Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

    Искам да вметна, че тока на заряд не бива да е повече от 10% от капацитета. Пример: за 12Ah акумулатор не бива да се зарежда с повече от 1,2А.
    Полезно за акумулатора, освен зареждането периодично, да се прави т.нар. "натренирване". Првоначално включватеконсуматор (крушка от 10W e добре). Тя харчи около 0,8А, т.е. същият акумулатор от 12Ah, ще се разреди за около 14-15 часа (при условие че е добър, зареден и си държи пълен капацитет). Само че, ние не бива да разреждаме докато крушката угасне, това е вредно за батерията. Разрежда се, докато напрежението на акумулатора падне с около 10% от номинала, т.е. за 12V акумулатор е добре да разреждаме до щю10,8V (замерването се прави като предварително сме откачили крушката). След това се включва на зареждане. Цикъла може да се повтори.
    Honda XRV750 Africa Twin
    Opel Record E 1.8i

    Коментар


    • #17
      От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

      От всичко което четох, преди да зазимя моя мотор, стигнах до извода, че на акумулатора трябва да му се осигурят поне няколко цикъла на разряд и заряд през зимата, за да "живее" максимално дълго. Това може да се направи посредством подходящо за твоя акумулатор зарядно от сорта на на Optimate 4, Optimate 6, Battery Tender или какво да е с подобни функции (имам предвид, че те имат цикли на заряд, разряд и поддръжка в готовност). По този начин като дойде сезона само закачате акумулатора и сте готови.
      Общо взето идеята е да има цикъл - разряд - заряд и т.н. Това е най-доброто за една батерия (каквато е акумулатора).

      Коментар


      • #18
        От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

        Точно така е. Не познавам изброените зарядни, но ако те са за мотор, имат си функция разреждане и зареждане, за теб ще е по-лесно, само го включваш, то върши всичко, няма какво да следиш напрежения с мултицет. Аз го правя 2 пъти през зимата по описаният начин, с крушка и си го следя, после си го зареждам със самоделно устройство, което ужким го правих да зарежда с ток 0,8А, а то зарежда с 0,2А, но, това само удължава времето за зареждане с 4 пъти, докато аз пийвам винце в студените зимни вечери.
        Honda XRV750 Africa Twin
        Opel Record E 1.8i

        Коментар


        • #19
          От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

          След като го сваля преди зимата:
          Веднъж месечно (или по-рядко) към него свързвам крушка която свети около 1-2 часа.
          След което го слагам да се зарежда на възможно най-нисък ток(50-100мАмп.).
          Това е за препоръчване.

          Противопоказно е да стои като паметник.

          Коментар


          • #20
            От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

            Всичко написано за нуждата от переодичен разряд е вярно, само че на практика, когато акумулатора се ползва нормално на мотоциклета такъв разряд няма. Мотора пали от четвърт (поне моя ), след което консумациата се поема от генератора. Акумулатора въобще не се разрежда, т.е. не и осезаемо. Въпреки това работи с години, нали.
            Затова и реших да си спестя въпросните цикли на разряд през зимата (защо да си усложнявам живота ако и при нормална експолатация няма такива).
            Есента просто включвам малко зарядно, което е ограничено до максимален заряден ток 200 mA и напрежение 14,3 V. При достигане на 14,3 V тока намалява до нивото на утечка през акумулатора и просто компенсира саморазряда.
            Така акумулатора е винаги зареден и готов за експлоатация.
            Ползвам същото зарядно и през сезона, когато няма да карам мотра седмица или повече.
            ПОлзвам го също и за колата.
            Наблюденията ми са за последните 2 год. и всичко е наред.
            Поради някои причини возилата стояха в гаража, включени по тоя начин, 10 месеца и когато дойде време да ги посетя и двете запалиха от раз.


            @ egerchev - Специално за теб обръщам внимание, че зарядното от Niky е наистина страхотно, но има недостатъка да се изключва при спиране на тока и трябва да идеш да го включиш наново от бутона. Иначе акумулатора ти няма да се зарежда. Проверявай го от време на време.
            Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

            Коментар


            • #21
              От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

              Първоначално публикуван от nii Преглед на мнение
              пълното разреждане на оловен киселинен акумулатор обикновено води то неговата печална кончина.
              И аз така съм чел, но вече няколко такива си работят без проблеми след нормално зареждане с неизвестно зарядно с неизвестен ток. А хич не са нови. Комишийката вече не ми вярва като и давам съвети за колата

              Коментар


              • #22
                От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                И аз така съм чел, но вече няколко такива си работят без проблеми след нормално зареждане с неизвестно зарядно с неизвестен ток. А хич не са нови. Комишийката вече не ми вярва като и давам съвети за колата
                неведоми са пътищата Божии
                ама аз щото не съм религиозен, но за сметка на това съм дипломиран жичкаджия зареждам като ненормален.
                LZ1NDI
                DR650SE K8

                Коментар


                • #23
                  От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

                  Есента го свалям от мотора,една 5w.крушка го разреждам 11,5в. след това заряд до гъстота на електролита 1,27-8 вече така 4 години ми служи без проблеми.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?

                    Да кажа и моя опит ; Един стар акумулаторджия изрично ми каза да не разреждам акумулатора за мотора през зимата докато е свален,попитах го пак дали не е по добре да му закача една крушка и да го поразредя и той ми каза че един акумулатор се прецаква от седене със слаб заряд и ми каза; да го зареждам по един час месечно със заряд около един ампер или зарядно за мотор,така компенсира саморазряда,и да се поддържа винаги зареден! Това било най доброто !Другия вариант е без да се маха от мотора и да се припалва по 20-тина минути два пъти месечно! Така правя от три зими и акумулатора ми е като нов!Преди това бях,като донор за акумулатори,за което беше виновна алармата!Ще кажа защо,като падне акумулатора алармата рестартира и пищи докато не го изцеди до дупка,после го зареждам и се оказва,че е пробила клетка!! Така три акумулатора: Този проблем го реших като сложих бушонче на плюса на алармата и го махам когато не го карам и е в гаража!Внимание ако алармата има блокировка,докато не се сложи бушончето не може да запали!
                    Последно редактирано от iszs; 02-03-13, 15:52.
                    Amway,BMW F 650 GS,OPEL Omega 2.6 ,Wartburg 311(1000) 63г.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X