Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-лошият мотор, който познавам...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Най-лошият мотор, който познавам...

    Някъде между 1978 и 1981 година бяхме трима приятели моторджии. Аз и единият от двамата ми приятели карахме мотоциклети MZ TS 150. Аз бях с червен, а моят приятел със същият модел, но син MZ. Между другото червените са най-добри! Кандардисвахме другият ни приятел и той да си купи такъв мотор, но той реши, че няма да чака и да прави схеми за Мототехника, и си купи без опашки, и схеми чисто нов Минск 125 кубика от магазина. За тях нямаше особен наплив от купувачи.
    Моторът въпреки, че беше чисто нов не искаше да запали. Сваляхме свеща, опитвахме се да регулираме карбуратора, но не можехме да го запалим. Запалването мисля, че беше електронно, а не с чукче и наковалня. След един ден мъки се принудихме да разглобим целият мотор и разцепихме двигателя. От вътре изкарахме една шепа стружки. Оказа се че всичко е сглобено, но нищо не е регулирано и направено както трябва. Просто са събрани частите на куп. Сглобихме го, като регулирахме и центровахме всичко наново и на третият ден от покупката мотора запали.
    Въпреки, че беше само 25 куб см по-малък от нашите МЗ-ти Минска беше чувствително по-слаб, като мотор от тях. Просто осезателно се чувстваше по-ниската му мощност. В последствие, в близките няколко седмици и месеци няколко пъти правихме спасителни акции на нашият приятел, който закъсваше извън града с Минска. След всяка акция естествено следваха разни ремонти и регулировки, и накрая след 6 месеца на нашият приятел му писна, и продаде това чудо на съветското мотоциклетостроене.
    След тази "весела" история аз спрах да купувам предмети и произведенения, на които имаше надпис "Сделано в СССР", като по този начин, вероятно си спестих доста нерви и ядове в живота.

    Забележка: В тази тема може да се пише и за БМВ.....
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

  • #2
    От: Най-лошият мотор, който познавам...

    Не знам защо, но още като прочетох заглавието и ми дойде на ум за Минска.. Аз съм един от притежателите на такъв мотор Минск 125 92" Много проблеми прави този мотор като цяло. Реши ли да върви-върви, е рече ли да не пали-не та не.. И винаги случките ми, когато не пали, са когато почва да вали. Тръгвам да се прибирам и край, докато не спре да вали мотора не върви, а аз съм мокър до кости.. Не съм имал друг мотор. Все пак това ми е първия. Голям проблем е и бързото загряване. Лятото е трагедия! Яйца да опържиш на двигателя за секунди.. Все пак е и направен за студените райони на Русия. Та така за Минска... с надеждата скоро да бъде заменен от Африка
    Поздрави!
    Последно редактирано от viki terzieva; 29-10-12, 05:50. Причина: Отрицателната частица "НЕ" се пише ВИНАГИ отделно от глагола - например "не знам"
    HONDA AFRICA TWIN XRV 750 RD 04

    Коментар


    • #3
      От: Най-лошият мотор, който познавам...

      Раликата между Минска и Африката е ОГРОМНА! Аз съм имал и Ковровец 175, който беше по-стар, но много по-добър от Минска.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #4
        От: Най-лошият мотор, който познавам...

        Първият ми мотор, който карах с книжка, беше Минск, купен втора употреба.
        Палеше от раз, вървеше добре и не правеше проблеми. Явно моят е правен в сряда
        Често се возехме по двама хлапака. В една снежна блокада на Варна, с намотано въже около гумите ходих до Марек на купон Сутринта степенката беше замръзнала за пътя, но мотора запали от 1-2 ритания. С него ми е и първият акт - хванаха ме пред нас, малко преди да ми излезе книжката.
        Единственият проблем - започна да му изпуска гарнитурата под цилиндъра.
        Смених я, но не помня защо свалих и буталото. Не смених зегерките на буталния болт, сложих старите, които щракнаха добре. След седмица двигателят блокира. С доста зор успях да избутам буталния болт обратно в буталото и да извадя цилиндъра. Дори и с две дълбоки деруги, моторът продължаваше да пали от раз и да се движи, разбира се с драстично намалена мощност. От тогава ВИНАГИ сменям зегерките!

