Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алпи 2019 с KTM Duke 390

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Супер пътешествие! Благодаря за споделеното! Желая нови интересни и безаварийни приключения!
    Honda TransAlp 650 '02

    Коментар


    • #47
      Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
      (...) Може ли да споделиш 2 думи за Караньотов и школата?
      Мога и с удоволствие - само хубави неща мога да кажа Записах се на курс при Ангел за средата на април 2018 г. Страхотен учител е, много отдаден, работи с настроение, хъс и усмивка. Има опитно и набито око - веднага забелязва детайлите, хваща и поправя и най-малката грешка. Правихме няколко елемента - бавно каране, бавни завои, спиране от различна скорост (от начална скорост 30-50-70 км/ч до нула), едва след това обратни завои, змейка, контразавиване. И знам, че масово мотористите се радват на завоите с коляно на земя - има го и това Но за мен лично най-същественото беше, че научих докъде безопасно мога да накланям мотора, кое ще срещне асфалта първо (стъпенката, а тя е сгъваема и не е страшно). Всъшност смятам, че далеч не съм усвоила всичко, което Ачи ми показа и упражнявахме Обаче курсът при него ми даде усещане за много свобода, сигурност и увереност! Смело мога да кажа, че нямаше ни един сгърчен завой, за който да се зачудя ще го взема ли, няма ли нещо да стане... Та така. Спортно не карам, то и от пътеписа се вижда, че съм правила средно по около 400 км дневно, не мисля, че физически бих издържала да съм все на макс - карах си спокойно и максимално щадящо. И за снимки спирах, как иначе!
      Не знам защо, но не разказах за една случва в Гавия. Във високата част на прохода на едно място имаше ремонт, платното бе стеснено до една лента и движението - регулирано със светофар. При светването на зеления сигнал се забавих, не тръгнах веднага с другите чакащи (но тръгнах на зелено, категорично!!! Просто дадох 20-30 сек преднина). Е, на най-тясното място, където отдясно моята лента бе разкопана и преградена с бетонена преграда, насреща ми иззад завоя изскочи засилен микробус. Нямах никакво място за разминаване, едва смогнах да спра пред бетонната стеничка. И си беше истинско аварийно спиране, при това в мокро време и не много чист асфалт. После, на излизане, се обърнах да погледна светофара - на насрещното още си светеше червено!
      Качи ли се човек на 2 колела, освен да дава газ, трябва да може да завива и да спира... Та затова всеки момент от курса ми бе полезен, ми беше мисълта. Поздрави и благодаря за добрите думи!

      Коментар


      • #48
        Благодаря за красивите гледки, които споделихте! Много, много отдавна (200 година почти се докоснах до тези места за кратко. Минах с кола от Залцбург през Клагенфурт до Любляна, но не по магистралата и многокилометровите и тунели, а през проходите. Само три прохода, едно езеро и малко от долината на Драва. Нещо като рецензия на книга. От тогава ме влече на там, но все съм в някаква друга посока.

        Коментар


        • #49
          И викаш, никъде не видя мармоти? Даже и на Гросглокнер, там на паркинга пред ледника Пастерце? Там ги хранят туристите точно под оградата на паркинга.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #50
            Благодаря от сърце. Пътеписа бе уникален. Маршрута също. Очакваме следващия с нетърпение.

            Коментар


            • #51
              Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
              Благодаря за красивите гледки, които споделихте! Много, много отдавна (200 година почти се докоснах до тези места за кратко. Минах с кола от Залцбург през Клагенфурт до Любляна, но не по магистралата и многокилометровите и тунели, а през проходите. Само три прохода, едно езеро и малко от долината на Драва. Нещо като рецензия на книга. От тогава ме влече на там, но все съм в някаква друга посока.
              Аз пък, да си призная, допреди година не си бях дала сметка, че част от Алпите са и в Словения! Много приятно изненадана останах, докато си подготвях маршрута. А на място... на място гледах зяпнала, толкова красиви се оказаха!

              ВладиЧ, мармотите са едни митични същества, за които хората твърдят, че живеят тук и там, даже и някакви фалшиви снимки се показват, но това е само една красива измислица. Как пък и не, да ядат от ръка и да завиват шоколади в станиол!
              Още в Сан Бернардино, където според легендите също има мармоти, търсих край езерото, търсих и не срещнах. Потеглих, отначало с газ, но после се сепнах - край пътя напред нещо помръдна. "Ето, ето, етооооо, МАРМОТ!!!" - зарадвах се аз и забавих. Оказа се КРАВА! Даже не лилава. Няма мармоти, нямаааааа!
              PS На Пастерце бях някъде към 5 следобеда, може пък да са спели?!? Но така или иначе един ден ще ида пак до Гросглокнер и Хохторпас, защото много набързо зърнах само ледника.. Тогава МОЖЕ би най-накрая ще срещна някой заблуден мармот?

              Коментар


              • #52
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20190811_133951.jpg Прегледи:0 Размер:858.7 КБ ID:6554217
                Тези са снимани точно от терасата на ледника под Гросглокнер .Пътеписа е страхотен ,благодаря за споделеното.
                Прикачени файлове
                емил златков
                паджеро 2.5тд
                ве стром 650

                Коментар


                • #53
                  Да!!! Точно за такива фалшифицирани снимки говорех! "Не вярвайте на всичко, което намирате в интернет" - Алберт Айнщайн

                  zemo, не върви пътепис за Алпите без снимки на планини, езера, долини, ледници и мармоти! Сега вече и този доби по-завършен вид!

                  Коментар


                  • #54
                    Айде сега интернета виновен! Аз лично съм им хвърлял солети на тези мармоти под паркинга срещу Гросглокнер. Мисля, че и около Шамони - Франция някъде ги гледахме, около Мер дю глас срещу Пти Дрю. Някъде по албумите, когато минавахме през Алпите може и да имам снимки, но на хартиен носител.
                    Но там в Алпите са малко по-дребни тия животни. Като малко коте са, или по-голям плъх. Виж в Памир над базовият лагер на Ленин малко преди ледника по пътя към лагер 1 вече гледахме доста големи такива мармоти. По-едри са там, почти, като голяма котка. Руснаците им викат Сурки.
                    И на третото място по света, където съм гледал такива животни беше Тейбъл маунтин над Кейп Таун. Там пак бяха дребни като тия от Алпите и почти от ръцете на туристите взимаха бисквити и солети.
                    Последно редактирано от ВладиЧ; 30-01-20, 08:11.
                    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                    Златомир Попов - Forry

                    Коментар


                    • #55
                      Не знам, не знам... все още съм им леко обидена, така да се крият от мен!
                      Истината е, че толкова се прехласвах по гледките наоколо, че се сещах за животинките чак вечерта, когато си правех равносметка за изминалия ден Трябва някой мармот да скочи на резервоара и да ме плесне по носа, за да го видя
                      До Памир и Кейп Таун едва ли ще стигна, но някой ден пак ще ида в Алпите. Така че все още имам шанс!

                      Коментар


                      • #56
                        аз пак да надраскам няколко реда, че току що пак изчетох пътеписа още един път-целия. ако е удобно да споделиш за каската кой модел е /знам че е скорпион/, и сака 30 литра ли е, че нося очила и малко недоскиф.... ако пък и сложиш онази снимка от завоя на профила си, ще е още по-красиво! не че никой ?вече? не те познава. за моторетката няма да те питам-данните говорят сами по себе си, даже се учудих какви параметри дава. ама какво пък-това си е идеална пърпоретка, особено след такова пътуване, стига ти да не искаш вече по-голяма кубатура. още един път благодаря за споделеното прекрасните снимки+маршрути. бъди здрава и усмихната!

                        Коментар


                        • #57
                          Четох, препрочетох и дочетох...
                          Уникален пътепис... Самотна дама, с мотоциклет и цели 2 /две/ седмици разходка в Алпите.
                          Разкошен разказ и супер снимки /не вярвам че са с телефон нащракани/.
                          Аз не бих тръгнал без работа дори до съседния град сам. През лятото бръмча само по завоите до съседното село след работа, за да сваля напрежението от напрегнатия ден.
                          За пореден път БЛАГОДАРЯ за споделения пътепис!
                          Не бих тръгнал сам на такова дълго пътешествие. Не знам как да накача необходимия ми багаж на тозигол и градски мотоциклет.
                          Още един път БЛАГОДАРЯ, че споделяте с нас всичко това.
                          Респект!
                          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                          Коментар


