Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор и смяна на съединител R1150GSA

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор и смяна на съединител R1150GSA

    В петък при скорост около 140 на 6-та предавка усетих приплъзване. Оборотите се покачват без това да се отрази на скоростта. Два три пъти – на 5-та също. Имаше и характерната мризма на феродо. Прибрах се спокойно след около 800 км, но съм го пестил много.
    Мотора е на 60 000 км в момента , рано за редовна смяна но ...
    В тази връзка трябва да реша какъв?
    Да си поръчам оригинален е най-лесно, но бих искал да взема по-добър. Моторът се кара по черни пътища, а и близките планове включват няколко хиляди километра черни пътища. Та помагайте. Какъв - кевлар, керамика? В случаят цената няма значение. Търси се издръжливост при натоварен тежък мотор по черни пътища, макадам.

    До тук съм намерил тези:

    1.


    2.


    3.


    4.


    И този, който е най прехвален

    5.
    ______2
    Е = MZ

  • #2
    До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

    Димо, не бързай!

    С изхабяването на съединителя течността в резервоарчето се покачва. При теб може да е стигнало над Max... Виж това първо, има доста случаи на приплъзващи съединители от това... рано ти е за съединител според мен.

    Ако опре до там, аз бих си взел оригинален. Не съм експерт, но не се знае тия другите какво ще натоварят за сметка на съединителя.... а може би говоря глупости - не знам...
    You'll never find out - I got no key hole....

    Коментар


    • #3
      До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

      Логиката е колкото повече контактна площ толкова по-здраво.
      А всъщност как е не знам. Виж за отзиви по чуждите форуми.
      Другото, което ми прави впечатление от снимките е, че едни имат демпферни пружини, други нямат(или поне на снимките не дават представа да имат такива - 1-вият и последният).
      Виж оригинално как е при теб.
      Но ми се струва, че без демпфер на сух съединител не е добре.
      На някои МПСта демпферните пружини са вградени в маховика, а не във феродовия диск.

      Дай снимки на оригинален?

      Коментар


      • #4
        До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

        Дали да не го направиш на анкета? Аз съм за варианти 3 или 4 , останалите ще дойдат рейсинг нещо си. Май по-скоро е търсено олекотяване и други неща а не издържливост.
        0888932647

        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

        Коментар


        • #5
          До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

          Димо,защо не сложиш оригинален BMW съединител комплект,проверен и сигурен.Моят опит с керамичен диск се заключава в 3-4км-пробвах чужд мотор,усещането беше каточели съединителя имаше само 2 положения-вкючен и изключен,трансмисията получаваше силни удари.
          Това е само мое мнение.Пък и знаеш колко инжинера са мислили...
          Като ще сваляш съединителя,смени профилактично и главният семеринг,може всъщност той да е причината за приплъзването на съединителя.
          Оригинален диск при правилна центровка на луфтовете кара между 50 и 100 000км.Така или иначе за мтого дълги пътувания се взима резервен диск,който се сменя на поляна за един ден,а керамичният,като скъса шлиците на вала и ко праим?бус или влак?неспортивно!
          С BMW трябва да сме поне малко механик-водачи

          Коментар


          • #6
            До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

            Първоначално публикуван от Sev Преглед на мнение
            Моят опит с керамичен диск се заключава в 3-4км-пробвах чужд мотор,усещането беше каточели съединителя имаше само 2 положения-вкючен и изключен,трансмисията получаваше силни удари.
            Това се получава именно от липсата на демпферен механизъм, в случая пружините.
            Тези керамични съединители са чисто рейсинг изпълнение.
            За това са и без демпферни пружини.
            При офроуд състезателен режим съединителя се използва само за потегляне и след това само в някои от случаите за връщане на предавки. Там важното е само здравината и то за времето на състезанието.
            А при едно яко ръчкане, ама говорим наистина за яко каране, а не возене както ние си се возим, голяма част от пружините ще сдадат.


            п.п.малко извън темата:
            Димо като тествах GSа ти, без съединител много по-мазно и хубаво се качваха предавките, аз ти казах и тогава.
            Не знам дали си го усетил?
            Разбирасе то си има и техника на превключване, но овладее ли се карането става много приятно и трансмисията се чувства много по-добре.
            Изчиства се от всякакви удари и сътресения в двете посоки, вкл. и съединителя.
            При връщане на предавките е хубаво с амбреаж, особено ако се кара по-спортно и се прави на високи обороти си е задължително.

            Коментар


            • #7
              До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

              @Ili4
              течността ще я проверя, но дори и това да е, не бих тръгнал с този съединител. По-скоро ще забавя малко смяната му.

              @ Жоро ХR
              И моята логика е такава - повече площ, по-здраво. Не намирам картинка на оригинален съединител. От чертежите, които имам не се вижда дали е с демпферни пружини.

              @Sev
              Точно това, за което си писал ме притеснява най-много. Рейсинг съединителите при автомобилите са вкл/изкл. Няма така наречения "полу", но как е в случая с мотоциклетните изпълнения на такива - не знам.
              Тези от картинките 1,2,3 и 4 с това най-много се хвалят: Край на проблемите с шлиците. Били подсилени точно там.
              Аз това подсилване го виждам най-изразено на модел 5, който е бил създаден и тестван в Африка и т.н.


              Ще напиша още от описанията за всеки един модел по-късно.

              Според мен оригиналният е най-близо до този на картинка 4.

              П.П.
              Нагоре няма проблем да се качват без съединител, но надолу не става или е бавно.
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #8
                До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

                За контактната площ - може да се каже всеобщо валидното "Зависи...", защото това е една брънка от веригата: сила на диафрагмената пружина/и; площ и вид фрикционен материал; тегло; упражняван натиск за дадената площ; предаван въртящ момент; усилие за задействане на съединителя и т.н. и т.н...

                Като гледам схемата:


                изглежда, че няма демпферни пружини на оригиналния феродов диск, но знае ли човек... не познаваш ли хора сменяли (държали в ръцете си) този диск?

                А иначе, Димо, предполагам ще постъпиш както доста от нас биха били - четене на многото изписани мнения по чуждите форуми и отсяването на важното за теб...
                Последно редактирано от Shider; 22-10-09, 18:29.

                Коментар


                • #9
                  До: Избор и смяна на съединител R1150GSA

                  Димо, имай предвид, че всеки или почти всеки от тези феродови дискове може да си има специфичен огледален, разработен специално за него.

                  Иначе не е важно къде е тестван и изпитван един детайл.
                  Важно е кой и как го е тествал
                  Всичко останало са търговски трикове.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Избор и смяна на съединител R1150GSA

                    Малко смях в темата.... след едно полягане ,съединителят ми взе да приплъзва. Уговорих разглобяване на мотора и смяна на всичко необходимо.Мира не ми даваше ,че проблема се появи изведнъж...Снощи четейки някакъв американски БМВ форум ,попаднах на тема ,как съединител е започнал да буксува на 10 000км.сред всичко изписано имаше един човечец,който каза,,.. провери си гардовете за ръце...''.Скочих и...мамка му- гарда се беше леееко завъртял и дръжката на съединителя опира в него - не се връща докрай... Срааам. Смяната все пак е планувана и ще я направя. Имайте го в предвид ,ако ви се появи такъв проблем на път ... започнах да го харесвам този мотор
                    PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                    КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                    0899187766

                    Коментар


                    • #11
                      От: Избор и смяна на съединител R1150GSA

                      Нещо ново и интересно,сух диск работещ дори когато е мазен.
                      http://www.siebenrock.com/en/siebenr...nt-clutch.html

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X