Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна семеринг на диференциала на BMW R1150GSA

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна семеринг на диференциала на BMW R1150GSA

    Не мога да опиша подробно какво, кога , защо , как, но мога да покажа снимки от тази манипулация.
    Най-общо семеринга се скапва на около 40 000км. Моят беше на 50 000 и от известно време кожуха на диференциала се беше омаслил. Не губеше масло, но прахта полепваше и ме дразнеше.
    Важно е да се знае, че това упражнение не може да го направите сами на пътя поне по две причини:
    - много е трудно да се закрепи този крив (без две успоредни стени) детайл
    - изискват се специални инструменти, които човек обикновено не носи на път

    И така да надзърнем вътре

    Първо източваме маслото и развиваме капачката



    Не, това не е грес Това е магнитчето, което обира металните частици отделени при триенето...
    Сваляме задното колело:



    Тези гайки се развиват сравнително лесно, с контра- ясно е как ... за да се измъкне оста









    Дърпаме гумения маншон => пластмасовата (свинска) опашка се реже





    Ето го карето



    Тези лагери се оказва, че също са за смяна заради веселия кафяво/оранжев цвят





    Ето го кардана. Тук има следи от стичане на вода в кожуха, вероятно в следствие на недобре уплътнен горен маншон (този към ск. кутия)







    Поглед към диференциала




    Тук ясно се виждат две гайки. Едната около оста и още една, за чието развиване е необходим специален инструмент. Оказа се, че диаметърът на GSA e различен (по-голям) от този на нормален GS, за което се наложи изработката на нов инструмент.



    Целият този ремонт се извърши от Орлин, който всички познаваме
    И тук се пробва дали няма да стане работата с тесла и големия чук евентуално



    Майтап. Шегуваме се. Това да не ми е МЗто



    Гайката около оста е залепена, което изисква нагряване евентуално. Развиването и е трудно, почти колкото и закрепването на диференциала, за което се правят още приспособления .





    Този инструмент е известен като "обратен чук"





    Крайният резултат - пиньона е навън







    Поглед навътре. Вижда се малко "коронка"



    Махането и слагането на семеринга е прецизна работа и не трябва да се прави "с теслата" за целта се използва преса



    Ето го и новия



    Следва монтаж - пак на пресата



    Този лагер е доста специфичен и заслужава да се разгледа внимателно. Разбира се щом сме бръкнали дотук не може да не изхвърлим стария и да не подменим с нов



    Всъщност това е един лагер нищо, че изглеждат два



    Ето го събран. Отзад остана стария



    Много важен детайл при събирането е това сивичкото, с което са "изцапани" шлиците



    Втулката, която контактува със семеринга при първата му смяна може просто да се обърне. Дължината и е такава, че след завъртането контактната и повърхност е нова
    Следва по обратния път събиране на детайла, съответно с лепене на гайките и динамометричен ключ. Не зная колко трябва да е усилието , верочтно в менюала пише.
    Крайния резултат е чист диференциал, нито капка масълце навън до следващите 40-50 хил. километра
    ______2
    Е = MZ

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X