Обява

Свий
Няма добавени обяви.

250 или 450?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 250 или 450?

    Да споделя вълненията ми от изминалата седмица:
    Карам CRF 450 R. Взех си го с незнание в какво се забърквам. Търсих си 125 2т, но понеже нямаше си викам я да пробвам някой от големите. Отидох по обява, пробвах го, много ми хареса грубата му безотказна сила и си го взех е така на емоция. Това беше в началото на миналата година. Карах си го по Бистрица и Плана, почти веднага му свикнах и след 125-тиците ми се стори много лесен за каране: каквото и да правиш, на каквато и предавка да си или обороти- няма значение- даваш газ и той скача и излита. Съединител не ми трябва. Катери като забчата железница, даже и засилка не му трябва. Тонове мощност- вдига се само с газ на всички скорости. Направо смешно чак ми ставаше на моменти. Дуракоустойчив. По Плана е доста право, карах си го на пълна газ. Супер!

    Обаче ми писна да карам по горите и почнах на трасе и тогава започнаха колебанията ми. Там е друго. Много дърпа това животно, много ми къса ръцете, не мога да го изцедя въобще, едвам го галя с газта, бръмчи си едвам едвам, а аз се вея и се чудя как да го стискам. Просто мотора изведнъж ми се стори мнооого по-силен от мен. Направо на моменти имам чувството , че ме мъчи, вместо да ми носи кеф. С носталгия гледах хората как си цедят 125-тиците и ги скъсват от газ, а аз треперя да не дам повече , че ще се наиграя.
    Гледам в мобиле- пълно с 450. Хората като мене си го купили и осъзнали, че им е много силен и ги продават. На трасето разни големи карачи викат 450 няма каране на пълна газ. И аз си викам прецаках се, дай да пробвам някое 250 и да го сменям.

    Един приятел, с който караме си взе миналата седмица CRF 250 R. Вчера бяхме на Ридо с двата мотора и аз го пробвах да видя какви са разликите и дали да сменям моя...

    + За 250 или - за 450 :
    1. 250 е много по-лек. Уж 10 кг. или нещо подобно, но се чувстват много повече. В завоя си го лашкаш както си искаш, ако нещо се наложи да го задържиш на крак е като колело в сравнение с 450.

    2. Имаш чувството, че по-бързо караш, защото , за да върви трябва да го ръчкаш на високи обороти (до 11 000) , той бръмчи и се реже и дава кеф, че го смазваш от ръчки.

    3. От мотор до мотор си има разлика, но ми се стори по-приятен за приземяване и за кълчене във въздуха.

    4. Много ми напомни за 125 с това неособено силно вървене в ниските и с ряза във вискоките.

    5. Като цяло, впечатлението ми за вървенето беше , че е на примерно 80% от 450...т.е. Пак си върви горе-долу толкова и като му врътнеш газта си скача.



    + за 450 или - за 250
    1. Колкото и да ме мъчи в началото, се оказа, че все пак съм си му свикнал донякъде и съм намерил как да си вадя кеф от него и да си го поразръчквам тук таме и ми се стори, че макар и малка си има осезаема разлика във вървенето. 250 не върви толкова, въпреки че бръмчи и се цеди.

    2. Някой път (например като е хлъзгаво) не мога да изляза бързо от завоя , но на 450 не му трябва кой знае колко засилка. Няколко метра преди скока, вдигам предавка, набивам газ и той си го прелита. С 250 трябва да си подготваш по от рано атаките към скоците, да си в обороти и е желателно да си си взел бързо завоя преди това, иначе има някакъв риск да не прелетиш скока, дори и да набиеш газта.

    3. Безпределната мощност си е забавно и в много случаи полезно нещо.

    4. За това не съм сигурен, но би трябвало двигателя да не се натоварва и съответно износва, колкото малкия.

    5. За ендуро и супермото е перфектен.

    6. Направих няколко обиколки с 250 и не усетих да ме уморява много по-малко. Както написах в темата за техниките има си начин да не те мори толкова и разликата е единствено в ускорението, което може да се компенсира със седене и позиция на тялото

    7. Новите модели 450 на Хонда могат да бъдат настроени с помощта на лаптоп и USB кабел, така че кривите на мощността да се омекотят, а и новите модели са доста по-плавни от моя 2003.


    Та направих няколко обиколки и слязох твърдо обеден, че не искам да си сменям мотора.

    Все пак хората са различни, времената също. Може по-късно да ми дойдат други идеи.
    За начинаещите имам едно нещо да им кажа- не си взимайте 450 в никакаъв случай.
    Има разни варианти например 250 с по-голям цилиндър става към 280 и е много интересно средно положение. Има и тунинги всякакви на пр. маховици, които също много променят мотора.

  • #2
    До: 250 или 450?

    Яска, браво за споделеното!
    Темата е безкрайна, знаеш.
    Ако питате мене бих искал да имам и от двата.
    Бруталната сила си е кеф, колкото и да не сме професионалисти, все има моменти където може да сръчкаш качествено силния мотор, проблемът е, че не на всякъде е възможно.
    По-слабият пък ти дава един друг кеф - да го развърташ още от виража на макс, даже да му вкараш и съединител - кефа е несравним. Просто си играеш с него и взаимно се забавлявате, но си иска подготовка по трасето за всеки един елемент от рано. До като 450то вероятността той да си играе с тебе е огромна, а аз не обичам мотора да си играе с мене, трябва аз да го тормозя, а не той мене.
    Виж за асвалт там е друга работата - при опитен моторист 450 си е наложително. Хубави гуми, хубав асвалт и една 450ка - мечтаното супермото.

    Коментар


    • #3
      До: 250 или 450?

      Аз съм за 250 - харчи по-малко, по-лек е, върви повече.

      Коментар


      • #4
        До: 250 или 450?

        Първоначално публикуван от ventsisss Преглед на мнение
        Аз съм за 250 - харчи по-малко, по-лек е, върви повече.
        и аз съм за 250,имал съм от всички и 400 и 426 и разбрах,че 250 ми доставя най голямо удоволствие
        [FONT=System][/FONT]

        Коментар


        • #5
          До: 250 или 450?

          250.. по голям кеф няма! 450 е много мощен мотор но в гората не може да достави удоволствие като 250-ката

          пП. И все пак всеки си има мнение.
          OffRoad-a - за някои е страст, за други хоби, за трети професия, а за мен - начин на живот !!!

          Коментар


          • #6
            До: 250 или 450?

            Ако не говорим за мотокрос,то 250 за по хард патечки и маршрути е идеален,голям кеф е да го караш,но при нормални черни пътища и по широки патеки,както и по асфалт 450 доставя голям кеф,моща която усещаш направо те изпълва,когато си правите ластик в завой,и лекото подаване на газта те изтреля не може да стане при 250,затова аз предпочитам да имам и двете,всяко си има своите силни страни

            Коментар


            • #7
              До: 250 или 450?

              А,какво ще кажете за 400 кубиковите на Ямаха,не е толкова мощен,като 426 и 450.,и е по мощен от 250.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X