Не мога да опиша подробно какво, кога , защо , как, но мога да покажа снимки от тази манипулация.
Най-общо семеринга се скапва на около 40 000км. Моят беше на 50 000 и от известно време кожуха на диференциала се беше омаслил. Не губеше масло, но прахта полепваше и ме дразнеше.
Важно е да се знае, че това упражнение не може да го направите сами на пътя поне по две причини:
- много е трудно да се закрепи този крив (без две успоредни стени) детайл
- изискват се специални инструменти, които човек обикновено не носи на път
 
И така да надзърнем вътре
 
Първо източваме маслото и развиваме капачката
 

 
Не, това не е грес
 Това е магнитчето, което обира металните частици отделени при триенето...
Сваляме задното колело:
 

 
Тези гайки се развиват сравнително лесно, с контра- ясно е как ... за да се измъкне оста
 

 


 

 
Дърпаме гумения маншон => пластмасовата (свинска) опашка се реже
 

 

 
Ето го карето
 

 
Тези лагери се оказва, че също са за смяна заради веселия кафяво/оранжев цвят
 

 

 
Ето го кардана. Тук има следи от стичане на вода в кожуха, вероятно в следствие на недобре уплътнен горен маншон (този към ск. кутия)
 

 

 

 
Поглед към диференциала
 
 

 
Тук ясно се виждат две гайки. Едната около оста и още една, за чието развиване е необходим специален инструмент. Оказа се, че диаметърът на GSA e различен (по-голям) от този на нормален GS, за което се наложи изработката на нов инструмент.
 

 
Целият този ремонт се извърши от Орлин, който всички познаваме
И тук се пробва дали няма да стане работата с тесла и големия чук евентуално
 

 
Майтап. Шегуваме се. Това да не ми е МЗто
 

 
Гайката около оста е залепена, което изисква нагряване евентуално. Развиването и е трудно, почти колкото и закрепването на диференциала, за което се правят още приспособления .
 

 

 
Този инструмент е известен като "обратен чук"
 

 

 
Крайният резултат - пиньона е навън
 

 

 

 
Поглед навътре. Вижда се малко "коронка"
 

 
Махането и слагането на семеринга е прецизна работа и не трябва да се прави "с теслата" за целта се използва преса
 

 
Ето го и новия
 

 
Следва монтаж - пак на пресата
 

 
Този лагер е доста специфичен и заслужава да се разгледа внимателно. Разбира се щом сме бръкнали дотук не може да не изхвърлим стария и да не подменим с нов
 

 
Всъщност това е един лагер нищо, че изглеждат два
 

 
Ето го събран. Отзад остана стария
 

 
Много важен детайл при събирането е това сивичкото, с което са "изцапани" шлиците
 

 
Втулката, която контактува със семеринга при първата му смяна може просто да се обърне. Дължината и е такава, че след завъртането контактната и повърхност е нова
Следва по обратния път събиране на детайла, съответно с лепене на гайките и динамометричен ключ. Не зная колко трябва да е усилието , верочтно в менюала пише.
Крайния резултат е чист диференциал, нито капка масълце навън до следващите 40-50 хил. километра
							
						
					Най-общо семеринга се скапва на около 40 000км. Моят беше на 50 000 и от известно време кожуха на диференциала се беше омаслил. Не губеше масло, но прахта полепваше и ме дразнеше.
Важно е да се знае, че това упражнение не може да го направите сами на пътя поне по две причини:
- много е трудно да се закрепи този крив (без две успоредни стени) детайл
- изискват се специални инструменти, които човек обикновено не носи на път
И така да надзърнем вътре

Първо източваме маслото и развиваме капачката

Не, това не е грес
 Това е магнитчето, което обира металните частици отделени при триенето...Сваляме задното колело:

Тези гайки се развиват сравнително лесно, с контра- ясно е как ... за да се измъкне оста




Дърпаме гумения маншон => пластмасовата (свинска) опашка се реже


Ето го карето

Тези лагери се оказва, че също са за смяна заради веселия кафяво/оранжев цвят



Ето го кардана. Тук има следи от стичане на вода в кожуха, вероятно в следствие на недобре уплътнен горен маншон (този към ск. кутия)



Поглед към диференциала

Тук ясно се виждат две гайки. Едната около оста и още една, за чието развиване е необходим специален инструмент. Оказа се, че диаметърът на GSA e различен (по-голям) от този на нормален GS, за което се наложи изработката на нов инструмент.

Целият този ремонт се извърши от Орлин, който всички познаваме

И тук се пробва дали няма да стане работата с тесла и големия чук евентуално

Майтап. Шегуваме се. Това да не ми е МЗто


Гайката около оста е залепена, което изисква нагряване евентуално. Развиването и е трудно, почти колкото и закрепването на диференциала, за което се правят още приспособления .


Този инструмент е известен като "обратен чук"


Крайният резултат - пиньона е навън



Поглед навътре. Вижда се малко "коронка"

Махането и слагането на семеринга е прецизна работа и не трябва да се прави "с теслата" за целта се използва преса

Ето го и новия

Следва монтаж - пак на пресата

Този лагер е доста специфичен и заслужава да се разгледа внимателно. Разбира се щом сме бръкнали дотук не може да не изхвърлим стария и да не подменим с нов

Всъщност това е един лагер нищо, че изглеждат два


Ето го събран. Отзад остана стария

Много важен детайл при събирането е това сивичкото, с което са "изцапани" шлиците

Втулката, която контактува със семеринга при първата му смяна може просто да се обърне. Дължината и е такава, че след завъртането контактната и повърхност е нова

Следва по обратния път събиране на детайла, съответно с лепене на гайките и динамометричен ключ. Не зная колко трябва да е усилието , верочтно в менюала пише.
Крайния резултат е чист диференциал, нито капка масълце навън до следващите 40-50 хил. километра