Здравейте искам да ви попитам трябва ли да има луфт между касетата и зъбчадката на която е хваната на съеденителя? Нитовете ги гледах- здрави са.Става въпрос за ТДМ 850 3ВД.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
TDM 850 3вд луфт в касетата на съеденителя
Свий
X
-
От: TDM 850 3вд луфт в касетата на съеденителя
Касетите на повечето мотори са идентични. При африката (а и не само) касетата се разтропва рано или късно. При работа на празен ход без стиснат съединител все едно се разхожда камък из двигателя, а стиснеш ли съединителя изчезва. Луфт трябва да има, те затова са там тези пружини - за да поемат първоначалния удар при зацепваенто на ламелите. Луфта теоритично трябва да е такъв, колкото може да завъртиш зъбчатката на ръка и да преодолееш силата на пружините. Пружините са затворени от металната шайба, на която е зъбчатката, а отдолу лежат в алуминиева част, в която са фрезовани отвори за пружините. При работа на двигателя тези пружини се натискат в ръбовете на леглата и малко, но сигурно ги изяждат. Тогава луфта става вече осезаем. Решение общо взето няма, освен нова или запазена касета. Лично аз съм разнитвал касета с надеждата да възстановя гнездата и да сложа пошдълги пружини, които да не тракат, но се оказва мисия невъзможна. Пружини се намират, но самото занитване трябва да се направи много качествено. Гледал съм из АВ РАЙДЪР как изпиляват главите на нитовете, подменят пружините и след това правят дупка в нита, нарязват резба, стягат с болт и шайба и карат. според мен това е крайно несигурно, представи си какво ще стане, ако тази касета се разнити при 6000 оборота в минута? Ще хвръкнеш до луната и обратно. В завода са занитени с горещо пресовани нитове и няма мърдане. Ако някой кадърен и начетен майстор се хване да я направи тая работа, то тогава може и да има успех, но иначе.....
Общо взето си карай и да не ти дреме на шапката, хората така карат с години. Реално проблем не може да стане, освен някой истински адвенчър да ти се смее на тракащата касетаYamaha XTM600E '98
Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate
Коментар
-
От: TDM 850 3вд луфт в касетата на съеденителя
Благодаря за отговора @c_chanev .
Във движение при отнемане и подаване на гас, имаше нещо като "празен ход" от това ли е бил ?Последно редактирано от Emil Manev; 22-12-12, 19:41.
Коментар
-
От: TDM 850 3вд луфт в касетата на съеденителя
Едва ли ще усетиш изобщо този луфтЕдинствения му ефект е тракането на пужините. Празния ход, който усещаш е от веригата, защото отнема някаква част от секундата докато се изпъне от противоположната страна.
Yamaha XTM600E '98
Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate
Коментар
-
От: TDM 850 3вд луфт в касетата на съеденителя
Странно, значи леглата на пружините в алуминиевия корпус са страшно изядени. Единствения начин да разбереш е като я разнитиш, но тогава ще трябва и да я изхвърлиш. Най-добре огледай за друга касета на старо. Във форума има хора, които по-добре са наясно с анатомията на този двигател, но нещо се скатаватYamaha XTM600E '98
Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate
Коментар
-
От: TDM 850 3вд луфт в касетата на съеденителя
Скоростните кутии са така проектирани, че винаги има малко свободен ход на зъбните колела, защото се зацепват през едни чопове, които влизат в овални канали на самите колела.Yamaha XTM600E '98
Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар