Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на празния ход на BMW

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Регулиране на празния ход на BMW

    Клапаните се регулират при ГМТ , между края на такт сгъстяване и началото на работния такт, защото има и ГМТ между такт изпускане и такт засмукване. За двата цилиндъра е едно и също , и няма значение от кой се почва , но когато примерно левия е в едната ГМТ , то десния е в другата ГМТ. Тази планка се регулира , защото двигателя е боксер , и между нея и кобилиците се получава триене , там се износва , има я и на двата цилиндъра , важно е луфта да е в посочените граници.
    Последно редактирано от motor_men; 02-05-12, 13:50. Причина: допълване
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #17
      От: Регулиране на празния ход на BMW

      Значи, когато на десният цилиндър е ГМТ за засмукване и там регулираш всмукателните клапани, за левият цилиндър е точно ГМТ за изпускателните и тогава правиш и тях. После правиш всмукателните на левият цилиндър и изпускателните на десният. Така ли е, или не съм разбрал правилно?
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #18
        От: Регулиране на празния ход на BMW

        Засмукване ДМТ сгъстяване ГМТ работен ДМТ изпускане ГМТ /следва отново засмукване/ , това е работния цикъл , регулираш всички клапани на едната глава , в ГМТ между сгъстяване и работен. След това въртиш с един оборот коляновия вал , и правиш от другата страна.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #19
          От: Регулиране на празния ход на BMW

          Владич, трябва да има марки, бележки по ангренажната верига или з.колело.

          Може и опитно: ръгаш една свинска опашка през отвора на свеща, въртиш на 6-скорост задното колело и като щръкна най-много опашката и ЧЕТИРИТЕ КЛАПАНА СА СВОБОДНИ, ти си човека.
          още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

          Коментар


          • #20
            От: Регулиране на празния ход на BMW

            Нямам 6-та скорост на моя мотор... Искаш да кажеш, че намирам по някакъв начин ГМТ на десният цилиндър и правя всички налични клапани на този цилиндър при това положение? Така ли?
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #21
              От: Регулиране на празния ход на BMW

              Тези прасешки опашки и пръчки едва ли са нужни при такава операция, ама ако ви олесняват...
              Инак Мотормен е написал как точно се прави. Или като свалиш капачките за клапаните и на двете глави, превърташ курбела/кол.вал/ до положение на единия цилиндър изпускателните клапани да започнат да затварят, а всмукателните клапани на същия цилиндър да отварят, има застъпване на фазите- правите реглаж на клапаните на ДРУГИЯ цилиндър, там такта е работен.При това застъпване , за да сте сигурни все пак, проверете точно где при застъпването е ГМТ. После наопаки за другия цилиндър. И след това няколко оборота на курбела и проверка отново на свършеното.
              Винаги се прави реглаж на клапани при ГМТ и в работен такт.
              Би трябвало да има и белези по ангренажните колела.

              Това е относно клапаните, за реглажа на кобилиците...каквото пише.

              Всъщност какво пише в менуала, как трябва да превъртате кол.вал при тази дейност, дали трябва да свалите капака на ремъка за алтернатора и оттам да въртите кол.вал или по лесния вариант със задната гума?? Ако се сваля капака по често за тези операции, може и да не ръждясват болчетата толкова ...скоропостижно
              Gnome Rhone AX2 800 1938
              Yamaha XT600Z 1VJ 1986
              Husqvarna Te 510 1989
              Argvmentvm ad novitatem

              Коментар


              • #22
                От: Регулиране на празния ход на BMW

                Добре. Изясни ми се. Да се надяваме, че ми се е изяснило. Нямам мануал. Ще сваля пластмасовия капак за ремъка на алтернатора, там шайбата му е с болт върху коляновият вал.
                Благодаря за разясненията!
                Правихме го това упражнение с Илич миналата година през октомври, след като купих мотора, но тогава аз не внимавах особено какво и как става. Сега след изминати близо 9000 км искам сам да го направя и да видя има ли промени. После няма да го барам. Мисля, че през 10 000 км дават да се проверяват клапаните, но не ми се вярва толкова бързо да се разстройват.
                Колкото до синхрона на инжекторите, (регулирането на празният ход), това вече е добре да се прави през 10 000 км.
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • #23
                  От: Регулиране на празния ход на BMW

                  Ако въртенето го правиш откъм шайбата, внимавай за посоката на въртене на кол.вал на двигателя. Може да провериш със задната гума. Не за друго, ами при едни по стари модели на БМВ при едни и същи двг, но с различни трансмисии посоката на въртене при единия модел е една, при другия-обратна. Това естествено не е валидно тук, но...требе си проверка на всичко
                  Gnome Rhone AX2 800 1938
                  Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                  Husqvarna Te 510 1989
                  Argvmentvm ad novitatem

                  Коментар


                  • #24
                    От: Регулиране на празния ход на BMW

                    Ето един полезен документ по темата за регулиране на клапаните на т.нар. Oilhead Boxers: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/OVADv2.2.pdf
                    и един за регулиране на хлабината на кобилиците: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/OREPADv1.0.pdf
                    а това е за синхрона на дроселовите клапи: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/TBS4Dv1.0.pdf

                    На моя мотор съм регулирал клапани 3 пъти за последните 33-34 хил.км. Всеки път ми се струва, че тези 10хил.км са прекалено малко за да мръднат, но цялата работа е за не повече от 2 часа, така,че не си струва да се спестява. Rocker end play съм регулирал само веднъж и оттогава си е все същата хлабината - около 0,1 мм.
                    BMW R1150GS

                    Коментар


                    • #25
                      От: Регулиране на празния ход на BMW

                      Владич,
                      Ако не си прегледал темата и *.pdf на колегата ги прочети:
                      Първоначално публикуван от gulemetov Преглед на мнение
                      Малко поправки в стария материал ("динометричен ключ" и др.)
                      документа е тук: https://htftp.offroad-bulgaria.com/c.../Zavyrshen.pdf
                      Отново за ВЪПРОСА: Какъв кит но така че да не падне от температурата на двигателя и т.н.т...
                      Макар и различни, боксера и клапаните са си все....
                      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                      Коментар


                      • #26
                        От: Регулиране на празния ход на BMW

                        Благодаря за мануалите! На технически английски са, но нали има и картинки. Пълно щастие няма. Вече всичко ми се изясни!
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #27
                          От: Регулиране на празния ход на BMW

                          Владич, 10 000 км са достатъчно за да мръднат клапаните и трябва да се прави.
                          В моята тема за представяне на мотора има линк към подробни инструкции със снимки и т.н.
                          Ако имаш въпроси докато го правиш, обади се. Ако ти се идва до София този уикенд може да го направим пак заедно.
                          You'll never find out - I got no key hole....

                          Коментар


                          • #28
                            От: Регулиране на празния ход на BMW

                            В цялото си невидение за съществуването на тази тема взех,че вчера си направи сам синхронизацията за 5 мин (жокер -http://www.youtube.com/watch?v=40sJjXU62xU)
                            ПП Владич, обърни внимание на втората половина от филмчето
                            PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                            КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                            0899187766

                            Коментар


                            • #29
                              От: Регулиране на празния ход на BMW

                              Първоначално публикуван от churov Преглед на мнение
                              В цялото си невидение за съществуването на тази тема взех,че вчера си направи сам синхронизацията за 5 мин (жокер -http://www.youtube.com/watch?v=40sJjXU62xU)
                              ПП Владич, обърни внимание на втората половина от филмчето
                              Ако реглажа се направи по този начин има вероятност да не е добре, дроселните клапи (или stepper motors ) трябва да са в пълно отворено положениe, което не става с просто изключване на кабелите. За това трябва или компютър на BMW или GS911. За повече информация тука http://www.hexcode.co.za/techinfo/ia...epper%20motors

                              Още се боря с моите ръздясали болтове като затворя капака ще пиша и за това. Засега май отивам към варианта Helicoil.
                              Тази криза край няма, всички продават никой не купува...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Регулиране на празния ход на BMW

                                няма изключване на кабели ! Реглажа стана добре - имах разлики и след реглажа двигатля ,,замърка''
                                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                                0899187766

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X