Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Oтскок при приземяване и нужните настройки ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Oтскок при приземяване и нужните настройки ?

    Здравейте,скоро се случи нещо което доста ме очуди,на местната мотокрос писта при приземяване след попивката на трапец мотора се приземи на равна земя,свиха се амортисьорите докрай,но мотора при разпъване на амортисьорите отскочи от земята с около 5см ?! ..нещо което до този момент смятах за невъзможно,та въпроса ми е,има ли някакъв вариант да съм навредил на мотора с тези високи скокове и приземяване след попивките ?

  • #2
    До: Oтскок при приземяване ?

    Миналата седмица най-накрая се преборих с това нещо. Понеже в повечето случаи не се приземявам на попивката на големия трапец, а на равното преди нея, мотора ми отскача втори път и си ме хвърляше на където си иска през попивката. Така губих увереност за големите скоци и въобще много неприятно явление. Оплаках се на Бончо Аврамов, който беше тогава на пистата и той ме посъветва да си натегна разгъването на предницата.
    Та значи за мен е по-важно мотора да ми обира удърите на големите скокове, затова си го направих да се сгъва меко, без да удря в дъното и да се разгъва бавно, за да не отскача втори път. От мотор до мотор, кила и т.н. има огромна разлика, но поне мойта е така в момента и съм доволен и много по-уверен : отгоре (compression) ми е на 5 клика от софт, а долу (rebound) е на 9 клика от софт.

    Колкото повече натегнеш горе към хард толкова по-трудно се сгъва предницата, ако е на софт пък удря дъното на големите скоци. За долу, колкото по-хард е толкова по-бавно разгъва амортесьорите, а към софт по-бързо. Поне до такива изводи ме доведоха моите експерименти.

    Нищо не може да му стане на мотора, не се притеснявай, просто си вземи отверка и експериментирай докато ти е комфортно. По-скоро краката ти ще сдадът багажа преди мотора. Виж по филмите хората си скачат по 30-40 м. с нормлни мотори. Тук на Самоков има разни случаи на хора , които прескачат големия трапец и.. скъсани глезени, счупени крака... , ама това е на 5-та , трапеца е почти 20 м.
    Последно редактирано от iassen; 17-08-09, 17:30.

    Коментар


    • #3
      До: Oтскок при приземяване ?

      Абе Яска не трябва ли разгъването и сгъването да нямат много голяма разлика ми сега ако минаваш през серия неравности амортисьора няма да работи много добре предполагам ?
      [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

      Коментар


      • #4
        До: Oтскок при приземяване ?

        В троян незнам колко е този,най долу на пистата след спускането,но сигурно е 10тина метра дължина,та като го попрескочих освен в краката и ръцете ме заболя и в сърцето,горката предница ..
        Благодаря за съветите,но мотора ми е ендуро и засега предпочитам по софт настройките Въпроса ми беше главно дали вреди на мотора подобно "удряне"

        Коментар


        • #5
          До: Oтскок при приземяване ?

          Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
          Абе Яска не трябва ли разгъването и сгъването да нямат много голяма разлика ми сега ако минаваш през серия неравности амортисьора няма да работи много добре предполагам ?
          Ми преди ми беше на 4 долу 4 горе и беше добре като цяло, ама отскачаше след приземяване..незнам не съм чел някакви правила нещо, просто си го напипах и за сега ми е много по-удобно така...То нещо има и пипано по коловете ми- те се сменят едни чашки с дупки там според килата на шофера. Моят май е за тежък човек, защото според мануала стандартната позиция е 8 клика от хард горе и 10 клика от хард долу. Така ако го наглася на моя е ужасно твърдо... Абе най-добре си е да си отдели човек един час да си пробва и да си намери как му е удобно. Да не говорим, че зависи от пистата и в коя част искаш да имаш преимущество, но това са вече про работи. Иначе няма вреда, то и без това веднъж в година има да се сменя масло, семеринги, да се опрегледа за счупени части.... по-скоро според мен е кофти ако удряш дъното, което значи че е много меко.
          Последно редактирано от iassen; 17-08-09, 21:24.

          Коментар


          • #6
            До: Oтскок при приземяване ?

            На 200 ЕХС пружините са малко меки. Може да се наложи да налееш още малко масло за да намалиш въздушната камера и така няма да ти удря до дъно. Ребаунда пък не е като на кросова предница и по-принцип си връща малко по-бързо отколкото на кросовите. Отделно от това ако не си си чистил предницата, може и някой от клапаните да стои отворен и оттам ребаунда ти да не работи добре.
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар


            • #7
              До: Oтскок при приземяване ?

              Предницата е чиста,на 99% сигурен съм,как по-точно се настройва ребаунда и твърдоста на предницата,отгоре виждам тези "въртялки" но наляво ли,на дясно ли,по колко ? А също и как се обезвъздушава предница (доколкото знам се натрупва налягане и трябва да "съсне" )

              Коментар


              • #8
                До: Oтскок при приземяване ?

                Ендуро моторите не стават за големи скокове.Пружините им са меки и са направени да возят,никакави настройки не могата да втвърдят мотора.Не се и пробвайте защото има вероятност да и счупите моторите.Късат се рамки и подобни проблеми.Кросовите мотори са за крос,енурото за ендуро.Недеите да измисляте водата, а ракията.
                Последно редактирано от Жоро Витлиемоф; 18-08-09, 20:06.

                Коментар


                • #9
                  До: Oтскок при приземяване ?

                  Това сме го разбрали доста одавна,но пак си се пробваме Главно ме интересува въпроса с обезвъздушаването,иначе предницата си е добре за моите 65 кг

                  Коментар


                  • #10
                    До: Oтскок при приземяване ?

                    Ребаунда е горе, черните врътки, завий ги в крайно дясно и след това пробвай на 6-7-9 клика обратно. С какво масло си, т.е. какъв вискозитет ?
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: Oтскок при приземяване ?

                      Нещо има разлики при различните мотори, дори да са с "обратни предници". Повечето хора казват, че рибаунда е горе, но при мен горе си пише comp H-S ...
                      Иначе горе освен тази врътка има и едни по-встрани - те са за изпускане на въздуха. Като поработи предницата и се събира въздух и трябва да се развият , за да се изпусне, но е важно да не е натисната в този момент, защото иначе после като се разгъне се получава вакуум. Това незнам колко често трябва да се прави аз го изпускам на 3-4 карания и пуска по малко. Има и клапанчета да си монтираш и да си го изпускаш с пръст...



                      Той човека си пита за други неща, пък ние и пишеме каквото нас си ни интересува, ама нека си има инфо, че има някаква мистика около тези работи

                      Коментар


                      • #12
                        До: Oтскок при приземяване ?

                        Двукамерните предници горе е компресията. Ясене твоятя е такава, (twin chamber) а долу ти е ребаунда. Showa-та която слагат на хонда е такава от няколко години, несъм сигурен колко точно. На KTM ЕХС моделите до 2007ма са си със стандартна предница, при която ребаунда е горе а компресията долу.
                        След 2008-2009 масово влизат twin chamber предниците и повечето мотори са с тях. Незнам какво е положението при Marzocchi и Sachs които слагат на бета и хускварна.
                        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                        Коментар


                        • #13
                          До: Oтскок при приземяване ?

                          аа ясно мистериите се разбулват

                          Коментар


                          • #14
                            До: Oтскок при приземяване ?

                            Сега гледам на ОЕМ партс каталозите на хонда че двукамерните влизат още през 97ма година при 2тактовите CR-и а още при първото появяване на CRF през 2002-са са си стандартно с такива.
                            Малко се отплеснахме от темата
                            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                            Коментар


                            • #15
                              До: Oтскок при приземяване ?

                              ..значи скоро и на мен така ми се случи ..при малко по голям и отвисоко скок мотора отскочи след приземяването ..много неприятно..врътнах обаче веднага ребаунда /черните врътки горе при ехс200/ и то само с един клик и проблема се реши

                              иначе първия сериен твин чембър е мисля на сузуки 2006 та моделите RM произведена от showa по поръчка от сузи ..аз имах такова 2007 ма модел и бе с твин чембър но и 2006 та е със същите предници..същите предници са и на ендуро моделите им от това време и нагоре като тази предница не е и "обратна" а "нормална " тънката подвижна част си е отгоре

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X