        Мисля, че ИЖ Юпитер 5 беше най-проблемният ми мотор. Или пък една убита от каране и майстори Ямаха Тенере 600.
        Иж-а два пъти ме оставя на пътя със странни проблеми. Първият път започна да пуши яко, димна завеса направи на магистралата. Умря, викам си семергината към съединителя е заминала. Прибрах го на бутане, след два дена запали от раз и никакви проблеми, сам се оправи. Другият проблем - стопи полата на едното бутало при равномерно каране с 100-110. Прибираме се с един приятел от събор в Русе, до разклона за Провадия никакви грижи, мотора пее. Изведнъж усетих лека промяна в звука на двигателя. Спряхме да изпушим по цигара и повече не превъртя. Зрънца от стопената пола попаднали при коляновия вал и го блокирали към картера. Следващата седамица отново беше в движение, със старо бутало от вторични
        Имах и Ява 250 от 58г. Тя ми изгори десетина ротора, но лагерите на вала си бяха за смяна. Накрая скъса веригата, счупи 4ск. отиде във вечните ловни полета.

        Тенерето пък ми беше първият японски мотор. Нов внос от Швейцария, модела със стартер и манивела. Първо отказа да пали на манивела, после майстора реши че трябва да се отвори двигателя. Вътре намерихме колянов вал, на който чопа е заваряван с електрожена, разбира се за никакъв баланс не може да се говори. Майстора счупи касетата на съединителя, завари я, затвори го. Карах го така, докато го продам, новия собственик му скъса гъза от каране и все ми се хвалеше как карал с 170 с пистарките.
        Последно редактирано от Ivan_J; 28-10-12, 10:53.

        Коментар


        • #5
          От: Най-лошият мотор, който познавам...

          Като ученик бащата ми докара една Делта от съюза - http://wwww.vbox7.com/play:3dc2b23f59
          Голяма мъка беше. Ако един ден работи - 3 дена не иска. Добре, че имах няколко Балканчета. Аз се отказах да се мъча с него и бащата го смени за един абрихт с един съсед. От другите съседи разбрах, че след едномесечно бутане по близкия баир в опити да запали, човека го превърнал в ... количка.

          Коментар


          • #6
            От: Най-лошият мотор, който познавам...

            В края на соца по не знам какви причини ми се наложи да мина през един официален сервиз на Волга ли беше, не помня вече. Някъде около Захарна Фабрика, в района на сегашния Мтел.

            Няма да забравя един навес под който бяха струпани десетки Карпати и Минск, всичките чисто нови на вид. Оказа се че сервизът отговарял и за тях. Един от работниците сподели че всичките Карпати са с прегорени съединители, а всичките Минск - с разнообразни проблеми по електрониката.

            В една статия в За Рулем (пак по онова време) обсъждаща проблемите на тогавашната съветската мотоциклетна индустрия бяха изброени първообразите на различните съветски двуколесни машини. Карпати/Делта (третата марка я забравих, те бяха тройка с един и същи двигател) бяха копие на Ява Стадион, свалена от производство през 1955та година. Минск-а не помня на какво беше, нещо предвоенно.

            Радостно е че при това тогавашно състояние на нещата в наши дни, след многобройни фалити и перипетии, Урал-ите се продават в Щатите като топъл хляб. С изчистени всички болежки, с всичко през което тече бензин - директно от Микуни, с най-после осъвременени карантии по двигателя и тъй нататък.

            PS: Едно нещо само признавам на Минск-а е че имаше фар като ПВО прожектор.

            PSS: Другото което му признавам е че марката е отмъстителна, и отделните мотори общуват на квантово ниво . Явно са знаели какво мисля за тях, понеже през 2003-та или 2004-та (не помня вече) най-сетне се навих да изкарам и българска мотоциклетна книжка, и взимането на изпита, проведено на все още вървящ Минск, се оказа почти сериозно изпитание (за да не гасне оборотите му бяха регулирани на примерно половината от максималните обороти, а съединителя беше едвам-едвам. На осморката се изпотих, ни да го вземеш на полусъединител, ни на дрифт ).
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #7
              От: Най-лошият мотор, който познавам...

              Благодаря на Владич, че отвори тази тема за Минска, макар и в негативна светлина.
              Аз имам такъв, но и през ум не ми е минавало да се "обаждам" в сравнение с расовите машини които карате.
              Моя е от втория модел "Аист" /Щъркел/ правен за износ 1992 г. Водят го за селски райони, изглежда малко ендуро, с вдигнат преден калник, срязан и повдигнат аспух и друга предна зъбчатка /вдига до 90 км/ч, а не като първия модел 105-110/. Гори всякакъв бензин и всякакво масло, дори и отработено - според инструкцията. Това са старите "Киевки" казват, че двигателя е МЗ 125, 10.5 коня. Електронно запалване, 12 волтова инсталация, фара става от Жигула, ЗИЛ, Газка и т.н. Без акумулатор, риташ и палиш. Никакви проблеми не ми е правил, но си имах едно наум от първия модел които бяха по-високо обортни, много ги настъпваха и даваха дефекти. Може и аз да съм случил на екземпляр, но си го и почитам. Ходех за риба и на лов с него, гонил съм пъдпъдъци и яребици по стърнищата, напоследък малко го карам, както казвам на приятелите "Зареждам го с бензин през година". Гори ми около 3/100 общо с маслото. Купил съм му по-голяма предна зъбчатка за да му вдигна малко скоростта, но трябва да удължавам веригата с две звена и не ми се разправя. Голям плюс му е затворената верига и зъбчатка.
              Имал съм Балканче, две Симсонки, МЗ 150 и ИЖ 350, но се закрепих на Минска. На няколко пъти аха да си взема нещо "вносно" 400-500 кубика като за пред хората, но в последния момент се отказвах. Годинките се трупат, а за това за което ползвам мотора Минска ми е предостатъчен.
              На 10 000 км е, лъснат, като го изкарам пред гаража ще си счупят вратовете и няма тинейджър да на спре да пита какво е това /махнал съм всички надписи по него/ - казвам "Киевка".
              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

              Коментар


              • #8
                От: Най-лошият мотор, който познавам...

                Нямам особено богат опит с мотоциклети, но една машина остави дълбона диря в психиката и физиката ми. Всъщност не е точно мотоциклет, а триколка. Руско произведение на инжинерния гений-чудо, наричано още Муравей 2М.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:e7f988caa943.jpg
Прегледи:1
Размер:70.6 КБ
ID:5420091
                Двигателя е от ТУЛА 200 кубика, отзаде има дрънчащ тенекиен кош, задна скорост.....ако въобще успееш да вкараш някоя от предните Гори много, но за сметка на това върви малко, ако въобще успееш да го запалиш. С двама човека на лек баир върви само на първа с мнооооогоооо газ, а на моменти почти спира и водача и пасажера са пеинудени да се клатушкат ритмично, като по този начин с инерцията на телата си помагат на иначе стихийната мощ на двигателя. Вибрациите са жестоки. При каране с повечко газ (а това е единствения начин, на ниски обороти просто не върви) въбрациите са феноменални. За 5-10 минути каране ръцете изтръпват, появява се ужасен сърбеж и зачервяване. Посред лято съм слагал зимни мото-ръкавици в опит да редуцирам почти фаталните последствия върху организма. Е, има и добра страна - предполага, че дори професионалните миньори и кртачи набетон ще ти сзавидят на издръжливостта към вибрации Като цяло разстоянията от 1 км нагоре за тази машина са си цяло пътешествие. Понякога се налага през около 500 метра да се чисти свещта, но това е съвсем в реда на нещата. В инструкцията за (зло)употреба пише, че на 100 км пробег трябва да се притягат всички болтови съединения, в противен случай започва да се разпада в движение (буквално). Стартера и динамото са едно, на ниски обороти не зарежда За сметка на това става за носене на всякакъв вид зарзават, дърва, камъни и прочее товар от селски тип
                Yamaha XT​M600E '98
                Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                Коментар


                • #9
                  От: Най-лошият мотор, който познавам...

