След дълго очакване, в малкия микрокосмос на почитателите на Tm най-после пристигна добрата новина - решението за пускане в серийно производство на новата четиритактова 250ка е взето.
За незапознатите - досегашната четиритактова 250ка на фирмата винаги седеше малко встрани в каталога. Двигателната база при четиритактовите Tm се основава до голяма степен на първоначалния 400см3 модел - великолепен агрегат със свръхоразмерени части, мазане със сух картер, повишен маслен капацитет и други глезотийки. Резултатът при 450 и 530 кубиковите модели винаги е бил впечатляващ. При досегашната 250ка обаче това се изразяваше в допълнителни килограми. Двигателят и беше на базата на 450ките, поради което беше здрав като камък (частите по двигателя бяха оразмерени за 450), но малко по-тежък от тези на конкуренцията.
Като следваща стъпка след преминаването към коренно нова алуминиева рама през 2008ма, Tm се концентрираха върху доразвиването на прототипа си на нов 250 кубиков двигател. От началото на годината прототипът се тества в световния шампионат от чешкия състезател Мартин Мишек, и поведението му като здравина и качества е положително. Двигателят този път е мислен от самото начало като 250ка, и е изцяло нов.
За момента липсват данни за техническите решения - нямам данни дали отново ще е със сух картер, единственото което е ясно е че ще е с инжекцион.
В мотокроса това ще е третата обявена за 2010 година четиритактова 250ка с инжекцион (редом с Хонда и Сузуки).
Интересното за нас е че моделът ще се продава и в ендуро вариант, което го прави третото четиритактово ендуро 250 с инжекцион на пазара (след Sherco 250, което бе обявено преди няколко години и бе най-после пуснато в производство миналата година, и Хускварна 250).
Успоредно, това ще е първото и единствено четиритактово ендуро с инжекцион и алуминиева рама (ако не се броят италиянските доработки фирми като HM). Както винаги, на българският пазар машината ще налична само с включени всички опции (заден амортисьор Олинс, фрезован тройник с тампони под кормилото), на цена която ще е сред най-ниските в Европа. Което не означава че ще е евтин
Първи доставки - януари 2010.
Със снимки и подробности за сега не разполагам, ето няколко снимки на машината на Мишек:
За незапознатите - досегашната четиритактова 250ка на фирмата винаги седеше малко встрани в каталога. Двигателната база при четиритактовите Tm се основава до голяма степен на първоначалния 400см3 модел - великолепен агрегат със свръхоразмерени части, мазане със сух картер, повишен маслен капацитет и други глезотийки. Резултатът при 450 и 530 кубиковите модели винаги е бил впечатляващ. При досегашната 250ка обаче това се изразяваше в допълнителни килограми. Двигателят и беше на базата на 450ките, поради което беше здрав като камък (частите по двигателя бяха оразмерени за 450), но малко по-тежък от тези на конкуренцията.
Като следваща стъпка след преминаването към коренно нова алуминиева рама през 2008ма, Tm се концентрираха върху доразвиването на прототипа си на нов 250 кубиков двигател. От началото на годината прототипът се тества в световния шампионат от чешкия състезател Мартин Мишек, и поведението му като здравина и качества е положително. Двигателят този път е мислен от самото начало като 250ка, и е изцяло нов.
За момента липсват данни за техническите решения - нямам данни дали отново ще е със сух картер, единственото което е ясно е че ще е с инжекцион.
В мотокроса това ще е третата обявена за 2010 година четиритактова 250ка с инжекцион (редом с Хонда и Сузуки).
Интересното за нас е че моделът ще се продава и в ендуро вариант, което го прави третото четиритактово ендуро 250 с инжекцион на пазара (след Sherco 250, което бе обявено преди няколко години и бе най-после пуснато в производство миналата година, и Хускварна 250).
Успоредно, това ще е първото и единствено четиритактово ендуро с инжекцион и алуминиева рама (ако не се броят италиянските доработки фирми като HM). Както винаги, на българският пазар машината ще налична само с включени всички опции (заден амортисьор Олинс, фрезован тройник с тампони под кормилото), на цена която ще е сред най-ниските в Европа. Което не означава че ще е евтин
Първи доставки - януари 2010.
Със снимки и подробности за сега не разполагам, ето няколко снимки на машината на Мишек:
Коментар