Здравейте,
Бих искала да споделя едно дългоочаквано пътуване през Балканския полуостров, Италия, Австрия и Германия. Участниците бяхме: Барни с KTM Adventure 640, Гоши с Ducati Multistrada 1100S и аз (Нели) с Cagiva Navigator. Идеята за това пътуване дойде доста отдавна, още миналата година преди да се приберем в България от друго дълго пътуване. Цяла година кроихме планове, гледахме маршрути, смятахме километри и окончателно се получи следния план:
Тръгване на 22.08.2009, връщане 04.09.2009 (14 дни).
• 1 ден – София (Гоши пътува от Монтана), Калотина, Pirot, Niš, Prokuplje, Blace, Ravni, Brus, Novi Pazar, Rozaje, Berane, Andrijevica, Kolasin, Podgorica, Kotor – 700km
• 2 ден – Budva, Kotor, Dubrovnik – 100km
• 3 ден - Dubrovnik, Mostar, Split – 331km
• 4 ден – Ancona, Pesaro, Rimini, Cesena, Forli, Imola, Bologna – 276km
• 5 ден – Bologna, Ferrara, Padova, Venezia – 175km
• 6 ден – разглеждане на Венеция
• 7 ден – Venezia, Noale (Aprilia factory), Vicenza, Verona, Brescia, Bergamo, Mandello del Lario (Moto Guzzi factory) – 287km
• 8 ден – Mandello del Lario, Monza, Milano, Varese (Cagiva factory), Mandello del Lario
• 9 ден – Mandello del Lario, Sondrio, Edolo, Ponte di Legno, Bormio, Passo del Stelvio, Merano, Innsbruck – 320km
• 10 ден – Innsbruck, Mittersill, Kitzbühel, Unken, Salzburg, Mattighofen – 270km
• 11 ден – Mattighofen, Salzburg, Grossglockner strasse, Zell am See, Villach – 332km
• 12 ден – Villach, Jesenice, Ljubljana, Novo Mesto, Metlika, Karlovac, Plitvička jezera
• 13 ден - Plitvička jezera, Bihać, Jaice, Travnik, Sarajevo
• 14 ден – Sarajevo, Goražde, Užice, Niš, София (Монтана)
Също така бяхме набелязали и няколко магазина на КТМ, защото Барни тръгна с почти счупен скоростен лост и течащ капак на масления филтър и трябваше да се подменят с нови.
Планът ни по-късно се промени генерално, но нали за това са плановете, за да се променят.
На 22-събота трябваше да тръгнем най-късно в 06:00 от София, защото Драго (drago varvar) ни предупреди за смените на Българските и Сръбските митничари, които продължават от 07:00 до 09:00 часа наше време. Но ние естествено закъсняхме.......
07:00 часа натоварени като магарета на бензиностанцията OMV на бул. Сливница.
Пътят до Ниш беше много скучен. След Ниш хванахме за Прокуплье, Blace, Брус, Brzece, нещо се поомотахме и се подклонихме от пътя за Рашка. Хванахме по един много готин път с перфектен асфалт и карахме по него около 30 км., като си мислехме че сме на верния път. Но изведнъж асфалта свърши и пътя стана черен. Спряхме да разгледаме картата, но не можехме да се ориентираме къде се намираме. За наше щастие мина един дядка с тракторче и го питахме на къде продължава този път. Той отговори, че ако продължим напред, се връщаме към Ниш.
Разбрахме къде сме сгрешили, върнахме се обратно и хванахме за Копаоник. Пътя беше хубав, с доста обратни завои, качихме се доста на високо в планината, гледките бяха невероятни . Покрай пътя видяхме много ски писти, минахме и през някакъв много готин ски курорт. Слязохме от планината и се озовахме точно на новооткритата границата между Сърбия и Косово, която представляваше една бариера с будка . От там хванахме за Raška (Рашка) , Novi Pazar (Нови Пазар), границата с Черна Гора я минахме сравнително бързо, след това Berane (Беране). След Berane решихме да не минаваме по главния път, а през Andrijevic, през някакъв много тесен планински проход. По едно време си мислехме, че пак сме се объркали, докато не надминахме кола с френска регистрация и се поуспокоихме, че сме на правилния път. Излязохме на Kolašin (Колашин) и натам пътя вече беше ясен – към Подгорица.
Минахме през много красив каньон, който доста ни заприлича на пътя за Триград, с разликата, че тук движението беше убийствено. Дори не спряхме да снимаме, защото това означаваше да направим всичките мъчителни изпреварвания, направени преди това, отново. Никой не ни правеше път. Имахме чувството, че тези хора за пръв път виждат мотористи. Подгорица я минахме бързо и газ към Будва.
Привечер намерихме къмпинг в Будва, на който ни посрещна подпийнал човек, говорещ на Английско-Немско-Италианско-Сръбско подобен език. Предложих да оставя моя паспорт, но човека каза “ No!!! Lady papiere – no! Mafia! ” (т.е. не искаше да ми вземе документа, защото съм момиче). Аз си помислих обидено “Е не съм ли човек, все пак?!”, но Барни поясни, че по тези райони има трафик на жени и има вероятност да ми откраднат документите и да ме продадат.
Условията в къмпинга също така бяха доста лоши – както в България: без топла вода, тоалетни – в ужасно състояние, душовете бяха само открити на плажа, водата миришеше на тиня и като се изкъпахме лепнехме до другата сутрин. Топла вода трябваше да има сутринта, но явно нямахме късмет.
Преглътнахме и продължихме напред.
Бих казала, че Черна Гора има прекрасна природа, много по-запазена от нашата, но хората и начина им на живот са подобни като в България.
За днешния ден изминахме 750км. с изгубванията, а Гоши към 900км. от Монтана.
На 23 (неделя) - планът беше да стигнем до Дубровник.
Минахме през Свети Стефан (малко градче – остров, построено от местните рибари през ХV-ти век).
Верните ни момчета ни чакаха да се повозим пак
Решихме да не обикаляме заливчето (Kotor, Dobrota, Risan), а за по-бързо да хванем ферибота. Корабчетата пътуваха на сигурно не повече от 5 минути, но въпреки това бяха просто претъпкани. Нашето дори не можаха да го затворят
накрая
Изглед от другата страна на залива.
Малко след това имахме неприятен инцидент – на пътя беше разляна някаква много хлъзгава течност, Барни падна и досчупи скоростния лост и 2-те огледала на КТМ-а. За щастие щетите бяха само по мотора, но трябваше да намерим магазин на КТМ доста скоро.
Следобяд бяхме в Дубровник. Минахме през самия град да търсим къмпинг. Доста пообикаляхме и накря намерихме един доста голям къмпинг, но след половин часово чакане на рецепцията, „за да ни настанят ”, установихме единодушно че тоя къмпинг не ни харесва, а и беше доста скъп (около 20 евро на човек с палатка и мотор). И така – върнахме се обратно по пътя, преди Дубровник и там да потърсим. Намерихме това приятно местенце!!!
След като намерихме къмпинг, решихме да видим дали и през нощта Дубровник е толкова красив, колкото през деня. Оставяме сами да прецените
Ресторантите бяха пълни с хора, дори се образуваха опашки от чакащи да се освободят маси. За тия криза няма ли?!
Ден 3 (24.08 - понеделник)
Сутринта както винаги нашия багаж изобщо не беше готов, а Гоши чакаше натоварен поне от час
Днес трябваше да стигнем до Сплит, от където да хванем ферибот вечерта и на другата сутрин да слезем на Анкона. Предварително бяхме проучили няколко компании, които пътуват за Анкона, но се оказа, че информацията в уебсайтовете им изобщо не е вярна. Като стигнахме в Сплит се оказа, че цените са доста по-високи от обявените (около 86 Евро на човек и мотор, при обявени около 58 Евро), отгоре на всичкото и нямаше свободни места за деня. Тук планът ни претърпя генерална промяна. Дружно решихме, че няма да чакаме до другия ден, а ще продължим по крайбрежието.
На такъв ферибот трябваше да се качим, но уви......
Леко разочаровани и вече загубили доста време се отправихме нагоре по крайбрежието посока Риека. След около 20км. в малкото градче Трогир (Trogir) намерихме приличен къмпинг. Остана ни време дори и за плаж. Цели 2 часа (толкова ни беше и за цялото пътуване)! Даже успяхме да сменим маслото в двигателя на Кадживата.
За деня – Дубровник, Сплит, Трогир – 230км.
Бих искала да споделя едно дългоочаквано пътуване през Балканския полуостров, Италия, Австрия и Германия. Участниците бяхме: Барни с KTM Adventure 640, Гоши с Ducati Multistrada 1100S и аз (Нели) с Cagiva Navigator. Идеята за това пътуване дойде доста отдавна, още миналата година преди да се приберем в България от друго дълго пътуване. Цяла година кроихме планове, гледахме маршрути, смятахме километри и окончателно се получи следния план:
Тръгване на 22.08.2009, връщане 04.09.2009 (14 дни).
• 1 ден – София (Гоши пътува от Монтана), Калотина, Pirot, Niš, Prokuplje, Blace, Ravni, Brus, Novi Pazar, Rozaje, Berane, Andrijevica, Kolasin, Podgorica, Kotor – 700km
• 2 ден – Budva, Kotor, Dubrovnik – 100km
• 3 ден - Dubrovnik, Mostar, Split – 331km
• 4 ден – Ancona, Pesaro, Rimini, Cesena, Forli, Imola, Bologna – 276km
• 5 ден – Bologna, Ferrara, Padova, Venezia – 175km
• 6 ден – разглеждане на Венеция
• 7 ден – Venezia, Noale (Aprilia factory), Vicenza, Verona, Brescia, Bergamo, Mandello del Lario (Moto Guzzi factory) – 287km
• 8 ден – Mandello del Lario, Monza, Milano, Varese (Cagiva factory), Mandello del Lario
• 9 ден – Mandello del Lario, Sondrio, Edolo, Ponte di Legno, Bormio, Passo del Stelvio, Merano, Innsbruck – 320km
• 10 ден – Innsbruck, Mittersill, Kitzbühel, Unken, Salzburg, Mattighofen – 270km
• 11 ден – Mattighofen, Salzburg, Grossglockner strasse, Zell am See, Villach – 332km
• 12 ден – Villach, Jesenice, Ljubljana, Novo Mesto, Metlika, Karlovac, Plitvička jezera
• 13 ден - Plitvička jezera, Bihać, Jaice, Travnik, Sarajevo
• 14 ден – Sarajevo, Goražde, Užice, Niš, София (Монтана)
Също така бяхме набелязали и няколко магазина на КТМ, защото Барни тръгна с почти счупен скоростен лост и течащ капак на масления филтър и трябваше да се подменят с нови.
Планът ни по-късно се промени генерално, но нали за това са плановете, за да се променят.
На 22-събота трябваше да тръгнем най-късно в 06:00 от София, защото Драго (drago varvar) ни предупреди за смените на Българските и Сръбските митничари, които продължават от 07:00 до 09:00 часа наше време. Но ние естествено закъсняхме.......
07:00 часа натоварени като магарета на бензиностанцията OMV на бул. Сливница.
Пътят до Ниш беше много скучен. След Ниш хванахме за Прокуплье, Blace, Брус, Brzece, нещо се поомотахме и се подклонихме от пътя за Рашка. Хванахме по един много готин път с перфектен асфалт и карахме по него около 30 км., като си мислехме че сме на верния път. Но изведнъж асфалта свърши и пътя стана черен. Спряхме да разгледаме картата, но не можехме да се ориентираме къде се намираме. За наше щастие мина един дядка с тракторче и го питахме на къде продължава този път. Той отговори, че ако продължим напред, се връщаме към Ниш.
Разбрахме къде сме сгрешили, върнахме се обратно и хванахме за Копаоник. Пътя беше хубав, с доста обратни завои, качихме се доста на високо в планината, гледките бяха невероятни . Покрай пътя видяхме много ски писти, минахме и през някакъв много готин ски курорт. Слязохме от планината и се озовахме точно на новооткритата границата между Сърбия и Косово, която представляваше една бариера с будка . От там хванахме за Raška (Рашка) , Novi Pazar (Нови Пазар), границата с Черна Гора я минахме сравнително бързо, след това Berane (Беране). След Berane решихме да не минаваме по главния път, а през Andrijevic, през някакъв много тесен планински проход. По едно време си мислехме, че пак сме се объркали, докато не надминахме кола с френска регистрация и се поуспокоихме, че сме на правилния път. Излязохме на Kolašin (Колашин) и натам пътя вече беше ясен – към Подгорица.
Минахме през много красив каньон, който доста ни заприлича на пътя за Триград, с разликата, че тук движението беше убийствено. Дори не спряхме да снимаме, защото това означаваше да направим всичките мъчителни изпреварвания, направени преди това, отново. Никой не ни правеше път. Имахме чувството, че тези хора за пръв път виждат мотористи. Подгорица я минахме бързо и газ към Будва.
Привечер намерихме къмпинг в Будва, на който ни посрещна подпийнал човек, говорещ на Английско-Немско-Италианско-Сръбско подобен език. Предложих да оставя моя паспорт, но човека каза “ No!!! Lady papiere – no! Mafia! ” (т.е. не искаше да ми вземе документа, защото съм момиче). Аз си помислих обидено “Е не съм ли човек, все пак?!”, но Барни поясни, че по тези райони има трафик на жени и има вероятност да ми откраднат документите и да ме продадат.
Условията в къмпинга също така бяха доста лоши – както в България: без топла вода, тоалетни – в ужасно състояние, душовете бяха само открити на плажа, водата миришеше на тиня и като се изкъпахме лепнехме до другата сутрин. Топла вода трябваше да има сутринта, но явно нямахме късмет.
Преглътнахме и продължихме напред.
Бих казала, че Черна Гора има прекрасна природа, много по-запазена от нашата, но хората и начина им на живот са подобни като в България.
За днешния ден изминахме 750км. с изгубванията, а Гоши към 900км. от Монтана.
На 23 (неделя) - планът беше да стигнем до Дубровник.
Минахме през Свети Стефан (малко градче – остров, построено от местните рибари през ХV-ти век).
Верните ни момчета ни чакаха да се повозим пак
Решихме да не обикаляме заливчето (Kotor, Dobrota, Risan), а за по-бързо да хванем ферибота. Корабчетата пътуваха на сигурно не повече от 5 минути, но въпреки това бяха просто претъпкани. Нашето дори не можаха да го затворят
накрая
Изглед от другата страна на залива.
Малко след това имахме неприятен инцидент – на пътя беше разляна някаква много хлъзгава течност, Барни падна и досчупи скоростния лост и 2-те огледала на КТМ-а. За щастие щетите бяха само по мотора, но трябваше да намерим магазин на КТМ доста скоро.
Следобяд бяхме в Дубровник. Минахме през самия град да търсим къмпинг. Доста пообикаляхме и накря намерихме един доста голям къмпинг, но след половин часово чакане на рецепцията, „за да ни настанят ”, установихме единодушно че тоя къмпинг не ни харесва, а и беше доста скъп (около 20 евро на човек с палатка и мотор). И така – върнахме се обратно по пътя, преди Дубровник и там да потърсим. Намерихме това приятно местенце!!!
След като намерихме къмпинг, решихме да видим дали и през нощта Дубровник е толкова красив, колкото през деня. Оставяме сами да прецените
Ресторантите бяха пълни с хора, дори се образуваха опашки от чакащи да се освободят маси. За тия криза няма ли?!
Ден 3 (24.08 - понеделник)
Сутринта както винаги нашия багаж изобщо не беше готов, а Гоши чакаше натоварен поне от час
Днес трябваше да стигнем до Сплит, от където да хванем ферибот вечерта и на другата сутрин да слезем на Анкона. Предварително бяхме проучили няколко компании, които пътуват за Анкона, но се оказа, че информацията в уебсайтовете им изобщо не е вярна. Като стигнахме в Сплит се оказа, че цените са доста по-високи от обявените (около 86 Евро на човек и мотор, при обявени около 58 Евро), отгоре на всичкото и нямаше свободни места за деня. Тук планът ни претърпя генерална промяна. Дружно решихме, че няма да чакаме до другия ден, а ще продължим по крайбрежието.
На такъв ферибот трябваше да се качим, но уви......
Леко разочаровани и вече загубили доста време се отправихме нагоре по крайбрежието посока Риека. След около 20км. в малкото градче Трогир (Trogir) намерихме приличен къмпинг. Остана ни време дори и за плаж. Цели 2 часа (толкова ни беше и за цялото пътуване)! Даже успяхме да сменим маслото в двигателя на Кадживата.
За деня – Дубровник, Сплит, Трогир – 230км.
Коментар