                          • #58
                            boda nx, каската е точно Скорпион, ето тази:
                            https://www.louis.eu/artikel/scorpio...umber=21640602
                            Мисля, че е среден клас, нищо особено, но ми пасна добре и има функционалностите, които ми трябват: вградени слънчеви очила, бързо разкопчаване и закопчаване, а това, че е flip up е голямо облекчение за границите, където искат да ми сверят лицето със снимката на паспорта. За съжаление на Шарп тестовете ѝ дават само 2 звезди (хм, преди 2 години не бяха ли 3*?!?). Гледам да не я изпитвам много
                            Сакът е на Каппа, от Мотобум (ама как само грее оранжевото, точно като на моторетката!!!). Купих я 2 дена преди заминаването и пасна идеално на мястото. Мисля, че е 30 литра, а имам чувството, че побира повече, явно съм се научила да тъпча добре. Много ми харесва, че си върви с ластиците и директно закачвам на стойката за куфара - не се мести в движение, вода не пропуска, лесно я взимам и пренасям.
                            Майка ми нарича дюка "пърпоретка" - ами да, пърпори си непретенциозно, но върви добре И по-големи заглеждам, иска ми се по-меко окачване и може би маааалко повече проходимост, ама съм твърде дребна. Примерно КТМ 790 Adventure не мога да го вдигна от пачия крак (на равно място и с празен резервоар! А на път далеч не разполагам с лукса всеки път да имам равно и удобно място за спиране). Но дори и тази малка и забавна моторетка рядко мога да цедя на макс, та съм приела плюсовете и минусите
                            s_s1, снимките са от смартфон, само с една камера е, но софтуерът много ги дообработва. За малки снимки са хубави, но чисто технически са далеч от качеството на хубав фотоапарат. За из път ми е супер, но за истинска фотография си трябва голям фотоапарат с матрица, обективи, умения да обработвам... не ги разбирам тези работи!
                            Знаете ли, багажът не е много - колкото ми трябва за 4-5 дена пътуване, толкова и за 2 седмици. На практика носех в чувала пакет бадеми, тоалетни принадлежности, обувки и сандали, за дрехи ползвах дънки, само 2 тениски къс ръкав (спортни, бързосъхнещи) и две дълъг (едната от мериносова вълна). Всяка вечер изпирах тениската, обличах другата, а до сутринта изпраната изсъхваше и я прибирах в багажа. За яке ползвах подплатите на якето за мотора. Разбира се, комплект дъждобрани (горнище, долнище и за над обувките) в топ-касата. Даже си бях взела и едно китайско термосче-ел. кана, в което си правех чай и при нужда можех да нося допълнителен запас вода/чай (не ми се наложи, в Алпите вода да искаш ).

                            Ето, вече и аватар имам... с МАРМОТ!!!
                            Последно редактирано от JulieK; 31-01-20, 08:54.

                            Коментар


                            • #59
                              тенк ю, както се казва на немски! сега ще чета ревюта за шапката, че мойта май е за смяна.снимката наистина е най-най...

                              Коментар


                              • #60
                                За каска все пак е добре да се насочите към по-здрава За две години сигурно са излезли доста по-добри в средния клас, а от високия може да има поевтинели.


                                Ако се опитам да направя някакво поне грубо обобщение за разходите...

                                Бензин и пътни такси:
                                Среден разход: 3,47 литра на 100 км при осреднена цена 5,07 евро за 100 км. Общо за гориво съм дала към 320 евро / 630 лв.
                                Пътни такси не съм записвала, много пипкаво ми се стори. По нещо за магистралите в Сърбия и Хърватия (отиване и връщане), тези в Италия са грубо по 1 евро за 10 км. Всички в Италия имат алтернативни пътища, но са по-бавни и ми се струва, че в пиковите часове си заслужава да се платят. Винетки се плащат за Словения, Швейцария и евентуално Австрия. Аз имах глупостта да купя такава за Австрия, без да се замисля, че не карах по пътища, които я изискват. Пари, хвърлени на вятъра бяха. Актуалните цени за винетки могат да се намерят примерно на http://www.vinetki.eu/.

                                Нощувки:
                                В моя случай само с резервации в букинг.ком. И в еър би ен би имам профил, но не го ползвах. Сложих си бюджет с таван 50 евро на нощувка - вместих се без особени проблеми. Според букинг съм направила резервации за 1 056 лв. На някои места обаче съм и вечеряла (по-уднобно ми е било), затова в хотелите съм оставила 1 227 лв по мои записки. Хубавото е, че почти всички резервации са ми включвали и закуска (а оттам по нещо и за обяд ми е оставало ), затова нямам почти никакви разходи за обяд. За вечеря се стремях да опитвам от местната кухня

                                Туристически атракции:
                                Най-тежкият ми разход е Малкият Матерхорн. Лифтът ми струваше около 200 лв + 30 лв за теснолинейката Теш - Цермат и обратно в Теш. За Гросглокнер около 50 лв за вход в парка, за Мангарт десетина лева, за лифт (фуникуляр) при яз. Dixence може би 7-8 евро двупосочно. За други не си спомням, но не съм и обикаляла по почти никакви атракции.

                                Застраховки:
                                Направих си медицинска (туристическа) застраховка за 2 седмици + Road assistance (пътна помощ): 35 лв за 15 дена, която важи за цяла Европа без Косово и Молдова. За щастие не ми се наложи да ги използвам


                                Най-очевидният разход, който може да се намали, е за нощувките. Къмпингуване с палатка ще е доста по-изгодно, макар че перото с храната малко ще се вдигне. От италианските магистрали може да се спести, но е за сметка на повече време в път и оттам повече умора.
                                Май това е. Ако мога да съм полезна с нещо, питайте
                                Последно редактирано от JulieK; 31-01-20, 17:08.

                                Коментар


                                • bokov
                                  bokov коментира
                                  Редактиране на коментар
                                  И-и,много хубав пътепис.
                                  Чете се супер леко,без прекалено много думи,достатъчно снимки и най-важното-доставя наслада.
                                  Благодаря от сърце за труда и споделянето.
                                  Апропо-ти да не си дева....

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X