През последните години при представянето на нови модели не само Кавазаки но и другите обикновено предлагаха някоя и друга промяна основно в конструкцията (механичната част) на мотоциклетите. Изглежда че от към механиката нещата са доста напреднали и напредъка там вече няма да голям и затова идва време на електрониката(както навсякъде в живота ни). Кавазаки предлагат в новия модел KX450F като първи серийно произвеждан модел с launch kontrol (електронен помощник при старта). Тази система вече се използва от фирмените състезатели на Кавазаки в АМА шампионата. Принципа на действие е доста прост: достатъчно е преди старта да се натисне едно копче от лявата страна на кормилото и управляващия електронен блок задейства програма която забавя с малко подаването на искра (запалването) и по този начин намаля мощността която се подава към задното колело. Това работи само на 1 и втора скорост (много от състезателите стартират на 2ра скорост) и щом включите 3та системата се самоизключва. Като цяло е парадокс но с по-малка мощност се постига по-добър старт! Но това е логично – модерните 450см3 модели толкова мощни, че и професионалистите в Америка имат проблеми със старта и вместо да хвърлят чимове на едно място по-добре с по-малка мощност да се изстрелят напред.
Другата електронна система която се предлага серийно е възможността да се пренастройва основния командващ блок на двигателя. Това е решено доста нетрадично: към всеки мотор получавате три чипа и винаги един от тях слагате в специален конектор между резервоара и кормилото. И за да не ги бъркате всеки чип има различен цвят (черен, зелен, бял) и всеки пренастройва електрониката по различен начин- standsrd, hard или soft. Има кит с който тези чипове могат да се донастройват от състезателите допълнително според трасето.
Понеже само електрониката все пак нестига има промени и в хардуера. Кормилото може да се настройва до 4 основни позиций, стъпенките имат две положения, могат да се местят по височина с 5мм. През задния амортисьор може да се променя височината на седалката с 4мм и други много от този род (нов ауспух, …)
Модела KX250F не изглежда на пръв поглед толкова иновативен но който се вгледа и тук ще намери не една революцийка. До сега не е имало серийна кросова машина с дуално впръскване. В КХ250F 2012 модел ще намерите 2 впръсквача единия е както при другите долу преди главата а другия е на изхода от airbox-a. Тази система съществува при шосейните машини но тук работи различно. При шосейните системата работи така че при ниски обороти работи само долния впръсквач а при високи се включва и горния или при подаване рязко на газ. При Кавазаки 250 системата работи така че при ниски обороти бензин подава долния впръсквач за по гладко нарастване на мощността а при високи само горния за повече мощност. Разбира се че в средния диапазон работят и двете дюзи и като цяло системата за управление е доста сложна. И накрая: дюзите на впръсквачите на 250 са с по голям диаметър от тези на 450
Другата малка революцийка която може да се види в модела KX250F е в предното окачване. Предните телескопи на SHOWA са различни и всеки изпълнява различна функция! Такава система има при шосейните мотори вече от години.До сега телескопите на кросаците отпред бяха като близнаци всеки си имаше пружина (fork spring) и заглушител (damping cartridge). При новата система на SHOWA SFF (Separate Function Fork) в левия телескоп е заглушителя (damping cartridge) а в десния пружината (fork spring). Целта е да се постигне по малко триене в системата на предното окачване и от там по голяма чувствителност и маневреност на мотоциклета.
Всичко това на цени около 7500USD за 250 и 8500USD за 450.
Ето няколко сайта където могат да се видят снимки на SHOWA SFF и много други интересни неща свързани с новите модели на Кавазаки.
http://newproductlaunch.kawasaki.com...d=518&featured
http://www.racerxonline.com/2010/07/...-kx250f-launch
http://www.motorcycle.com/manufactur...ons-89689.html
Другата електронна система която се предлага серийно е възможността да се пренастройва основния командващ блок на двигателя. Това е решено доста нетрадично: към всеки мотор получавате три чипа и винаги един от тях слагате в специален конектор между резервоара и кормилото. И за да не ги бъркате всеки чип има различен цвят (черен, зелен, бял) и всеки пренастройва електрониката по различен начин- standsrd, hard или soft. Има кит с който тези чипове могат да се донастройват от състезателите допълнително според трасето.
Понеже само електрониката все пак нестига има промени и в хардуера. Кормилото може да се настройва до 4 основни позиций, стъпенките имат две положения, могат да се местят по височина с 5мм. През задния амортисьор може да се променя височината на седалката с 4мм и други много от този род (нов ауспух, …)
Модела KX250F не изглежда на пръв поглед толкова иновативен но който се вгледа и тук ще намери не една революцийка. До сега не е имало серийна кросова машина с дуално впръскване. В КХ250F 2012 модел ще намерите 2 впръсквача единия е както при другите долу преди главата а другия е на изхода от airbox-a. Тази система съществува при шосейните машини но тук работи различно. При шосейните системата работи така че при ниски обороти работи само долния впръсквач а при високи се включва и горния или при подаване рязко на газ. При Кавазаки 250 системата работи така че при ниски обороти бензин подава долния впръсквач за по гладко нарастване на мощността а при високи само горния за повече мощност. Разбира се че в средния диапазон работят и двете дюзи и като цяло системата за управление е доста сложна. И накрая: дюзите на впръсквачите на 250 са с по голям диаметър от тези на 450
Другата малка революцийка която може да се види в модела KX250F е в предното окачване. Предните телескопи на SHOWA са различни и всеки изпълнява различна функция! Такава система има при шосейните мотори вече от години.До сега телескопите на кросаците отпред бяха като близнаци всеки си имаше пружина (fork spring) и заглушител (damping cartridge). При новата система на SHOWA SFF (Separate Function Fork) в левия телескоп е заглушителя (damping cartridge) а в десния пружината (fork spring). Целта е да се постигне по малко триене в системата на предното окачване и от там по голяма чувствителност и маневреност на мотоциклета.
Всичко това на цени около 7500USD за 250 и 8500USD за 450.
Ето няколко сайта където могат да се видят снимки на SHOWA SFF и много други интересни неща свързани с новите модели на Кавазаки.
http://newproductlaunch.kawasaki.com...d=518&featured
http://www.racerxonline.com/2010/07/...-kx250f-launch
http://www.motorcycle.com/manufactur...ons-89689.html
Коментар