                  Вай,вай, г-н Владич, каква тема сте създал Мелодраматична. Но имам съмнения, че е прелюдия към по-сериозна, тази за най-добрия мотор. Който всички знаем кой е
                  Както и да е. Учудва ме факта, че въпреки сблъсъка ви със съветска и последвалата я руска техника,също и украинска, ги възприемате само от положението на ползватели. Очаквате да се държи предсказуемо. Това е школа. Съветската и руската школи са на ниво първо място. Методиката на обучение е сведена до педантизъм, надвишаващ немския такъв
                  В случая тази школа постоянно развива техническото ви образование, и го обогатява с постоянно развиващ се комбинативен ум. Но този път не е лесен. Не е за хедонисти и не търпи разглезеност. Успееш ли да се пребориш, т.е. да влезеш в отношения с руско, съветско украинската техника, едва ли нещо в по-нататъшния ви житейски път би ви затормозило. Това е философия. Поглед, в който възприемаш нещата такива, каквито са, и се учиш да нямаш очаквания. Каквото такова. Справяш се и продължаваш. Без да звъниш по телефончета
                  Най-лошия мотор....ама че определение. При мен всички се държат почтително, щото и аз постъпвам по същия начин. Дори и БМВ се държи прилично!! Ама това е за другата, бъдещата тема, не за тая, която е за оплаквания
                  Да не се впрегне някой, темата е в стъргало, демек не е сериозна.
                  Gnome Rhone AX2 800 1938
                  Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                  Husqvarna Te 510 1989
                  Argvmentvm ad novitatem

                  Коментар


                  • #10
                    От: Най-лошият мотор, който познавам...

                    Това е темата да се замислим колко напред са китайците. Мислех си, че най-много до третия пост и ще бъде споменат великия Китай и неговите творения.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Най-лошият мотор, който познавам...

                      Първоначално публикуван от gnomerhone Преглед на мнение
                      ...развива техническото ви образование, и го обогатява с постоянно развиващ се комбинативен ум...

                      Много право, много право, жалко само че въпросните в крайна сметка се изразяват до философията "...и понеже мощността се оказала достатъчна, те го дефорсирали и му монтирали кош..." (на руски в текста, пак от великото списание )

                      Едно време с един приятел гадаехме дали философията на съветското мотоциклетостроене не е "...направи що годе нормален мотор, и почни да го дефорсираш стъпка по стъпка докато спре да върви. След което го върни на последната стъпка на която е вървял. После му сложи кош...".

                      Знам, знам, практически изисквания, бензин А-72 и тъй нататък. И все пак.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        От: Най-лошият мотор, който познавам...

                        Интересно списание ще да е. Не съм го чел Колкото до дефорсирането и монтирането на кош, великата руско съветска природа го е наложила. Уголемяват кубатурата до прилични размери и започват дефорсирането, докато се получи "идеалния естествен тракшън контрол" за ...распутицата естествено . "Голям" двигател (в сравнение със съвременните европейски е като детска играчка), малка мощност, успешно пърпорене с обороти под средните и в най-голямата руска кал без излишни напрежения в двигателя. Природата ги учи руснаците...
                        Всеки е наясно, че колкото е по-голяма мощността, толкова по-лесно се "губи" сцеплението.
                        Gnome Rhone AX2 800 1938
                        Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                        Husqvarna Te 510 1989
                        Argvmentvm ad novitatem

                        Коментар


                        • #13
                          От: Най-лошият мотор, който познавам...

                          Това червеното горе с ремаркето го видях за първи път това лято в Ирак.......!Има много такива !Незнам как вървят там при условие че колегата каза че загрявали !Станах свидетел и на катастрофа с такъв и пикап !
                          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                          Анатолий Пейчинов o8875о9815
                          https://dvrbg.com/

                          Коментар


                          • #14
                            От: Най-лошият мотор, който познавам...

                            От: Въпроси за извънбордовият двигател !
                            Слаб,капризен,калпава електроника,турбинка,ламя.

                            От: Мотор за ролетна врата
                            Аман от животни.Така навремето петела скачаше и ми палеше ИЖ-ето и до вечерта изгаряше бензина.

                            Не сте само вие патили.
                            Последно редактирано от veskov; 29-10-12, 18:47. Причина: не се получи
                            А тези простотии се правят от името на всички ни.
                            Даника
                            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                            Коментар


                            • #15
                              От: Най-лошият мотор, който познавам...

                              Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                              Това червеното горе с ремаркето го видях за първи път това лято в Ирак.......!Има много такива !Незнам как вървят там при условие че колегата каза че загрявали !Станах свидетел и на катастрофа с такъв и пикап !
                              На времето бяха "на въоръжение" в пощите и "Наркооп". Бръмчаха с държавен бензин и разкарваха разни неща.
                              Личното ми мнение е, че няма двигател който да не може да се направи да пали и върви безпроблемно в рамките на неговите възможности. Някои могат да го направят, други не могат. Хората са различни. Някой даже могат да свирят на пиа
                              но. Аз не мога
                              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X