От една година съм собственик на такъв мотор. Всеки, който има такава машина, сигурно знае, че на 20000км трябва да провери хлабините на клапаните и да се презацепят разпределителните валове, иначе казано "Cam Timing and Valve Clearance Checks"
Това по подразбиране се прави в официален сервиз, но е много скъпо. Това не е проблем само в БГ, а и навсякъде.
За това реших да не давам грешни пари на Аутобавария.
Като цяло тези две процедури са рутинни, но изискват специализиран инструмент, който няма от къде да се закупи.
В англоезичните форуми има доволно информация за това и се заех да я обобщя и да си създам тези инструменти., а именно:
1. Скоби за фиксиране на разпределителните валове
2. Сервизен обтегач на ангренажните вериги
3. Фиксатор за маховика на коляновия вал
4. Звездогаечна приставка за динамометричноя ключ
5. Динамометричен ключ 5-65 Nm
6. Луфтомер със стъпка на размерите 0.02мм
7. Комплект ключове тип ГЕДОРЕ
8. Разбира се пулове за клапани, ако се окаже че хлабините не са ОК, магнит и О пръстени
*позициите в черно са специализираните инструменти и именно тях съм възпроизвел
Ако има интерес към опита който успях да придобия, ще изнеса пълната информация - чертежим, 3D модели, информация за пружината на обтегача и т.н.
Искам да подчертая , че не пиша това с комерсиална цел. С най-голям кеф бик споделил опит.
Слагам линк към клипчетата, от които видях че работата не е трудна:
https://www.youtube.com/watch?v=PQeNcD0gGOw&t=339s
https://www.youtube.com/watch?v=CJ3xQeLloZk&t=932s
https://www.youtube.com/watch?v=aqXLQXiaMXQ
https://www.youtube.com/watch?v=CZ8N--cQ7mI&t=262s
Контакт:
iwantenekedview@gmail.com
Това по подразбиране се прави в официален сервиз, но е много скъпо. Това не е проблем само в БГ, а и навсякъде.
За това реших да не давам грешни пари на Аутобавария.
Като цяло тези две процедури са рутинни, но изискват специализиран инструмент, който няма от къде да се закупи.
В англоезичните форуми има доволно информация за това и се заех да я обобщя и да си създам тези инструменти., а именно:
1. Скоби за фиксиране на разпределителните валове
2. Сервизен обтегач на ангренажните вериги
3. Фиксатор за маховика на коляновия вал
4. Звездогаечна приставка за динамометричноя ключ
5. Динамометричен ключ 5-65 Nm
6. Луфтомер със стъпка на размерите 0.02мм
7. Комплект ключове тип ГЕДОРЕ
8. Разбира се пулове за клапани, ако се окаже че хлабините не са ОК, магнит и О пръстени
*позициите в черно са специализираните инструменти и именно тях съм възпроизвел
Ако има интерес към опита който успях да придобия, ще изнеса пълната информация - чертежим, 3D модели, информация за пружината на обтегача и т.н.
Искам да подчертая , че не пиша това с комерсиална цел. С най-голям кеф бик споделил опит.
Слагам линк към клипчетата, от които видях че работата не е трудна:
https://www.youtube.com/watch?v=PQeNcD0gGOw&t=339s
https://www.youtube.com/watch?v=CJ3xQeLloZk&t=932s
https://www.youtube.com/watch?v=aqXLQXiaMXQ
https://www.youtube.com/watch?v=CZ8N--cQ7mI&t=262s
Контакт:
iwantenekedview@gmail.com
Коментар