Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ком Емине с малък мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ком Емине с малък мотор

    Здравейте,
    С няколко приятели обмисляме дали можем да "покорим" този маршрут. Обмисляме преход между 7 и 10 дни. Ще сме няколко мотора и две АТВ-та.
    Подхвърлихме си го като проста идея, която започва да ме гложди все по-често и често.
    За съжаление имам няколко неизвестни пред мен. Една от тях е, разбира се, моторът ми.
    Въпросният мотор за целта е Хонда МТХ 125... Подозирам започвате да прозирате защо се притеснявам Възможно ли с толкова малка кубатура да се направи нещо подобно? Дали ще издържи толкова дълъг преход?
    Също така къде може да се намери информация, която да ни помогне в планирането - все пак форума е доста "рестриктиран" когато се отнася до нови потребители като мен.
    Благодаря предварително!

  • #2
    От: Ком Емине с малък мотор

    За този маршрут има много изписано. Прочетете го внимателно и ако не се откажете пак питайте....
    Искаш ли да получиш умен отговор-питай умно!
    0894328706

    Коментар


    • #3
      От: Ком Емине с малък мотор

      http://offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=70395

      Коментар


      • #4
        От: Ком Емине с малък мотор

        Самия маршрут не ме притеснява толкова колкото мотора ми... Аз съм на мнение, че невъзможни неща няма
        Иначе благодаря за линка, но не се отваря по никой начин от мен (младши участник съм)
        И все пак някой да има мнение за мотора ?

        Коментар


        • #5
          От: Ком Емине с малък мотор

          Като гледам хората, който са правили този преход са с 4т мотори доста по мощни и с голям въртящ момент от 2т 125 куб. см. и доста са бутали. Не знам дали изобщо си заслужава да се мъчиш с този мотор.
          Последно редактирано от viki terzieva; 16-06-11, 14:39. Причина: Отрицателната частица "НЕ" се пише ВИНАГИ отделно от глагола - например "не знам"
          Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: http://bit.ly/1Y4WCAk

          Коментар


          • #6
            От: Ком Емине с малък мотор

            През 1965 г. 12 души преминават по маршрута с мотопеди "Балкан.Ето ти отговолра.Всичко зависи от теб.
            Polaris Magnum 500
            Mercedes ml320

            Коментар


            • #7
              От: Ком Емине с малък мотор

              Първоначално публикуван от AZZKIKR Преглед на мнение
              Здравейте,
              С няколко приятели обмисляме дали можем да "покорим" този маршрут. Обмисляме преход между 7 и 10 дни. Ще сме няколко мотора и две АТВ-та.
              Подхвърлихме си го като проста идея, която започва да ме гложди все по-често и често.
              За съжаление имам няколко неизвестни пред мен. Една от тях е, разбира се, моторът ми.
              Въпросният мотор за целта е Хонда МТХ 125... Подозирам започвате да прозирате защо се притеснявам Възможно ли с толкова малка кубатура да се направи нещо подобно? Дали ще издържи толкова дълъг преход?
              Също така къде може да се намери информация, която да ни помогне в планирането - все пак форума е доста "рестриктиран" когато се отнася до нови потребители като мен.
              Благодаря предварително!
              А до колкото за въпросът ти дали ще издържи моторът ти на толкова дълъг преход?-Реално ти най добре знаеш на какво е способен моторът ти Според мен ще го покорите този маршрут.
              [SIGPIC][/SIGPIC]

              Коментар


              • #8
                От: Ком Емине с малък мотор

                Първоначално публикуван от spower Преглед на мнение
                Като гледам хората, който са правили този преход са с 4т мотори доста по мощни и с голям въртящ момент от 2т 125 куб. см. и доста са бутали незнам дали изобщо си заслужава да се мъчиш с този мотор.
                Не виждам проблем да не се мине с двутактово моторче.Само трябва да е технически изправно и да има редовно снабдяване с бензин.
                Просто целия преход е 500-600км и ако се кара умно,да се пази машинката не виждам какво би го спряло.
                Ако питате мен даже би трябвало да е по лесно с носенето и тикането по скалите!!
                Аз ви желая Успех !!!

                Коментар


                • #9
                  От: Ком Емине с малък мотор

                  Ясене хем сърби, хем боли... щом ти се бута давай - поне MTX-а е сравнително лек - 92-3-4 килограма

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ком Емине с малък мотор

                    Що да не става с малък мотор? Дори на определени места ще е многократно по-лесно
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ком Емине с малък мотор

                      Проверете за къде Ви трябва разрешение за преминаване и си ги набавете. Маршрута минава през национални паркове.
                      LZ1DWW

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ком Емине с малък мотор

                        Според мен Ком - Емине си заслужава да го направите по алтернативни маршрути. Не, че е невъзможно да се направи и по гребена / с малки изключения/, но там вече е голямо изпитание за умения, нерви, физическа подготовка и не на последно място - издръжливостта на мотора.
                        Аз и още трима приятели преди години тръгнахме по траковете на колеги, които са го минавали и още първият ден организацията пропадна благодарение на сериозното ми падане. И тогава не беше виновен моторът или уменията ми, а глупавото подценяване на риска. На места изминавах участък с мотора си, после се връщах пеш за да прекарам следващия и така Х4. Жега, мор, обезводняване. Карах пръв и пръв пробивах път напред. ГПС - нямахме, имаше някакъв измислен на гсм-а. Тръгнах към един връх над Златица и след адски трудно изкачване с ДР 600 разбрах, че това не е правилният път. За да не се връщам реших да се спусна право надолу, което беше и грандиозната ми глупост. Не видях, че освен стръмният наклон, теренът е на тераси. Предната гума ми пропадна и задницата на мотора изхвърча напред, като преметна и мен и аз държейки здраво кормилото си счупих ръцете от гардовете.
                        После стана още по - сложно. Далеч от цивлизация, болници; нямаше кой да прибере мотора ми и т.н. и т.н.

                        След като се възстанових исках пак да мина по маршрута, но законите вече бяха други.
                        Затова миналата година решихме да направим пътешествието от Ком до Емине, но като заобикаляме трудни терени и паркове. Получи се супер преход от около 800 км със заобикалянето и слизането до населени места за гориво.


                        Конкретно по въпроса:
                        Не знам каква ви е подготовката и състоянието на моторите и атв-тата /само не казвай, че са китайски /. Числеността на групата също е от значение - да сте достатъчно за да можете да си помагате, но да не сте и много за да се мотаете. Темпото на каране да е едно. /Мое мнение, че групата ще е най-добре да е от 4 до 6 човека/

                        Ще ти кажа ние как процедирахме, ти направи изводи за себе си.

                        Пълно техническо обслужване на моторите:
                        смяна на гуми - вътрешни и външни, като старите вътрешни ги взехме за резервни
                        Смяна на жилото на съединителя - в случай, че се съмняваш в състоянието му. Съединителя ще го натискаш хиляди пъти.
                        Смяна на маслото в двигателя
                        Смяна на спирачната течност и накладките. Старите не ги изхвърлих, защото имаше живот в тях, НО тръгнах с чисто нови
                        Смяна на пиньони и верига

                        Някой може и да се присмее на техническата подготовка, но моторите ни бяха и все още са си стари и исках да подсигуря възможно най-добре безаварийното ми стигане до крайната цел.
                        Доста средства и време ни струваше организирането на това пътуване и ако се беше провалило от скъсано жило или скъсана гума щеше да е доста неприятно.

                        Необходима е поддръжка от асистираща кола иначе изпадате в нашето положение - в една 60 литрова раница трябва да побереш:
                        1 дъждобран
                        2 сухи дрехи за вечерите
                        3 бельо и чорапи за всеки ден
                        4 храна за ден, ден и половина - ние заложихме на сладки продукти
                        5 гсм, фотоапарат заедно със зарядните им
                        6 фенерче,
                        7. обувки
                        8 вода - имах 3 литра и я изпивах за 1 ден, дори не ми стигаше
                        9 инструменти - ние имахме щанги за гуми, спрейове за гуми,помпа, малка стегичка за лепенки, лепенки и лепило, 2 размера раздвижени ключове, клещи, 2 броя отвертки, малко гедоре, двете резервни гуми, 1 литър масло за двигателя,жила и буренца за тях и други неща, за които в момента не се сещам.

                        В това съдържание раницата ми тежеше около 25-28 кг. Няма да казвам какви рани правеше на раменете, заради ризниците.

