Здравейте! Може и малко да е досадно питане но нямам наблюдения върху определени мотори. Досега съм карал само тежки ендура ,но тъй като не пътувам и ще преминавам на леки..... Гледам примерно : KTM, CRF, Yamaha-450,520,600,660 , в този диапазон, година около 2010 . Мотора ще бъде с ендуро гуми, ще се кара повече градско и уикенда черен път ,хижи. Това което изкам като съчетание е : "лекота", гориво за поне 200км.,по добра шосейна скорост -120км, без напъване и както издръжливост . Аз съм спокоен като моторист, не ми харесва да пържа двигателя. Може за кратък участък от пътя да го..... В това число гледам и DR,XT,NX,BMV , но предпочитам гореспоменатите защото са по леки и според зависи какво ще харесам. Благодаря, ще съм благодарен за отговори и мнения.👍
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор на мотор
Свий
X
-
Такова животно нЕма.
Хем леко, хем поне 200км запас гориво, и 120км/ч без да се напъва...явно отиваме към 600+ кубика ама там леко не съм видял. Та да кажеш какво значи "леко"...дали 100-110кила или 160-180кг
И двете са леки, ама зависи спрямо какво ги меримПанайот Бърдарски
0887 60 77 22
-
Какви тежки ендура сте карали колега?Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
Тежко в смисъл шосейно Ендуро, varadero v-strom. Tdm-900 турър, Африката ставаше ,но не. За асвалтов път са добри,за който пътува.
Коментар
-
Тези дето сте ги изброили не са ендура. Някакви туристи са това и всичките са двуцилиндрови над 210-220 кг.
Ендура са едноцилиндрови мотори до 150 кила пълни заредени с голям клиренс и голям ход на амортисьорите. Капли 21х17, или 21х18 още по-добре. 650 кубиковите до 170 кила максимум и то пълни заредени, а не сухо тегло. Тоя тъп показател (сухо тегло) е само за измама на несведущите.
120 км/час ще поддържат без проблеми, че даже и повече, но не разбирам, защо трябва да ги карате с такива скорости? 250-300 кубиковите стават за изискванията ви, но не са за двама човека. 450 кубиковите обикновенно са много изпилени и наточени, но за мотокрос... 600-650 кубиковите са универсалните ендура, но са малко по-тежки. Правят ги по-леки, като махат спойлери, защити и пластмаси от тях и ги произвеждат с по-малки резервоари.
От там нататък въпрос на вкус и цвят, както се казва...
-
-
Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнениеТакова животно нЕма.
Хем леко, хем поне 200км запас гориво, и 120км/ч без да се напъва...явно отиваме към 600+ кубика ама там леко не съм видял. Та да кажеш какво значи "леко"...дали 100-110кила или 160-180кг
И двете са леки, ама зависи спрямо какво ги мерим
Коментар
-
https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...uro_r%2009.htm
Това би трябвало да стане. Сравнително леко , достатъчно мощно за да поддържа 120 без проблем , горивото стига за 200км.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнениеhttps://www.motorcyclespecs.co.za/mo...uro_r%2009.htm
Това би трябвало да стане. Сравнително леко , достатъчно мощно за да поддържа 120 без проблем , горивото стига за 200км.
Аз специално пред КТМ 690 ендуро, бих предпочел Хукскварана ТR 650 Терра, защото тя е леко по-шосейно ориентирана и няма нужда от допълнителни преработки, освен системите за багаж, но всичко е въпрос на вкус, както писах и по-горе.Последно редактирано от ВладиЧ; 30-08-23, 10:33.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
Добри коментари, определено KTM ,Huskvarnata ми харесват,ще разгледам, пробвам и нещо ще взема. До :Владич, малките 300/350куб.,ми са малки не са за мен. От 11 годишна възраст съм започнал с тях , знам че по онези времена нямат нищо общо със съвременните, но и ние се абдейтваме към старост. А за BMV 650 и XR - с водно, имате ли някакви наблюдения или са по тежки/BMV/.
Коментар
-
БМВ G 650 GS Sertao аз и в момента карам и съм изключително доволен от него. За три години му навъртях към 50 000 км. Никакви проблеми до сега. Но това е по-шосейно и туристическо ендуро. Тежи 191 кг пълен зареден. Идеален е за дълги и далечни пътешествия. Няма никакви проблеми и по черно, но не е за особено хард места поради теглото си. Капли 21х17, има всякакви защити, хендбари, алуминиева плоча под двигателя и роубари. Голям клиренс, водно охлаждане, инжекция, с ход на амортисьорите по 210 мм. Разхода му е 3,5/100. Резервоар 14,5 литра под седалката за по-нисък център на тежестта. Карам го с гуми 50х50% асфалт + черно. Седалката е изключително удобна. Вдига 170 км/час, макар, че аз никога не го карам така. Мен ме устройва напълно.Последно редактирано от ВладиЧ; 30-08-23, 14:09.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
КТМ 690 е много добър мотор, но е малко по-хард и офроуд ориентиран. Говоря за ендуро модела, а не за ендуро R модела, който е супер хард. Става и за дълъг път, и пътешествия, но иска леки преработки от рода на допълнителни резервоари за гориво, определено друга седалка за по-дълъг път и системи за багаж, нали.
Аз специално пред КТМ 690 ендуро, бих предпочел Хукскварана ТR 650 Терра, защото тя е леко по-шосейно ориентирана и няма нужда от допълнителни преработки, освен системите за багаж, но всичко е въпрос на вкус, както писах и по-горе.
Според мен първо трябва да реши какъв мотор иска , с чупливи пластмаси /калници , кори , резервоар , .../ или с нечупливи пластмаси , защото това е свързано с всичко останало.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
Той не иска да пътешества , нито да пътува дълго , нито да мъкне много багаж. КТМ 690 , покрива всичките му изисквания. Хускварната която предлагаш , е пълна екзотика , от годините когато марката беше собственост на БМВ , и като показатели е далеч от класата на КТМ690.
Според мен първо трябва да реши какъв мотор иска , с чупливи пластмаси /калници , кори , резервоар , .../ или с нечупливи пластмаси , защото това е свързано с всичко останало.
Коментар
-
Е само за гората мотор, вече класацията добива съвсем друг вид. В списъка тогава без колебание могат да се вкарат всичките 450 кубикови мотори.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнениеВ списъка тогава без колебание могат да се вкарат всичките 450 кубикови мотори.Панайот Бърдарски
0887 60 77 22
Коментар
-
Е то мотор за гората и със същият мотор да изпиташ удоволствие от каране по магистрала със 120 км/час... Точно такова животно при моторите няма. Макар, че имам приятел, който скоро си купи нова Хонда CRF 450 RL. Регистрирана е с мигачи, фар, стоп, всичко, каквото е необходимо. Teжи 132 кг пълна заредена и е 53 коня. Кара си я из града и из гората с кеф. По магистрали точно не знам дали я е карал, но 120 км/ час вдига тоя мотор, ако е въпроса за 120 км/час и за мазохизъм... Не че някой ще му забрани да кара този регистриран мотор по магистрали, но....Последно редактирано от ВладиЧ; 31-08-23, 14:29.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар