Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обслужване на BMW R1250 на 20 000км ("Cam Timing and Valve Clearance Checks")

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обслужване на BMW R1250 на 20 000км ("Cam Timing and Valve Clearance Checks")

    От една година съм собственик на такъв мотор. Всеки, който има такава машина, сигурно знае, че на 20000км трябва да провери хлабините на клапаните и да се презацепят разпределителните валове, иначе казано "Cam Timing and Valve Clearance Checks"
    Това по подразбиране се прави в официален сервиз, но е много скъпо. Това не е проблем само в БГ, а и навсякъде.
    За това реших да не давам грешни пари на Аутобавария.
    Като цяло тези две процедури са рутинни, но изискват специализиран инструмент, който няма от къде да се закупи.
    В англоезичните форуми има доволно информация за това и се заех да я обобщя и да си създам тези инструменти., а именно:

    1. Скоби за фиксиране на разпределителните валове
    2. Сервизен обтегач на ангренажните вериги
    3. Фиксатор за маховика на коляновия вал
    4. Звездогаечна приставка за динамометричноя ключ


    5. Динамометричен ключ 5-65 Nm
    6. Луфтомер със стъпка на размерите 0.02мм
    7. Комплект ключове тип ГЕДОРЕ
    8. Разбира се пулове за клапани, ако се окаже че хлабините не са ОК, магнит и О пръстени

    *позициите в черно са специализираните инструменти и именно тях съм възпроизвел

    Ако има интерес към опита който успях да придобия, ще изнеса пълната информация - чертежим, 3D модели, информация за пружината на обтегача и т.н.

    Искам да подчертая , че не пиша това с комерсиална цел. С най-голям кеф бик споделил опит.

    Слагам линк към клипчетата, от които видях че работата не е трудна:

    https://www.youtube.com/watch?v=PQeNcD0gGOw&t=339s

    https://www.youtube.com/watch?v=CJ3xQeLloZk&t=932s

    https://www.youtube.com/watch?v=aqXLQXiaMXQ

    https://www.youtube.com/watch?v=CZ8N--cQ7mI&t=262s

    Контакт:
    iwantenekedview@gmail.com
    Последно редактирано от IwanTT; 29-10-23, 15:20.

  • #2
    Браво, Ванка!

    Само за едно не си прав - работата си е трудна, просто ти си със съответната компетенция и опит, за да ти изглежда лесна
    http://vbox7.com/play:84ee5e6e

    Коментар


    • #3
      [QUOTE=IwanTT;n6941715]От една година съм собственик на такъв мотор. Всеки, който има такава машина, сигурно знае, че на 20000км трябва да провери хлабините на клапаните и да се презацепят разпределителните валове, иначе казано "Cam Timing and Valve Clearance Checks"
      Това по подразбиране се прави в официален сервиз, но е много скъпо. Това не е проблем само в БГ, а и навсякъде.[QUOTE]

      Така и така си проучил, колко е скъпо скъпото?
      Благодаря
      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

      Коментар


      • #4
        Все по-сложни ги правят тия мотори... Аз на моето BMW R 1100 GS няколко пъти съм проверявал луфтовете на клапаните, но за това ми бяха необходими само един луфтомер и ключ № 10. Някъде през 40 000 км ги правех тия упражнения, но не всеки път имаше размествания в луфтовете. Като цялата тази разправия ставаше някъде най-много за един час работа. Луфтовете бяха 0,15 за смукателните клапани 0,30 за изпускателните. Толкова. А да се презацепят разпределителните валове...Това ми звучи много страшно..
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X