Здравейте колеги на две колела.
Знам, че форума е офроуд, но мисля, че много от вас карат и в града и искам да обърна внимание на един казус, който не е засегнат в БГ правилника за движение и по мои наблюдения е предпоставка за много катастрофи.
От Варна съм и при нас в последните 1-2 години вкараха доста кръгови в обръщение, които обаче са доста компактни и са предпоставка за доста рискови ситуации. На тези кръстовища си е голям цирк- кой влиза с ляв мигач, кой с десен, кой без- после свирки, псувни...- 100% балкански "купон". Досега се задоволявах да псувам "селяните", които не знаят какъв мигач да покажат, но вчера аз самият щях да отнеса един колега ( на скутер, но все пак колега), и се замислих, че ако колите се отървават с някоя и друга смачкана ламарина, то за нашего брата проблема си е по сериозен. Погледнах в правилника за прилагане на ЗДП и се оказа, че там не пише нищо..??? Тоест хората не са виновни, просто няма правило за това.
От друга страна англичаните, които не оставят нищо на случайността, подробно обясняват какви сигнали се подават при кръстовище с кръгово движение- там идеята е, че кръстовището с кръгово движение е на първо място КРЪСТОВИЩЕ и при навлизане в него се подават сигналите предписани за другите кръстовища- ако завивате надясно, влизате с десен мигач, ако сте направо влизате без мигач, ако сте наляво с ляв, разликата е че се излиза от кръговото с десен мигач. Ще се опитам да приложа и снимка от учебника "Learn to Ride" ( издание на Хейнес за категория А- при нас няма такива- 'ми ние знаем 'сичко ).
Забележка: В Обединеното кралство движението е обратно, така че ползвайте огледален образ.
Единственият проблем според мен е, че дори и да подавате правилни сигнали, може другите да не ги разберат...
Бъдете здрави и дано този пост спаси някого от гипса.
Знам, че форума е офроуд, но мисля, че много от вас карат и в града и искам да обърна внимание на един казус, който не е засегнат в БГ правилника за движение и по мои наблюдения е предпоставка за много катастрофи.
От Варна съм и при нас в последните 1-2 години вкараха доста кръгови в обръщение, които обаче са доста компактни и са предпоставка за доста рискови ситуации. На тези кръстовища си е голям цирк- кой влиза с ляв мигач, кой с десен, кой без- после свирки, псувни...- 100% балкански "купон". Досега се задоволявах да псувам "селяните", които не знаят какъв мигач да покажат, но вчера аз самият щях да отнеса един колега ( на скутер, но все пак колега), и се замислих, че ако колите се отървават с някоя и друга смачкана ламарина, то за нашего брата проблема си е по сериозен. Погледнах в правилника за прилагане на ЗДП и се оказа, че там не пише нищо..??? Тоест хората не са виновни, просто няма правило за това.
От друга страна англичаните, които не оставят нищо на случайността, подробно обясняват какви сигнали се подават при кръстовище с кръгово движение- там идеята е, че кръстовището с кръгово движение е на първо място КРЪСТОВИЩЕ и при навлизане в него се подават сигналите предписани за другите кръстовища- ако завивате надясно, влизате с десен мигач, ако сте направо влизате без мигач, ако сте наляво с ляв, разликата е че се излиза от кръговото с десен мигач. Ще се опитам да приложа и снимка от учебника "Learn to Ride" ( издание на Хейнес за категория А- при нас няма такива- 'ми ние знаем 'сичко ).
Забележка: В Обединеното кралство движението е обратно, така че ползвайте огледален образ.
Единственият проблем според мен е, че дори и да подавате правилни сигнали, може другите да не ги разберат...
Бъдете здрави и дано този пост спаси някого от гипса.
Коментар