мисли да не се изплесне задницата на една страна и да се заклещи. Освен това целта е да се избегне превъртане на задната гума за да може задницата да има максимално сцепление, повдигайки предната докато задната е в контакт с дървото.


Захождането на задна гума трябва да се извършва бавно, в противен случай може да не успеете да вдигнете предницата достатъчно високо, а ако успеете, то задницата ще отскочи назад толкова бързо при удара, че е възможно да се преметнете през кормилото. Линията на захода трябва да е перпендикулярна спрямо дървото, защото удряйки падналото дърво под ъгъл ще доведе до странично хлъзване на задницата (изключение правят места по дървото където има V-образни разклонения (чепове) от счупени клони. Преминаването през такъв чеп и доста по-лесно).


След като сте избрали точката на контакт с дървото, трябва малко да вдигнете мотора на задна гума. Прави на стъпенките, тежестта назад и с достатъчна газ повдигате предницата и я прекарвате над дървото. Но не се престаравайте, защото може да загубите необходима инерция, ако задната гума допре дървото. При перфектното изпълнение предната гума просто "целува" върха на дървото.
Когато предницата е качена отгоре се пригответе да поемете част удара с колената и лактите. Отблъснете се към кормилото за да пренасочите инерцията напред и се пригответе да "засмучете" мотора между краката. В някои случаи може да ви се наложи да върнете газта за момент, но след това не подавайте газ твърде агресивно. Превъртането на задната гума, особено ако дървото е покрито с мъх, прави мотора много по-труден за управление.

Когато задната гума е на върха на дървото останете прав на мотора докато не я спуснете на земята.


Втората техника на преминаване е просто използване на сила да повдигнете мотора. Най-лесно е като отново качите предната гума на дървото - това може да стане в право, седнало положение или дори ако стоите отстрани до мотора. Замисълът е да се използват газта и съединителя да се повдигне предницата от напълно спряло положение, да се постави предната гума върху дървото и мотора да се облегне на долната част на двигателя. От това положение единственото, което трябва да направите е да повдигнете задницата. Разбира се, не е от най-лесните неща, но все пак е по-леко отколкото вдигане на целия мотор.

Запомнете, че колкото по-големи са дърветата, толкова по-бавно трябва да се преминават, заради реакцията на задното окачване.
Избягвайте също и преминаване на дърво по надолнище или надолнище!
____________________________________________________________
Превод от "Pro motocross and off-road motorcycle riding techniques"
Надявам се да е от полза за тези които не са използвали никога тази техника.

Коментар