Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Темата е повече за велосипеди, но е свързана с навика идващ от мотоциклетите (основен при мен), затова си позволявам да я постна. Срещам трудности с манипулирането на спирачките на велосипеда, понеже на дясната ръчка, където на мотоциклета е предната спирачка, на колелото е задната. От друга страна, силно се изненадвам всеки път, понеже навика ме кара, при спиране, да стисна рязко лявата ръчка (съединител при мотора), която всъщност на велосипеда е предната, по-силно хващаща спирачка. Та вече няколко пъти аха да прескоча кормилото. Върти ми се в главата да разменя жилата на колелото за да си дойдат нещата "на място" - дясна ръчка-предна спирачка, лява ръчка-задна спирачка.

    В тая връзка и преди да правя потенциални глупости имам няколко въпроса към колегите каращи колело и мотоциклет.
    Срещал ли е някой подобни трудности при преминаване от мотоциклет на колело?
    Свиква ли се бързо?
    Срещате ли подобен проблем при преминаване обратно на мотоциклет? Това май ме вълнува най-много
    Има ли смисъл, според вас, да се обърнат жилата на спирачките на велосипеда?
    Последно редактирано от Ilarioncho; 06-04-15, 20:42.
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

  • #2
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Аз си ги размених и си реших проблема

    Коментар


    • #3
      От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

      При мотора основно се ползва предната спирачка при рязко спиране , докато при колелото се ползва повече задната заради високия център на тежестта , и възможността да прескочиш кормилото при рязко натискане на предна спирачка. За повечето хора ,контрола с дясната ръка е по-добър , затова и ръчката за газ е от дясно. Разбира се , че можеш да ги размениш , важното е да ти е удобно на теб.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #4
        От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

        От преди десетина години имам две колела - в началото на първото се чудих за кратко защо е така и набързо си ги размених, да са както при мотора и скутерите. Няколко години по-късно, като си купих следващото - същото - първата работа преди какви да е настройки ми беше да си направя спирачките както е правилно за мен.
        Та аз нямам никакви проблеми, свързани с въпросите ти по свикване, смяна на мпс-та и т.н.
        И на мен ми е чудно защо сега ги монтират така - лявата е предна, а задната е отдясно?!? Едно време на Балканчетата и Украйните с контри предната спирачка си беше отдясно... а и след това на първите ВМХ-ове, които навлязоха тук май пак си бяха така - лявата беше задна, а дясната предна...

        П.п. И с велосипеда спирам приоритетно с предната спирачка и също съм на мнение, че за нея трябва по-добър контрол, който при повечето хора не е в лявата ръка.
        Интересно ми е да чуя логично и обективно мнение защо ги правят така?
        Последно редактирано от Shider; 06-04-15, 19:21.
        SUZUKI V-STROM 1000
        Jeep Cherokee 2.5CRD
        TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
        о889 525 о74 - Владо

        Коментар


        • #5
          От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

          Да - има и други като тебе. Например аз
          Но след 500 км. ми стана условен рефлекс - на мотора така, а на колелото - иначе.
          Не го мисли - и ти ще свикнеш...

          Коментар


          • #6
            От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

            Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
            логично и обективно мнение защо ги правят така?
            Нищо логично няма, просто исторически натрупвания.

            При велосипедите изобщо спирачката е ново изобретение и първите които са имали спирачка са били с една - задна, като по-дуракоустойчива (пак ще паднеш ама поне не на глава) и конструктивно по-проста (комбинирана с еднопосочната муфа). Когато се появили няколкото скорости, с тях се появил обтегачът и променливият корем на веригата. Спирачката не можела вече да е в еднопосочната муфа, станала ръчна и се е озовала на дясната ръка като единствен ръчен орган за управление. После на някого му хрумнало че същата спирачка може да се сложи отпред и предната отишла отляво защото там било свободно.

            Аз дето никога не съм карал мотор на велосипеда са ми неудобни (ползвам главно предна) и съм го мислил ама не съм си надвивал мързела да ги разменя. Пък и винаги има риска да дадеш колелото на някого и той да се търкулне през глава.

            Коментар


            • #7
              От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

              Ей сега ги размених (Ясене, става за 5 минути, не го мисли много ). Струва ми се далеч по добре, като стисна дясната ръка, да усещам запъване отпред, а не суркане отзад (навика от мотора). Все пак трябва да покарам малко наистина за да имам окончателно впепчатление.
              Продължавам да събирам мнения и ще съм благодарен на всички споделили.
              Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

              Коментар


              • #8
                От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                Едно време колелетата имаха контра... олд скул.

                Коментар


                • #9
                  От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                  Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
                  Ясене, става за 5 минути
                  Става ако колелото не ти го е подарил технически неграмотен ама много ентусиазиран вело-талибан (брат ми) и има риск някога да го вземе назаем за да се прибере. Примерно на литър вино.

