До: Техники за каране на мотокрос
Завои с песъчливи виражи.
Макар външната линия в голям пясъчен завой не винаги е най-бързата в някои случаи може да се окаже, че е единствената възможна. За това решихме да пoмолим Ryan Morais да ни напомни как да използваме външната линия с лекота.
Завои с песъчливи виражи.
Макар външната линия в голям пясъчен завой не винаги е най-бързата в някои случаи може да се окаже, че е единствената възможна. За това решихме да пoмолим Ryan Morais да ни напомни как да използваме външната линия с лекота.
- Когато влизате в завой като този е важно да сте позиционирани в средата на мотора. Той като е песъчлив завоя не искате да се прекалено напред защото това може да ви коства прекален натиск върху нея. Както и не искате да сте прекалено назад също. Ако сте прекалено назад има голям шанс предницата да се вдигне ако подадеш повече газ. Като се позиционирате в средата на мотора разпределяте тежестта по равно получавайки по-добро сцепление и контрол над мотора.
- Веднъж влезнали в завоя се обедете че стоите равномерно на газта. Ако влезнете в завоя прекалено агресивно и заровите мотора в пясъка не само ще загубите скоростта си но и време. За да преудолеете това затрудненение стойте спокойни с ръката на газта и дръжте пръста на съидинителя в случай че оборотите на машината започнат да падат.
- Винаги е жизнено важно да държиш пръста на съидинителя в завои като този. Ще има моменти когато на места завоя ще е прекалено мек и моторът ще започне да потъва. Тове е момента в който трябва да погалите съидинителя за да повишите отново оборотите. По този начин няма да спрете напълно и ще подържате скоростта си.
- Когато минавате през връхната точка на завоя трябва да пренесете тежестта си на външната степенка. Също така е важно вътрешния крак да сочи напред и навън пред вас, не надолу и към вътрешността на завоя. Това е важно за да запозиш баланса през всеки завой.
Коментар