Да споделя вълненията ми от изминалата седмица:
Карам CRF 450 R. Взех си го с незнание в какво се забърквам. Търсих си 125 2т, но понеже нямаше си викам я да пробвам някой от големите. Отидох по обява, пробвах го, много ми хареса грубата му безотказна сила и си го взех е така на емоция. Това беше в началото на миналата година. Карах си го по Бистрица и Плана, почти веднага му свикнах и след 125-тиците ми се стори много лесен за каране: каквото и да правиш, на каквато и предавка да си или обороти- няма значение- даваш газ и той скача и излита. Съединител не ми трябва. Катери като забчата железница, даже и засилка не му трябва. Тонове мощност- вдига се само с газ на всички скорости. Направо смешно чак ми ставаше на моменти. Дуракоустойчив. По Плана е доста право, карах си го на пълна газ. Супер!
Обаче ми писна да карам по горите и почнах на трасе и тогава започнаха колебанията ми. Там е друго. Много дърпа това животно, много ми къса ръцете, не мога да го изцедя въобще, едвам го галя с газта, бръмчи си едвам едвам, а аз се вея и се чудя как да го стискам. Просто мотора изведнъж ми се стори мнооого по-силен от мен. Направо на моменти имам чувството , че ме мъчи, вместо да ми носи кеф. С носталгия гледах хората как си цедят 125-тиците и ги скъсват от газ, а аз треперя да не дам повече , че ще се наиграя.
Гледам в мобиле- пълно с 450. Хората като мене си го купили и осъзнали, че им е много силен и ги продават. На трасето разни големи карачи викат 450 няма каране на пълна газ. И аз си викам прецаках се, дай да пробвам някое 250 и да го сменям.
Един приятел, с който караме си взе миналата седмица CRF 250 R. Вчера бяхме на Ридо с двата мотора и аз го пробвах да видя какви са разликите и дали да сменям моя...
+ За 250 или - за 450 :
1. 250 е много по-лек. Уж 10 кг. или нещо подобно, но се чувстват много повече. В завоя си го лашкаш както си искаш, ако нещо се наложи да го задържиш на крак е като колело в сравнение с 450.
2. Имаш чувството, че по-бързо караш, защото , за да върви трябва да го ръчкаш на високи обороти (до 11 000) , той бръмчи и се реже и дава кеф, че го смазваш от ръчки.
3. От мотор до мотор си има разлика, но ми се стори по-приятен за приземяване и за кълчене във въздуха.
4. Много ми напомни за 125 с това неособено силно вървене в ниските и с ряза във вискоките.
5. Като цяло, впечатлението ми за вървенето беше , че е на примерно 80% от 450...т.е. Пак си върви горе-долу толкова и като му врътнеш газта си скача.
+ за 450 или - за 250
1. Колкото и да ме мъчи в началото, се оказа, че все пак съм си му свикнал донякъде и съм намерил как да си вадя кеф от него и да си го поразръчквам тук таме и ми се стори, че макар и малка си има осезаема разлика във вървенето. 250 не върви толкова, въпреки че бръмчи и се цеди.
2. Някой път (например като е хлъзгаво) не мога да изляза бързо от завоя , но на 450 не му трябва кой знае колко засилка. Няколко метра преди скока, вдигам предавка, набивам газ и той си го прелита. С 250 трябва да си подготваш по от рано атаките към скоците, да си в обороти и е желателно да си си взел бързо завоя преди това, иначе има някакъв риск да не прелетиш скока, дори и да набиеш газта.
3. Безпределната мощност си е забавно и в много случаи полезно нещо.
4. За това не съм сигурен, но би трябвало двигателя да не се натоварва и съответно износва, колкото малкия.
5. За ендуро и супермото е перфектен.
6. Направих няколко обиколки с 250 и не усетих да ме уморява много по-малко. Както написах в темата за техниките има си начин да не те мори толкова и разликата е единствено в ускорението, което може да се компенсира със седене и позиция на тялото
7. Новите модели 450 на Хонда могат да бъдат настроени с помощта на лаптоп и USB кабел, така че кривите на мощността да се омекотят, а и новите модели са доста по-плавни от моя 2003.
Та направих няколко обиколки и слязох твърдо обеден, че не искам да си сменям мотора.
Все пак хората са различни, времената също. Може по-късно да ми дойдат други идеи.
За начинаещите имам едно нещо да им кажа- не си взимайте 450 в никакаъв случай.
Има разни варианти например 250 с по-голям цилиндър става към 280 и е много интересно средно положение. Има и тунинги всякакви на пр. маховици, които също много променят мотора.
