Колеги,как мога да сложа кош на ендурото си.Интересува ме захващането отзад.Идеи.Някой занимавал ли се е?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ендуро с кош ??
Свий
X
-
От: Ендуро с кош ??
Ако помня добре, моторите с кош май имат сложен механизъм с който предават движение и на външната гума. Честно казано в момента ми е доста мъгла, но... Дори и да я оставиш така, пак ще ти трябва много здрава щанга и мотора ти май трябва да е с кардан. Като стана дума - какъв точно ти е мотора? И защо точно реши да му слагаш кош? В този ред на мисли - някога въобще качвал ли си се на мотор с кош... щото е съвсем друга бира!
-
От: Ендуро с кош ??
Първоначално публикуван от gnomerhone Преглед на мнениеМного малко мотоциклети имат предавка към кошовото колело.
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнениеСтана ми интересно - как тогава взимат завоя който не е към коша? Нали точно колелото от страната на коша трябва да "навакса" със завиването - в смисъл да подаде по-високи обороти за да позволи да се завие?
Питай някой, който едно време в ТКЗС-то е карал ИЖ с кож по черните пътища, който така или иначе няма задвижване на третото колело ...Hristo Draganov
http://htftp.domainbg.com/HD/
И аз искам България чиста ! ! !
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Предавката към кошовото колело се слага само и единствено с цел да се повиши проходимоста на моторите с кош- някои фирми са ползвали диференциал с блокаж,други диференциал без блокаж,трети вариант-да се включи привода към коша само при нужда,тогава и двете колела въртят като при блокиран диференциал.
При завоя,за който питаш,колелото на коша просто изпреварва другото/двигателното/-все пак е свободновъртящо се.
По черните пътища проблемите с кош без задвижване на колелото са при големи изкачвания и дълбока кал -коша действа като странична спирачка.
Колкото до яките ръце,и да не са яки-заякват, обикновено тежките мотоциклети с кош имат по голямо кормило.
Gnome Rhone AX2 800 1938
Yamaha XT600Z 1VJ 1986
Husqvarna Te 510 1989
Argvmentvm ad novitatem
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Стана ми много интересно, защото почти през ден-два под прозореца на офиса ми минава един пич точно с Иж (спомени, спомени*) с кош... Не виждам да се тормози с каквото и да било - кара напълно спокойно и без напрежение, а завоя за да мине точно по тази улица е точно срещу коша и един вид би трябвало да усеща съпротивлението. Също си спомням старите немски филми с BMW-тата с кошове и картечница... Там би трябвало дори и по-голямо съпротивление да има - те как са взимали завой изобщо ум не ми побира.
*Ако не ме лъжат спомените (бях на 12-13 все пак) Иж-а и без кош кара ръцете да заякват
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Мотоциклета с кош е доста нестабилна компоновка.При по резки завои към коша се вдига самия кош във въздуха,при по резки обратни на коша завои може да се вдигне задното колело,докато не опре предната част на коша в земята/може и да се преобърне/.Същото може да се получи и при каране с по голяма скорост по път с остри завои.Завиването с ниска скорост е лесно,не изисква усилия.Колкото по голяма става скоростта и по малък радиуса на завоя, толкова усилието за завиване е по голямо-с едната ръка дърпаш кормилото,с другата го избутваш....лесно е...след това не искаш да караш мотор без кош.Gnome Rhone AX2 800 1938
Yamaha XT600Z 1VJ 1986
Husqvarna Te 510 1989
Argvmentvm ad novitatem
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Бе да караш мотор с кош всъщност не е чак толкова трудно нещо, но си трябва сила. Баща ми навремето караше в ТКЗС-то ИЖ с кож, и то само по баирите, беше му свикнал, но пак казваше, че те влезе накъм коша
А на асфалта го караше предимно с вдигнат във въздуха кош- по-не удрял в ръцете така
Hristo Draganov
http://htftp.domainbg.com/HD/
И аз искам България чиста ! ! !
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Случайно видях тази тема за кошовете ,а преди години карах мотор с кош и се бях зарибил за всичко свързано с него.
Карал съм слаб мотор ИЖ -планета 2.Модифицирал съм го от туристически(асфалтов) до такъв за пресечен терен. Ето някой впечатления-управлението е доста различно от соло мотора но при добре регулиран кош свикваш за 100-200 км.с малко инструкции.За асфалтово каране предпочитах гумата на коша да е по-стара и изтъркана,така на ляв завой тя си преплъзва по-лесно(сцеплението при остър ляв завой води до вдигане на задницата на мотора и те хвърля като магаре).На черно(кал) обут с таралежки карането е кошмарно-гумата на коша потъва и те дърпа на дясно.Смених само гумата на коша с обикновенна гума(асфалтова),по-широка и нещата се подобриха,но коша си тежеше и го махнах.Но стана невъзможно вземането на десен завой.За кош по черно си трябва навигатор.Друг проблем беше регулирането на спирачките-жив кошмар.На мотора е само лостова система ,а на коша с жило-нямат синхронизиране.Предпочитам да карам без спирачка на коша ,отколкото тя да "избърва".
А предавка към коша имаха само по-тежки мотори като "М","Урал".Вземат въртящ момент директно от задния диференциал на мотора.
Кошовете са мания ,но са с друг по- различен характер от соло мотора.
п.п. Телескопичните предници се скапват от кошовете,затова вече правят шарнирни(с носач),за завдските комплектации.
А колкото до ударите в кормилото са измислили демфера- сега е газов като хоризонтален амортисьор,а през 40-те са били на принципа на триене,Това е онова като "кранче за чешма" по средата на кормилото на мотора.Завърташ на дясно и кормилото става "твърдо" ,но не усещаш ударите в кормилото.
А относно въпроса как се закрепва коша към мотора -при ИЖ-а е чрез две ябълки и една реглажна шпилка.Има една ябълка точно на предната планка на двигателя и една на мястото на задна дясна степенка ,а реглажа става чрез щанга с резба,която се захваща на рамата между седалката и резервоара.Но това е при "ретро"машините.Последно редактирано от B58; 03-11-10, 00:04.0888 364 731
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Добър ден, колеги. Мога да кажа, че мотора с кош си е нож с две остриета, базирайки се на знанията които получих от един ИЖ Юпитер 3. Мотора с кош си е екстра превоз но има една уловка-трябва да се регулира мотора спрямо коша инак става много опасно и много трудно управлението при ижета та има 2 разпънки една отпред до резервоара и една в средата между резервоара и седалката. По старите книги много ясно и точно пише как трябва да стане реглажа.
А по междуградското в момента правя една планета 3 с кош и имам проблем - не мога да намеря задната ябълка към която се захваща основата на коша тя се монтира при стъпенката на пасажера. Ако някой може да помогне ще съм благодарен аз съм от Вакарел - на 40 км от София уча в София тел. 0884485805 или скайп kamen_stoev1
благодаря предварително...
Коментар
-
От: Ендуро с кош ??
Първоначално публикуван от kamen_stoev1 Преглед на мнениеА по междуградското в момента правя една планета 3 с кош и имам проблем - не мога да намеря задната ябълка към която се захваща основата на коша тя се монтира при стъпенката на пасажера. Ако някой може да помогне ще съм благодарен аз съм от Вакарел - на 40 км от София уча в София тел. 0884485805 или скайп kamen_stoev1
благодаря предварително...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар