В нашия форум напоследък се появиха доста по-млади ездачи, които се интересуват от ендуро или мотокрос... без да съм експерт бих искал да предложа този материал на колегите от щатите, като още една гледна точка по въпроса. Конкретно за ендурото iva_kx вече е написала обширна тема, която можете да прочетете тук.
В статията се обсъждат конкретно новите (2006 година) YZ 125 и YZ 250 F, но както и самите автори са казали - това е до някъде вярно за повечето подобни сравнения.
Лично аз мисля, че каквото и да се говори малко хора могат да си позволят закупуването, поддръжката и умението да карат 450 четиритактов крос!
Legal stuff:
Написаното е свободен превод и може да не отговаря напълно на това, което са имали предвид от "Транс уърлд мотокрос дот ком", оригинал на този адрес!
П.С. Извинявам се за външния адрес...
В статията се обсъждат конкретно новите (2006 година) YZ 125 и YZ 250 F, но както и самите автори са казали - това е до някъде вярно за повечето подобни сравнения.
Moving Up to a Bigger Bike / Преминаване на по-голям мотор...
By Josh Allen / От Джош Алън
Posted: 2006-10-30 / Издадено на 30.10.2006
Кой мотор искам да купя? Да мина с двутактов или да се пробвам на голям състезателен четиртактов мотор? Това е един от най-трудните въпроси за отговор, но е въпрос, който често получваме от нашите читатели, особенно по това време на годината, когато публикуваме нашите „първи впечатления” на уебсайта ни и снимките в списанието.
Сам ни попита точно този въпрос в скорошен мейл до transworldmx.com
„Причината по която пиша е, че след като карам вече две години мисля съм готов да мина на по-голям мотор. Вече съм 1,77 висок и имам Yamaha TT-R125, и вече съм и малко голям. И така нямам идея, какъв да бъде следващия ми мотор. Мислите ли, че YZ125 ще бъде добър за мен?”
Преценихме, че няма по-добър отговор от този, който може да даде човека на Yamaha Тери Бийл, който от своя страна ни даде следните насоки, когато пазаруваме следващ (нов) мотор...
1. Размера и теглото на тялото
„Независимо дали минавате на 125 двутактов или на 250 четиритактов, има няколко неща да се обмислят”, каза Бийл. „Мисля, че когато се местите от TTR-та, няма значение дали е TTR125, 125LE или дори двутактов YZ85; основното нещо, което трябва да обмислите е вашите размери. Със сигурност искате да се чувствате удобно на мотора.”, продължи да обяснява Тери
Вашите тегло и ръст имат голямо значение до колко се чувствате удобно на мотора и колко бързо ще можете да го карате. Помага, ако можете да докосвате земята лесно и ако можете удобно да завивате и променяте траекторията си в завои и други.
Запалването е нещо друго, което заслужава обмисляне, както спомена Тери, „двутактовия е наистина лесен за палене – дори пали на скорост лесно” /в контекста се обсъжда 125 YZ!!!/
2 Умения за каране и опит
„Очевидно зависи и от вашия клас, например състезанието за ученици в „Лорета” е само за двутактови 125, така че ако това е вашия клас, това ще е вашата единствена възможност. Но за дете, което е бърз ездач или искате да сте състезателен ездач и държите да печелите на местната писта, очевидно 250 четиритактовия има своите състезателни предимства!” обясни Бийл.
„При старта и при излизането от завой, тягата дава на 250F очевидно предимство”
„И да, за бързи ездачи, ако сте спечелили няколко състезания на 85 и се чувствате готови да минете нагоре, 250F ще вашето оръжие. Но ако сте нов, от друга страна или средно напреднал понякога ниското тегло и лекотата на запалване на двутактовия 125 може всъщност да докара по-добри резултати срещу 250F. 125-цата е физически по-лесна за управление, което означава след края на състезанието няма да сте толкова уморени”, каза Тери.
3. Цена
За съжеление мотокроса е скъп спорт и цената може да бъде фактор, когато се избира нов мотор. Попитахме Тери и за това...
„По принцип двутактовите са по-евтини за поддръжка и продажната цена е с коло 1000 долара по-ниска от на 250 четиритактовите. Отново, ако сте само аматьор и не участвате в състезания, ако карате TTR-то по хълмовете и просто искате да минете на нещо по-забавно, двутактовия ще ви вкара в спорта за по-малко. Освен това на пазара за използвани мотори има страхотни сделки – понякога дори и за почти половината цена на четиритактовите.”
4. Поддръжка
Един последен въпрос за обмисляне е поддръжката на мотора. Няма да има смисъл да купувате нов мотор, ако не можете да го поддържате правилно. Както Тери посочи, двутактовите са по-лесни за работа; „По-лесен е за работа на обикновенния човек, ако нямате много опит в поддръжката на мотори, ще ви бъде по-лесно с основната поддръжка на двутактов.”
