Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поведение на спуканата гума

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Поведение на спуканата гума

    Тоя уикенд чудесната ми разходка из Източните Родопи завърши със спукана задна гума. Макар и малка дупчица, гумата бе успяла да спадне чувствително, та се притесних имайки впредвид натоварването на мотоциклета и пътищата, които преминахме. Освен лекото потропване на един легнал полицай в Бургас друга сериозна промяна в поведението на машината не забелязах. Може би и леко по-мудно поведение при отклон, но това е много субективно и не мога да го твърдя със сигурност тъй като не карах бързо, а и последните километри бе сравнително прав път.

    Споделете какви признаци сте наблюдавали в тази ситуация,
    любопитно ми е и за предната какви са симптомите също.
    Настане вечер — месец изгрее,
    звезди обсипят сводът небесен;
    гора зашуми, вятър повее, —
    Балканът пее хайдушка песен!

  • #2
    До: Поведение на спуканата гума

    При спукана предна гума и скорост от 90 км/час се влачих 10-15 метра по асфалта и оставих близо 0,5 м2 кожа там. 7 сантиметров гвоздей се беше забил отпред и при превъртането на гумата я беше надупчил на много места. Мотора рязко занесе отведнъж, изправих го, занесе веднага пак в другата посока и така след 3-4 осморки застанах перпендикулярно на осевата линия, паднах и се плъзнах странично в насрещното. Добре че нямаше движение в момента...
    За кросовите мотори и хардендурата не е толкова опасно, защото тяхната външна предна гума е тясна и твърда, и държи, а освен това те не вдигат високи скорости.
    При спукана задна гума пак започва да носи, но в много по-малка степен от предната и се удържа спокойно. Най-добре се усеща нестабилността в завой. Ако спада бавно гумата малко трудно ще я усетиш. При рязка загуба на налягане, обаче може и да се хвърлиш на остър завой.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #3
      До: Поведение на спуканата гума

      Когато гумите са меки, мотора ми започва да се държи като съчленен Икарус, или като Балканче-сгъвайка с отключена панта

      Коментар


      • #4
        До: Поведение на спуканата гума

        Дано никога не ти се случват такива "премеждия",описани от ВладиЧ-а.....
        Последният път,при спукана гума,предвид тежестта(пълен багаж+сина ми)нарязах гумата докато намеря удобно място за спиране-и това не ти пожелавам,дано си имал късмет да е останало алягане в гумата.


        Поздрави,
        търся си подписа....

        Коментар


        • #5
          До: Поведение на спуканата гума

          Според мен това трябва да се разглежда отделно за безкамерни гуми и такива с вътрешни. Ако си с вътрешни и спукаш гума, налягането се губи много по-бързо от тези на безкамерните.

          ВладиЧ, случая, който си описал с вътрешна ли беше?
          You'll never find out - I got no key hole....

          Коментар


          • #6
            До: Поведение на спуканата гума

            Зависи от спукването. И безкамерна може мигновенно да спадне.
            Преди две години един приятел падна пред мен. Беше с Гиксер 750, караше с около 100тина. Получи се точно същия ефект описан от Владич - на ляво, на дясно и се хлъзна по асвалта. А мотора дори се оттъркаля в полето. Размина се само със спукан глезен и малко липсваща кожа. От мотора нищо не ставаше след търкала по полето.

            Задна съм пукал и то натоварен. Усеща се лашкане, но се овладява, дори и с по-голяма скорост.
            За задна е кофти ако спада бавно, защото така може да продължи по-дълго каране с мека гума и да се усети проблема в някой завой.
            А ако сме решили да легнем повече точно в този завой тогава меката гума може и да ни изиграе номер.

            За мен изводите са:

            Задна гума е хубаво да спадне бързо след спукването, за да не се подлъжем да навлезем в завой с мека гума.

            Предна гума е хубаво да спадне постепенно.
            Защото ако е мигновенно и с по-голяма скорост, падането е почти гарантирано.
            А ако спада постепенно все в някой момент ще се усети и ще има време за реакция и аварийно спиране.

            Аз лично имам навика до като карам периодично си разклащам мотора с резки и кратки странични движения на тялото. Така много лесно се "хваща" мека гума.
            Ако има мека гума се усеща едно леко усукване на машината именно заради аксиалното движение на гумата спрямо каплата.
            Точно това за което говори Змея - като съчленен Икарус или разхлабено Балканче.

            Когато гумите са с правилно налягане това аксиално мърдане липсва и мотора си е стабилен.

            Преди две години така си "хванах" спукана задна гума и спрях преди да е спаднала до край и мотора да стане хептен нестабилен.


            От мен един съвет:
            Спукате ли предна гума и усетите предницата да ви играе се опитайте да спрете максимално бързо, НО НИКОГА не използвайте предната спирачка в този момент!
            Спирайте САМО с предавки и САМО със задна спирачка!

            Коментар


            • #7
              До: Поведение на спуканата гума

              В Гърция миналата година на мотор 330кг. спуках задна гума, без вътрешна, с багаж и втори човек. При скорост около 70км/час на съвсем малък завой задницата на мотора отскочи от пътя. Хубавото беше, че мотора беше нисък и спряхме веднага.
              Тук да изтъкна предимството на електрониката в БМВ. При промяна на налягането в някоя гума веднага се изписва на дисплея колко е и това доста ми помогна при пътуването тази година към Йордания.

              Коментар


              • #8
                До: Поведение на спуканата гума

                Уви наистина ситуациите са безброй и ще се кръстя да не ме спохожда като на ВладиЧ късмета, че то винаги като е зле може и по-зле. Още ме държи маранята на Родопските пейзажи обаче и вместо да сваля гумата и да я залепя се разрових из нета. Както се казва чиста проба любознателност и творческо въображение без капка страх или черногледство

                Оказа се, че освен да подритвам гумите на почивките, може да си взема манометърче и да ги чеквам по-професионално. Ако пък ме мързи толкова има и вариант за модифицирани капачета, които само като погледнеш се вижда има ли налягане в гумата без съмнение за много багаж, мека настилка и т.н.
                , ето ги : http://www.bikers-shack.co.uk/pressure_monitors.htm
                оказва се че са пренебрежимо евтини при това.

                Намерих също и скъпи но модерни варианти,
                в случай, че не карате 1200гс като Бойко
                Ето например тук :
                http://www.tire-pressure-monitors.co...le-tpms-mc.cfm
                и тук :
                http://www.tyredog.zylux.com.au/td4000ax.html
                Описано е подробно как действуват джагите, имат аларми и по температура и по налягане. Като се замисли човек колко е критично положението с гумите и какъв риск е заложен на тяхното състояние, цената на тия варианти доста избледнява, поне за мен

                Бих се зарадвал и на идеи за по-прости изпълнения на контрола на налягането в гумата, ако някой знае подобни. При дихателните апарати за влизане в задимена среда например, както и при аквалангите има свирка която се разпищява като спадне критично запаса въздух в бутилките. Чувал съм и от руските сайтове за подобни разработки за мотоциклетни гуми, но не съм се ровил много в такива.

                Благодарско на всички споделили опит в подобни ситуации,
                и най-вече на Жоро ХР600 за подробния и синтезиран пост, при първа възможност ще поекспериментирам с меки гуми на хубав път, макар ФЗР-а да няма панта като на Змея балканчето
                Настане вечер — месец изгрее,
                звезди обсипят сводът небесен;
                гора зашуми, вятър повее, —
                Балканът пее хайдушка песен!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X