Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

    Имам един много теоретичен въпрос - някой запознат ли е със захващането на двигателите на ХТЗ 750 (Супер Тенере) и 660 и дали е възможно да се сложи двигател от 750 в рамка от 660 или пък дори МТ-03?
    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

  • #2
    До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

    Сериозно се съмнявам да е възможно да се вмести двигателя от XTZ750 в рамката на XTZ 660! Мястото е доста тесничко даже и за оригиналния 660 кубиков двигател. Пък вече 2 цилиндъра, при това по-силно наклонени напред плюс по-голяма скоростна кутия + карбураторите, ще дойдат множко според мене. Пък и XTZ 660 има дразнещо ниска товароносимост спрямо собственното си тегло и размери - 180 кг. максимум полезен товар. Моя съм го карал и с 200 кг. (аз + 100 кг. пътник) на късо разстояние, ама веригата почти постоянно трие в горната ограничителна ролка, пък и гумата чат пат закача в кутията за инструменти. При 170 кг. товар, също чука веригата в ролката често! Та да не ти омалее и окачването!
    Все пак ако те интересуват някакви конкретни размери, мога да премеря по моя XTZ 660 и да ги напиша тука! XTZ 750 нямам под ръка та да меря и него и да сравня.
    Пък то ако е възможно да напъхаш 750 кубиковия двигател, що да си играеш на дребно, ми направо не сложиш още по-якия двигател от TDM (същия е като размер и захващане) .
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

    Коментар


    • #3
      До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

      Така или иначе засега въпроса е строго теоретичен и по-скоро става дума за SRX или MT-03, които са шосейни мотори.
      Ако не те затруднява можеш ли да свалиш размерите от 660, пък аз ще опитам да намеря 750 или ТДМ.
      Път без препятствия обикновено не води до никъде.

      Коментар


      • #4
        До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

        По принцип всичко е възможно.
        Баткото на СуперТенерето е бил с двигател от FZ 750(и 1000) натъпкан в кой знае каква рамка.
        Кажи си идеята да поумуваме заедно.

        Коментар


        • #5
          До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

          Когато си продавах СуперТенерето на части идваха едни момчета с идеята да слагат двигателя на Ямаха Раптор (който май си е с двигател на XTZ660).
          Гледаха, мериха, умуваха, и се отказаха, защото ако въобще станело, трябвало голямо рязане и завяране по АТВ-то...
          Не, че да те отказвам, ама ще си е доста сериозен проект - откъм търпение/нерви и време най-вече...

          Коментар


          • #6
            До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

            Първоначално публикуван от tatkobarba Преглед на мнение
            Така или иначе засега въпроса е строго теоретичен и по-скоро става дума за SRX или MT-03, които са шосейни мотори.
            Ако не те затруднява можеш ли да свалиш размерите от 660, пък аз ще опитам да намеря 750 или ТДМ.
            Оказа се че свалянето на точни размери при сглобен мотор е доста трудна работа, но все пак се опитах нещо да направя:


            Размерите са съвсем ориентировъчни (не претендирам за точност изобщо)! А и не бях сигурен кои точно размери те интересуват. Ако те интересуват някои други, пиши точно кои.
            SRX и MT-03 не са ми познати, но този 660 сс двигател се използва и при SZR 660 само че там рамата е делта бокс, та съвсем няма да може да се пъхне по-голям двигател:
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #7
              До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

              Да, и по моите впечатления - никакъв шанс ...
              ето това е МТ-03

              Път без препятствия обикновено не води до никъде.

              Коментар


              • #8
                До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

                Ако идеята е да правиш нейкид байк с двуцилиндров двигател, да знаеш че от ямаха са те изпреварили отдавна

                Коментар


                • #9
                  До: Трансплантация на двигател - ХТЗ 750 в рамата на 660

                  Знам за този (TRX 850), даже имаше един такъв да се продава, но му искаха доста пари.
                  Идеята ми беше подобна, но само при положение, че замяната би била лесна - всяко усложнение води до обезсмисляне на проекта и неговия край малко преди началото

                  Идеята беше за нещо като златната среда - понеже 2 цилиндрови мотори със средна кубатура няма (освен дукатита) всички са 500-650 сс с малка мощност, или 1000 сс с доволна мощност. Бях срещнал четиво, където хвалеха двигателя на СТ, като много еластичен и се зачудих дали е възможно. (То, че е възможно сигурно е възможно, ама не си струва занимавката)

                  Този модел на Ямаха колкото и да е целял да навлезе в нишата на Дукати, (Сузуки ТЛ / Хонда ВТР) е останал много непопулярен
                  Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X