Моят е на 4 месеца и за това питам как да го съхраня по-добре през зимата
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?
Свий
X
-
От: Как да съхраняваме акумолаторът през зимата.
Първоначално публикуван от asenv Преглед на мнениеКарай си колата повече. Това е най доброто запазване.Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.
Коментар
-
От: Как да съхраняваме акумолаторът през зимата.
Аз пък(може и да е неправилно ), изобщо не го свалям от мотора. Не го и разкачам даже. Ако месецът е много студен ,веднъж паля мотора да поработи 15-20 мин, да го повъзбуди и толкова. Ако пък има дни с темп. над +5 градуса, просто си карам мотора. Моторът си го купих преди 5г. с тоя акумулатор, като собственика не го беше сменял, от както е внесен в БГ. Значи:никой не знае на колко зими е. Ама за сега държи . Вече психически съм се приготвил за смяна , ама докато не ме остави, и аз няма да го оставя. На Африката ми, дето я взех пролетта, акумулаторът беше много зле(след 5-6 завъртания по 15-20 сек и падаше здраво) . Долях му вода, заредих го с новото зарядно , дето Niky ми го прати (много съм му благодарен) и сега си е пушка. Мисля и с него да процедирам така. Ама пролетта със сигурност ще купувам нов, защото не ми се иска по средата на нищото да остана без ток.
ПП Това е при положение , че си държиш мотора в собствен гараж естествено и винаги имаш достъп до него.
Коментар
-
От: Как да съхраняваме акумолаторът през зимата.
Първоначално публикуван от honda b16a2 Преглед на мнениеБлагодаря за съвета!Мисля да го сложа да зимува в котелното.Чувам мнения ,че не трябвало и на много топло затова попитах как да го запазя през зимата.МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!
Коментар
-
От: Как да съхраняваме акумолаторът през зимата.
Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнениеПък ако се сетиш да го закачиш и на Ю Пи Ес-са на помпата на котела,може и наистина да го запазиш.
Коментар
-
От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?
И аз съм така с 4 месечно акумулаторче. Тези дни като се затопли реших да покарам и каква ми беше изненадата, че след първото палене повече не иска да завърти стартера. В магазина ми обясниха че пада в 1% на ден. Така, че е добре 1 път в месеца да го слагаме на зарядно за да го потдържаме годен до следващия сезон.Т5
Crossrunner
Коментар
-
Re: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?
В Louis има едно изделие, SAITO PROCHARGER, струва около 40лв - http://cdn5.louis.de/shop/katalog/2011/pdf/0911.pdf
В комплекта има кабелче с конектор, което се закача перманентно за мотора. Когато го паркираш само закачаш конектора към зарядното и то си зарежда с около 0,4А. След като зареди до 100% започва да дозарежда с много малък ток, мисля около 0,04А. Когато решиш да караш, откачаш конектора и палиш.
Може да седи закачено за мотора неограничено време (цяла зима)
Има и други, по-скъпи марки - Ctek (~100лв в Импас 56), Battery tender (69лв в Мотобум) и т.н., всичките вършат добра работа, може да се ползват и за автомобилни акумулаториLZ1NDI
DR650SE K8
Коментар
-
От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?
Това с прикачването към Ю-П-Са е идея добра.
Аз пък знам колеги които си ги връзват успоредно с акумулатора на колата и така ги карат.
Аз лично ако се сетя го свалям но и да не го сваля мотора ми е на топло,но задължително го зареждам периодично.
Не го паля защото не е ефективно,(за мен) а и точа бензина от карба.
Не е важно какво караш, а как го караш !
Коментар
-
От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?
Порати факта че UPS-ите използват VRLA(GEL) батерии връзването има някои специфики и недостатъци:
Не полезно акумулатора да се връзва "успоредно" заедно с батерията на UPS-a освен ако не е от същия тип/капацитет. Няма никаква гарнция че двете батерии ще се зареждат/разреждат еднакво, колкото и "умно" да е заредното на UPS-a.
Ако "оригиналната" батерия се разкачи връзването на обикновен оловно-киселинен акумулатор към UPS-a e възможно но със следните рискове:
- При продължително стоене без сериозен разряд/заряд електролита се утаява концентрирайки киселината в определен слой което не е добре за клетките - Това е валидно за продължително стоене от сорта на 12 месеца примерно. В случая не ни касае особено
- Другия по-кофти момент е че при минаване в авариен режим (отпада захранващото напрежение) UPS-a си "мисли" че вързаната батерия е от "неговия си тип" и си позволява доста по-дълбок разряд на батерията с оглед по-продължителна работа. Това не е особен проблем за VRLA(GEL) батериите, но оловно киселинна такива може да "умре" буквално след няколко такива разряда.
В този ред на мисли моите варианти за през зимата са:
- Палене на мотора веднъж месечно.
- Акумулатора се сваля слага се на топло и веднъж на месец/два се зарежда.
Аз лично предпочитам първия вариант - друго си е да ти побоботи маторя на ушенце докато пуфкаш цигарка и кроиш планове за светлото бъдещеКалин - О88 б579I9I
Обичам да пътувам, не обичам да пристигам.
Коментар
-
От: Как да съхраняваме акумулатора през зимата ?
Аз съм чул,че най-добре е ако не го караш по-дълго време(2-3 месеца) е добре да се изтощи до край.Когато почнеш да караш редовно зареждаш и няма проблем.Дано да съм бил полезен,но пак казвам,че не съм сигурен.Ако греша моля някой да ме поправи..Симеон Симеонов - 0878666200
Suzuki Bandit N600 with K&N filter and Hurric exhaust
Suzuki - A way of life
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар