Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ABS при тежките мотори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ABS при тежките мотори

    Не забравяй, че ширината на седалката също променя нещата доста.

    Сетих се нещо за ABS: на други предишни мотори с нормална предница (а не с телелевъра на БМВ) можех да модулирам предната спирачка доста добре. Сигурен съм, че доста хора тук знаят за какво говоря. Предницата започва да вибрира лекичко точно в момента преди да блокираш предното колело. Малки амплитуди с висока честота. Това е почти невъзможно (ЗА МЕН) да се усети на БМВ с телелевър предница. Предницата се натоварва по различен начин и тази обратна връзка я няма. Това ме води и до същността на въпроса - ABS може да е по-важен на този тип мотори заради "притъпената" чуствителност на предницата. Не е драстична разликата, но предупреждавам, че може да се окаже важно за някои. И нека не забравяме, че ABS помага само, ако караш направо (мотора е изправен или почти изправен)
    You'll never find out - I got no key hole....

  • #2
    До: BMW R1150GS Adventure

    Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
    ..... И нека не забравяме, че ABS помага само, ако караш направо (мотора е изправен или почти изправен)
    Искаш да кажеш, че в бърз завой, ако ти се наложи да намаляш енергично - пак има опасност да ти блокира колело ли...
    АБС-а няма ли да "хване" разлики в скоростта на въртене и регулира спирачното усилие, въпреки че границите на сцеплението сa почти достигнати при яко лягане в завои???

    И не е ли същото при каране направо и стъпване в мокро/разкаляно, когато сцеплението е много по-ниско...
    Нали в това е идеята на системата - в такива напечени ситуации да стискаш, колкото можеш - а тя да си дава налягане, колкото гумата/настилката може да поеме...
    Последно редактирано от Shider; 04-11-09, 12:54. Причина: правопис ;-)

    Коментар


    • #3
      До: BMW R1150GS Adventure

      Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
      Искаш да кажеш, че в бърз завой, ако ти се наложи да намаляш енергично - пак има опасност да ти блокира колело ли...
      АБС-а няма ли да "хване" разлики в скоростта на въртене и регулира спирачното усилие, въпреки че границите на сцеплението сa почти достигнати при яко лягане в завои???

      И не е ли същото при каране направо и стъпване в мокро/разкаляно, когато сцеплението е много по-ниско...
      Нали в това е идеята на системата - в такива напечени ситуации да стискаш, колкото можеш - а тя да си дава налягане, колкото гумата/настилката може да поеме...
      Колелото няма да блокира но задницата поднася/преплъзва и ако нямаш време и възможност да компесираш получаваш екзема. АBS предотвратява радиалното преплъзване а не страничното. На хлъзгаво е назаменим, дори с двама, багаж, надолнище и кал с турист. гуми.

      За спомената вибрация мога да потвърдя. Много яко се усеща ако се правят опити за бърн-аут.
      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

      Коментар


      • #4
        До: BMW R1150GS Adventure

        ABS-ът е направен да те спасява при каране на ниски скорости и зазяпване.
        Като се отплеснеш по гледката на някое кръстовище (примерно пред ИУ-Варна) и оня отпред спре на пешеходната, много помага да не се мушнеш под него. Прави два скока и спира (много е неприятно да си върху него в този момент). Колкото и да си печен, като изведнъж забележиш спряла кола на 3м пред теб, се паникьосваш и стискаш здраво. На мен досега ми е спестил 10-ина хиляди лева, повече мотор без ABS не си купувам.
        И за профитата - той може да се изключва!
        Ride to arrive.

        Коментар


        • #5
          До: BMW R1150GS Adventure

          Демек - си станал голям заплес с тоя АБС, особено ако има винс-аджийки наоколо...

