Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преминаване през паднали дървета

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Преминаване през паднали дървета

    Падналите дървета могат да бъдат много опасни, особено големите. Работи като клиърънс, сцепление и гравитация понякога правят невъзможно преминаването на такова препятствие. Когато няма начин да се заобиколи или не искате да се връщате назад, има няколко често използвани техники на преминаване.
    Най-популярната е супер-бавно захождане на задна гума. Тук моториста използва внимателно и прецизно газта и съединителя да повдигне предната гума над дънера, като през цялото време си мисли да не се изплесне задницата на една страна и да се заклещи. Освен това целта е да се избегне превъртане на задната гума за да може задницата да има максимално сцепление, повдигайки предната докато задната е в контакт с дървото.

    Захождането на задна гума трябва да се извършва бавно, в противен случай може да не успеете да вдигнете предницата достатъчно високо, а ако успеете, то задницата ще отскочи назад толкова бързо при удара, че е възможно да се преметнете през кормилото. Линията на захода трябва да е перпендикулярна спрямо дървото, защото удряйки падналото дърво под ъгъл ще доведе до странично хлъзване на задницата (изключение правят места по дървото където има V-образни разклонения (чепове) от счупени клони. Преминаването през такъв чеп и доста по-лесно).


    След като сте избрали точката на контакт с дървото, трябва малко да вдигнете мотора на задна гума. Прави на стъпенките, тежестта назад и с достатъчна газ повдигате предницата и я прекарвате над дървото. Но не се престаравайте, защото може да загубите необходима инерция, ако задната гума допре дървото. При перфектното изпълнение предната гума просто "целува" върха на дървото.
    Когато предницата е качена отгоре се пригответе да поемете част удара с колената и лактите. Отблъснете се към кормилото за да пренасочите инерцията напред и се пригответе да "засмучете" мотора между краката. В някои случаи може да ви се наложи да върнете газта за момент, но след това не подавайте газ твърде агресивно. Превъртането на задната гума, особено ако дървото е покрито с мъх, прави мотора много по-труден за управление.

    Когато задната гума е на върха на дървото останете прав на мотора докато не я спуснете на земята.


    Втората техника на преминаване е просто използване на сила да повдигнете мотора. Най-лесно е като отново качите предната гума на дървото - това може да стане в право, седнало положение или дори ако стоите отстрани до мотора. Замисълът е да се използват газта и съединителя да се повдигне предницата от напълно спряло положение, да се постави предната гума върху дървото и мотора да се облегне на долната част на двигателя. От това положение единственото, което трябва да направите е да повдигнете задницата. Разбира се, не е от най-лесните неща, но все пак е по-леко отколкото вдигане на целия мотор.

    Запомнете, че колкото по-големи са дърветата, толкова по-бавно трябва да се преминават, заради реакцията на задното окачване.
    Избягвайте също и преминаване на дърво по надолнище или надолнище!
    ____________________________________________________________

    Превод от "Pro motocross and off-road motorcycle riding techniques"

    Надявам се да е от полза за тези които не са използвали никога тази техника.
    No bike - no fun!

  • #2
    Браво, добър материал, Дидо! Ако на някой не му е ясно и срещне трудности, да пита Кокера от Стара Загора. Той го прави перфектно с приплъзване на двигателя по дървото
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

    Коментар


    • #3
      Сега остава "само" да се осъществи на практика
      от това което прочетох поне според мен най важно е да се подходи под прав ъгъл срямо дървото особенно ако си с по тежичък мотор за съжаление това на практика не винаги терена позволява това така че гледаите да сте с по лек
      Не ми хареса само дето пише че дървото трябва да е на равно, на нагорнище или надолнище упражнението е много по забавно

      Коментар


      • #4
        По надолнище се слиза и така се прекарва мотора.Говоря за такова, което е над 35 градуса. Цялата работа е практика. Избирате си дърво в гората и започвате, но гледайте да няма чепове за да си осигурите безаварийно падане, защото предната гума минава лесно, но когато задната се запъне и няма къде да се подпреш ...
        Ендурото и сексът не са шега работа !
        -------------
        Животът се измерва с броят на издишванията !