                  Той не кара по покривите на колите в задръстванията не защото не може, а защото е добър гражданин. Но не изпитва много задръжки да мине върху вертикална крайпътна подпорна стена из дефилетата или по парапета на някой мост.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                    дубъл
                    Последно редактирано от go6o; 06-04-15, 21:37. Причина: дубъл

                    Коментар


                    • #11
                      От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                      Карам колела от както се помня. Винаги на всичките ми колела предната спирачка е била отляво (с уточнението, че с баща бивш колоездач, вкъщи никога не е имало от масовите балканчета, украйни, туристи, бмх или нещо с контра).
                      В последствие като си взех първия мотор и аз имах подобни притеснения. Оказа се, че без особени напъни или някакви периоди за свикване, се оправях без проблеми и с дяна ръка за предна спирачка.
                      Междувременно не съм спирал да карам и колело - пак не съм имам проблеми при размяната ляво - дясно.
                      От друга страна, не бих казал, че съм критерий, защото примерно съм чел и слушал много за проблеми и сакатлъци при преминаване от ръчни на автоматични скорости. Аз и в това отношение никога не ми се е налагало да внимавам, привиквам, да си припомням и т.н...
                      Сега като се замисля, не знам дали защото повече време съм карал колело, отколкото мотор, ама някак си по-удобно ми се струва вело разположението
                      Също така, при карането на велосипед не мисля, че на масовия колоездач ми се налага да дозира различно усилие на предна и задна спирачка. Да, при някакви технични спускания, специфичен терен, препятствия и т.н. има някакво значение. Обаче съм сигурен, че дори и Danny Macaskill при нормално и спокойно каране си спира равномерно стискайки и двете.
                      Последно редактирано от -= OXYGEN =-; 06-04-15, 21:44.
                      Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                      Seat Leon 2007 1.9 TDI

                      Коментар


                      • #12
                        От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                        Стигнал съм до извода, че на колелото най-устойчиво бързо/ефективно спиране става с леко обиране на задната спирачка (наистина съвсем лек натиск), и стискане на предната до момента в който задната започне да приплъзва - така хващаш идеално момента, в който задната гума почти е отлепила.. При мен дясната е предна спирачка... Но наистина трябва да се внимава със стереотипа - някои хора по-трудно се адаптират към подобни промени (съпругата ми така щеше да ме изкара през предното стъкло на магистралата като се качи на автоматика - добре че винаги съм с колан )
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                          Прехода от колело към мотор, като че ли по-лесно се прави. Аз, както и други познати, сме минали по този път, и както каза колегата Ежко - като се кача на колелото забравям за съединителя, като се кача на мотора се сещам за крачната задна и т.н.
                          Има разни спускачи, които си разменяха преди спирачките, защото в дясната ръка имат повече сила. При продължителни спускания това става проблем, когато загрее феродото и стискаш, ама няма никой... От доста време обаче хидравличните спирачки за колела станаха далеч по ефективни и това отпадна като мода и нужда.
                          Но определено опита с безмоторното ми помогна доста бързо, да свикна да дозирам по-правилно спирачната сила при мотора.
                          Subaru Impreza 2.0 '98
                          Honda Africa Twin RD07 '95
                          Honda Africa Twin RD07А '96

                          Коментар


                          • #14
                            От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                            На мен колелетата винаги са ми били с обърната спирачка. Нямам никакво намерение да привиквам на велосипедни спирачки, доста по-интуитивно ми идва да спирам с дясна. Миналата година новото си колело го карах няколко седмици с предната отляво и си беше предизвикателство. Понеже е с хидравлики ми трябваха едни спринцовки за обезвъздушаване и ги чаках известно време. После си ги обърнах естествено. Има мотористи, които казват, че не им пречи да карат колелета с нормално разположение на вело спирачките, но на мен ми е по-добре да са като на мотора. Все пак обръщането им, дори и на хидравличнит,е не е кой знае какво. Да не говорим за жилата, където става дума за 2 мин. работа. Единствения недостатък е, като даваш колелото на някой, да го предупредиш, за да не се мята през кормилото.

                            Между другото миналата седмица бях изненадан от английските колелета. Приятел си взе колело от там и спирачките му са като на мотор. Явно каквото могат обръщат и при велосипедите.

                            Сетих се още нещо. Има дори хидравлични вело спирачки, на които лостчетата са универсални. Т.е. като се свали се завърта наобратно и се слага от другата страна. Такива са например Avid Elixir 5, като моите. Аз първо си скъсих маркучите и ги размених, и после разбрах за тая екстра. Явно са направени така с цел лесно обръщане на разположението на лостчетата без рязане и пълнене/обезвъздушаване.
                            LZ2NKM

                            Коментар


                            • #15
                              От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

                              Сега се замислих за това,не ми е проблем,аз спирам и с двете едновременно,колелото е с 29 цола и трудно ще се преметна през кормилото
                              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                              Анатолий Пейчинов o8875о9815
                              https://dvrbg.com/

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X