Карам CRF 450 R. Взех си го с незнание в какво се забърквам. Търсих си 125 2т, но понеже нямаше си викам я да пробвам някой от големите. Отидох по обява, пробвах го, много ми хареса грубата му безотказна сила и си го взех е така на емоция. Това беше в началото на миналата година. Карах си го по Бистрица и Плана, почти веднага му свикнах и след 125-тиците ми се стори много лесен за каране: каквото и да правиш, на каквато и предавка да си или обороти- няма значение- даваш газ и той скача и излита. Съединител не ми трябва. Катери като забчата железница, даже и засилка не му трябва. Тонове мощност- вдига се само с газ на всички скорости. Направо смешно чак ми ставаше на моменти. Дуракоустойчив. По Плана е доста право, карах си го на пълна газ. Супер!
Обаче ми писна да карам по горите и почнах на трасе и тогава започнаха колебанията ми. Там е друго. Много дърпа това животно, много ми къса ръцете, не мога да го изцедя въобще, едвам го галя с газта, бръмчи си едвам едвам, а аз се вея и се чудя как да го стискам. Просто мотора изведнъж ми се стори мнооого по-силен от мен. Направо на моменти имам чувството , че ме мъчи, вместо да ми носи кеф. С носталгия гледах хората как си цедят 125-тиците и ги скъсват от газ, а аз треперя да не дам повече , че ще се наиграя.
Гледам в мобиле- пълно с 450. Хората като мене си го купили и осъзнали, че им е много силен и ги продават. На трасето разни големи карачи викат 450 няма каране на пълна газ. И аз си викам прецаках се, дай да пробвам някое 250 и да го сменям.
Един приятел, с който караме си взе миналата седмица CRF 250 R. Вчера бяхме на Ридо с двата мотора и аз го пробвах да видя какви са разликите и дали да сменям моя...
+ За 250 или - за 450 :
1. 250 е много по-лек. Уж 10 кг. или нещо подобно, но се чувстват много повече. В завоя си го лашкаш както си искаш, ако нещо се наложи да го задържиш на крак е като колело в сравнение с 450.
2. Имаш чувството, че по-бързо караш, защото , за да върви трябва да го ръчкаш на високи обороти (до 11 000) , той бръмчи и се реже и дава кеф, че го смазваш от ръчки.
3. От мотор до мотор си има разлика, но ми се стори по-приятен за приземяване и за кълчене във въздуха.
4. Много ми напомни за 125 с това неособено силно вървене в ниските и с ряза във вискоките.
5. Като цяло, впечатлението ми за вървенето беше , че е на примерно 80% от 450...т.е. Пак си върви горе-долу толкова и като му врътнеш газта си скача.
+ за 450 или - за 250
1. Колкото и да ме мъчи в началото, се оказа, че все пак съм си му свикнал донякъде и съм намерил как да си вадя кеф от него и да си го поразръчквам тук таме и ми се стори, че макар и малка си има осезаема разлика във вървенето. 250 не върви толкова, въпреки че бръмчи и се цеди.
2. Някой път (например като е хлъзгаво) не мога да изляза бързо от завоя , но на 450 не му трябва кой знае колко засилка. Няколко метра преди скока, вдигам предавка, набивам газ и той си го прелита. С 250 трябва да си подготваш по от рано атаките към скоците, да си в обороти и е желателно да си си взел бързо завоя преди това, иначе има някакъв риск да не прелетиш скока, дори и да набиеш газта.
3. Безпределната мощност си е забавно и в много случаи полезно нещо.
4. За това не съм сигурен, но би трябвало двигателя да не се натоварва и съответно износва, колкото малкия.
5. За ендуро и супермото е перфектен.
6. Направих няколко обиколки с 250 и не усетих да ме уморява много по-малко. Както написах в темата за техниките има си начин да не те мори толкова и разликата е единствено в ускорението, което може да се компенсира със седене и позиция на тялото
7. Новите модели 450 на Хонда могат да бъдат настроени с помощта на лаптоп и USB кабел, така че кривите на мощността да се омекотят, а и новите модели са доста по-плавни от моя 2003.
Та направих няколко обиколки и слязох твърдо обеден, че не искам да си сменям мотора.
Все пак хората са различни, времената също. Може по-късно да ми дойдат други идеи.
За начинаещите имам едно нещо да им кажа- не си взимайте 450 в никакаъв случай.
Има разни варианти например 250 с по-голям цилиндър става към 280 и е много интересно средно положение. Има и тунинги всякакви на пр. маховици, които също много променят мотора.
Коментар