        http://sixdayscrazyjob.com
        http://crazy-job.com

        Коментар


        • #5
          Спускам се аз веднъж по пистата където обикновенно се карат колоездачите под драгалевски лифт(те някои и излетен маршрут му викат, ама последните години ходещите в гората пеша взеха да изчезват), е малко в страни от основния маршрут бях, да не ме обвини някой че им преча на downhill-a,и пред мен дърво . Ама не стига че паднало на средата на пътя, ами настрани на наклона, цялото в мъх, кал, горе долу по това време се развива действието миналата година. Та за фронтална атака и дума не може да става, викам си ще спра мотора почти успоредно на него, давам газ предната гума ще го прескочи, после пак газ ще застане мотора перпендикулярно, и готово. Е да ама не! първо че при подаване на газта вобще не успях да го прескоча(много хлъзгаво беше и не може да се вдигне само буксува)ама аз нали съм си ентусиаст, не слизам от мотора...Ако слезя от горната страна може да го изпусна ако ми тръгне надолу, ако слезя от долната кормилото ще ми дойде на нивото на брадичката...не мой го спря че и върху мен може да падне. Как да е някак си успях да го премина, продължих си пътя, и след 10 метра, о изненада, пак дърво...и така докато стигна до малкоо по-равно, и взех да прилагам гореописаната техника, работи префектно между другото
          Та идеята ми е всяка ситуация си е сама за себе си, зависи от какво ли не, дървото, околната среда, колко ти тежи мотора, колко си карал преди това(в края на деня е доста по-трудно), какво си ял на закуска...и от какво ли още не
          То май за друг раздел стана тоя пост, ама....нейсе

          Коментар


          • #6
            лятото с крейзи джоб и австрийците като бяхме на пампорово ей тъй и ний тръгнахме по една пътечка
            първо видяхме паднало дърво заобиколихме го от горна страна от към стръмното не можеше да се мине щото бе огромно с много клони и на 1-2 метра във въздуха стъблото а наоколо огромни клони
            както и да е продължихме
            след малко а... друго айде пак от тука от там ...и почнаха първите падания валтер за малко да си изкриви новите радиатори на чисто новия ктм
            продължаваме след няколко метра ... оппааа пак дърво
            че бе валяло и дъжд и всичко бе мокро
            около над 10 км пътека с паднали дървета
            по едно време викам на жоро щото той имаше гпс " жоре планували сме 200км преход а още сме минали само 30 а вече е обяд"
            той погледна гпс а и вика а има още 7 километра и пътеката трябва да свърши- това ни подейства стимулиращо и продължихме
            австрийците до някое време много се кефиха че "е те тва е ендуро"
            ма по едно време нещо взеха и те тъжно да гледат
            на места имаше по две дървета едно зад друго с по половин метър между тях
            някои бяха под ъгъл други толкоз нависоко че се чудиш под тях ли да минеш или над тях
            по едно време обаче им хванах челъма и взех да ги минавам сравнително бързо
            е и мотора ми е лек и на едно две места направо като прекарам предницата хващам задницата и я прехвърлям на ръка
            но зор си беше де има снимка от част от пътеката в темата за пътешествия из родопите май беше жоро ще ви каже по добре
            там между другото бе супер за снимки но аз не си взех апарата да не го счупя а жоровия е по неудобен за бързо вадене и бе някъде на дъното на неква раница та ни мързеше да го вадим

            Коментар


            • #7
              Да бе, т'ва са най лайняните дървета дето някъде сме минавали.
              Все е било да има 5 до 10, ама 20-30 броя и на места двойни и тройни.
              А застанали на такава височина,че нито над тях на ход, нито под тях
              Убихме се да пренасяме 4т моторите, че си помагахме по двама-трима.
              Тогава разбрах предимството на "цвай такт" в такива ситуации. Митков сам си го пренасяше без да види много зор. 20 кила разлика в тежестта е точно толкова, колкото да не можеш да се справиш сам. Даже Данчо, дето няма проблем с мотори до 160 кила накрая каталяса. Тия тук на снимките са като клечки за зъби в сравнение с онези.
              Който иска да се повесели като нас да хване маршрута от Глухите камъни до хижа Персенк през Римският път
              А иначе наистина е много красиво!
              Ендурото и сексът не са шега работа !
              -------------
              Животът се измерва с броят на издишванията !

              http://sixdayscrazyjob.com
              http://crazy-job.com

              Коментар


              • #8
                ееееххх спомени
                тая пътека е неверояяятно красива
                на места такива гледки се разкриват че и на австрийците дето са видели кво ли не им се накриви капата
                все пак другия път им обещахме да нарамим и една резачка
                кокера каза че ще я носи
                просто явно че след летните бури никой не бе минавал от там да поразчисти
                то и пеша трудно се минаваше

                а разликата не е и 20 кг а по скоро почти 30
                отразяват се много сериозно особенно към края на такива пътеки

                Коментар


                • #9
                  като става въпрос за паднали дървета

                  ето едно от тях на ст загора


                  а ето и едното от тополовград


                  в ролята на опитващ да премине съм аз

                  Коментар


                  • #10
                    ето и преминаване през дървета с црф

                    и то баш бая дървета

                    Коментар


                    • #11
                      Мдам такива не е ли по-добре да ги позаобиколиш??? Пък ако все пак трябва ад ги минеш без помощ с краката няма да стане

                      Коментар


                      • #12
                        Миналата година Април едното дърво беше точно толкова дебело, но го заровихме! Тази година няма да го заравяме.
                        Така че, тренирайте.
                        Ендурото и сексът не са шега работа !
                        -------------
                        Животът се измерва с броят на издишванията !

                        http://sixdayscrazyjob.com
                        http://crazy-job.com

                        Коментар


                        • #13
                          Гледам, че Митков е тук, но не се обажда и явно подготвя нагледен материал, ама се чудя какво ще качи, тъй като дърветата се изчерпаиха със Стара Загора и Тополовград.

                          Ето един съвет и от мен за дървета до 60 см, тъй като на по-високи и аз бера цветя.
                          Подхождаш към дървото перпендикулярно и със скорост между 5 и 10 км в час. Около метър преди него подаваш газ за да вдигнеш предната гума най-малко на 2/3 от височината на дървото, като си преместил тежестта назад докато средата на мотора мине дървото. Двигателя се плъзга по повърхността от самата скорост. След като задната вилка започне да се свива, пренасяш тежестта напред и добавяш газ за да помогнеш на измъкването, че иначе можеш да заседнеш и брането на цветя ти е в кърпа вързано! Ако си изпълнил всички предишни действия перфектно, дори не е необходимо и подаване на газ, моторът сам преминава препятствието.Всички тези неща трябва да станат за много кратко време, но плавно, тъй като рязкото изнасяне на тежестта напред бута мотора назад и му убива и без това малката скорост, така че си избираш едно по-ниско дърво като начало и започваш да се упражняваш! Постепенно минаваш на по-високо дърво и т.н.
                          Но трябва да се запомни, че скоростта не бива да пада много при всички тези действия и не сваляйте прекалено мотора, тъй като всичко описано става по-лесно с по-голям клиранс и с по-лек мотор
                          Ендурото и сексът не са шега работа !
                          -------------
                          Животът се измерва с броят на издишванията !

                          http://sixdayscrazyjob.com
                          http://crazy-job.com

                          Коментар


                          • #14
                            нищо не подготвях
                            неска имах много работа
                            а и нещо ме мързи малко напоследък че се преуморявам с други неща
                            ама все пак като казвате

                            знам че не е дърво но донякъде е още по трудно да го минеш и от дърво а и принципа е същия
                            само дето оградата е тясна и на кдх са кормилото едвам минава щото е модел париж дакар 130мм широко

                            Коментар


                            • #15
                              Темата наистина беше много интересна непременно ще пробвам преминаването през дьрво.Но ако не успееш да преминеш как най-бьрзо да се освободиш от мотора Защото ако кормилото наистина ти дойде на нивото на брадата имаш проблем

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X