По наш опит, поддръжката на четиритактов не е много трудна, но определени неща, като оправянето на високите ще са по-лесни на двутактов! /става въпрос за хора, които все пак си вадят хляба с каране и писане за мотокрос.../
Надяваме се тези съвети да Ви помогнат в крайното решение, когато минавате на по-голям мотор.
By Josh Allen / От Джош Алън
Posted: 2006-10-30 / Издадено на 30.10.2006
Кой мотор искам да купя? Да мина с двутактов или да се пробвам на голям състезателен четиртактов мотор? Това е един от най-трудните въпроси за отговор, но е въпрос, който често получваме от нашите читатели, особенно по това време на годината, когато публикуваме нашите „първи впечатления” на уебсайта ни и снимките в списанието.
Сам ни попита точно този въпрос в скорошен мейл до transworldmx.com
„Причината по която пиша е, че след като карам вече две години мисля съм готов да мина на по-голям мотор. Вече съм 1,77 висок и имам Yamaha TT-R125, и вече съм и малко голям. И така нямам идея, какъв да бъде следващия ми мотор. Мислите ли, че YZ125 ще бъде добър за мен?”
Преценихме, че няма по-добър отговор от този, който може да даде човека на Yamaha Тери Бийл, който от своя страна ни даде следните насоки, когато пазаруваме следващ (нов) мотор...
1. Размера и теглото на тялото
„Независимо дали минавате на 125 двутактов или на 250 четиритактов, има няколко неща да се обмислят”, каза Бийл. „Мисля, че когато се местите от TTR-та, няма значение дали е TTR125, 125LE или дори двутактов YZ85; основното нещо, което трябва да обмислите е вашите размери. Със сигурност искате да се чувствате удобно на мотора.”, продължи да обяснява Тери
Вашите тегло и ръст имат голямо значение до колко се чувствате удобно на мотора и колко бързо ще можете да го карате. Помага, ако можете да докосвате земята лесно и ако можете удобно да завивате и променяте траекторията си в завои и други.
Запалването е нещо друго, което заслужава обмисляне, както спомена Тери, „двутактовия е наистина лесен за палене – дори пали на скорост лесно” /в контекста се обсъжда 125 YZ!!!/
2 Умения за каране и опит
„Очевидно зависи и от вашия клас, например състезанието за ученици в „Лорета” е само за двутактови 125, така че ако това е вашия клас, това ще е вашата единствена възможност. Но за дете, което е бърз ездач или искате да сте състезателен ездач и държите да печелите на местната писта, очевидно 250 четиритактовия има своите състезателни предимства!” обясни Бийл.
„При старта и при излизането от завой, тягата дава на 250F очевидно предимство”
„И да, за бързи ездачи, ако сте спечелили няколко състезания на 85 и се чувствате готови да минете нагоре, 250F ще вашето оръжие. Но ако сте нов, от друга страна или средно напреднал понякога ниското тегло и лекотата на запалване на двутактовия 125 може всъщност да докара по-добри резултати срещу 250F. 125-цата е физически по-лесна за управление, което означава след края на състезанието няма да сте толкова уморени”, каза Тери.
3. Цена
За съжеление мотокроса е скъп спорт и цената може да бъде фактор, когато се избира нов мотор. Попитахме Тери и за това...
„По принцип двутактовите са по-евтини за поддръжка и продажната цена е с коло 1000 долара по-ниска от на 250 четиритактовите. Отново, ако сте само аматьор и не участвате в състезания, ако карате TTR-то по хълмовете и просто искате да минете на нещо по-забавно, двутактовия ще ви вкара в спорта за по-малко. Освен това на пазара за използвани мотори има страхотни сделки – понякога дори и за почти половината цена на четиритактовите.”
4. Поддръжка
Един последен въпрос за обмисляне е поддръжката на мотора. Няма да има смисъл да купувате нов мотор, ако не можете да го поддържате правилно. Както Тери посочи, двутактовите са по-лесни за работа; „По-лесен е за работа на обикновенния човек, ако нямате много опит в поддръжката на мотори, ще ви бъде по-лесно с основната поддръжка на двутактов.”
По наш опит, поддръжката на четиритактов не е много трудна, но определени неща, като оправянето на високите ще са по-лесни на двутактов! /става въпрос за хора, които все пак си вадят хляба с каране и писане за мотокрос.../
Надяваме се тези съвети да Ви помогнат в крайното решение, когато минавате на по-голям мотор.
Legal stuff:
Написаното е свободен превод и може да не отговаря напълно на това, което са имали предвид от "Транс уърлд мотокрос дот ком", оригинал на този адрес!
П.С. Извинявам се за външния адрес...
Коментар