Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

    Поводът за тази публикация е факта, че очевидно на всеки може да се случи моторът му просто да спре, без някаква видима причина. Това е т.нар. проблем с "електрониката", който винаги ни е плашел, заради факта, че се чустваме "напълно безпомощни" стоейки до мотора, далеч от сервиза. "Бензин има, ток има и не ще ... "
    По-долу е разгледана възможността с подръчни средства човек сам да направи диагностика на този вид електронно управление, подробно описан от Wolfgang Schuppenies в популярният сайт PowerBoxer.de

    4V Motronic MA2.2 / 2.4

    Диагностика на Motronic MA 2.2 (тези на моторите R1100) както и на контролната част ABS II.
    Разни хора са съобщили, че също и Motronic MA 2.4 (тези на мотори R1150) може да се провери по този начин.
    От въвеждането на ABS III (I-ABS) не се разполага с информация.
    Обща информация за запалването/включването





    При R1100xx (всички с Motronik 2.2) 3-полюсовият
    диагностичен конектор стои обикновено в синя предпазна капачка близо до горната част на централните електроуреди и е лесен за намиране:Предпазната капачка е празната обвивка на липсващия обратния(противопложния) контакт!
    Сигналните проводници са номерирани с означенията, дадени на картинката.



    За R1150xx (всички с Motronik 2.4) проводниците за диагноза, захранващо напрежение и заземяване, са хванати заедно в един щекер. Той е прикрепен към въздушния филтър.
    Диагностичните щекери са проектирани като стимулни проводници и чрез затваряне на минуса на батерията (маса) активират една диагностична функция (респективно Reset функция) в управляващата електроника.
    Получаването на информация става чрез щифт/ извод 1 (Motronic) и щифт/ извод 2 (ABS II) посредством нискочестотни сигнали. Те могат лесно да се оценят визуално ..

    Внимание: ABS III (I-ABS)
    При Motronik 2.4 с ABS III (I-ABS) покритието/разположението на диагностичния щекер изглежда почти идентично (щифт/ извод 2 липсва).
    Дали логиката е същата и дали също и при ABS II може да се има доверие на процедурата по измерване и тестване, не е сигурно, макар че може да се предположи. Въпреки това там има само един диагностичен щифт/ извод за Motronik и ABS.
    Неправилното използване на електрическите проводници на диагностичния щекер могат да навредят както на контролното звеното за управление на двигателя, така и на ABS електрониката.



    Изходен сигнал
    По принцип мигащите сигнали се показват с минимална консумация на енергия (резистор + LED) между плюса на батерията - щифт/ извод 1 или плюса на батерията - щифт/ извод 2.
    Тук са напреженията на изводите от 2.2 (без свързани консуматори), измерени спрямо плюса на батерията



    Волфганг предлага проста схема с превключвател, резистор (100Mohm; bn,sw,sw,bl,gn) и LED (rt), за да се активират диагностичните функции и да се чете информацията.

    Holger Wiemann използва волтметър от автомобилната сфера със светлинни диоди,



    Превключващо напрежение от 3-6V, напрежения до най-малко 12 V, консумация на енергия възможно най-ниска, например CAR- CHECK (с Imax = 10 mA) за около 10 евро:
    Необходими са още: Няколко измервателни кабела, един бутон, два 1.6 mm щифта за изхабяване/отнемане на напрежението в конектора за диагностика на R1100xx.



    Благодарение на Wolfgang Schuppenies и тези щифтове не са проблем:
    Или два съединителя от VW, номер N0175943 или един VW кабел с два такива щекери, номер 000979113 (1-2 евро). Те могат да се вкарат в синята предпазна капачка!
    За диагностичния щекер за 1150 не е чак толкова лесно. Той има мъжки контакти. Както букси аз използвам женски контакти на един 35 годишен професионален диоден щекер.



    Може би някой автомобилен електротехник има по-добра идея?
    С прости средства може да бъде измерено това, за което сервизите използват MoDiTec.
    Ето най-простото включване в реалността.

    Motronic
    Мигащи сигнали на Motronic



    Като сигнална информация Motronic дава мигащи сигнали чрез LED. Те се състоят от една уводна поредица (може би за да се синхронизира с диагностичния уред?) и от 4-цифрен код. '3 ' примерно е 3-пъти кратко светване. На картинката е даден пример за кода за грешка '1215 ". Той сигнализира за проблем с предавателя/подавача на дроселната клапа:



    Сигналът се повтаря в същата последователност, докато запалването е изключено отново.
    За '0 ' има отделен сигнал: дълга светлина (като първата част на уводната поредица - виж на по-горната картинка).
    Кодове за грешка Bosch Motronic MA 2.2 & 2.4


    Разчитане/Прочитане на паметта за грешки на Motronic
    Изключване на запалването!
    Свързване на електрически кабели, както е показано по-горе!
    Стартиране на двигателя!
    Натискане на бутона за около 5 секунди (щифт/извод 1 стимулен проводник на заземяване)!
    Прочитане на кода за грешка ('4444 "означава, че няма грешки в паметта)!
    Изключване на запалването!



    Изтриване на паметта за грешки на Motronic
    Изключване на запалването!
    Свързване на електрически кабели, както е показано по-горе!
    Задържане на бутона натиснат!
    Запалване!
    Натискане на бутона още 5 секунди, едва след това отпускане!
    Motronic реагира с "0000"
    Отново натискане на бутона за 5 секунди (няма повече светлинни сигнали)!
    Изключване на запалването!
    Прочитане на паметта за грешки отново, тъй като Motronic само едно място в паметта и при повече проблеми се запазва само първо появилата се!



    Позициониране на подавателя на дроселната клапа при Motronic 2.2
    Сензорът на дроселната клапа трябва да е със стайна температура (20 ... 25 ° С)!
    Изключване на запалването!
    Свързване на електрическите кабели, както е показано по-горе!
    Запалване!
    Когато на празен ход LED свети и при минимална газ гасне: всичко е ОК!
    Изключване на запалването! Готово!
    В противен случай: отпусни двата прикрепващи болта на подавателя на дроселната клапа
    Внимание: Отварянето на запечатването означава загуба на гаранцията!
    Чрез много бавно въртене на подавателя на дроселната клапа на ляво / дясно L / R позиционирайте сензора така че крушката да светне!



    Затегнете прикрепващите болтове с 6 Nm и при това внимавайте, лампата да продължава да свети!
    Изключване на запалването!
    Прочитане на паметта за грешки на Motronic грешки и евентуално изтриване!
    Евентуално контролиране на синхронизацията!
    По принцип подавателя на дроселната клапа Motronic MA 2.2 ТРЯБВА да има твърдо определено напрежение в състояние на покой; дори дърпането на предпазителя 5 (Motronic) в продължение на 2-3 минути и след това отново поставяне не води до адаптиране на актуалното напрежение на сензора!
    Тест:
    Монета или шайба се вкарва между лявата Drosselklappenanschlag und Anschlagschraube (пластинка, обковка или ограничително приспособление на дроселната клапа и болта на същата), дръпнете предпазителя, изчакайте, върнете го, запалете за кратко и тогава проверете сензора, като по-горе: Дроселната клапа, която сега е твърде отворена трябва веднага да се появи като грешка!
    Внимание: Позициониране на подавача на дроселната клапа при Motronik 2.4
    Тази опция отпада при R1150xx. Основната настройка на подавача на дроселната клапа става по различен начин. Motronik 2.4 е отчасти самоадаптираща се. Често описвания - и за Motronik 2.4 - "нулев метод" („Zero-Methode“) (от Lentini) или някаква си информация за mV са абсолютна глупост!
    От BMW има следното указание:
    >>> Изключването на батерията изчиства всички записи (напр. грешка, настройки) в паметта на контролния уред Motronic. Загубата на настройките може временно да наруши работата на двигателя при последващо включване в режим на работа.
    След изключване на контролния уред:
    Запалване. При стоящ двигателят отворете ръчката на газта веднъж или два пъти напълно, така че Motronic да може да улови позициите на дроселната клапа. <<<

    ABS II



    Светлинни / мигащи сигнали на контролното устройство ABS II
    Като информацията контролното устройство ABS II дава мигащи сигнали с диод, които се състоят от една уводна поредица и прост цифров код. '3 ' примерно е представено от 3-кратно кратко мигване. За по-добро разбиране, следва представяне на кода за грешка "9",



    който всъщност сигнализира само за активиране на ABS предупредителна лампа (в този случай, причинени от отстраняването на ABS-релето в ел.кутията):
    По-горе представената сигнална последователност се повтаря, докато запалването се изключи отново.

