Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

    Здравейте,
    Имам проблем, с който предполагам много от вас вече са се сблъсквали. Почетох по вече писаните теми, но само повече се обърках . Ще се опитам да формулирам въпроса си и да дам описание на "претенциите" си. Моля за съвет и/или помощ:
    1. Още откакто имам моята Априлия Пегасо 650 (1999 г.) ми е доста високичка. Стъпвам и с 2-та крака но на пръсти. Свикнал съм, но е доста дискомфортно. Скоро срещнах един пич, който имаше същата като моята, но с 2 години по-нова. Седнах на нея и нещата бяха съвсем различни. Предполагам, че неговата беше с 3-4 см по-ниска.
    2. Бях търсил варианти за "сваляне" на задницата или предницата, но за задницата ми предложиха изработка на едни нови планки, което ми се вижда възможно, но малко сложно, а от предницата може да се свали не повече от 2 см, което под моя задник на практика ще е само около 1 см. Предложиха ми и да си "изтъня" седалката, но това ми се вижда несериозно.
    3. Забелязал съм, че като се возим 2-ма души и мина през неравност по пътя понякога задният калник опира в гумата.
    4. Накрая реших да отворя мануала и да видя как се регулира пустото окачване. Оказа се, че при зададено максимално допустимо натягане на пружината (има там един размер) от 12 мм моята е натегната на около 25 мм. От тук всъщност си направих заключение, че мотора е толкова висок именно заради това пренатягане.
    От друга страна ми се струва, че не мога да върна гайката за натягането в нормата, защото това ще намали прекалено разстоянието между калника и гумата и той ще вземе да опира даже и само под моята тежест (е... 100-тина кила съм все пак...).
    В крайна сметка си мисля, че пружината ми е мека. Предполагам, че ако сложа нова (което предполагам занчи и по-твърда) нещата ще се оправят - хем височината ще си стане както трябва хем и няма да опира калника.
    Кажете какво мислите? Дали разсъждавам правилно? И, ако "да" от къде мога да взема пружина?
    Предварително благодаря.
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

  • #2
    До: Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

    Първо се увери къде точно ти опира гумата.
    Може да опира странично. Може и гумата да е по-широка от стандартната за модела.
    Щото ако всичко е наред с размера хич не е нормално да ти опира гумата в калника със 100 кила товар, особено пък на Пегасо, което се води в някаква степен ендуро, т.е. по-високо е от стандартните шосейни окачвания.
    С двама човека и натоварен мога да се съглася да опре и то при доста омекотено и смъкнато окачване, но сам не би трябвало да се случва.
    Иначе вариантите за смъкване са ти два:
    Първият е от натягането на пружината, чрез развиване на гайките.
    Вторият е именно от планките на линковото окачване, както са те посъветвали.
    Виж да не ти е и много мек амортисьора от настройките и от там да се получава голямо събиране при неравности.
    Всъщност това Пегасо има ли възможност за настройка на компрешън и ребаунд на задния ам?

    Другият вариант е ако ти е сменян амортисьора да е сложен такъв с по-мека пружина и от там да ти идват проблемите. Но оригинално няма как - това е туристически мотор и е предвиден нормално за двама човека.

    Коментар


    • #3
      До: Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

      Със сигурност не опира от страни. Огъва ми ламарината, на която се държи номера.
      Гумата си е с точния размер. Миналата година я смених и сложих таралежка, но и с "оригиналната" износена шосейна пак опираше с 2-ма души, като вторият е дъщеря ми, дето яде по 1 хляб годишно и тежи по-малко от лаптопа ми....
      Има възможност за регулиране - механично, с натягане на една гайка, която е на амортесьора и всъщност би трябвало да прави пружината по-твърда. Точно за нея писах, че е свръгнатегната.
      Всъщност подозирам, че проблема идва точно от меката пружина. Има ли варианти за сменяне то й, дали не върви изцяло с амортесьора и само оригинална ли може да се постави или някъде правят и/или продават?
      Дори и да се свали задницата (мисля, че не е нужно да се прави с планките, защто мога да развия гайката, която като сваля 1 см ще свали вилката сигурно с поне 5-6) това сваляне ще доведе до намаляване на разстоянието между калника и гумата и съответно по-често задиране?
      Suzuki GSXR
      VW Touareg
      Mitsubishi Pajero II

      Коментар


      • #4
        До: Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

        Да. Вероятно проблема ти е в доста меката пружина.
        Със сигурност има пружини с различна твърдост, които се продават по отделно.
        Тук във форума има колеги, които се занимават с доставка на части.
        Свържи се с тях и се посъветвай.

        Не каза имаш ли компрешън и ребаунд настройки??

