Никъде из българските форуми на открих описание как се държи ABS-а при R1100GS и искам да споделя прочетеното из форумите и личния си опит.
На този мотор се монтира система второ поколение – ABS 2.
При даване на контакт започва тест на ABS и двете червени "ABS" лампи на таблото започват да мигат едновремеено (не съм сигурен дали трябва да мигат или да светят постоянно, но при мен мигат едновременно защото може би помни грешка от слабия акумулатор). Имаме два варианта:
1.Палим двигателя, двете лампи продължават да мигат заедно и всичко е наред ABS работи нормално - лампите изгасват след потегляне.
2. Ако двете лампи започнат да мигат последователно една след друга след като запалим теста е неуспешен и ABS не работи. Това най-често се дължи на слаб или износен акумулатор (по време на стартирането напрежението се понижава и ABS отчита грешка). Понякога след като мотора позагрее и повъзбуди акумулатора след гасене на двигателя изключване от контакт и повторно стартиране тестът минава и всичко заработва нормално.
Ако веднага след подаване на контакт лампите започнат да мигат последова-телно една след друга имаме записана сериозна грешка и ABS-a не работи. Можем да пробваме да изчистим грешката като намерим синия диагностичен куплунг за ABS (има 3 пина) под седалката, с парче кабел връзваме средния пин към маса, даваме на контакт (двете лампи започват да мигат една след друга) и натискаме ABS бутона за 8 секунди. Долната лампа на ABS трябва да остане да свети, а горната да изгасне. Пускаме ABS бутона и двете лампи светват – ресетът е успешен. Ако горната лампа не светне след пускането на бутона ресетът трчбва да се повтори.
Повече информация тук: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom...cedurev1.0.pdf
Можем да прочетем грешките на ABS-a като свържем на диагностичния куплунг последователно един светодиод, резистор 1200-2000 Ома и парче кабел, а други край на кабела вържем на маса. След това даваме на контакт и броим миганията на диода. Кодовете на грешките са:
повече информация има в http://www.largiader.com/abs/absfault.html
На моя мотор ресет не съм правил, защото акумулаторът ми е стар и понякога като е студен дава грешка.
На този мотор се монтира система второ поколение – ABS 2.
При даване на контакт започва тест на ABS и двете червени "ABS" лампи на таблото започват да мигат едновремеено (не съм сигурен дали трябва да мигат или да светят постоянно, но при мен мигат едновременно защото може би помни грешка от слабия акумулатор). Имаме два варианта:
1.Палим двигателя, двете лампи продължават да мигат заедно и всичко е наред ABS работи нормално - лампите изгасват след потегляне.
2. Ако двете лампи започнат да мигат последователно една след друга след като запалим теста е неуспешен и ABS не работи. Това най-често се дължи на слаб или износен акумулатор (по време на стартирането напрежението се понижава и ABS отчита грешка). Понякога след като мотора позагрее и повъзбуди акумулатора след гасене на двигателя изключване от контакт и повторно стартиране тестът минава и всичко заработва нормално.
Ако веднага след подаване на контакт лампите започнат да мигат последова-телно една след друга имаме записана сериозна грешка и ABS-a не работи. Можем да пробваме да изчистим грешката като намерим синия диагностичен куплунг за ABS (има 3 пина) под седалката, с парче кабел връзваме средния пин към маса, даваме на контакт (двете лампи започват да мигат една след друга) и натискаме ABS бутона за 8 секунди. Долната лампа на ABS трябва да остане да свети, а горната да изгасне. Пускаме ABS бутона и двете лампи светват – ресетът е успешен. Ако горната лампа не светне след пускането на бутона ресетът трчбва да се повтори.
Повече информация тук: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom...cedurev1.0.pdf
Можем да прочетем грешките на ABS-a като свържем на диагностичния куплунг последователно един светодиод, резистор 1200-2000 Ома и парче кабел, а други край на кабела вържем на маса. След това даваме на контакт и броим миганията на диода. Кодовете на грешките са:
- 1. front pressure modulator
- 2. rear pressure modulator
- 3. front wheel speed sensor
- 4. rear wheel speed sensor
- 5. battery voltage too low
- 6. ABS relay
- 7. ABS control unit
- 8. sensor gap front or rear, or other outside influence
- 9. <unknown, but seems to exist>
- 16. Failed plunger test, persistent
повече информация има в http://www.largiader.com/abs/absfault.html
На моя мотор ресет не съм правил, защото акумулаторът ми е стар и понякога като е студен дава грешка.
Коментар