          Малко по-сериозно, че ми стана интересно за АБС и БМВ (то вече е за отделна тема май... ) - карал/експериментирал съм с Хонда - ВФР и Варадеро - няма пулсации и вибрации, просто мотора спира да спира от едно положение нататък... (Айде-Без-Спирачки, както казва един приятел; или направо катастрофираш с АБС - а без него първо падаш, после се блъскаш...)
          При Хондата предното колело може да блокира точно при много ниска скорост - до около 10км/ч, когато реално вече не е опасно (и при колите е горе-долу така), задното не иска да блокира - предполагам, заради СBS-а (комбинирани спирачки, да не се бърка с АБС).

          Преди доста време четох едно сравнение на някакъв журналист между ST1100 PanEuropean и BMW K1200RS, все с АБС-и. За спирачките заключението му беше, че и двете системи са достатъчно ефективни, но на Хондата не се натрапвало въобще присъствието на АБС, докато при бавареца се усещала "странно", или нещо от сорта...

          Та вие, редови карачи на БМВ, как го "усещате"?


          Аз съм напълно убеден в полезността на системата (за разлика от "специалистите" - екстремни кафе-пистаркаджии), освен за черно... Там е хубаво да можеш да пресуркваш задната гума и БМВ си имат елементарно решение - (друго) вълшебно копче. При псевдо-ендурата на Хонда и Сузуки трябва да се вади бушона...

          Коментар


          • #6
            До: ABS при тежките мотори

            При F-а също няма и не се усещат пулсации при нормално използване. Колегата имаше в предвид, продължително спиране от по-голяма скорост на ръба на блокиране на предното колело при добро сцепление се получава едно "топане" заради по опростеното окачване (според мен). Аз лично не бих казал че е проблем за мен защото в момент когато се появи този ефект (дефект) не съм му обръщал внимание. При скорости по-малки от 60-70км не съм го наблюдавал а и няма време . При мен има един звук щом докосна предния лост. Наподобява звука на шевна машина в съседната стая. Определено се влияе от оборотите на предното колело. Приемам го за нормално
            Задното определено спира доста по зле с включен АБС и не бих казал че "рита" в крака, но разбира се не блокира докато с изключен АБС с много по-малко усилие блокира. Имам в предвид че ако със сила ХХN се тисне педала с бключен АБС и без, то в първия случай може да не се задейства АБС системата а във втория да блокира колелото.
            Има мин. скорост за работа на АБС.
            Наистина голямата екстра е възможноста за изключване но не става така "цък вкл." и "цък изкл."
            още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

            Коментар


            • #7
              До: BMW R1150GS Adventure

              Точно така, аз споменах пулсирането на предницата в момента преди предното колело да блокира - на мотори с нормална предница. Това важи за асфалт, на за offroad. Като свикнеш с това, то ти позволява да модулираш предната спирачка доста агресивно, дори в завой. Обаче ако си свиканал с това, телелевъра на БМВ не е толкова чуствителен (тази обратна връзка не е толкова осезаема) и може да представлява фактор при избора на мотор (БМВ или не БМВ). Затова го написах в темата за БМВ...

              Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
              Искаш да кажеш, че в бърз завой, ако ти се наложи да намаляш енергично - пак има опасност да ти блокира колело ли...
              АБС-а няма ли да "хване" разлики в скоростта на въртене и регулира спирачното усилие, въпреки че границите на сцеплението сa почти достигнати при яко лягане в завои???

              И не е ли същото при каране направо и стъпване в мокро/разкаляно, когато сцеплението е много по-ниско...
              Нали в това е идеята на системата - в такива напечени ситуации да стискаш, колкото можеш - а тя да си дава налягане, колкото гумата/настилката може да поеме...
              Дори с ABS, aко намаляш енергично в завой винаги има опасност да блокираш предното колело. То нали това кара ABS да се включи. Въпроса е в това, че в завой, докато задейства ABS минават някакви мили-микро-нано секунди. През това, за нас крайно кратко време, предницата може да се е "отмила" встрани и да е заела наклон отвъд точката на спасяване. Точно затова производителите гарантират функцията на ABS само в права линия (когато мотора е изправен). Тогава дори да блокираш предницата, за тези същите мили-микро-нано секунди няма да се е случило нещо толкова критично.

              ABS се включва когато колело блокира, а не когато има разлика в ъгловата скорост на колелата.

              В контекста на този разговор, няма значение дали границата на сцепление с прекрачена заради неуместна употреба на спирачка, масло на пътя, кал и т.н.
              You'll never find out - I got no key hole....

              Коментар


              • #8
                До: BMW R1150GS Adventure

                Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                ABS се включва когато колело блокира, а не когато има разлика в ъгловата скорост на колелата.
                Колега,датчиците на ABS отчитат оборотите на колелата,когато има разлика между предно и задно,системата се задейства.
                За проверка,скочи от трамплин,и дай газ във въздуха,ще чуеш как ABS почва да цвърчи

                Коментар


                • #9
                  До: ABS при тежките мотори

                  Нещо не мога да ви хвана за какво спорите,дали вибрира АБСа като се задейства или какво?
                  "..... И нека не забравяме, че ABS помага само, ако караш направо (мотора е изправен или почти изправен)".....??????? когато си в завой и си легнал както си трябва,с какъвто и да е мотор като му стиснеш предната спирачка той се изправя и изпускаш траекторията и си вън в банкета.Използва се задната спирачка,но само в екстремни условия.В завой се дава газ,а не се спира.Когато няма АБС мотора в такава ситуация дрифтваш,а с АБС ти вибрира кракът и пак спираш,но може и да си помагаш и с сваляне на скоростите,ако е толкова напечено.Но в крайна сметка кой АБС като се задейства не вибрира?
                  Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Sev Преглед на мнение
                    Колега,датчиците на ABS отчитат оборотите на колелата,когато има разлика между предно и задно,системата се задейства.
                    За проверка,скочи от трамплин,и дай газ във въздуха,ще чуеш как ABS почва да цвърчи
                    И да и не - ABS следи ъгловата скорост на колелата индуктивно, но не се задейства когато има каквато и да е разлика. Задейства се когато има огромна разлика (момента на блокиране на колелото) - примерния експеримент който си посочил създава точно такава огромна разлика във въртенето на предно и задно колело. Точно това игнориране на малките разлики позволява хората да си слагат 21 инча предница със същия ABS ринг.

                    Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
                    Нещо не мога да ви хвана за какво спорите,дали вибрира АБСа като се задейства или какво?
                    "..... И нека не забравяме, че ABS помага само, ако караш направо (мотора е изправен или почти изправен)".....??????? когато си в завой и си легнал както си трябва,с какъвто и да е мотор като му стиснеш предната спирачка той се изправя и изпускаш траекторията и си вън в банкета.Използва се задната спирачка,но само в екстремни условия.В завой се дава газ,а не се спира.Когато няма АБС мотора в такава ситуация дрифтваш,а с АБС ти вибрира кракът и пак спираш,но може и да си помагаш и с сваляне на скоростите,ако е толкова напечено.Но в крайна сметка кой АБС като се задейства не вибрира?
                    Ами не спорим, аз просто посочвах особеностите на един модел и темата беше разделена - така извън контекст е малко безсмислена. Да не говорим, че някои отговарят без дори да са прочели за какво точно се пише...
                    You'll never find out - I got no key hole....

                    Коментар


                    • #11
                      До: ABS при тежките мотори

                      Не съм сменял спир. течност а мисля че е необходимо. Притеснява ме че ако по невнимание вкарам въздух и наличието на АБС ще ми докара главоболия.
                      Ако имате опит споделете!
                      Мисля чрез доливане през казанчетата > стискане/натискане на лостовете > изтакане от апаратите да я подменя (най-простия метод)
                      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                      Коментар


                      • #12
                        До: ABS при тежките мотори

                        Моята задължително трябва да я сменям с компютър в сервиза, иначе ABS-a няма да работи. Сега мотора стана на почти 35 000 и е за смяна. Ако искаш погледни в темата с ръководствата. Има за твоя модел и сигурно там пише какво задължително трябва да се направи.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X