                        Проблемът с бензина си остава обаче - така чертаехме маршрута, че като преполовиш резервоара търсиш начин да зареждаш. Имай предвид, че ако оставиш малко бензин, вероятността да закъсаш е голяма. Тръгваш към някое село или град да заредиш, но ако объркаш пътя и се повъртиш бензина ти е на привършване. На нас 400-500 грама ни бяха решаващи на финала и те ни изиграха лоша шега.

                        Друг проблем може да се окаже непредвидена повреда - тогава без асистенция ще е кофти / зависи в какъв участък сте де ..., но при всички положения ще е неприятно/ - ние например счупихме манивела на единият мотор. Със зор намерихме заварчик, завария, но на другият ден пак се счупи и сме карали 18 часа почти без да гасим мотора. Беше последния ден и към морето нямаше толкова баирчета за да го пускаме по склона, а силите за бутане бяха привършили.

                        Премислете и спането как ще организирате, за да не се окажете посред нощ между две бази - колеги бяха спали и в гората по този маршрут и не ги изядоха мечките, но аз предпочитам легло и течаща вода.

                        Прибирането към дома също е проблем в случай, че нямате осигурен транспорт. Вариантите са два - или с куриер /мотора и багажа/ и вие на автобуси или на собствен ход, НО след смяна на венците. Правили сме го и това преди години - бяхме на морето с кросовите гуми и големите венци и там ги с менихме с подходящи за път. Излишният багаж на куриера и гас към дома. Това обаче е безумие след 800 км офроуд.
                        Ако поостанете на морето да отпочинете е друг въпросът!

                        Моето мнение е това!

                        Може да не е най - правилното, но е изпробвано и действа.

                        Здрав мотор, достатъчно парички в джоба, инструмент в раничката, гсм със заредена батерия, ГПС, в краен случай подробна карта и .... АТАКА!

                        Тази година ще направим всичко възможно да си осигурим асистенция. Целта на пътуванията ни не да се докажем пред някой, а за да си доставим удоволствие! Как ми се ще на прехода тази година да нося само раничката с телефона, фотоапарата и водичката .....!

                        П.С. Там от където минахме ние, ще може да мине и 125 2-т хондичката, но сигурно щеше да позагрява на места.

                        Дано съм бил достатъчно изчерпателен и този досадно дълъг пост да е от полза на автора на темата!

                        Линк с информация за нашето пътуване: http://offroad-bulgaria.com/showthre...t=99646&page=1
                        Последно редактирано от Evgeni Enduro; 16-06-11, 15:21.
                        "Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
                        А+
                        LZ1DRZ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ком Емине с малък мотор

                          Браво Евгени!! След толкова изчерпателно обяснение и напътствие тия момчатии с мерак трябва да поемат по маршрута!! Само трябваше да им продиктуваш и няколко GSM номера за евентоална помощ по време на прехода. Спомняш си колко бе полезна тя. Върна ме в ония готини мигове на вашето пътуване. Хаиде в събота дано се видим. А на номчетата пожелавам безаварийно пътуване и да снимате брейй, да има какво да разказвате! Чичко ви Фър!!!
                          Най-добре е да имаш богати приятели!!!
                          Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ком Емине с малък мотор

                            Първоначално публикуван от Чичко Фър Преглед на мнение
                            Само трябваше да им продиктуваш и няколко GSM номера за евентоална помощ по време на прехода. Спомняш си колко бе полезна тя.
                            Без тези номера и без хората, които отговаряха на тях нямаше да можем да постигнем такива резултати!
                            Хубаво ги подсети и тях и мен.

                            В случай, че нямате съпорт, разделете си мислено на зони маршрута и си помислете за по един човек от всяка, който би могъл да ви окаже помощ при нужда!
                            Ние имахме такива участъци - Чичко ви Фър отговаряше за единия от тях и беше главния виновник /както и Жоро Витлиемов/ да стигнем до моренцето
                            "Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
                            А+
                            LZ1DRZ

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ком Емине с малък мотор

                              Първоначално публикуван от AZZKIKR Преглед на мнение
                              Здравейте,
                              С няколко приятели обмисляме дали можем да "покорим" този маршрут. Обмисляме преход между 7 и 10 дни. Ще сме няколко мотора и две АТВ-та.
                              С моторите може да имате някакъв шанс,но не и с АТВ та,е освен ако проблемните места се преминават по черните пътища под балкана.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X