Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мото-крик.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Мото-крик.

    Първоначално публикуван от ssaattyyrr Преглед на мнение
    ... Аде дано не ми е тъп въпроса щото само съм мислил а не съм пробвал.
    Въпросът е много логичен, нооо... при повечето мотоциклети (може би при всички), конструкцията на окачването не разрешава отделно движение на единия "кол". Има си много причини за това решение.

    Ние не мислихме, просто пробвахме.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #17
      До: Мото-крик.

      Хубаво ще е гайките да са малко по-дълги , за да е малко по-стабилно странично , може би е най-добре с цилиндрични гайки с правоъгълна или трапецовидна резба направени на струг и пъхнати в тръбичка даже може да са бронзови и да не са заварени , а само да се мушкат по-лесно е за разглабяне . С такова нещо добре направено може да се повдигне и джипка .
      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

      Коментар


      • #18
        До: Мото-крик.

        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
        при повечето мотоциклети (може би при всички), конструкцията на окачването не разрешава отделно движение на единия "кол".
        При повечето ендура като я няма оста, няма какво друго да попречи.
        Най-много калника ако е от ниските, но той колко ще издържи

        Коментар


        • #19
          До: Мото-крик.

          Колко по-дълги и колко по-стабилно? И от какъв зор бронз и трапецовидна резба?

          Уважаеми колега, става дума за лесно реализуемо, при това "бюджетно" решение.
          Мога да Ви уверя, че в този си вид, крикчето пак е в състояние да повдигне джип, при това ще понесе на изкълчване доста по-голямо усилие от теглото на който и да е мотоциклет. Относно необгходимото усилие, за завъртане на средната част, необходимо за разгъване, или повдигане на мотоциклета, не се налага дори използването на щангичка, или лост.

          Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
          При повечето ендура като я няма оста, няма какво друго да попречи.
          Най-много калника ако е от ниските, но той колко ще издържи
          Става дума за "Експедиционни машини (тежки мотоциклети)", така се нарича и настоящия раздел. Подобен проблем с повдигане на мотоциклета в полеви условия, за по-леки машини, няма!
          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #20
            До: Мото-крик.

            Ми да де. Твоя мотор(нали е експедиционен), като му махнеш предната ос и натиснеш само единия кол, другия ще се държи само на калника, който ще се счупи.
            Някои пистови имат усилване над гумата, което свръзва двата кола. Но повечето асфалтови и ендура - леки, тежки и свръхтежки нямат и нищо не ги свръзва.

            Коментар


            • #21
              До: Мото-крик.

              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
              Ми да де. Твоя мотор(нали е експедиционен), като му махнеш предната ос и натиснеш само единия кол, другия ще се държи само на калника, който ще се счупи....
              Не се счупи... нито моя, нито на Коцето "пистарката"...
              Защо ли?
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #22
                До: Мото-крик.

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Не се счупи... нито моя, нито на Коцето "пистарката"...
                Защо ли?
                Ама оста на колелото вадихте ли???

                За ГС е приложимо (въпреки, че той почти винаги има централна стойка, че и центъра на тежестта е порядъчно назад...), както и за всеки мотор оборудван със стабилизиращ елемент между двата ботуша - мост/скоба, или както там се нарича...
                За моя мотор я има тая джаджа афтърмаркет, а при някои както пише Иван си е фабрично. Без този стабилизатор наистна ваденето на оста ще е трудно, чупенето на калника - почти гарантирано, и монтирането на всичко обратно ще си е приключение...

                П.с. Сега гледам, че на Коцето пистарката няма нищо освен калника между ботушите. Как става тая работа ми е странно и интересно да видя...
                Последно редактирано от Shider; 25-09-09, 22:29. Причина: послепис

                Коментар


                • #23
                  До: Мото-крик.

                  Колеги, както каза Жоро,
                  не е панацея тоя талреп а просто чак тъпо, супер евтино( за сравнение гаражните стойки), супер леко( за сравнение централните фабрични стойки ) и супер малко габаритно решение на проблема с вдигането. Отзад елементарно, сам човек, подлагам го и навивам с ръка и се вдига гумата, няма минута. Нещо с тухли , клони кофи и прочее не се сещам къде да напъна сам ( който знае, моля осветлете ме ако счупя талрепа да знам ). За отпред - прави сте, хубаво сте се сетили за кривене, калника и т.н. На мен хич не ми мина през ума - на гумаджийницата го повдигнах , както отзад, минутка е много , с ръка леко се навива. Калника ми отгоре няма, но отдолу има планка, това му е помогнало донякъде, а и той е помогнал на висящия кол. Който няма мост там между коловете да развие още 4 малки болчета и да свали калника превантивно - колко време повече е това. За кривенето на оста според мен не е много и е пренебрежимо малко - амортисьора се събира малко, не съм го мерил колко е, но като разхлабих оста я въртях на ръка - чак да я измъкна не стана, и почуках леко оста да тръгне с отверка. Степенката поема доста от теглото на мотора и предницата е облекчена значително, това повдигане не е и на метър и петдесе от земята, две три врътки с талрепа колкото да отлепи гумата от земята и му стига. Слагането аналогично, повече зор имах да повдигам гумата да не криви и да намествам охлюва. Може в процеса на гъзурчене да съм напънал ръкопашно нагоре тоя както вече се уточни висящ кол, ама не помня, зор не съм видял.

                  И пак да се повторя, джагата е супер практична и ме устройва идеално при нужда на пътя сам : може да си профилактирам веригата, да потвърдя или отхвърля съмнение за разбити или запекани лагери на главините, да сваля спукана гума и да я дам на друг мотор/кола да я носи за ремонт и като ми я донесе да си я сложа. Сега и с щангички се обзаведох, току виж съм надобрял и да сваля гумата от джантата.
                  Последно редактирано от the slow heart; 26-09-09, 01:11.
                  Настане вечер — месец изгрее,
                  звезди обсипят сводът небесен;
                  гора зашуми, вятър повее, —
                  Балканът пее хайдушка песен!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Мото-крик.

                    Аз от интерес попитах за предницата а каква стана тя. На мение съм че колегата много добре го е измислил. Ще си направя и аз но ще ми отнеме бая време щото аз не си давам зор по принцип. То и зима идва. За задницата е супер за предницата ще стане но не знам дали ще мога да сменям гума. Май на доминатора няма да стане ама ще пробвам за всеки случай.
                    Още веднъж браво колега, надявам се да има повече такива полезни теми във форума.
                    "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

                    Коментар


                    • #25
                      До: Мото-крик.

                      @the slow heart - Може ли да ми дадеш жокер откъде си взе щангичките? Търсил съм тук таме ама не съм намирал...
                      Yamaha XT​M600E '98
                      Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                      Коментар


                      • #26
                        До: Мото-крик.

                        Айдееее и аз си имам крик. В събота за 5 мин си смазах веригата на Доминатора самичък. За задницата работи, предницата ме домързя да я пробвам ама имам цяла зима. Само едно нещо не бях се замислял. П-образния профил (на първия чертеж), разтоянието между стените е 50мм. Аз мисля че за моя мотор трябва да е по малко (може би 35 - 40 мм). Но ще сложа някаква по-дебела гума да уплътни и ще заспи. Мерси jiorgio.
                        "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X