    Кодове за грешки ABS II при R1100R/GS



    Прочитане на паметта за грешки на ABS-II
    Изключване на запалването!
    Свързване на електрически кабели както е показано по-горе!
    Запалване!
    Прочитане на кода за грешка (ако не мига, означава, че няма грешки!)
    Изключване на запалването!



    Изтриване паметта на грешки на ABS II

    Изключване на запалването, заземяването - на щифт/ извод 2, запалване, при GS в допълнение бутона на ABS се задържа натиснат за 8-20 секунди (променливото мигане спира, само една ABS-лампа остава да свети), бутона се освобождава (светват и двете ABS-лампи )
    Изключване на запалването.
    Андре ни пише за това:
    "Опитах следното: Натискане на ABS-бутона, включване на запалването, изчакване на около 20 сек, изключване на запалването - края на магията. В крайна сметка всичко нормално."
    За съжаление, това само описва как да изключите ABS при GS
    Последно редактирано от Димо; 06-04-10, 14:51.
    ______2
    Е = MZ

  • #2
    До: Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

    Всичко това може да се направи и с тази джаджа
    http://www.hexcode.co.za/

    Това е един малък заместник на компютъра на БМВ. Трие напонянето за сервиз, дава грешките и т.н.т


    Само да имаше начин да си го купя някъде по-тънко.... BTW, това у-во го произвеждат в Южна Африка
    Последно редактирано от gulemetov; 12-04-10, 18:51.
    Тази криза край няма, всички продават никой не купува...

    Коментар


    • #3
      До: Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

      Да, така е. Още по-лесно е просто да отидеш на диагностика ... там имат всичко.
      Методът описан по-горе е когато "тях" ги няма или си далеч. Този инструмент струва 10лв. и общо взето го има под път и над път.



      Останалото е човек да запомни къде да го забоде и какво да брои ... или просто къде е статията.
      А иначе аз бих предпочел това, но струва 550 евро

      ______2
      Е = MZ

      Коментар


      • #4
        До: Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

        Браво Димо!!
        Много полезно четиво .......

        Точно вчера се (блещихме) на GS-а на Джорджо ....
        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

        Коментар


        • #5
          От: До: Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

          Първоначално публикуван от gulemetov Преглед на мнение
          Всичко това може да се направи и с тази джаджа
          http://www.hexcode.co.za/

          Това е един малък заместник на компютъра на БМВ. Трие напонянето за сервиз, дава грешките и т.н.т


          Само да имаше начин да си го купя някъде по-тънко.... BTW, това у-во го произвеждат в Южна Африка
          ...е обзаведох се и с тази играчка GS911. Ако някой се интересува да пита.
          Последно редактирано от gulemetov; 17-03-11, 15:57. Причина: picture
          Тази криза край няма, всички продават никой не купува...

          Коментар


          • #6
            От: Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

            "Чрез много бавно въртене на подавателя на дроселната клапа на ляво / дясно L / R позиционирайте сензора така че крушката да светне! "

            Димо, при нас (2.4 Мотроник) това се наглася напрежението между клеми 1 и 4 да е 3,6 волта. Не се самоадаптира.

            Това е невероятно инфо, но и диаграмите и таблиците трябва да ги преведем. Освен аз ако не съм разбрал нещо... Аз с немския не мога да помогна, но друго всичко мога.
            А 911 джаджата е хубава, но не бих дал тия пари за това. Като се замисля колко неща могат да се направят с тая сума...
            You'll never find out - I got no key hole....

            Коментар


            • #7
              От: Диагностика на Motronic MA2.2/2.4 при BMW R1100/1150 GS

              Здравейте,
              искам да попитам няма ли software за диагностика, който може да се свали свободно от някъде за bmw r1100gs и как се казва този software?
              Some call it a ... HOBBY. We call it a ... WAY of LIVE!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X