Някъде между 1978 и 1981 година бяхме трима приятели моторджии. Аз и единият от двамата ми приятели карахме мотоциклети MZ TS 150. Аз бях с червен, а моят приятел със същият модел, но син MZ. Между другото червените са най-добри! Кандардисвахме другият ни приятел и той да си купи такъв мотор, но той реши, че няма да чака и да прави схеми за Мототехника, и си купи без опашки, и схеми чисто нов Минск 125 кубика от магазина. За тях нямаше особен наплив от купувачи.
Моторът въпреки, че беше чисто нов не искаше да запали. Сваляхме свеща, опитвахме се да регулираме карбуратора, но не можехме да го запалим. Запалването мисля, че беше електронно, а не с чукче и наковалня. След един ден мъки се принудихме да разглобим целият мотор и разцепихме двигателя. От вътре изкарахме една шепа стружки. Оказа се че всичко е сглобено, но нищо не е регулирано и направено както трябва. Просто са събрани частите на куп. Сглобихме го, като регулирахме и центровахме всичко наново и на третият ден от покупката мотора запали.
Въпреки, че беше само 25 куб см по-малък от нашите МЗ-ти Минска беше чувствително по-слаб, като мотор от тях. Просто осезателно се чувстваше по-ниската му мощност. В последствие, в близките няколко седмици и месеци няколко пъти правихме спасителни акции на нашият приятел, който закъсваше извън града с Минска. След всяка акция естествено следваха разни ремонти и регулировки, и накрая след 6 месеца на нашият приятел му писна, и продаде това чудо на съветското мотоциклетостроене.
След тази "весела" история аз спрах да купувам предмети и произведенения, на които имаше надпис "Сделано в СССР", като по този начин, вероятно си спестих доста нерви и ядове в живота.
Забележка: В тази тема може да се пише и за БМВ.....
Моторът въпреки, че беше чисто нов не искаше да запали. Сваляхме свеща, опитвахме се да регулираме карбуратора, но не можехме да го запалим. Запалването мисля, че беше електронно, а не с чукче и наковалня. След един ден мъки се принудихме да разглобим целият мотор и разцепихме двигателя. От вътре изкарахме една шепа стружки. Оказа се че всичко е сглобено, но нищо не е регулирано и направено както трябва. Просто са събрани частите на куп. Сглобихме го, като регулирахме и центровахме всичко наново и на третият ден от покупката мотора запали.
Въпреки, че беше само 25 куб см по-малък от нашите МЗ-ти Минска беше чувствително по-слаб, като мотор от тях. Просто осезателно се чувстваше по-ниската му мощност. В последствие, в близките няколко седмици и месеци няколко пъти правихме спасителни акции на нашият приятел, който закъсваше извън града с Минска. След всяка акция естествено следваха разни ремонти и регулировки, и накрая след 6 месеца на нашият приятел му писна, и продаде това чудо на съветското мотоциклетостроене.
След тази "весела" история аз спрах да купувам предмети и произведенения, на които имаше надпис "Сделано в СССР", като по този начин, вероятно си спестих доста нерви и ядове в живота.
Забележка: В тази тема може да се пише и за БМВ.....
Коментар