        Коментар


        • #5
          До: Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

          Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
          Да. Вероятно проблема ти е в доста меката пружина.
          Със сигурност има пружини с различна твърдост, които се продават по отделно.
          Тук във форума има колеги, които се занимават с доставка на части.
          Свържи се с тях и се посъветвай.
          Ако можеш да ме ориентираш към някой такъв колега или към тема ще съм ти благодарен. Преди да пусна тази тема огледах, но не видях нищо "твърдо"

          Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
          Не каза имаш ли компрешън и ребаунд настройки??
          Този въпрос не го разбирам много добре и .. не знам как да ти отговоря
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #6
            До: Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

            Това са търговски партньори на форума - http://forum.offroad-bulgaria.com/fo...play.php?f=130
            Всички са съвестни момчета и може да се разчита на тях.

            По втория въпрос:
            Повечето мотоциклетни амортисьори имат възможност за реглаж към по-прецизна работа.
            Може да се регулира твърдоста на сгъването(наложила се е английската думичката "компрешън" като международно наименование).
            Може да се регулира и скороста на връщане на амортисьора(тук се е наложила думичката "ребаунд").

            Задните амортисьори обикновено имат една допълнителна бутилка към тях. На повечето бутилки има един винт за права отвертка. Винтът се движи на "клик"-ове. На почти всички задни амове от този винт се регулира "компрешъна".
            В долната част на ама, там където се връзва към линковете(вилката), има втори винт. Той е за ребаунда/връщането...

            Винтовете имат n на брой позиции, но повечето варират между 15 и 40 клик-а/ позиции... Като не е задължително и двата винта да имат еднакъв брой кликове.

            А самият реглаж е доста тънка работа, но след няколко теста, човек може да намери близките за неговите изисквания настройки.

            За повече подробности разгледай тази тема, има много интересна статия Настройка на окачването (статия от О`линс)

            Коментар


            • #7
              До: Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

              Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
              Това са търговски партньори на форума - http://forum.offroad-bulgaria.com/fo...play.php?f=130
              Всички са съвестни момчета и може да се разчита на тях.

              По втория въпрос:
              Повечето мотоциклетни амортисьори имат възможност за реглаж към по-прецизна работа.
              Може да се регулира твърдоста на сгъването(наложила се е английската думичката "компрешън" като международно наименование).
              Може да се регулира и скороста на връщане на амортисьора(тук се е наложила думичката "ребаунд").

              Задните амортисьори обикновено имат една допълнителна бутилка към тях. На повечето бутилки има един винт за права отвертка. Винтът се движи на "клик"-ове. На почти всички задни амове от този винт се регулира "компрешъна".
              В долната част на ама, там където се връзва към линковете(вилката), има втори винт. Той е за ребаунда/връщането...

              Винтовете имат n на брой позиции, но повечето варират между 15 и 40 клик-а/ позиции... Като не е задължително и двата винта да имат еднакъв брой кликове.

              А самият реглаж е доста тънка работа, но след няколко теста, човек може да намери близките за неговите изисквания настройки.

              За повече подробности разгледай тази тема, има много интересна статия Настройка на окачването (статия от О`линс)
              Благодаря ти за подробния отговор
              Статията от (за) О'Линс я прочетох преди да пусна темата. Моя няма такава газова бутилчица (един колега има F650 и неговия има).
              Пък за компрешън-а - доколкото аз схващам - регулира се от тази голяма гайка, която е "настроена" на все едно ... не за 2-ма, а за 4 души
              Suzuki GSXR
              VW Touareg
              Mitsubishi Pajero II

              Коментар


              • #8
                До: Ремонт на задно окачване (пружина) на Априлия Пегасо

                Първоначално публикуван от Veselinv Преглед на мнение
                Благодаря ти за подробния отговор
                Статията от (за) О'Линс я прочетох преди да пусна темата. Моя няма такава газова бутилчица (един колега има F650 и неговия има).
                Бутилката не е газова. Вътре в нея има подвижна преграда.
                От към края на бутилката(там където е вентила за припомпване) се намира газта, която газ е азот. От другата страна на преградата е масло, което масло преминава към основната бутилка на самия амортисьор. След това пак има газ.
                Има различни конструкции на тези амове, но това е най-често срещаната. При теб щом нямаш тази допълнителна бутилка може да ти е разделен на две(масло-газ), а може да е разделен и на три камери само в главната бутилка. Различни са.

                Пък за компрешън-а - доколкото аз схващам - регулира се от тази голяма гайка, която е "настроена" на все едно ... не за 2-ма, а за 4 души
                Това не е никакъв компрешън! Това е едно обикновено натягане на стоманена пружина. С това натягане сама по себе си тя не става по-твърда, а просто и изместваш работата в друг диапазон на натиск
                За да стане по-твърда трябва просто по-яка пружина.
                Последно редактирано от Жоро Донечки; 18-08-09, 14:50. Причина: букви))

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X